Minullehan tuo Grade on istunut käteen kertakaikkisen erinomaisesti ekasta lenkistä lähtien, ja aivan erityisesti olen tykännyt stongasta. Perinteiset käyrät tuntuvat nykyään omituisilta.
Minullehan tuo Grade on istunut käteen kertakaikkisen erinomaisesti ekasta lenkistä lähtien, ja aivan erityisesti olen tykännyt stongasta. Perinteiset käyrät tuntuvat nykyään omituisilta.
Jännä, että Wiggleltä tilatussa Alloy X:ssä on normaali stonga ilman levityksiä.
Onpas hyvän näkösiä uutukaisia tulossa vuodelle 2017. Mm. Forcen kamoilla 1x11 cx-malli, SRAM Red osasarjalla kuiturunko, naisille oma 105-alloy ja Tiagra, ja hienoilla kuoseilla esim. carbon 105 ja x-alloy. :
![]()
Jep. Ennen oli retroa ja nyt melko discoa.
Näinpä. Nuo haarukat näyttää kuin olisi jostain eri mallista vedetty ylijäämäerä pyöriin kiinni. Oranssi alumiininen on ihan ok mutta ei mitenkään säväyttävä.
Tuli ostettua keväällä oikea vuosimalli onneksi.![]()
Itsellä myös retromalli, mutta omaan silmään nuo uudet istuvat myös. Varsinkin aiemmat mustat hiilikuiturungot ovat olleet mielestäni grafiikaltaan tylsiä ja oikeastaan jopa rumia.
Tervehdys foorumille! Rekisteröidyin juuri tänne, hyvältä näyttää tämä keskustelu!
Hankin 2017 GT Grade Carbon SRAM Force 22 -mallin, se on aika sleeper värityksiltään verrattuna neon malleihin.
Ja hyvä niin, enemmän minun makuun:
terv. Maka
Komia on. Hyvä että veloa saa nykyään myös SRAMilla varustettuna. Vuosi sitten oli kuitua tarjolla vain Shimanoilla. Tuleekin vuosi ja 5500 km täyteen näinä päivinä.
Herättelen tätä ketjua taas vähän henkiin kun tuli vastaan sopiva tarjous wigglessä alumiinisesta GT Grade 105:sta. Edellisen vuoden malli, mutta radikaaleja muutoksia ei tainnut vuoden 2017 malliin tulla, joten parempi säästää hieman pätäkkää ja tilata tuo kun ainoa jäljellä oleva kokokin sattuu olemaan oikea. Tarkoitus pääasiassa pendelöidä töihin ja takaisin + muuta sekalaista käyttöä joten lokarit tulen asentamaan. Vieläkö olet nitro tyytyväinen SKS Bluemelseihin? Onko pysynyt yleisesti hyvin paikoillaan vaikka on välillä ottanut pois ja laittanut taas takasin paikoilleen?
Laitoin Wigglen alumiiniset Cosinet maantielle kiekkosetiksi, hintaa 220 euroa. Noissa on Novatechin navat ja Alex-rimssin kehät. Vaaka näyttää Ashiman jarrulevyjen ja Ultegran pakan kanssa ~ 1950g. Kiekkosetin paino oli ilman linkkuja 1590g. Kiinni laitoin vielä Contin gp4000 II:set ja koko pyörän (alloy X) paino hieman yli 8kg. Toivottavasti on vielä hyvät ajaa. Ei paljoa vaatisi enään, että luku alkaisi seiskalla.![]()
Vaihdoin nyt välipäivinä GT Gradeen tavallisen maantietangon. Yhden reilun kolmen tunnin lenkin perusteella vaihto kannatti ja nyt ote tuntuu siltä kuin pitääkin. Levenevän tangon alaote oli hyvä, mutta jotenkin kädet ovat luontevammassa asennossa kahvoilla tavallisella tangolla. Kahvoilta kuitenkin ajetaan suurin osa ajasta. Kahvat siirtyivät helposti uuteen tankoon, koska jarruputkia tai vaihdevaijereita ei tarvinnut säätää. Tankonauha meni tietysti uusiksi.
Jees. Oma GT tuli eilen perille. Kasasin pyörän ja heitin nastat saman tien alle. 35mm on aika maksimi mitä alle näyttäis mahtuvan koska paljoa ei jää tilaa enää reunoille. Lokarit tulee tänään, joten huomenna pääsee heittämään testilenkkiä. Eilisen parin minuutin testin perusteella vaikutti kyllä hyvältä peliltä.
Onnittelut omasta puolestani uuden GTn omistajalle.
Ostin juuri ennen talvikelejä Panracerin Gravel kingit 35 millisinä, jotka orkkisvantehilla eli Stans no tubesin Graileilla osoittautuivat 38 millisiksi. Pajalla kyllä pyörii ja pyörii takana lähes maksimipaineilla, mutta tosiolotesti jää kyllä kevääksi.
Onkos muilla ongelmia Graden takajarrun jäätymisen kanssa? Oma Grade on mallia alloy 105 2016.
Vaijeri kun lähtee satulalta alaspäin niin kosteus pääsee valumaan kuoren sisään ja seuraavalla lenkillä vaijerihan jämähtää 5 min jälkeen jos on vähänkin pakkasen puolella.
Nestejarrut olis tietty vaihtoehto, mutta kun ovat niin julmetun kalliita..
Hyviä vaihtoehtoisia (halpoja) ideoita otetaan vastaan![]()
Voisiko ratkaisu olla jokin suojaava kumitussu, joka estäisi kosteuden pääsyn strategisiin paikkoihin? Velogilla ollut sama ongelma, sieltä tämä ratkaisuehdostus.
https://www.youtube.com/watch?v=hTzZcYSOc2c
![]()
Tilasin uudet jarrut (TRP Spyre SLC) hetki sitten ja niissä oli valmiina tuollaiset kumitussut. Niistä huolimatta jäätyi viime lenkillä. Saattoi kyllä olla, että oli jääny vanhojen satuloiden jäljiltä kosteutta kuoren sisään. Täytyy kuivata kertaalleen kunnolla ja katsoa mitä tapahtuu..
Tuttu ongelma, tosin toisen pyörän kuin GTn kanssa. Tuo tupsukaan ei ratkaissut ongelmaa minulla. Niinpä laitoin aseöljyä vaijerin kuoreen. Sisäpuolelle siis. Sehän pysyy siellä minun jäätyvissä jarruissani, jotka ovat TRPn hydrot. On toistaiseksi toiminut.
Täydennys edelliseen viestiini kohtaan "sehän pysyy siellä...". Hydro-TRPn rakenne sellainen, että vaijeri tekee mutkan ylös ennen kiinnityskohtaa. Tämän ansiosta ei pääse se vesikään sieltä kuoren ja vaijerin välistä pois. Niinpä sisukset täyteen aseöljyä (jotkut taitavat käyttää jäänestoa tai vastaavaa) eli varppi ui ei-jäätyvässä nesteessä.
Auton pakkasneste on siitä hyvä että mahdollinen vesi sekoittuu siihen eikä jäädy.
Tuliko muilla kuituisen Graden omistajilla pyörän mukana seatstay-putkiin kiinnitettävä irroitettava lokasuojankiinnityssilta?
Mulla ei tullut, joten oletin, että se pitää ostaa erikseen, mutta tämän artikkelin mukaan tuon pitäisi kai tulla pyörän mukana. Oman yksilön toimituksessa oli kyllä muitakin ongelmia, joten pitää varmaan alkaa penäämään tuota vielä kauppiaalta, jos muille tuo on tullut pyörän mukana.
Jos pohkeet ei näy eestäpäin, niin missä vika on?
No pyöräilyhuoltohan on ollut vastuuton.
Kirjanmerkit