ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 20 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 794

Aihe: Trainerroad

Kiitos linkistä. Yritin eilen etsiä tietoa muuttuneesta ohjelmasta, mutten sitä ihmeekseni löytänyt mistään.
    Blogi päivitys on varmaankin tullut eilisen illan aikana.

Klip:

Why the change?

Unless your discipline demands you prepare for very particular aspects of a long-distance effort, Sweet Spot training is ideal. Sweet Spot workouts bring about most of the same adaptations as longer endurance rides, but allow you to rack up TSS much more quickly. Take the workout Longfellow, for instance. It takes 4 hours to pile up 181 TSS but Marcus Baker -1 does it in a fraction of the time: 2.5 hours.

By replacing longer weekend rides with shorter interval workouts, we’re able to keep your TSS where it needs to be while eliminating the need to end your week with a long, slow ride.
    Köh, hapokasta köh, 6x18min 90% tehoilla. Voi olla, että itseltäni jää kyllä muutama intervalli ajamatta, tosin niin näyttää jääneen monelta muultakin.

https://www.trainerroad.com/cycling/...marcus-baker-1

Joo no, time crunshed you know..Saahan sen 600 pinnaa viikossa kasaan kuudella tunnin treenillä kunhan tekee reippaasti. Jää siinä enemmän palautumisaikaakin ja aikaa elämän muille aktiviteeteille.. :]]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Joo no, time crunshed you know..Saahan sen 600 pinnaa viikossa kasaan kuudella tunnin treenillä kunhan tekee reippaasti. Jää siinä enemmän palautumisaikaakin ja aikaa elämän muille aktiviteeteille.. :]]
    No, ehkäpä tämä on kuitenkin parempi lähtökohta sweetspot planiin. Jos aikaa on enemmän, niin helppohan nuo viikonlopun treenit on korvata ulkona ajamisella tai zwiftillä. Aika mielipuolisiahan ne vanhat 3h peekoot olivat käppyröitä tuijotellen.

Aion itse soveltaa aika vapaasti treenejä jatkossakin. Jos veto on perjantaina poissa, niin lepään jatkossakin kaksi päivää ja jos sunnuntai tuntuu liian kovalta, niin loivennetaan sitäkin. Nyt kelien parantuessa tulee kuitenkin ajettua ulkonakin ainakin työmatkat.

No nyt olisi löysän viikon jälkeen 6vk vanhanmallinen sweetspot high1 takana.

Kaksi edellistä viikkoa näytti olleen 520 ja 560TSS. Jos valkkaan jatkoksi uuden sweetspot high2 planin, niin viikkokuormitus pomppaa välittömästi 650TSS ja nousee siitä 740 asti. Tosin kuormaa olisi helppo hallita pitämällä perjantainkin vapaata, jos rasitus kasvaa liiaksi.

Vai ajaisiko uuden high1 perään? Siinä kuormitus kasvaisi tasaisemmin, mutta jos noissa on jotain jatkumoa suunniteltu, niin tämä on varmastikkin huonompi vaihtoehto.

Hyvin tuntuu kyllä sweetspotti tehoavan aloittelijalle. Lauantaina meni 5x9min over/under helpon tuntuisesti ja eilen 4x20min90-94%, tosin tuossa oli jo tekemisen makua. Kahta kuukautta aiemmin tuollainen 4x20min ei olisi takuulla mennyt läpi. Galena+3 oli muuten tämän uuden sweetspotin planista. Sieltä löytyy nykyään oikein namupaloja sunnuntain riemuksi.

Jos arvioi Trainerroadin treeneja sen mukaan miten muut ovat niita ajaneet, niin kaikki vaikuttaa kovalta. Esimerkiksi Aniakchak, joka ei ole ainakaan mun mielesta mitenkaan erityisen kova, nayttaa jaavan varsin monelta kesken. Marcus Bakeristahan on normaalikin versio, eli 6 x 20'. Ma olen ajanut ulkona parhaimmillaan 2 tuntia 93-95% FTP teholla, mutta sama sisalla, vaikkakin pilkottuna pienemmiksi patkiksi saattaa olla varsin mielenkiintoinen kokemus.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Jos arvioi Trainerroadin treeneja sen mukaan miten muut ovat niita ajaneet, niin kaikki vaikuttaa kovalta. Esimerkiksi Aniakchak, joka ei ole ainakaan mun mielesta mitenkaan erityisen kova, nayttaa jaavan varsin monelta kesken. Marcus Bakeristahan on normaalikin versio, eli 6 x 20'. Ma olen ajanut ulkona parhaimmillaan 2 tuntia 93-95% FTP teholla, mutta sama sisalla, vaikkakin pilkottuna pienemmiksi patkiksi saattaa olla varsin mielenkiintoinen kokemus.
    Mjoo-o, eiköhän se 2h ulkona mene yli 90% teholla, kun noita 4x20 tai 6x15min settejä ajelee tässä loskan aikaan. Toivottavasti FTP ei vaan pääse nousemaan samalla, muutenhan tuo saattaa mennä hankalaksi.

Minulla on aika hyvä tuuletus ja muutenkin nämä kovat pitkät ajot tuntuvat menevän trainerilla paremmin, mitä jokin +3h peekoo. Paino jakautuu varmastikkin paremmin jaloille kovemmin polkiessa. Eli ajamisessa ei noin muuten ole mitään vaikeutta, jos vain jalkoja riittäisi.

Hyvin tulee kyllä erg moodissa harjoiteltua erillaisia pyöritystapoja ja kadensseja, jotta saisi siirrettyä painetta vähän eri lihaksille tai jaloilta pumpulle. 96-98 kadenssi tasaisella pyörityksellä tuntuu kuitenkin yleensä parhaalta. Hmm... Osaakohan mikään wattimittari näyttää graafikalla ajon aikana pyöritystekniikkaa? Tässäkin olisi varmasti paljon kehitettävää, mutta ajamalla tuonkin varmasti oppii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Osaakohan mikään wattimittari näyttää graafikalla ajon aikana pyöritystekniikkaa? Tässäkin olisi varmasti paljon kehitettävää, mutta ajamalla tuonkin varmasti oppii.
    Garmin Vector + saman firman ajotietokone?

Sent from my iPad using Tapatalk

Meinasin jotain tämän tapaista graaffista live loggausta, josta näkisi suoraan pyörityksen "muodon"

Voisi olla trainerilla treenatessa kiva lisä.

Pioneer on tarjonnut voimavektorimallinnusta myös, mutta tällä hetkellä Garminin Vector 2:t lienee fiksuin ostos jos haluaa tuon ominaisuuden. Ja tietysti WattBikellä pääsee kokeilemaan jos sellainen löytyy jostain läheltä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

PowerPodilla on myös PowerStroke-ominaisuus pyörityksen analysointiin, lisämaksusta tosin.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Kiitti. Todennäköisesti yhdistelen vanhaa ja uutta fiiliksen mukaan. Uudessa on alkuviikon ajot reilusti raskaampia.

Ei perhana. Toinen FTP testi reisille. Eka meni ihmetellessä kun vastukset katos ja vaihteita lisäämälläkään en saanu tuotettua 100w enempää. Sain ohjeet tech supportilta käyttää nuolinäppäimiä vastuksen säätöön. No niiden kanssa tänään uutta tekemään. No käytin vääriä. Palkit kasvoi mutta vastus ei. 4 min räpellettyäni hiffasin että oikealle osittavasta nuolesta saa vastusta lisää. Se perhana vaan ei heti reagoi. Tovin kun näpyttelin niin alkohan tapahtua. Tulipahan vedettyä 580w tehoilla hetki. Piis of keik sanoisin. Hyvä valmistelu meni iha vituiksi.... Huomenna uusiksi. Mutta teki miten teki, ton intervallin alussa palaa kyllä paljon aikaa saada vastus kohdilleen. Turbona Kickr ja joka kerta kalibroin

Mä en käsitä, miksi FTP testit, mitkä on koko homman kulmakivi, ei oo ohjeistettu lämmittelyn aikana miten säädetään vastusta. Internettisivuillakaan en oo kunnon ohjetta FTP testille löytänyt tuon vastuksen säädön osalta

Ja ny vasta huomasin, että PCllä voi kelata reenin mihin kohtaan vaan. Eli tota resistance vastusta vois testata mihin sen aaettaa ennen varsinaista testiä, kun erg vaihtuu resistanceen....oisin voinu palata takas ekaan intervalliin ja yrittää sitä uudestaan. Se ylikirjaa vain päällekkäisen aikajanan

Häh? Ei minulla ole mitään säätöä vaatinut TrainerRoad ja Kickr yhdistelmä. Testiosuuksilla vastus on sopiva kun edessä iso ratas ja takana noin 4. kevein. TrainerRoadiin ei tarvi koskeakaan. Ja tuleehan siinä testin aluksi ohjeltuksia ruutun.

Ainoa mitä itse kaipaisin olisi mahdolilsuus ennen testi säätääkin niin, että testikin ajettaisiin erg tilassa ennen testi asetetulle tavoitewattimäärällä. Toimisi mulla paremmin kun ei voi löysäillä.

Mikäs sulla on defaulttina resistancen lukema? Kun erg -> resistanceksi vaihtuu?? Mulla oli 0.

Mulla lykkäsee TR:n "8 minute test" Real Turbo Muinille vakiona semmoisen vastuksen, että ei ole isolle limpulle paljon asiaa ellei aivan ristiin vedä.

382w ja noin 25km/h virtuaalista nopeutta @ 99rpm, olikohan 39-21 yhdistelmällä. Sanoisin vastaavan noin 6% nousua.

En ole kattonut mikä on vakio "resistance" lukema. Ei ole puhelimella kovin helppo noita valikoita säätää kesken testin.
    http://nikibirling.com

Ei taallakaan ole tarvinnut mitaan saatoa TR ja Kickr yhdistelmalla noissa 20 minuutin testeissa. En tieda noista 8 minuutin testeista kun en ole sellaista viela tehnyt.

Testaaminen ERG-tilassa vaatisi pirun tarkkaa vastuksen arpomista tota 20 minuuttia varten ja jos sen vastuksen osaa arpoa just kohdalleen, niin ei tarttis edes ajaa koko testia...
    6.7 WTF/kg

No tänään onistui 8min FTP testi, mutta ei kommelluksitta. Ekan interin alussa oli hakemista vastuksen kanssa, mikä oli esitesteistä huolimatta sitten aika raju. Pomppas tehot taas yli 400. Sitten sain vastuksen ja vaihteet kohdilleen ja kohti toista. Vaikka mikään ei muuttunut, niin intervallin alussa pamahti järisyttävä vastus. Yli 600w piti tuottaa, että kampi kiersi. Naputin vastusta alas ja homma korjaantui, mutta vastusta oli taas liian vähän. Napsautus kerrallaan kohti sopivaa vastusta menin... Vähä fustraation tynkää

Käytän siis PCllä trainerroad softaa

PC/Kickr/bluetooth minullakin eikä ole kyllä ikinä tarvinnut "säätää". Siksi en edes tiedä mikä se resistance luku on kun ei ole tullut kiinnitettyä huomiota.

Breakbeat Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Breakbeat Katso viesti
    Resistance kuvake vasemmassa alalaidassa. Laitoin jo TR supporttiin mailin aiheesta ja vastasivat ettei TR softa tue Flow smartin ohjausta bluetoothilla vaan ant+ kautta. Hankittava siis omena mallin ant+ tikku.
    ...kerrotaan miten kuvio edistyi omalta osalta. Otin testiin android puhelimen, jossa ant+ tuki ja ei siinä ERG mode pelitti hienosti. Noh palautin androidin ja otin omenan bluetoothilla taas käyttöön kun polkemaan piti päästä. Isoksi yllätykseksi ERG:n moodi toimii edelleen, vaikka supportista saamani tiedon mukaan ei edes pitäisi. Eli Tacxin flow smart + ios= ERG support bluetoothilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    No tänään onistui 8min FTP testi, mutta ei kommelluksitta. Ekan interin alussa oli hakemista vastuksen kanssa, mikä oli esitesteistä huolimatta sitten aika raju. Pomppas tehot taas yli 400. Sitten sain vastuksen ja vaihteet kohdilleen ja kohti toista. Vaikka mikään ei muuttunut, niin intervallin alussa pamahti järisyttävä vastus. Yli 600w piti tuottaa, että kampi kiersi. Naputin vastusta alas ja homma korjaantui, mutta vastusta oli taas liian vähän. Napsautus kerrallaan kohti sopivaa vastusta menin... Vähä fustraation tynkää

Käytän siis PCllä trainerroad softaa
    Kuinka pitkaan joutuu painamaan isolla teholla? Ja onhan kaikki asetukset kohdillaan painosta lahtien desimaaleineen kaikkineen? Vaikuttaa aika erikoiselta koska mulla TR/KICKR toimii "kuin junan vessa"
    6.7 WTF/kg

5sekkaa on pitäny puskee kuin iso mies. Kyllä arvot on kohdillaan, tarkistin juuri. Välillä toi pc TR softa on kestäny 10min käynnistyä. On päivittänyt softaa näjemmä käynnistyksen yhteydessä. Pikakuvake on muuttunut näytöllä unkonwn objektia kuvaavaksi. Softan uudelleen asennus tuo kuvakkeen takas, kunnes tulee uus päivitys. Oon miettinyt siirtyä ipad appia käyttämään kohta, kun epäilys on että toi pc softa sekoilee. TR tekninen tuki ollut voimaton

Ymmärtääkseni iPadilla vaan ei voi kattoo juutuubii samalla kun polkee TR kanssa??? Mulla on myös Spotify rallattamassa samalla

Kuulosta softaongelmalta. "Jos vika ei korjaannu vasaralla, niin vika on sähköissä/softassa".

Mä käytän iPad appia, musiikit tulee puhelimelta ja vieokuva syöttyy telkkarille joko ulkoiselta kovalta tai PS3:lta. Eli mikään sovellus ei kilpaile TR:n kanssa.
    6.7 WTF/kg

Sama kuvakeongelma ja käynnistymishitaus minulla. Se vanha softa toimi varmemmin, joskin muutama ominaisuus oli kankeampi.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Sama kuvakeongelma ja käynnistymishitaus minulla. Se vanha softa toimi varmemmin, joskin muutama ominaisuus oli kankeampi.

Ihanaa etten ole ainoa. Ootko rapsannut TR tukeen?

Täytyy siirtyä iPadiin. Teholäppärin pitäisi jaksaa juntata kyllä, mutta eihän noista koskaan tiedä. Viime testissä oli vain Spotify taustalla. Kait se 300w iPadilla on sama, kuin Pcllä ?
    EsaJ muokkasi tätä : 03.02.2017 at 09.48

En ole jaksanut raportoida. : ) Jotkut softaversiot välillä toimineet paremmin.

Paljon smoothimpi on iPadin softa kuin Pcn. Interin alussa tehot nousee heti eikä viiveellä. Loppuu myös kun aika on eikä 2 sekkaa ennen, kuten PC softassa. Ny on reenipöytä täynnä kaiken maailman laitteita. En tykkää.... Mutta pääasia että näin toimii

jarit Guest
    Trainerroadin tutustumiskuukausi tarjolla. Yyveellä nimi ja mailiosoite minulle ja nopein saa tämän.

Ja se toiseksi nopein voi laittaa minulle viestiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Paljon smoothimpi on iPadin softa kuin Pcn. Interin alussa tehot nousee heti eikä viiveellä. Loppuu myös kun aika on eikä 2 sekkaa ennen, kuten PC softassa. Ny on reenipöytä täynnä kaiken maailman laitteita. En tykkää.... Mutta pääasia että näin toimii
    Täälläkin pelkkiä hyviä kokemuksia iPad-versiosta. Ko.softa ollut käytössä heti ilmestymisestään alkaen, enkä muista että mitään ongelmia olisi koskaan ollut. Traineri tosin tyhmä, joten en ole päässyt kokeilemaan sen ohjausta appsista.
    Rule #1: Obey The Rules

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •