GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 278 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 178 228 268 276 277 278 279 280 288 328 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.311 - 8.340 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    edit. Vaihdoin Colossukset alle kokeilumielessä. Verrattuna Dillinger 5:een 5 cm lumessa Colossukset häviää joka kategoriassa.
    Njoo no ei ne vissiin kapiaperäseen mahu kuitenkaan, jostain vain jäänyt mieleen että eivät olis nimellismittasia ainakaan ja Bud/Lou pienempiä, tai sitten sekotan Minioneihin.
    Toisaalta Colossuksen max. leveyttä sais vissiin sivunappuloita jyrsimällä aika paljon pienemmäksi. ....mutta meneepä aika tarkalle jos sittenkään mahtuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Njoo no ei ne vissiin kapiaperäseen mahu kuitenkaan, jostain vain jäänyt mieleen että eivät olis nimellismittasia ainakaan ja Bud/Lou pienempiä, tai sitten sekotan Minioneihin.
    Toisaalta Colossuksen max. leveyttä sais vissiin sivunappuloita jyrsimällä aika paljon pienemmäksi. ....mutta meneepä aika tarkalle jos sittenkään mahtuu.
    Mittaan ne sulle kohta kun pääsen mettästä saunan jälkeen.

Colossus tubeless 80mm vanteella.

Kiitos edellisille. Eipä ne mahu, Minioneita näkyy kyllä olevan Muklukkien perässä.

Mun Colossus 116 mm, vanne 80 mm.

Toimi alle 5 cm lumessa yllättäen kovemmilla paineilla paremmin. Pyöreän profiilin takia pintapaine nousee ja rouhii lunta, mutta pääsee sentään eteenpäin. Matalalla paineella muodonmuutos takerruttaa rypistyvän kumin ja ajo on erittäin tahmeaa ja matala ilmatila alkaa kolista läpi.

edit. Nyt vaihdoin kesällä liian pienen ilmatilan takia sivuun siirretyt Vittoria Bombbolonit lumitestiin. Nimellismitta 4" ja tönärillä 99 mm leveä. Kumin runko ja reunanappula käytännössä samalla linjalla. Sama 80 mm vanne.

Näissä on ilmeisesti hinta kohdallaan? Ja mukaan tietty 13J sisurit.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...kin-set-531236

Jännästi menee ennakko-odotukset ristiin. Kesällä erinomaiset Colossukset on aika keskinkertaiset lumessa, kun taas Bombbolonit itseohjautuu ja täristää kesällä, mutta lumella erittäin mukava, rauhallinen ja tarkasti ohjautuva kumi. Toisaalta kelikin tännään eri, -10 C ja polku kovettunut jonkin verran. Pieni tiheä nappula ei murskaa lunta, mutta toisaalta sutiessa ei ole siipiratasefektiäkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Mun Colossus 116 mm, vanne 80 mm.
    Lähellä on mutta ei mahu niinku isi toisen äitiin. Nykynen kumi 105mm ja ketjuun jää 5mm varaa. Voishan sitä kai pykältää pakkaa ulommas, säätää renkaan himpun vinoon, höylätä nappuloita tms., vaan eipä se taija kannattaa kun JJ tai Barbegazi menisi kikkailematta, mää vaan en tahtos niitä alleni. Minionit mahtuis ja kiinnostaa, toistaiseksi järki sanoo että ovat tarpeettoman painavat ja karkeat, mutta niillä tuo toinen läski ainakin poikkeas siitä toisesta riittävästi.
    Mut on nyt helppo voidella ostamaan sellaiset jos jo kokeilleet haluaa kommentoida! Illalla googlella löysin nimimerkki sotanorsun positiiviset kommentit mutta ei paljoa muuta.

Vahva suositus kyllä Minioneille, jos bud/lou ei mahdu pyörimään. Aika samanhenkiset kumit, mutta kapeammat. Itse vaihdoin bud/loun nyt talveksi ja ne saa jäädä läskiin alle ikuisesti, koska kesällä vauhdikkaammat maastoajot hoituu joulupukin tuomalla 27.5"+ pyörällä. Minioneissa pito riitti ainakin omiin ajoihin hyvin. Varsinkin takarenkaan mutapito oli hyvää luokkaa. Jos ei olisi haarukoissa tilaa, niin ajeleisin noilla vieläkin.

Peukku FBF:lle. Laitan lisäinfoa illalla.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
    NoordMan muokkasi tätä : 17.01.2017 at 00.37

Ei rullaa Colossus jumbojimin veroisesti, ainakaan kylmässä kelissä, mutta ei imo pidossakaan juur häpee.. Toistaiseksi jatkoon.

Onko joku vertaillut JJ 4.8 ja Barbegazia? Mitä mieltä?

Yllä tuli peukku FBF:lle ja näkyy olevan takana, joten loogisesti tilasin Colossuksen ajatuksella se eteen ja eturenkaaksi tarkoitetun FBF:n taakse. Voipa sovittaa Colossusta taakse ja kattoo sitten mitä tällä kertaa päätyy fillaritorille.
    ...alltricks onkin vissiin maineessa, saapa nähä mitä sieltä sitten tulee. Toisaalta sitten kun ne tulee niin tuskin itekkään muistan mitä tilasin.

^^ Mulla on ollut alkukesästä saakka Barbegazi etusena ja 4.8 JJ takana. Todella hyvin rullannut ja ihan ok pito. JJ:n sivuittaispito ei mikään paras mahdollinen, kuten moni on maininnut joten se meni toiseen fättiin kans takarenkaaksi.

Tallissa odottaa 2 kpl minion FBF allelaittoa ja ajattelin ruuvata näihin kiinni 3/8 Kold Kutter nastat, jahka rapakon takaa saapuvat... Laitan raporttia kun toteutus valmis ja testilenkki takana.

Minion FBF/FBF

[QUOTE=JHOO;2627236]

JOS HALUAT HYVIN RULLAAVAN JOKAPAIKAN RENKAAN ÄLÄ LUE TÄTÄ !

Nastoitin kuvassa olevat Minionit. Tässä kokemuksia:

Renkaat: Maxxis Minion FBF 26 x 4,8 TR EXO Dual 120 Tpi.
    Leveys: Runko 108 mm, nappulat 110 mm.
    Paino: 1605 ja 1645 g ( nastat ja liima + 70 g/rengas ).
    Sisurit: 13 F ( joo tiedän anteeksi ).
    Nastat: Schwalbe teräväkärkiset alumiinirunko, 205 kpl/rengas ( schwalben tuotenro: 5508 ).
    Liima: Loctite Power Flex Gel, menekki 3 g tuubi/100 nastaa.
    Reiät: Dremel kaiverrusterä nro 194.
    Asennusöljy: A.Le Cog, menekki 2 tölkkiä 1.rengas, 3 tölkkiä 2.rengas.
    Kuski: 80 kg ajokamat päällä
    Pyörä: F 7
    Vanteet: Mulefut 80 SL

Tämä on mun ensimmäinen läski ja kokemusta vain ensiasennus Barbegazeista joihin olen ollut todella tyytyväinen. Minioneista on kokemusta mutta ei 2.5 leveämmistä. Nämä hankin vain siksi että halusin tehdä nastarenkaat. FBF sekä eteen että taakse siksi että näissä on paljon sileitä nappuloita ilman uria ja lamelleja. Halkaistut nappulat jätin nastoittamatta. Jos en olisi nastoittanut olisin varmaan valinnut taakse FBR:n.

Ensikokemus renkaista oli että mitähän v..ttua nyt on tullut hankittua. 10 astetta pakkasta, ensilumi ( se toinen ) höttöä joka ei ollut missään kiinni ja pitoa ei ollenkaan. Seuraavilla kerroilla kelikin oli parempi ja mitä enemmän sain hierottua renkaan pintaa rikki vähälumisessa kivikossa sitä paremmin se toimi. Saman olen huomannut ennenkin, viimeksi syksyllä kun vaihdoin plussatäpärin Chupakaparaparapanapsut 3.0 Nobby Niceihin. Alkuun ne oli kuin saippuaa mutta nopeasti lähtivät toimimaan. Ei kannata tuomita mitään rengasta ensilenkin perusteella.

Nastoitus antaa mukavasti lisäturvaa. Esim. jäinen autoilla tampattu metsäautotie, siihen vettä, yöksi vähän pakkasta ja aamulla päälle pari senttiä lunta. Edelläni oli mennyt kaverukset Bud ja Lou ilman naskaleita. Käsittääkseni ovat tosi hyviä tyyppejä, mutta aikansa lipsuteltuaan ja jälkien perusteella ehkä kaaduttuaankin olivat päättäneet kääntyä takaisin ja hakea uuden reitin. Itse pääsin tien läpi ilman ongelmia. Mutta jotain ISP:n tapaista loputonta jääpitoa on tällä nastamäärällä turha odottaa.

Rullaavuus 0,40-0,45 paineilla on vielä ihan ok. Nyt oon löytänyt omat polkupaineet, 0,35 taakse ja 0,30 eteen. Niillä ei lyö läpi vaikka suuri osa kivikkohelvetistä on vielä näkyvissä. Mutta siitä kun lähtee kelvin sepelipatjalle niin voi jeesus. Meno tyssää kuin seinään. Eli pitää pysyä metsässä.

Vetopito on sitten puolestaan tolkuton. Mulla on ollut tähän asti dropoutit tehtaan jäljiltä eli takana ja ilman ongelmia. Eilen siirsin niitä piruuttani vajaan 10 mm eteenpäin, loppui ne vähätkin sutaisut mitä olin edellispäivänä saanut aikaiseksi. Sama lenkki, sama keli. Jos jotain huonoa niin kun eturenkaan pidon menettää niin se ei varoita. Jalka lähtee vaistomaisesti lukosta irti ja pito tuleekin takaisin. Näin on käynyt monta kertaa. Varmaan koomisen näköistä kun pyörä haluaa jatkaa mutta kuski sohii satulassa jalkojensa kanssa.

Eli jos haluat renkaan polulle ilman kompromisseja tää on hyvä vaihtoehto. Mutta jos ajat kelviä tai muuten paljon siirtymiä kannattaa katsella muita vaihtoehtoja.

Sehä oli hyvin raportoitu. Saapa nähä mikä mielipide tullee itelle tuosta sekarengastuksesta.

Tosiaan "aattelin" että Colossus menis joka tapauksessa edessä ympäri vuoden, nyt siinä on iso Knard ja en ny osaa sanoa onko se hyvä vai huono, jospa sen tämän jälkeen osaa sanoa.
    FBF:n otin taakse kuvittelemalla sen rullaavan vähä paremmin kui FBR, mutta pitävän vähintään tarpeeksi. Meillä tullee joskus tarve liikkua molemmilla läskeillä jolloin tulee kelviä mukaan ja olis kiva että molemmat siihen pystyy, tai että riittää kun vaihtaa pelkän takarenkaan tarpeen mukaan.

Mitäs läskinrenkaita on 650b koosa, muita kuin hodag ja minion ja barbegazi?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juppo Katso viesti
    Luultavasti noi kevlar merkinnällä olevat ei tule alkuperäisessä pakkauksessa --> eri hinta.
    Joo paljaana pahvilappu kyljessä saapui 4 Jumbo jimiä, toki nämä kaikki olivat yhteisessä pahvilaatikossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mitäs läskinrenkaita on 650b koosa, muita kuin hodag ja minion ja barbegazi?
    Tää kiinnostais meikäläistäkin, nyt alla nastoitetut minionit, mutta ens kesäks olis tarkoitusta hommata jotain alle...alla olleet hodagit, barbegazit vai ihan jotain muuta?

XXL:n ilmaista pakkauspussia avuksi käytäen poistin sisärenkaan. Vanne 80mm mulefut, kumi 4.8" JJ snakeskin.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juppo Katso viesti
    Luultavasti noi kevlar merkinnällä olevat ei tule alkuperäisessä pakkauksessa --> eri hinta.
    Juu näin on. JymyJimit tuli tänään Postissa pahvilaatikossa, johon ne oli lintattu kasaan, ei siis sillä tavalla hienosti rullalla.
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattimat Katso viesti
    XXL:n ilmaista pakkauspussia avuksi käytäen poistin sisärenkaan. Vanne 80mm mulefut, kumi 4.8" JJ snakeskin.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
    Käykö siis XXL:n iso muovikassi valmiiksi vannenauhaksi tubelessasennukseen ?

[QUOTE=JHOO;2627507]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHOO Katso viesti

JOS HALUAT HYVIN RULLAAVAN JOKAPAIKAN RENKAAN ÄLÄ LUE TÄTÄ !

Nastoitin kuvassa olevat Minionit. Tässä kokemuksia:

Renkaat: Maxxis Minion FBF 26 x 4,8 TR EXO Dual 120 Tpi.
    Leveys: Runko 108 mm, nappulat 110 mm.
    Paino: 1605 ja 1645 g ( nastat ja liima + 70 g/rengas ).
    Sisurit: 13 F ( joo tiedän anteeksi ).
    Nastat: Schwalbe teräväkärkiset alumiinirunko, 205 kpl/rengas ( schwalben tuotenro: 5508 ).
    Liima: Loctite Power Flex Gel, menekki 3 g tuubi/100 nastaa.
    Reiät: Dremel kaiverrusterä nro 194.
    Asennusöljy: A.Le Cog, menekki 2 tölkkiä 1.rengas, 3 tölkkiä 2.rengas.
    Kuski: 80 kg ajokamat päällä
    Pyörä: F 7
    Vanteet: Mulefut 80 SL

Tämä on mun ensimmäinen läski ja kokemusta vain ensiasennus Barbegazeista joihin olen ollut todella tyytyväinen. Minioneista on kokemusta mutta ei 2.5 leveämmistä. Nämä hankin vain siksi että halusin tehdä nastarenkaat. FBF sekä eteen että taakse siksi että näissä on paljon sileitä nappuloita ilman uria ja lamelleja. Halkaistut nappulat jätin nastoittamatta. Jos en olisi nastoittanut olisin varmaan valinnut taakse FBR:n.

Ensikokemus renkaista oli että mitähän v..ttua nyt on tullut hankittua. 10 astetta pakkasta, ensilumi ( se toinen ) höttöä joka ei ollut missään kiinni ja pitoa ei ollenkaan. Seuraavilla kerroilla kelikin oli parempi ja mitä enemmän sain hierottua renkaan pintaa rikki vähälumisessa kivikossa sitä paremmin se toimi. Saman olen huomannut ennenkin, viimeksi syksyllä kun vaihdoin plussatäpärin Chupakaparaparapanapsut 3.0 Nobby Niceihin. Alkuun ne oli kuin saippuaa mutta nopeasti lähtivät toimimaan. Ei kannata tuomita mitään rengasta ensilenkin perusteella.

Nastoitus antaa mukavasti lisäturvaa. Esim. jäinen autoilla tampattu metsäautotie, siihen vettä, yöksi vähän pakkasta ja aamulla päälle pari senttiä lunta. Edelläni oli mennyt kaverukset Bud ja Lou ilman naskaleita. Käsittääkseni ovat tosi hyviä tyyppejä, mutta aikansa lipsuteltuaan ja jälkien perusteella ehkä kaaduttuaankin olivat päättäneet kääntyä takaisin ja hakea uuden reitin. Itse pääsin tien läpi ilman ongelmia. Mutta jotain ISP:n tapaista loputonta jääpitoa on tällä nastamäärällä turha odottaa.

Rullaavuus 0,40-0,45 paineilla on vielä ihan ok. Nyt oon löytänyt omat polkupaineet, 0,35 taakse ja 0,30 eteen. Niillä ei lyö läpi vaikka suuri osa kivikkohelvetistä on vielä näkyvissä. Mutta siitä kun lähtee kelvin sepelipatjalle niin voi jeesus. Meno tyssää kuin seinään. Eli pitää pysyä metsässä.

Vetopito on sitten puolestaan tolkuton. Mulla on ollut tähän asti dropoutit tehtaan jäljiltä eli takana ja ilman ongelmia. Eilen siirsin niitä piruuttani vajaan 10 mm eteenpäin, loppui ne vähätkin sutaisut mitä olin edellispäivänä saanut aikaiseksi. Sama lenkki, sama keli. Jos jotain huonoa niin kun eturenkaan pidon menettää niin se ei varoita. Jalka lähtee vaistomaisesti lukosta irti ja pito tuleekin takaisin. Näin on käynyt monta kertaa. Varmaan koomisen näköistä kun pyörä haluaa jatkaa mutta kuski sohii satulassa jalkojensa kanssa.

Eli jos haluat renkaan polulle ilman kompromisseja tää on hyvä vaihtoehto. Mutta jos ajat kelviä tai muuten paljon siirtymiä kannattaa katsella muita vaihtoehtoja.
    Itse hommasin 27x3.8 Minionit ja ihan nastottamista varten. Tänään sain viimein nastat paikalleen, tarvetta ollut nastoille jo pitkään. Nastat laitoin ihan kuten sulla ja käytin samaa liimaakin, asennusöljy oli vaan nautittu jo eilen kun tein eturenkaan valmiiksi. Testailin tuossa vähäsen ja pitoa löytyy tietysti jäällä ihan toisella tavalla, hillittömän metelin säestyksellä - pitänee harkita radion kuuntelua näillä ajaessa....

Etusessa jäi nastat vähän korkealle, aika näyttää miten nuo pysyy paikallaan. Korjataan sitten jos nastakato sattuu kohdalle. Taakse asetin dremelin jyrsinterän noin 4,5 mm syvyydelle ja tuo onnistui vähän parmmin.

Huomenna pitää lähteä meren jäälle ajelemaan ja nauttimaan parantuneesta pidosta.

[QUOTE=zeppo;2629258]

Itse hommasin 27x3.8 Minionit ja ihan nastottamista varten. Tänään sain viimein nastat paikalleen, tarvetta ollut nastoille jo pitkään. Nastat laitoin ihan kuten sulla ja käytin samaa liimaakin, asennusöljy oli vaan nautittu jo eilen kun tein eturenkaan valmiiksi. Testailin tuossa vähäsen ja pitoa löytyy tietysti jäällä ihan toisella tavalla, hillittömän metelin säestyksellä - pitänee harkita radion kuuntelua näillä ajaessa....

Etusessa jäi nastat vähän korkealle, aika näyttää miten nuo pysyy paikallaan. Korjataan sitten jos nastakato sattuu kohdalle. Taakse asetin dremelin jyrsinterän noin 4,5 mm syvyydelle ja tuo onnistui vähän parmmin.

Huomenna pitää lähteä meren jäälle ajelemaan ja nauttimaan parantuneesta pidosta.
    Nyt reilun 200 km:n jälkeen mulla on nastat vähän noussut. Terä oli mullakin 4,5 millissä. Suosittelen poraamaan 5 mm ainakin Schwalben nastoilla.

Joo jäisellä alustalla meteli on komea. Mukavasti saa tilaa jalankulkijoita.

Nyt reilun 200 km:n jälkeen mulla on nastat vähän noussut. Terä oli mullakin 4,5 millissä. Suosittelen poraamaan 5 mm ainakin Schwalben nastoilla.

Joo jäisellä alustalla meteli on komea. Mukavasti saa tilaa jalankulkijoita.

Joo, tää on niin tätä - aina uuden asian kohdalla huomaa tehtyään miten se olisi pitänyt tehdä . Toi 5mm teräsyvyys olisi tosiaan aika optimi. No ehkä hellä kämmen toipuu sihen mennessä jos / kun pitää alkaa korjauksiin.

Ja yhdyn kyllä kommenttiisi rullaavuudesta, nämä 27.5x3.8 120 tpi Minionit on Hodagiin verrattuna hitusen raskaammat, etenkin matalilla paineilla. Kelvipaineilla ei kuitenkaan pöllömpi kumi. Ja tulihan tuossa sästöä rutkasti, tommoset kaupan nastaläskirenkaat ei ole ihan halvimmasta päästä...

Korjailin vähän tuota eturenkaan nastoitusta poraamalla vähän syvemmälle noita korkeimipia kohtia. Nyt näyttää hyvälle ja muutaman kymmenen kilometrin lenkillä Virpiniemen kautta täytyy todeta että pitoa piisaa . Olipa mukava kurvailla illan pimeässä, uutta lunta vähän tiputteli jäisille poluille mutta eipä menoa juuri haitannut. Kelit on tätä nykyä sellaiset että nuo joka välissä olevat plussakelit jäädyttää etenkin metsässä polut ihan peilijäälle, nastat on noissa olosuhteissa ihan välttämättömät. Pitikin näin pitkään odotella että pistin nuo nastat paikalleen... Ei ole tällä pidolla Hodagia pätkääkään ikävä vaikka rullaavuus ei ole ihan samaa tasoa.

Suosittelen Farleyhin noita 27.5x3.8 Minioneita, nastoitus toimii todella hyvin. Edessä ja takana FBF, takarengas asennettuna pyörimissuunta väärinpäin. Karmaisevan kalliitkaan nuo ei olleet, Suvalasta molemmat renkaat 170 Eur. Nastat MCarbonilta 40 Euroa (600 kpl) ja liimat parisen kymppiä, poranteränä Dremelin 3.2mm jyrsinterä (malli 650). Lisäksi tarttee vielä sen nastojen asennustyökalun, sekin löytyi MCarbonilta (50 nastaa ja työkalu oli kympin verran). Tuo MCarbonilta saatavissa oleva Liquisole liima saattaisi olla parempi nastojen kiinnitykseen kuin tuo pikaliima.

Itse en käyttänyt liimaa ollenkaan. Tiskiainetta suihkutin reikiin helpottamaan nastojen asennusta.
    Nyt reipas 200km takana vaihtelevilla alustoilla, hyvin on pysynyt kiinni. 2 nastaa oli irronnut viime lenkillä, tuli aika paljon lukkojarrutuksia ku oli niin liukas.

Kuten joku jo tuossa sanoi, niin melko ratkaisevaa on, että nastan runko ei jää korkeammalle kuin kumin nappula, silloin irtoaa paljon helpommin.

Noissa Colossuksissa keskinappulat on aika tasan saman korkuinen kuin nastan runko. Vaati vähän tarkkuutta ettei poraa läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikkoforslund Katso viesti
    Itse en käyttänyt liimaa ollenkaan. Tiskiainetta suihkutin reikiin helpottamaan nastojen asennusta.
    Nyt reipas 200km takana vaihtelevilla alustoilla, hyvin on pysynyt kiinni. 2 nastaa oli irronnut viime lenkillä, tuli aika paljon lukkojarrutuksia ku oli niin liukas.

Kuten joku jo tuossa sanoi, niin melko ratkaisevaa on, että nastan runko ei jää korkeammalle kuin kumin nappula, silloin irtoaa paljon helpommin.

Noissa Colossuksissa keskinappulat on aika tasan saman korkuinen kuin nastan runko. Vaati vähän tarkkuutta ettei poraa läpi.
    Itse kokeilin niin ilman liimaa nasta lähtee pois yllättävän helposti koska pohjalle ei saa tällä tsi menetelmällä sellaista levennystä. Voihan toki olla että nasta asettuu sitten ajanoloon paremmin kun maltilla ajelee ensialkuun.

Mulla ei ollut dremeliä itsellä mutta semmoinen toinen halpisversio kun porailin. Katkaisin jyrsimen varren ja asensin terän tuohon 4.5mm poraussyvyyteen. Helppo porailla kun terän kiristysmorkula toimii korkeusrajoittimena, poraa vaan aina niin syvään kuin menee. Yhtään läpireikää ei tullut, itsellä edelleen tubelessina molemmat renkaat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Itse kokeilin niin ilman liimaa nasta lähtee pois yllättävän helposti koska pohjalle ei saa tällä tsi menetelmällä sellaista levennystä. Voihan toki olla että nasta asettuu sitten ajanoloon paremmin kun maltilla ajelee ensialkuun.

Mulla ei ollut dremeliä itsellä mutta semmoinen toinen halpisversio kun porailin. Katkaisin jyrsimen varren ja asensin terän tuohon 4.5mm poraussyvyyteen. Helppo porailla kun terän kiristysmorkula toimii korkeusrajoittimena, poraa vaan aina niin syvään kuin menee. Yhtään läpireikää ei tullut, itsellä edelleen tubelessina molemmat renkaat.
    Tuo varmasti toimii hyvin korkeammilla nappuloilla ja helpottaa hommaa huomattavasti. Noissa Colossuksissa jos oisi tuon 4,5mm laittanut ja alkanut päästelemään, niin läpi ois mennyt, nappula kuitenkin joustaa sen verran, että syvemmälle menee kuin tuo 4,5mm kun vähän painaa. Suht. äkkiä kuitenkin löytyy se tatsi kuinka syvälle uskaltaa vapaalla kädellä porata.

Nastan kanta on kuitenki aika terävä, näyttäisi pureutuvan kumiin ihan hyvin, kun sit jaksaa siinä vähä pyöritellä.

Oli mullakin liimatuubi siinä vieressä varattuna tähän hommaan. Oli vaan niin kersean hajuista, että ei ois montaa nastaa voinut kerralla laittaa No, hyvin onnistui ilmankin.

mutanaama Guest
    Mä käytän liimaa ennenkaikkea liukasteena. Liquisole lienee parasta, mutta siinä joutuu venaamaan päivän ennenkuin kovettuu. 60s hetipiti loctite toimii ihan ok, eikä tarvitse liikoja odotella. Kannattaa vaan käyttää suojalaseja sen kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •