ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 7 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 773

Aihe: Leveät ja nopeat maantierenkaat

  1. #181
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Oliko rengas siis noussut jo siististi vanteelle joka kohdasta?

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  2. #182
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Nyt on todistettu omakätisesti se kuuluisa renkaan nopea poistuminen kehältä. Voyagerit pötköttelee edelleen tallissa vaakatasossa. Tähän mennessä olen pumpannut painetta noin neljään baariin ennen ravistelua. Nyt laitoin vähän puolihuolimattomasti 4,5bar ja rupesin ravistelemaan. BLAM. Rengas poistui kehältä kesken ravistelun. Ei sijoiltaan menneitä peukaloita, ei mitenkään erityisen kovaa ääntä eikä edes kamalasti sotkua, kun litkua ei ollut renkaassa kovin paljoa.

    Kevyttä epäluottamustahan tuollainen herättää, mutta jatketaan nyt vielä kokeilua. Lisää litkua sisään ja rengas takaisin kehälle. Reunalanka vaikutti ehjältä, rengas nousi kehälle siististi ja tasaisesti. Sinänsä jännä että lähti omille teilleen noin "helpolla", kun asentaessa ja kehälle nostaessa kehä/rengas-yhdistelmä vaikutti kohtalaisen tiukalta. Järkevä ajopaine lienee jossain kolmen ja neljän barin välissä.
    Rohkea olet, jos vielä jatkat tubeless kokeilua. Voi ehkä tuo blurbbbaus käydä mielessä asfaltilla kanttaillessa.
    Minä luovutin tubeleksen kanssa leikkimisen vuotojen seuraksena ja laitoin 40mm renkaat aika vikkelään kiertoon, koska ei niillä oikeasti voinut ajaa matalilla paineilla 19c kiekkojen kanssa.
    Muljuaa. Tuo 32 voisi ehkä toimiakkin, jos sen asentaa riittävän leveälle vanteelle.

  3. #183
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Sata kilsaa Victorian Voyager Hypereillä ajettuna. Aivan kivasti nää 32milliset rullaa ja eipähän epämukavatkaan. Sillain hypistelin asentaessani jottei kyljet noissa aivan ohuet ole, eli pikkasen vankaksi luokittelisin, joka minusta on hyvä homma. Taijan tilata toiset jemmaan , 18C vanteella mittaantuu toinen asennuksen jälkeen 34mm leveäksi ja toinen sitten on samalla metodilla 33mm. Voisin väittää että kannattaa koestaa varsin alhaisilla paineilla.

    Edit siis sisärenkailla tarkoitin. Voishan tossa mielenkiinnosta DtSwissin tubelesreadyvanteilla piruuttaan litkuttamista kokeilla. Tahi sitten en, Misukan latexisisurit ynnä Pirkkavauvatalkki on myös mulle hyvä patentti.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #184
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Onko kenelläkään kokemusta Contin Attack/Force- combosta (avo), miten mittautuvat todellisena leveytenä? Noistahan tuli just uus sukupolvi, nimelliset leveydet 23/25mm.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  5. #185
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Mulla on edessä vielä Attack käytössä. Ajettu n5tkm ja paljon jäljellä. Takaa meni vaihtoon jossain 3t paikkeilla, kun alkoi jostain kohdin kankaat näkymään. Nolla flättiä ja etunen 24mm leveä d-a C24 vanteelle. Paineet jossain 7 baarin seuduilla. Takana nyt gp4000s2 25mm ja näyttää 27mm mitattuna.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  6. #186
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Ok, tänks. Ei siis paljon leviä nimellisleveydestä, ainakaan noilla kiekoilla. Mulla nyt alla 25mm GP4000S2, pitäsköhän ens kaudelle laittaa eteen 23mm? Sekin mittautunee n. 25mm leveyteen.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  7. #187
    Mulla on sitten ilmeisesti käynyt tsägä 40mm voyager hyperieni kanssa. 3000-4000 km ajettuna pelkästään kehä 3:n sisäpuolella pyörän kokonaismassan ollessa 105-125 kg. Kaksi sepeliflättiä tuli ekana kesänä, mutta sen jälkeen ei ole puhkeillut. Muilla renkailla samaan aikaan yhteensä vähemmän kilsoja (maastokumeilla toki talviajoa) ja tuplasti flättejä, tosin en muutenkaan harrasta kovasti pistosuojausta koska on nopeampi ja mukavampi paikata kumi tuhannen kilsan välein kuin ajaa jollain maraplussilla.

  8. #188
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.836
    Olen ollut 32mm voyager hypereihin myös tyytyväinen. Vähän hiekkateitäkin ajellut. Paineita pitää laittaa yli 4barin jotta alkaa rullaamaan paremmin.

  9. #189
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Leveät ja nopeat maantierenkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Kevyttä epäluottamustahan tuollainen herättää, mutta jatketaan nyt vielä kokeilua. Lisää litkua sisään ja rengas takaisin kehälle. Reunalanka vaikutti ehjältä, rengas nousi kehälle siististi ja tasaisesti.
    Kokeilu jatkui, vaikka en ole ehtinyt ajaa Voyagereilla kuin yhteensä parikymmentä minuuttia arkiajoa. No siinä ajassa kuitenkin tuli huomattua että ajotuntuma on "taikamattomainen" ja myös se, että etukiekon kehä oli siirtynyt pois keskityksestään edellisessä myllytyksessä. Tänään hieroin sen takaisin haarukan keskilinjalle, pistin renkaaseen 4bar ja jatkoin säätämössä muita hommia. Huomasin rihtauspenkissä ettei rengas ollut noussut kehälle enää täysin tasaisesti toiselta sivulta - pyörittäessä yhdestä kohdasta oli selkeästi nähtävissä ulkonema.

    Juuri kun olin toteamassa Voyagerit toimiviksi ilman sisärenkaita, 20-30min paineen lisäyksen taas BLAM ja rengas irtosi kehältä. Se jäänee arvoitukseksi oliko rengas alunperin viallinen vai pettikö reunalanka, kun painetta oli tubeleksena 4,5bar. Kuitenkin verrokkirengas, eli toisella samanlaisella kehällä oleva samanlainen Voyager, on tähän mennessä pysynyt paikoillaan ihan mukisematta. Mahtoiko toinen rengas olla alunperin toleransseiltaan vähän kauempana ja irtosi sen takia kehältä. Ja mikä on sitten kehän osuus koko tapahtumaan.

    Säätämön seinällä olisi pari Schwalbe Marathon Racereita, seuraava kokeilu on niiden testaus tubeleksena. Toiveet ei ole erityisen korkealla. Sekin pitää vielä kokeilla, miten tuo tubeleksena heikosti kehällä pysyvä Voyager asettuu sisärenkaan kanssa, vai asettuuko tasaisesti enää ollenkaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #190
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Säätämön seinällä olisi pari Schwalbe Marathon Racereita, seuraava kokeilu on niiden testaus tubeleksena. Toiveet ei ole erityisen korkealla. Sekin pitää vielä kokeilla, miten tuo tubeleksena heikosti kehällä pysyvä Voyager asettuu sisärenkaan kanssa, vai asettuuko tasaisesti enää ollenkaan.
    S-oneja ja 30mm G-oneja saa taas monesta paikkaa. Minulta loppui epävarmojen tubelesten asentelu vanteille, kun parta-agama tuli tuohon telkkarin alapuolelle. Koirakin saa slaakin kun voyager tussahtaa kylppärissä

  11. #191
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jahas, taijan suosiolla unohtaa Vittoria Hypereitten litkuttamisen... Kiitos CamoNille ansiokkaasta ynnä sinnikkäästä yrittämisestä! Tää jotta mun setti mittaantuu rapian millin erileveäksi niin vois viitata ettei tehtaan toleranssit ole aivan huippuluokkaa. Ja selittäisi myös CamoNin ongelmia.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #192
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    https://www.vittoria.com/tire/cross-xn-pro/. Tämä nyt ehken teeman mukainen ole, yksi pari on palvellut kohta viis vuotta satunnaisajossa tai useamminkin. En voi moittia, ainakin Contin GP Fourseasonin 25millisistä noilla huilaa huoletta ohi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #193
    Nyt kannattaa Vittoriat tilata Planet-X:stä koska -25% marraskuun loppuun asti: http://www.on-one.co.uk/i/q/TYVIVOHY...r-folding-tyre

    Ei ole kyllä paha hinta enää renkaista

    Samalla kannattaa tilata maantierenkaisiin Michelinin latexi sisurit: http://www.on-one.co.uk/i/q/TUMIACLX...tex-inner-tube

  14. #194
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    40
    Kesäkuussa tuli Pro Onet 28mm asennettua tubeleksina Stanin Graileille. Noin 5kk/3000km ajoa joista 1/3 hiekkaa ja 2/3 maanteitä. Nyt kun tuli vaihdettua rengastusta niin täytyy todeta että melko huonossa kunnossa jo ovat. Varmaan ensi vuonna pitää alkaa uusia renkaita katselemaan, tuskin Pro Oneja uudestaan kun eivät kestä maantietä kovempia olosuhteita juurikaan. Etenkin kyljet tuntuvat ottavan erittäin herkästi osumaa. Hyvin nousivat vanteelle ja pitivät ilmaa lenkkien välissä . Ainoa kerta kun joutui pumpun kanssa lenkillä ähräämään oli kylkeen tullut pieni vekki jota Stani ei jostain syystä kyennyt tukkimaan.


    Korvaaviksi olen harkinnut Compassin Bon Jon Passeja. 35mm, tubeless ja 355g (~300g extralight versiona mutta heikot kyljet eivät kiinnosta). Näistä kenelläkään kokemuksia? Schwalben g-oneja myös harkinnut mutta kuviointia ei kyllä pidon puolesta ole koskaan tarvinnut.

  15. #195
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    47
    Ostin keväällä cyclo/tie/työmatka pyörään Vittoria Voyager Hyper:it 35c koossa, kun niitä kehuttiin täällä. Ajelin kesän aikana noilla reilun 1000km sisureiden kanssa ilman ongelmia sekalaista ajoa mm työmatkaa, karkeaa maantietä, sorateitä, kelvejä yms. Paineet n. 5 bar. Ei yhtään puhkeamista! Rullaa hyvin ja ovat mukavat "ison" ilmatilan takia myös karkealla alustalla. Ostin myöhemmin kesällä vaimolle samanlaiset eikä niidenkään kanssa ole ollut ongelmia. Suosittelen!

  16. #196
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Jos jotakin ostoa tulee mietittyä, niin ne on aina "kevään tullen" nämä rengasasiat. Näköjään Larssilla on hyvin samanlaiset tarpeet. Maantiekäyttöön olisivat tulossa 67,5%. Pitäisi olla tubelekset ja siksi unohdan Vittorian Voyagerit (paitsi että en kun ostan retkipyörään gummit). Puhumme leveysluokasta 28-30 mm, hiukka leveämpikin saa olla. Pääsääntöisesti mennään näillä asfalttilla, jolta haluan toisinaan poiketa myös hiekalle tahi muulle ei-päällystetylle alustalle. Seuraavia olen miettinyt:

    Maxxis re-fuse 32 mm: Tällä(kin) alustalla hieman ristiriitaisia huomioita. Painoakin on.
    Compass Jon Pass 35 mm: Hiukka liika leveät. Mahtuu kyllä pyörään, mutta...
    Clement Strada USH 32 mm:Täysi arvoitus
    WTB Exporsure 30 mm: Paperilla näyttää just siltä, mitä etsin mutta ovat helvetin kalliit enkä tiedä onko kukaan elävä koskaan ajanut näillä. Näillä kahdella asialla voi olla yhteys.
    Mavic Yksion Elite allroad: Näistä aika vähän havaintoja toistaiseksi. On siis uutuus.
    Schwalbe G-one speed (30 mm), Schwalbe pisti tämän renkaan uusiksi. Olen kiinnostunut nimenomaan tuosta speedistä, josta ei löydy käyttäjäkokemuksia. Hieman pelottavat nuo mikronappulat.

    Mielipiteitä, ehdotuksia, varoituksia...?

  17. #197
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.286
    No eikös tuo g-one speed ole nimeä lukuunottamatta sama mitä s-one?

    Hyvä rengas, nimenomaan 70/30 maantielle. Ok myöskin kovilla poluilla. Kyljet kestää karkean sepelin.

  18. #198
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    ^s one on todella hyvä rengas mutta ei mun kokemuksien mukaan kestä sepeliä. Vaihdoin lokakuussa hetkeksi kesäkiekot ja hupia kesti noin 100km kunnes poks (ei tosin litkutettuna). Tuli noin kahden nappulan pituinen verkki keskelle rengasta

  19. #199
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    PLKN
    Viestit
    277
    Näköjään Big One:kin on nimetty g-one:ksi. Mulla maasturissa tollaset 60mm asvaltti-työmatkaan. Rullaa kyllä mukavasti ja menee neulaspolkuakin hienosti tietyin rajoituksin.

    sähkö pyörä läski kuski

  20. #200
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.286
    Ei minullakaan pitkää kokemusta tuosta sepelin kestosta ole. Ihmettelin vain, kun rengas kesti useita kilometrejä karkeaa työmaa sepeliä. Tuollainen kova ja ohut rengas repeää varmastikkin juuri noin kerrasta pskaksi viiltävään kiveen.

  21. #201
    Sivujuonteena aiheeseen mitenkäs lateksisisurit tällaisten reippaamman kokoisten kumien kanssa? Valtaosa niistä näyttää olevan tarkoitettu perinteisille maantierenkaille, Vittorialla taisi olla 28c asti tarkoitettu ja Challengella CX-lateksi mutta sitä ei näytä oikein saavan mistään. Lateksin pitäisi kyllä venyä reippaasti mutta liekö 19c sisurin tunkeminen 37C Voyageriin sittenkään fiksua?

  22. #202
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No eikös tuo g-one speed ole nimeä lukuunottamatta sama mitä s-one?
    Tätä samaa olen pohtinut. Tosin Schwalben sivuilla todetaan: The new G-One Speed is an evolution of the former S-One and Big One.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hyvä rengas, nimenomaan 70/30 maantielle. Ok myöskin kovilla poluilla. Kyljet kestää karkean sepelin.
    Kiva kuulla.

    Tiaallto: itse olen käyttänyt lateksia vain 25 millisten maantiegummien kera. Velosportissa sanoivat, ja taisi olla "joku muukin", että nuo lateksit venyvät ihan mahdottomasti ja että niitä voi käyttää hyvinkin leveisiin gummeihin. Tarkista nyt itse, ennen kuin käräjille haastat kuulopuheiden perusteella.

  23. #203
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Misukan tavan maantielatexi sinkuu ja kestää 35 millisillä crossarirenkailla ajoa oikein hyvin, vuosia ja kilsoja on takana.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #204
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Jos jotakin ostoa tulee mietittyä, niin ne on aina "kevään tullen" nämä rengasasiat. Näköjään Larssilla on hyvin samanlaiset tarpeet. Maantiekäyttöön olisivat tulossa 67,5%. Pitäisi olla tubelekset ja siksi unohdan Vittorian Voyagerit (paitsi että en kun ostan retkipyörään gummit). Puhumme leveysluokasta 28-30 mm, hiukka leveämpikin saa olla. Pääsääntöisesti mennään näillä asfalttilla, jolta haluan toisinaan poiketa myös hiekalle tahi muulle ei-päällystetylle alustalle. Seuraavia olen miettinyt:

    Maxxis re-fuse 32 mm: Tällä(kin) alustalla hieman ristiriitaisia huomioita. Painoakin on.
    Compass Jon Pass 35 mm: Hiukka liika leveät. Mahtuu kyllä pyörään, mutta...
    Clement Strada USH 32 mm:Täysi arvoitus
    WTB Exporsure 30 mm: Paperilla näyttää just siltä, mitä etsin mutta ovat helvetin kalliit enkä tiedä onko kukaan elävä koskaan ajanut näillä. Näillä kahdella asialla voi olla yhteys.
    Mavic Yksion Elite allroad: Näistä aika vähän havaintoja toistaiseksi. On siis uutuus.
    Schwalbe G-one speed (30 mm), Schwalbe pisti tämän renkaan uusiksi. Olen kiinnostunut nimenomaan tuosta speedistä, josta ei löydy käyttäjäkokemuksia. Hieman pelottavat nuo mikronappulat.

    Mielipiteitä, ehdotuksia, varoituksia...?
    Oisko tuohon listaan vielä 32mm Panaracer Gravel Kingit? Mun käsittääkseni noita on käytetty menestyksellä tubeleksena, vaikka valmistaja sanookin vain 40mm SK:n olevan tarkoitukseen sopiva.


    Mulla itelläni on vähän samat pohdinnat ja tismalleen samat renkaat kirjottelin ylös joskus syksyllä. Clementeistä on jotain kokemuksia ridinggravelin forumilla ja nuo kiinnostaa ehkä itseäni eniten. Jos pelkkää kuvaa katsomalla jotain voi päätellä, niin vaikuttavat hieman nopeammalta versiolta Xplor Ushista, jotka ovat aika kivat kompromissirenkaat mun mielestä.

  25. #205
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    Sivujuonteena aiheeseen mitenkäs lateksisisurit tällaisten reippaamman kokoisten kumien kanssa? Valtaosa niistä näyttää olevan tarkoitettu perinteisille maantierenkaille, Vittorialla taisi olla 28c asti tarkoitettu ja Challengella CX-lateksi mutta sitä ei näytä oikein saavan mistään. Lateksin pitäisi kyllä venyä reippaasti mutta liekö 19c sisurin tunkeminen 37C Voyageriin sittenkään fiksua?
    Täällä on krossarissa Vittorian kapeat lateksisisurit toimineet 37 mm Gravel Grinderien kanssa ilman mitään ongelmia.
    The older I get the faster I was

  26. #206
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Oisko tuohon listaan vielä 32mm Panaracer Gravel Kingit? Mun käsittääkseni noita on käytetty menestyksellä tubeleksena, vaikka valmistaja sanookin vain 40mm SK:n olevan tarkoitukseen sopiva.
    Kyllähän tuo Panaracerikin oli listalla, mutta kun minulla on jo 35 milliset toisilla kiekoilla niin jotain muuta nyt etsin. Ilmeisesti nuo 32 milliset vielä tubeloituvat, mutta kapeammilla voi tehdä jo tiukkaa. Ja niiden kapeiden kuviointi on nyt se mitä minä ensisijaisesti etsin. Lisätietoa löytyy fiman omasta videosta. Siellä todetaan muun muassa, että vaikka 40 millinen on periaatteessa ainoa TR niin myös 32 ja 35 milliset onnistunevat kunhan ei ylitä tiettyä painetta (muistaakseni 4 barin luokkaa). Ja tosiaan minulla 35 on tubeleksena-

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti

    Mulla itelläni on vähän samat pohdinnat ja tismalleen samat renkaat kirjottelin ylös joskus syksyllä. Clementeistä on jotain kokemuksia ridinggravelin forumilla ja nuo kiinnostaa ehkä itseäni eniten. Jos pelkkää kuvaa katsomalla jotain voi päätellä, niin vaikuttavat hieman nopeammalta versiolta Xplor Ushista, jotka ovat aika kivat kompromissirenkaat mun mielestä.
    Juuri näin olen ymmärtänyt noiden kahden saman firman renkaan välisen eron. Etsin tosiaan nyt hieman hienovaraisempaa pitopintaa.

  27. #207
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.619
    Miten paljon parempi tuommoinen refuse tai sileämpi gravel king mahtaa sitten olla hiekalla verrattuna johonkin marathon supremeen tai voyager hyperiin? Noilla jälkimmäisillä ei ite ainakaan varsinaisesti tuu mentyä hiekkatielle kuin pakon edessä. Xplor usheilla pito on jo ihan eri maailmasta ja kuvittelisin sen olevan täysin reunakuvion ansiota. Itelläkin kyllä maantiepainotus rengasvalinnassa, mutta mutta.

  28. #208
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kyllä esimerkiksi Supremella pärjää hiekketeille varsin mainiosti. Kokemusta on ja vielä teltta ja muut retkivarusteet pyörän päällä. Periaatteessa renkaiden soveltuvuus on hyvin laaja, itse vain satun olemaan tällainen herkkähipiäinen tyyppi, joka etsii hyvää kompromissia tietäen samalla että "hyvä kompromissi" on jo käsitteenä ristiriitainen. Nämä on näitä länsimaalaisen liian hyvään tottuneen ihmisen mietteitä. Onneksi on muita. Jaa, josko taas töitä välillä...

  29. #209
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Mielenkiintoinen juttu Compass Cyclesisltä, voin allekirjoittaa vaikka ralliautojen renkaita koskava tieto ei nyt olekaan ihan kohdallaan...

    https://janheine.wordpress.com/2017/...-gravel-tires/


  30. #210
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Kyllä esimerkiksi Supremella pärjää hiekketeille varsin mainiosti. Kokemusta on ja vielä teltta ja muut retkivarusteet pyörän päällä. Periaatteessa renkaiden soveltuvuus on hyvin laaja, itse vain satun olemaan tällainen herkkähipiäinen tyyppi, joka etsii hyvää kompromissia tietäen samalla että "hyvä kompromissi" on jo käsitteenä ristiriitainen. Nämä on näitä länsimaalaisen liian hyvään tottuneen ihmisen mietteitä. Onneksi on muita. Jaa, josko taas töitä välillä...
    Pärjää toki, mut korkeintaan niin, että hiekkateitä tulee vältettyä, koska ajaminen ei oo hauskaa. Osa hiekkateistä on tosin sitten sellaista nimismiehen kiharaa, että niille pitäis varmaan olla läskipyörä.

    The truth is that on gravel, knobs don’t make any difference. Without semi-firm ground to dig into, knobs can’t do anything. When you slide, it’s because gravel is sliding on gravel, not because your tires are sliding on the top layer of rocks.
    Tää pisti silmään tosta Jan Heine -sivun perustelusta. Ainakin kotimaisilla hiekkateillä pinta on tosi vaihtelevaa. Kovapintaisessa tiessä on usein upottavia länttejä, mutkissa ojaan viettäviä kallistuksia. Onko ne sitten Clementien muut ominaisuudet reunakuvion sijaan, jonka vuoksi niillä voi ajaa paljon reippaammin kuin verrokki-slikseillä?

    Enkä siis yritä itse tässä päteä, vaan suht nöösinä vaan kyselen ja yritän valita itselleni hyviä gummeja tässä mainospuheiden ja tieteellisten todistusten viidakossa. Ajot varmaan 80% asvalttia ja loput sitten muuta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •