FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 65 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Tervehdys kaikille, olen uusi Radonisti ja myös uusi täällä. ZR Team 6.0 saapui alkuviikosta ja nyt on pyörän varustelu työmatkailuun käynnissä. Mainio pyörä ainakin nyt lyhyen testiajon jälkeen. Toki aiempi kokemus 15-vuoden ikäinen, vaihteeton Monark.

Pyörää odotellessa ostin siihen valmiiksi Bilteman 29' MTB lokasuojat mutta eihän niitä saa tuohon kiinni millään ilveellä. Millaisia lokasuojia olette muut tähän pyörään käyttäneet tai muuten suosittelisitte? Lokarit tulisi olla mielellään olla sellaiset että pystyy syksyn sateissakin töihin kulkemaan ilman totaalista kurakuorrutusta.

Bilteman ei toimivat lokarit:
    http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...29-2000038030/

SKS Bluemels 65 mm. Ei ole täydellinen, vaan liian lyhyt. Cascaria 29er on parempi, pidempi, mutta saatavuus on paljon huonompi, joten varmaan hintakin. SKS riittänee nipin napin taakse tuohon Radoniin taakse siten, ettei yhtään roisku selkään, mutta edestä pitäisi jatkaa jopa 20 cm.

Mikä noissa biltemoissa oli vikana? Miksi ei sopinut? Etuhaarukka näissä vaatii aina kikkailua. Ei se ikinä käy suoraan.

Takalokari ei mahdu siitä takahaarukan alta, jumittaa kun renkaan ja lokarin väliin ei jää montaa milliä ilmaa. Vajaan tunnin yritin tuolla syysillassa väkertää mutta hermot meni. Etulokaria en vielä alkanut edes säätämään. Toki jos rautasahalla tms tuunaisi takalokaria niin voisi onnistuakin mutta en halunnut alkaa rikkomaan. Ehkä teen vielä uusintayrityksen...

Minä sain omaan Teamiin laitettua SKS:t ja vieläpä Race King 2,2":n (25 millin vanteella) kanssa. Nuo ovat aika leveät ja etenkin korkeat renkaat. Jotain 2,35" käytännössä noilla vanteilla. Etuvaihtaja piti vaihtaa sideswing-tyyliseen ja vaihtajan kohdalta piti leikata vähän lokaria pois. Ei niihin montaa milliä jäänyt, mutta ei siitä haittaa ole ollut. Vähän tietynlaisella soralla pienet kivet rohisevat siellä, mutta mitäpä tuosta. Eipähän ole mennyt käpyjä, kun ei sinne edes mahdu. Työlästähän tuo kokonaisuutena oli, mutta kyllä se kannatti. En ole kaivannut irtolokareita, vaikka eivät ne noita lyhyemmät edes juurikaan olleet. Ei ole tullut ongelmia juurakoissaan.

Ehkä nuo Bilteman lokarit ovat jotenkin huonosti kaareutuvia tai jotain.

Asensin aikonaan Focuksen Black Falls hybridiin 65mm SKS Bluemelsit ja 2.1 kumit:

Ei mahtuneet tuossakaan takana seatstayn tai chainstayn poikkitukien alle, vaan lokari on asennettu niiden päälle. Vaati vähän lokasuojan puukotusta. Ylhäällä piti tehdä lokasuojaan kavennus ja lisäreikä nippusiteelle.

Kun katselen tuon pyörän kuvaa verkkosivuilta siitä 3d-näkymästä, niin olen aika varma, että Bluemels menee taakse. Toki tämä nykyinen runko ei ole sama kuin minun pyörässäni. Riippuu siitä, mikä tuossa Bilteman lokarissa oikein tarkalleen ottaen ottaa kiinni. Jos se ei jotenkin johdu siitä kaareudesta, niin sitten se ei mahdu. Kuvassa ne näyttävät kyllä toki voimakkaasti reunoille kaareutuvilta. Jos ne muuten toimivat, niin minä varmaan yrittäisin muokata niitä tarvittavista kohdin. Tuossahan takalokari ei tule seat stayhin kiinni, mutta se kannattaa siihen tietenkin laittaa tukevuuden lisäksi myös siksi, että silloin sen saa siitä mahdollisimman ylös tiukalle vedettyä. Nuo aisathan heiluvat jo sen verran, että yksi ylimääräinen kiinnitys tekee hyvää.

Oon miettiny tota Radonin ZR Team 29 5.0 jäykkäperää semmoseksi yleispyöräksi niin maantielle, kaupunkiin, soralle kuin maastoonkin. Myös talvikäyttöön. Kesäksi jotku Bigg Applet tai sitten maastorengasta, jos intoutuu maastossa ajeleen hieman enemmänkin. Ilmeisesti tommoseen käyttöön ihan ok. pyörä ja Bigg Appleilla käy monenlaiselle alustalle?

Semmonen ton kans mietityttää, että soveltuuko tämmöselle 163cm tapille ollenkaan? Laskurit sanoo, että 16.5" on sopiva, eli 16" Radon ois ok, mutta tolla 29" rengastuksella stand overiksi on ilmotettu 75,7 niin onko se sitten turhan korkea mulle, ku inseam on 74cm? 27,5 järkevämpi valinta, parempia ehdotuksia? Ei näyttänyt tosta pienemmästä kokoluokasta olevan ainakaan ZR Team 27,5 5.0 Radonia saatavilla.

8^ vastaus Tebb0lle
    Skeen 100 29 tuli hankittua alkukesällä.
    Vajaa pari tonnia tullut ajeltua.
    Jämäkkä ajotuntuma rungon osalta,
    vanteet on kaposet mun makuun,
    renkaat notkuu vanteilla.
    Ostin toisiksi kiekoiksi leveämmät dtswissit.
    Paketissa oli fillari johon piti laittaa vain tanko paikalleen.
    Ei ole tarvinnut säätää vielä vaihteita tai jarruja ollenkaan.
    Satula ei ollut mun persukseen suunniteltu...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikkox9x Katso viesti
    Oon miettiny tota Radonin ZR Team 29 5.0 jäykkäperää semmoseksi yleispyöräksi niin maantielle, kaupunkiin, soralle kuin maastoonkin. Myös talvikäyttöön. Kesäksi jotku Bigg Applet tai sitten maastorengasta, jos intoutuu maastossa ajeleen hieman enemmänkin. Ilmeisesti tommoseen käyttöön ihan ok. pyörä ja Bigg Appleilla käy monenlaiselle alustalle?

Semmonen ton kans mietityttää, että soveltuuko tämmöselle 163cm tapille ollenkaan? Laskurit sanoo, että 16.5" on sopiva, eli 16" Radon ois ok, mutta tolla 29" rengastuksella stand overiksi on ilmotettu 75,7 niin onko se sitten turhan korkea mulle, ku inseam on 74cm? 27,5 järkevämpi valinta, parempia ehdotuksia? Ei näyttänyt tosta pienemmästä kokoluokasta olevan ainakaan ZR Team 27,5 5.0 Radonia saatavilla.
    Kyllä se varmaan on sinällään sopiva. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon että 29" rengas pidentää pientä runkoa suhteessa enemmän kuin isompaa runkoa joten se tekee pienellä rungolla pyörästä helposti vähän kankean ja junamaisen jota isommat kaksysit eivät ole. Siksi moni valmistaja tarjoaa pienempiin kokoihin samasta mallista 27.5" kiekkoja ja isompiin 29" kiekkoja.
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Mielipiteitä pyörästä Radon Skeen?
    Käyttötarkoitus xc/trail tasaisista poluista juurakkoon ja haussa pehmennystä pyrstölle. Yksi Radon takajäykkä jo on ja olen laatuun ja ominaisuuksiin tyytyväinen, jos otetaan huomioon hinta/laatu niin erittäin tyytyväinen.
    Siis Skeenistä mielipiteitä, kiitos!

Radonin 2017 pyörät näytti olevan jo ainakin bike discountin tarjottimella.
    Eipä näytä vieläkään olevan uudelle tarvetta.

No onpas mielenkiintoiset värit uusissa ja ei mitenkään hyvällä tavalla

Nyt viimeinkin löytyi sopiva pyörä oman budjettini haarukassa.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...2375/wg_id-117

Kysyisinkin kokeneemmilta mielipidettä ko. pyörän keulasta ja etenkin tuosta Sramin NX voimansiirrosta. Keula on ilmeisesti ihan kelvollinen tonnin fillarissa olevaksi?
    Vaihteisto on ilmeisesti aika uutta mallistoa... Mahtaakohan olla laadukas vai ei?

Kiitos.
    sende muokkasi tätä : 07.01.2017 at 21.37

Hyvä ja säädettävä ilmakeula, NX toimii hyvin on vaan todella painava osasarja jos alkaa grammanviilaajaksi. Huoltovapaa kierteellinen keskiö, perusvarmaa osaa ja hieno luukki. Eipä ton tilaamalla voi oikeen vikaan mennä.

Mieti toki kummalla kiekkokoolla otat.

Grammanviilaajaksi ei ollut ajatus ryhtyä ja 29 kiekoilla mennään. Mutta kuten sanoit, niin mielestäni hyvä tilaus tuohon hintaan. Kiitos vastauksesta.
    Runkokoko on vielä mietinnässä. Olen 179cm ja jalkapituus 82. Eli 18" vai 20"... Hmmm..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    No onpas mielenkiintoiset värit uusissa ja ei mitenkään hyvällä tavalla
    No tämä. Pari, kolme vuotta sitten oli parhaimmillaan tosi kauniita pyöriä, mutta nyt teippauksetkin ovat menneet tosi rumiksi. Onneksi itse ostin aikoinaan nätin Radonin. Se on aivan mahtavan värinen. Nämä nykyiset jäisivät ehkä jopa ostamatta. Tosin onhan noissa eroja, mutta yleisesti ottaen huonompaan on mennyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sende Katso viesti
    Runkokoko on vielä mietinnässä. Olen 179cm ja jalkapituus 82. Eli 18" vai 20"... Hmmm..
    18. Ei puhettakaan muusta noista mitoilla. Se osuu sinulle juuri, et ole yhtään kokojen välissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    18. Ei puhettakaan muusta noista mitoilla. Se osuu sinulle juuri, et ole yhtään kokojen välissä.
    Ok. Bike discountin laskuri antoi vain minun mitoilleni 19" ja 49 cm.
    Lähempänä siis kaksikymppistä koska 18" on 46 ja 20" on 51.

Kumpi mielummin mielestäsi jos ajatellaan teoreettisesti.. Liian iso vai liian pieni runko?

Ok. Bike discountin laskuri antoi vain minun mitoilleni 19" ja 49 cm.
    Lähempänä siis kaksikymppistä koska 18" on 46 ja 20" on 51.

Kumpi mielummin mielestäsi jos ajatellaan teoreettisesti.. Liian iso vai liian pieni runko?
    20 on sinulle liian iso. 18 on hyvin lähellä optimia noille mitoille. Laskurit sanokoot mitä tahansa. Tiedän tämän omankin kokemukseni perusteella, kun olen sinua hitusen pidempi ainakin jaloissa ja minun pyöräni geometria on täsmälleen sama. Ja mieluummin liian pieni, koska standover ei kasva silloin häiritseväksi. Mutta kuten sanoin, niin et tosiaan ole noiden kokojen välissä, vaan 18":n yläpäässä, mutta et edes ihan ylärajalla, joten se tekee sinulle siitä juuri sopivan, koska pienempi ja matalampi on ketterämpi ja vakio satulatolppakin riittää hyvin. Setback-tolpan saatat joutua ostamaan, mutta se on pyörän geometriasta muuten kiinni. Minä koen, että minun satulallani ainakin se heittää muuten ihan liian eteen (tai satula tulisi paljon huonommin kiinni, siihen tulee paljon isompi vääntö, jos sen joutuu kiinnittämään ihan kiskojen etuosasta), mutta sama tapahtuisi isommallakin versiolla.

Olen 100%:n varma, että 20 olisi sinulle turhan iso. Kyllä sillä varmasti voisi ajaa, mutta se olisi tarpeettoman korkea ja siten kömpelö. Pituuseroahan niillä on vain virtuaalisessa vaakaputkessa 2 cm, joten ei päätöstä sikälikään tarvitse pelätä. Muuten se isompi on vain korkeampi. Nyt 18":n pyörällä vielä pystyt seisomaan vaakaputken päällä jalat molemmin puolin, mutta 20":lla jo tosissaan ahdistaisi. Toki pyörä on muuten minusta aika lyhyen mallinen, mutta toisaalta se on nykymuotia. Minun näkökulmaani vaikuttaa se, että ajoin koko 90-luvun sen ajan pyörillä, jotka olivat huomattavasti pidempiä, kun sen ajan tyyli oli usein ajaa hyvin kisakireästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    20 on sinulle liian iso. 18 on hyvin lähellä optimia noille mitoille. Laskurit sanokoot mitä tahansa. Tiedän tämän omankin kokemukseni perusteella, kun olen sinua hitusen pidempi ainakin jaloissa ja minun pyöräni geometria on täsmälleen sama. Ja mieluummin liian pieni, koska standover ei kasva silloin häiritseväksi. Mutta kuten sanoin, niin et tosiaan ole noiden kokojen välissä, vaan 18":n yläpäässä, mutta et edes ihan ylärajalla, joten se tekee sinulle siitä juuri sopivan, koska pienempi ja matalampi on ketterämpi ja vakio satulatolppakin riittää hyvin. Setback-tolpan saatat joutua ostamaan, mutta se on pyörän geometriasta muuten kiinni. Minä koen, että minun satulallani ainakin se heittää muuten ihan liian eteen (tai satula tulisi paljon huonommin kiinni, siihen tulee paljon isompi vääntö, jos sen joutuu kiinnittämään ihan kiskojen etuosasta), mutta sama tapahtuisi isommallakin versiolla.

Olen 100%:n varma, että 20 olisi sinulle turhan iso. Kyllä sillä varmasti voisi ajaa, mutta se olisi tarpeettoman korkea ja siten kömpelö. Pituuseroahan niillä on vain virtuaalisessa vaakaputkessa 2 cm, joten ei päätöstä sikälikään tarvitse pelätä. Muuten se isompi on vain korkeampi. Nyt 18":n pyörällä vielä pystyt seisomaan vaakaputken päällä jalat molemmin puolin, mutta 20":lla jo tosissaan ahdistaisi. Toki pyörä on muuten minusta aika lyhyen mallinen, mutta toisaalta se on nykymuotia. Minun näkökulmaani vaikuttaa se, että ajoin koko 90-luvun sen ajan pyörillä, jotka olivat huomattavasti pidempiä, kun sen ajan tyyli oli usein ajaa hyvin kisakireästi.
    Selvä. Kiitokset näistä infoista.. Olen ajanut aiemmin vain kaikenlaisilla rimpuloilla, joten siksi tästä rungon koosta ei ollut itsellä tarkempaa otantaa.
    Moottorilla varustetuista kulkupeleistä siis olen vanhuuttani siirtymässä fillariin.

Mutta selvä siis. Nyt uskallan tilata 18 tuumaisen ja saahan siihen sitten hieman pidemmän stemmin, jos sarvet tuntuvat olevan liian lähellä.

Mutta selvä siis. Nyt uskallan tilata 18 tuumaisen ja saahan siihen sitten hieman pidemmän stemmin, jos sarvet tuntuvat olevan liian lähellä.
    Kerrohan sende mitä olet fillarista tykännyt? Joku vois hieman valaista miten tuo 1x11 soveltuu maantiekäyttöön? Tämä fillari kiinnostaa itseäkin.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Tällä foorumilla ilmeisesti on aika tietävää porukkaa, joten pari kysymystä tulin tänne esittämään. Näitä samoja varmasti on kysytty, mutta näitä viestejä on vähän turhan paljon läpi kahlattavaks. Eikä kai kukaan just

Nyt on maastofillarin ostoa tarpeeks paljon mietitty, ja päädytty tähän Radon merkkiin. Vaihtoehtoina on nyt joko ZR team 5.0 tai 6.0. Mitenkä paljon näissä on eroa? 6.0 alkaa olla jo vähän kipurajan yläpuolella, mutta mahollisesti siihen pystyis venymään, jos erot on huomattavat.

Toinen mikä mietityttää, on koko. Renkaat 27.5" vai 29"? Toisaalta kiinnostais ehkä pienempi, kun sellanen pieni kikkailu on niin mukavaa ja yleensä tykänny vähän "liian pienellä" crossi pyörälläkin ajaa enemmän, kun isommalla. Tuntuu laitteet tekevän paremmin sen, mitä käskyttää. Toisaalta taas jonkun verran tulis tolla matkaakin poljettua, jolloin ilmeisesti 29" ois ehottomasti parempi?

Sitten rungon koko, pituutta joku 180-182cm, ja jalan sisämitta, jos en pahasti väärin mitannu, noin 83cm. Laskurit sanoo 19", ja lähempänä 20" kuin 18", mutta vaihtoehtoina on 18" tai 20". Ajattelisin, että toi 18" menee ihan hyvin vai ottaakko 20"?

Ja viimesenä, mitä muuta laittaa tilaukseen? Fillari, polkimet ja lukko tietenkin, mutta tartteeko jotain muuta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hylsy Katso viesti
    Nyt on maastofillarin ostoa tarpeeks paljon mietitty, ja päädytty tähän Radon merkkiin. Vaihtoehtoina on nyt joko ZR team 5.0 tai 6.0. Mitenkä paljon näissä on eroa? 6.0 alkaa olla jo vähän kipurajan yläpuolella, mutta mahollisesti siihen pystyis venymään, jos erot on huomattavat.
    6.0:ssa on ihan ok peruskeula teräsjousella. Sillä jo ajelee ihan hyvin. 5.0:ssa on Suntour, jota kukaan ei liene edes testannut, mutta tietää kertoa silti, kuinka huono se on, koska niin on tapana täällä sanoa. En tiedä siitä, mutta toinen on testatusti ihan ok. Minulla on vastaava kauppapyörässä, jolla voi halutessaan oikaista polun kauttakin. Lisäksi 10-vaihteinen vs. 9, mistä en enää vaihtaisi pois totuttuani siihen. Välitysten tiheys sopii minulle hyvin. Sen lisäksi siihen voi päivitellä parempia osia, kun taas 9 on jo vain halpasarjaa. Esim. tuossa kalliimmassa on jo täysin nykyaikainen Hollowtech II -keskiö ja -kammet. Minä maksaisin tuon erotuksen. Kuitenkin vaikka nyt ei ehkä siltä tunnu, niin ero pyörän hankintahinnassa on loppupelissä tosi pieni kustannus suhteessa osien uusimiseen, päivittämiseen ja työkaluihin, joten kannattaa maksaa yleensä se erotus. Toki jossain vaiheessa erot muuttuvat merkityksettömäksi, että rahalla ei saa itselleen mitään erityisen olennaista, joten siitä ei ehkä kannata enää maksaa. Minä ottaisin ehdottomasti noista 6.0:n, koska siinä olisi paljon helpompi aihio pitää se jatkossakin täysin pätevänä pyöränä. Esim. myöhemmin joskus siihenkin voi vaihtaa paremman keulan ja vanteet yms., niin se on kivempi lähteä tekemään, kun muu pyörä on paremmin ajan tasalla: keskiö, kammet, vaihdevivut, vaihtaja jne.

Toinen mikä mietityttää, on koko. Renkaat 27.5" vai 29"? Toisaalta kiinnostais ehkä pienempi, kun sellanen pieni kikkailu on niin mukavaa ja yleensä tykänny vähän "liian pienellä" crossi pyörälläkin ajaa enemmän, kun isommalla. Tuntuu laitteet tekevän paremmin sen, mitä käskyttää. Toisaalta taas jonkun verran tulis tolla matkaakin poljettua, jolloin ilmeisesti 29" ois ehottomasti parempi?
    Ei se ole ehdottomasti parempi. Se on inasen parempi. Rullaa hitusen paremmin, mutta se ero on niin pieni, että se on mitätön kaikkien muiden mahdollisten erojen rinnalla. 29 menee hieman paremmin pienten epätasaisuuksien, kuten kuoppien yli, kun renkaan säde on suurempi. Mutta jos haluat ketterän tunteen, niin älä osta 29:ä. 29 menee kuin juna. On se parempi mielestäni tasoittaen hiekan enemmän maastoa, mutta ei se varmasti tunnu ketterämmältä.

Sitten rungon koko, pituutta joku 180-182cm, ja jalan sisämitta, jos en pahasti väärin mitannu, noin 83cm. Laskurit sanoo 19", ja lähempänä 20" kuin 18", mutta vaihtoehtoina on 18" tai 20". Ajattelisin, että toi 18" menee ihan hyvin vai ottaakko 20"?
    Ei missään tapauksessa 20", vaan 18", joka on juuri oikea koko ja parempi kuin 19".

Kiitoksia!

Tulipa nyt sit vasta huomattua, että noihan on alennushintoja joita kattonu tuolta bike-discount.de osotteesta. Eikä se 27.5" ZR Team 6.0 tietenkään oo alennuksessa, vaan 29" on. Ei kyllä millään pysty tonne 700€ tienoille venyä, satasen verran siinä on liikaa hinnassa mulle. Jos siinä kerran on isokin ero ketteryyden osalta, en kyllä tollasta 29" halua, joten taitaa mennä puolipakolla 5.0 sitte tilaukseen. "Myyntipuhe" sulta olis kyllä muuten riittäny vakuuttamaan tohon kalliimpaan.

Lisäkysymys vielä, oisko jollain suositella joitain polkimia tollaseen fillariin? Onko esimerkiksi nämä hyvät, joita toi sivu suosittelee? https://www.bike-discount.de/en/buy/...nc-black-88489

Ratukoita tilanneena voin suositella merkkiä. zr team 7.0 26", zr race 8.0 27,5" zr lady 7.0 27,5" zr race 7.0 29" ja viikolla 7 lähtee tilaukseen zr team nx1 29". Pariin pyörään olen https://www.bike-discount.de/en/buy/...-pd-mx80-57325 ostanut ja todettu hyviksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hylsy Katso viesti
    Kiitoksia!

Tulipa nyt sit vasta huomattua, että noihan on alennushintoja joita kattonu tuolta bike-discount.de osotteesta. Eikä se 27.5" ZR Team 6.0 tietenkään oo alennuksessa, vaan 29" on. Ei kyllä millään pysty tonne 700€ tienoille venyä, satasen verran siinä on liikaa hinnassa mulle. Jos siinä kerran on isokin ero ketteryyden osalta, en kyllä tollasta 29" halua, joten taitaa mennä puolipakolla 5.0 sitte tilaukseen. "Myyntipuhe" sulta olis kyllä muuten riittäny vakuuttamaan tohon kalliimpaan.
    En ole kokeillut 27,5" rengaskokoa, mutta epätasaisessa maastossa 29er on 26" verrattuna miellyttävämpi ja sinun mitoilla ottaisin sen tarjoushintaisen kaksysin. Olen itsekin Radonin (18" zr team 8.0) omistaja, 180 cm pitkä ja inseam 83 cm, eikä pyörä tunnu maastossa kankealta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti putkitunnus Katso viesti
    En ole kokeillut 27,5" rengaskokoa, mutta epätasaisessa maastossa 29er on 26" verrattuna miellyttävämpi ja sinun mitoilla ottaisin sen tarjoushintaisen kaksysin. Olen itsekin Radonin (18" zr team 8.0) omistaja, 180 cm pitkä ja inseam 83 cm, eikä pyörä tunnu maastossa kankealta.
    Hyvältähän se tuntuu, paremmalta. Minä ottaisin ehdottomasti tuolla tarjoushinnalla 29erin, ottaisin toki muutenkin. Ei sitä tuntumaan kuitenkaan ketteryydeksi voi kuvata. Se vain menee, kunhan laittaa menemään.

Itse ottaisin kyllä noilla mitoilla ehdottomasti 20" rungon eikä 18". Radonit on lyhyitä pyöriä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Itse ottaisin kyllä noilla mitoilla ehdottomasti 20" rungon eikä 18". Radonit on lyhyitä pyöriä.
    Silloin ei ainakaan tunnu ketterältä, kun standoveriksi ilmoitetaan mahtavat 85,4 cm. En suoraan sanottuna tosin usko tuota lukua, eihän se voi olla noin korkea. Vai voiko? Korkeampi kuin 29:ssäkin. Lyhyitähän ne ovat, mutta ihan nykymuodin mukaisesti. Kyllä se maastoajoon sopii, xc-kisaan huonommin, kun ottaa tuulta. Mieluummin laittaisin vaikka 110 millin stemmin kuin ottaisin 20":sta jättikorkeaa pyörää 29:stä tai 27,5:sta. Makaavaan asentoon on parempi ostaa vaikka Trekki. Ei sen takia kannata ottaa liian isoa kokoa, vaan mieluummin pyörä mieleisemmällä geometrialla.

Kiitoksia kaikille taas, nyt tässä vähän miettineenä, teitä kuunnelleena ja lueskelleena, taitaa tää homma kuitenki kallistua sinne 29" 6.0 puolelle. Jos ei tunnu hyvältä, ni voihan sen sitte joskus vaihtaa. Myydä pois ja ostaa vaikka käytettyä alle. Toisaalta en kyllä usko ton reilun kolmen sentin olevan nyt niin hirveen iso ero ees. Tai mistä minä tiiän, ku en oo kokeillu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •