GiantGarminElectrobike
Sivu 7 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 389

Aihe: GT Grade

  1. #181
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minullehan tuo Grade on istunut käteen kertakaikkisen erinomaisesti ekasta lenkistä lähtien, ja aivan erityisesti olen tykännyt stongasta. Perinteiset käyrät tuntuvat nykyään omituisilta.

  2. #182
    Jännä, että Wiggleltä tilatussa Alloy X:ssä on normaali stonga ilman levityksiä.

  3. #183
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ask0 Katso viesti
    Heippa foorumille. Noin kuukausi sitten kotiutui Wiggleltä tilattu Al 105 Grade, eikä ostos ole kaduttanut. Aiempi pyöräilykokemus rajoittuu suurimmalta osin 26" jäykkäperiin, joten aluksi ajoasentoon tottumiseen meni pari lenkkiä.

    Oliko kahvat brittityyliin, takajarru vasemmalla?

  4. #184
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    sjoki
    Viestit
    10
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LEO Katso viesti
    Oliko kahvat brittityyliin, takajarru vasemmalla?
    Ei ole. Wiggleltä tilattaessa pystyy kertomaan kuinka päin jarrukahvat haluaa.

  5. #185
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Jännä, että Wiggleltä tilatussa Alloy X:ssä on normaali stonga ilman levityksiä.
    Se on cyclocrossiin optimoitu malli muutenkin. Crossikumit ja kaikkea. Itselle sopii ainakin paremmin tuo X:n "normi" 42cm tanko kuin se kaareva rumilus. Makunsa kullakin, mutta dropeissa on mukavampi olla tiellä pitkiä aikoja kun ovat hartian levyiset.

  6. #186
    Onpas hyvän näkösiä uutukaisia tulossa vuodelle 2017. Mm. Forcen kamoilla 1x11 cx-malli, SRAM Red osasarjalla kuiturunko, naisille oma 105-alloy ja Tiagra, ja hienoilla kuoseilla esim. carbon 105 ja x-alloy. :





  7. #187
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Jep. Ennen oli retroa ja nyt melko discoa.

  8. #188
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Jep. Ennen oli retroa ja nyt melko discoa.
    Nätisti sanottu.
    Aika karseita. Tuo hevosen kokoinen GT logo kruunaa kokonaisuuden.

  9. #189
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Onpas hyvän näkösiä uutukaisia tulossa vuodelle 2017. Mm. Forcen kamoilla 1x11 cx-malli, SRAM Red osasarjalla kuiturunko, naisille oma 105-alloy ja Tiagra, ja hienoilla kuoseilla esim. carbon 105 ja x-alloy. :




    Onneksi ostin 2016 mallin koska noi on ihan järkyttävän rumia.

  10. #190
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    40
    Näinpä. Nuo haarukat näyttää kuin olisi jostain eri mallista vedetty ylijäämäerä pyöriin kiinni. Oranssi alumiininen on ihan ok mutta ei mitenkään säväyttävä.

  11. #191
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Larss Katso viesti
    Näinpä. Nuo haarukat näyttää kuin olisi jostain eri mallista vedetty ylijäämäerä pyöriin kiinni. Oranssi alumiininen on ihan ok mutta ei mitenkään säväyttävä.
    Oranssi on ainoa, jossa on värisävyt oikein päin. Ei haarukan kuulu olla se keskipiste. Sama juttu tarrojenkin kanssa.

  12. #192
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.697
    Tuli ostettua keväällä oikea vuosimalli onneksi.

  13. #193
    Itsellä myös retromalli, mutta omaan silmään nuo uudet istuvat myös. Varsinkin aiemmat mustat hiilikuiturungot ovat olleet mielestäni grafiikaltaan tylsiä ja oikeastaan jopa rumia.

  14. #194
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.697
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Varsinkin aiemmat mustat hiilikuiturungot ovat olleet mielestäni grafiikaltaan tylsiä ja oikeastaan jopa rumia.
    Niistä tosiaan saisi vielä hienommat poistamalla grafiikat kokonaan. Johonkin sopivaan paikkaan sentin korkuisella fontilla teksti GT ja eteen pieni logo. Muuten täysin mattamusta. Se näyttäisi upealta.

  15. #195
    Tervehdys foorumille! Rekisteröidyin juuri tänne, hyvältä näyttää tämä keskustelu!

    Hankin 2017 GT Grade Carbon SRAM Force 22 -mallin, se on aika sleeper värityksiltään verrattuna neon malleihin.
    Ja hyvä niin, enemmän minun makuun:



    terv. Maka

  16. #196
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Komia on. Hyvä että veloa saa nykyään myös SRAMilla varustettuna. Vuosi sitten oli kuitua tarjolla vain Shimanoilla. Tuleekin vuosi ja 5500 km täyteen näinä päivinä.

  17. #197
    Herättelen tätä ketjua taas vähän henkiin kun tuli vastaan sopiva tarjous wigglessä alumiinisesta GT Grade 105:sta. Edellisen vuoden malli, mutta radikaaleja muutoksia ei tainnut vuoden 2017 malliin tulla, joten parempi säästää hieman pätäkkää ja tilata tuo kun ainoa jäljellä oleva kokokin sattuu olemaan oikea. Tarkoitus pääasiassa pendelöidä töihin ja takaisin + muuta sekalaista käyttöä joten lokarit tulen asentamaan. Vieläkö olet nitro tyytyväinen SKS Bluemelseihin? Onko pysynyt yleisesti hyvin paikoillaan vaikka on välillä ottanut pois ja laittanut taas takasin paikoilleen?

  18. #198
    Laitoin Wigglen alumiiniset Cosinet maantielle kiekkosetiksi, hintaa 220 euroa. Noissa on Novatechin navat ja Alex-rimssin kehät. Vaaka näyttää Ashiman jarrulevyjen ja Ultegran pakan kanssa ~ 1950g. Kiekkosetin paino oli ilman linkkuja 1590g. Kiinni laitoin vielä Contin gp4000 II:set ja koko pyörän (alloy X) paino hieman yli 8kg. Toivottavasti on vielä hyvät ajaa. Ei paljoa vaatisi enään, että luku alkaisi seiskalla.

  19. #199
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.697
    Vaihdoin nyt välipäivinä GT Gradeen tavallisen maantietangon. Yhden reilun kolmen tunnin lenkin perusteella vaihto kannatti ja nyt ote tuntuu siltä kuin pitääkin. Levenevän tangon alaote oli hyvä, mutta jotenkin kädet ovat luontevammassa asennossa kahvoilla tavallisella tangolla. Kahvoilta kuitenkin ajetaan suurin osa ajasta. Kahvat siirtyivät helposti uuteen tankoon, koska jarruputkia tai vaihdevaijereita ei tarvinnut säätää. Tankonauha meni tietysti uusiksi.

  20. #200
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Otis Katso viesti
    Herättelen tätä ketjua taas vähän henkiin kun tuli vastaan sopiva tarjous wigglessä alumiinisesta GT Grade 105:sta. Edellisen vuoden malli, mutta radikaaleja muutoksia ei tainnut vuoden 2017 malliin tulla, joten parempi säästää hieman pätäkkää ja tilata tuo kun ainoa jäljellä oleva kokokin sattuu olemaan oikea. Tarkoitus pääasiassa pendelöidä töihin ja takaisin + muuta sekalaista käyttöä joten lokarit tulen asentamaan. Vieläkö olet nitro tyytyväinen SKS Bluemelseihin? Onko pysynyt yleisesti hyvin paikoillaan vaikka on välillä ottanut pois ja laittanut taas takasin paikoilleen?
    Huomasin vasta nyt kysymyksesi. Sorry. Hyvät ovat ja tosiaan välillä otetaan pois ja sitten taas takaisin. Käytän nykyään pääsääntöisesti toisessa pyörässä, mutta sopivat siis Gradeenkin hyvin.

  21. #201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Huomasin vasta nyt kysymyksesi. Sorry. Hyvät ovat ja tosiaan välillä otetaan pois ja sitten taas takaisin. Käytän nykyään pääsääntöisesti toisessa pyörässä, mutta sopivat siis Gradeenkin hyvin.
    Jees. Oma GT tuli eilen perille. Kasasin pyörän ja heitin nastat saman tien alle. 35mm on aika maksimi mitä alle näyttäis mahtuvan koska paljoa ei jää tilaa enää reunoille. Lokarit tulee tänään, joten huomenna pääsee heittämään testilenkkiä. Eilisen parin minuutin testin perusteella vaikutti kyllä hyvältä peliltä.

  22. #202
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    GT Grade

    Onnittelut omasta puolestani uuden GTn omistajalle.

    Ostin juuri ennen talvikelejä Panracerin Gravel kingit 35 millisinä, jotka orkkisvantehilla eli Stans no tubesin Graileilla osoittautuivat 38 millisiksi. Pajalla kyllä pyörii ja pyörii takana lähes maksimipaineilla, mutta tosiolotesti jää kyllä kevääksi.

  23. #203
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Forssa
    Viestit
    79
    Onkos muilla ongelmia Graden takajarrun jäätymisen kanssa? Oma Grade on mallia alloy 105 2016.

    Vaijeri kun lähtee satulalta alaspäin niin kosteus pääsee valumaan kuoren sisään ja seuraavalla lenkillä vaijerihan jämähtää 5 min jälkeen jos on vähänkin pakkasen puolella.

    Nestejarrut olis tietty vaihtoehto, mutta kun ovat niin julmetun kalliita..

    Hyviä vaihtoehtoisia (halpoja) ideoita otetaan vastaan

  24. #204
    Voisiko ratkaisu olla jokin suojaava kumitussu, joka estäisi kosteuden pääsyn strategisiin paikkoihin? Velogilla ollut sama ongelma, sieltä tämä ratkaisuehdostus.

    https://www.youtube.com/watch?v=hTzZcYSOc2c


  25. #205
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Forssa
    Viestit
    79
    Tilasin uudet jarrut (TRP Spyre SLC) hetki sitten ja niissä oli valmiina tuollaiset kumitussut. Niistä huolimatta jäätyi viime lenkillä. Saattoi kyllä olla, että oli jääny vanhojen satuloiden jäljiltä kosteutta kuoren sisään. Täytyy kuivata kertaalleen kunnolla ja katsoa mitä tapahtuu..

  26. #206
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    GT Grade

    Tuttu ongelma, tosin toisen pyörän kuin GTn kanssa. Tuo tupsukaan ei ratkaissut ongelmaa minulla. Niinpä laitoin aseöljyä vaijerin kuoreen. Sisäpuolelle siis. Sehän pysyy siellä minun jäätyvissä jarruissani, jotka ovat TRPn hydrot. On toistaiseksi toiminut.

  27. #207
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Täydennys edelliseen viestiini kohtaan "sehän pysyy siellä...". Hydro-TRPn rakenne sellainen, että vaijeri tekee mutkan ylös ennen kiinnityskohtaa. Tämän ansiosta ei pääse se vesikään sieltä kuoren ja vaijerin välistä pois. Niinpä sisukset täyteen aseöljyä (jotkut taitavat käyttää jäänestoa tai vastaavaa) eli varppi ui ei-jäätyvässä nesteessä.

  28. #208
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Auton pakkasneste on siitä hyvä että mahdollinen vesi sekoittuu siihen eikä jäädy.

  29. #209
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    42
    Tuliko muilla kuituisen Graden omistajilla pyörän mukana seatstay-putkiin kiinnitettävä irroitettava lokasuojankiinnityssilta?

    Mulla ei tullut, joten oletin, että se pitää ostaa erikseen, mutta tämän artikkelin mukaan tuon pitäisi kai tulla pyörän mukana. Oman yksilön toimituksessa oli kyllä muitakin ongelmia, joten pitää varmaan alkaa penäämään tuota vielä kauppiaalta, jos muille tuo on tullut pyörän mukana.
    Jos pohkeet ei näy eestäpäin, niin missä vika on?
    No pyöräilyhuoltohan on ollut vastuuton.

  30. #210
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.697
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haltiakeijo Katso viesti
    Tuliko muilla kuituisen Graden omistajilla pyörän mukana seatstay-putkiin kiinnitettävä irroitettava lokasuojankiinnityssilta?
    Minulla tuli mukana. Kyseessä GT Grade Carbon 105, vm 2015.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •