No kun cantijarrucrossareita on kaksi ja noilla meinaan hautaani asti ajaa, no loppukyyti menee sitten kantamalla. Isommille renkaille tilaa.Olen huomannut että 18C vanteella normi25mm maantiekumi toimii aikas hyvin. Näin visioin.
No kun cantijarrucrossareita on kaksi ja noilla meinaan hautaani asti ajaa, no loppukyyti menee sitten kantamalla. Isommille renkaille tilaa.Olen huomannut että 18C vanteella normi25mm maantiekumi toimii aikas hyvin. Näin visioin.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tehtaan tietojen mukaan jopa 23 mm rengas menee Visionin 622x19C vanteelle, panisin 28 kapeimmillaan. Se onkin jo hyvä leveys krossarin seka-ajoon. Kyllähän noilla kiekoilla, vaikka pinnoitus onkin herkkä juttu arkiajossa, ei paljon kapulaa rattaaseen...
Tiedustelin ny tallin katosta roikkuvan carboni Battaglinin mielipidettä, tuntuis tykkäävän kun joitain italialaisia sukuja on että Campan kiekot hälle passais. Minä että oisko Zonda C17 passeli?
Toenperään noita Campa/Fulcrum kiekkoja on ajossa kolmet. Ei yhtään ongelmaa eli järkihintaan toimivia. Hunttaan pari tuntia...
Jätin vatuloinnin sikseen, söpön näköiset ja varmaan hienot navat, tilasin. https://www.bike-discount.de/en/buy/...4092/wg_id-511
I väntan på ännu dåligare tidet
Zondan sisäleveys vois olla jopa parempi, kun myös maantiepyörään...hyvältä näyttävät molemmat merkit, vaikka tuo ryhmäpuolaus vähän ylityylittelyä. Siinon arpominen.
Tarkkaan ottaen arpominen oli ,tilasin...Hyvin tuo 3ryhmässä pinnaus pelaa ja kestää. En ole vielä joutunut, onnekseni, rihtaamaan. Pelolla ootan.
Pari vuotta sitten sain oikein halvalla Eastonin EA70 kiekot, etunen kesti 200 kilsaa kunnes alkoi väpättämään, siinä oli sekä sivu- että päittäisheittoa. En ole kovin kummoinen kiekon rakentaja alkuunkaan mutta pakon eessä oikaisin. Luxemburgiin takuucasena lähetys ei oikein innostanut.
Toki näihin Campa/Fulcrum kiekkoihin saa niin vapaarattaita kuin pinnoja , ellei ihan Siwasta mutta kuiten.
I väntan på ännu dåligare tidet
Uusi maantipyörä hankittu. Nyt pitäis miettii siihen kiekkoja. Olen miettinyt vaihtoehtoja, ja päätynyt tälläiseen kolmikkoon :
- Shimano Dura ace c40
- DT Swiss RC 38 spline
- DT Swiss RC 55 spline
Tarkoitus ajaa kesällä n.100-150km viikko suht rauhallisia lenkkejä. Osallistua pariin kuntoajoon, Pirkan pyöräily, Velotuor jne. Mikä noista olisi sellainen allround-vanne noihin tarkoituksiin? Edellisessä kilpurissa oli juurikin Dura acen c35, ja ne oli kieltämättä hyvät...
Oikein demokraattinen päätös kun ottaa huomioon myös pyörän mielipiteen.
Campan G3-puolaus (kaksi pinnaa oikealla, yksi vasemmalla) on takakiekkoon oikeasti tosi hyvä. Takakiekko kun on väkisinkin epäsymmetrinen ja kiekon sivuttaisjäykkyys tulee isoilta osin vasemman puolen pinnoista. Oikealla pinnat ovat nykyisten leveiden kasettien takia kiinni niin lähellä kiekon keskilinjaa, ettei niistä hirveästi jäykkyyttä tule.
Kun vasemmalla on pinnoja puolet vähemmän voidaan ne vetää suurempaan kulmaan lähemmäs akselin päätä ilman, että pinnojen jännitys jää liian matalaksi. Samalla määrällä pinnoja tulee jäykempi kiekko, tai vaihtoehtoisesti voi käyttää vähemmän pinnoja ja tulee nopeampi/kevyempi kiekko.
Patenttisuojan takia samaa ei juuri näy muilla valmistajilla. Shimanolla systeemi on nykyään käytössä kalliimmissa kiekoissa nimellä OptBal.
Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet
Pikkasen samalla idealla on Rolf Dolomite kiekot pinnattu, omat on jotain 2001 mallia. Taakse piti vetopuolen pinnat vaihtaa kun lainassa olleen pyörän ketjun joku ilkemielinen oksa heitti sinne pakan ja pinnojen väliin. Muista nyt millä kireydellä mutta suora kiekko edelleenkin, noilla on nastarenkaat joten sillai semieläkkeellä.
Niinkuin minäkin.
I väntan på ännu dåligare tidet
Jep, tosin perinteisellä mallilla tasaisen näköisellä puolauksella.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Riippuu toki kiekosta, esim. Racing Zero, 3 ja 44 takakehissä puolaus on vastaavan tyylinen vaikkei tietyistä syistä ulkonäöllisesti ihan identtinen. Niissä (21h) reikäväli on käytännössä sama kuin 28 reikäisissä, seitsemän pinnaa vaan puuttuu vasemmalta puolelta. Campan kehissä pinnanreiät on taas porattu aavistuksen tiuhemmalla jaolla jolloin puolat noissa kolmen ryppäissä asettuu lähemmäs toisiaan.
Imo campan/fulcrumin 2:1 puolaus on loistava. Heittämällä fulcrumin 3:t olivat subjektiivisesti paremmat kuin da:t vaikka hintaeroa tuli.
Ja varsinkin viimeisen tourin aerotestin jälkeen en äkkipäätä keksi parempaa kuin racing quatro/bora 35
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Nyt noita Zondia tässä mainostettu, miten nuo vanteet kestävät jarrupinnoiltaan, siis mikä al. seos kyseessä?
Vanteiden täytynee olla hyvin jäykät tuolla pinnaustavalla.
mitkä kiekot käyttöön +90kg kuskille budjeti kiekot kestävyys edellä
Minkä verran haluat käyttää?? 500€? 1000€? Monet esim Mavicit on 120kg kuskille asti. Itse olen 108kg ja päädyin juuri Dt swissin 110kg asti oleviin kiekkoihin. Oma painoni on kyllä koko ajan tippumassa. Minkälaista haet, korkeaa, matalaa? Täytyy antaa vähän specsejä....
HUNT Race Aero SuperDura ?
Sent from my iPad using Tapatalk
Update. Vaihdoin just renkaan ja jäin ihmettelemään takakiekkoa. Sen verran korjausta että ääni on enemmänkin ritinää. Tarkistin että vetopuolen pinnat eivät hankaa toisiaan. Tällöin äänen lähteeksi jää mahdollisuutena pinnojen päät. Kehällä nippelit ovat melko suorassa joten sinne en koskenut. Päättelin että jokin suoraveto pinnan pää ei ole ihan oikean muotoinen, asettunut paikalleen tjsp. Laitoin hyvin pienen määrän tf2 sprayta pinnan päähän sisäpuolelta päin. Vaikutti hiljenevän kun tallissa ajelin ympyrää. Seurataan tilannetta.
http://www.superstarcomponents.com/e...r-wheelset.htm
Onko näistä puolesta tai vastaan? Kesäksi maantiepyörään, ajo kevyttä harrastelua, kuski 90-95 kg. Nyt on Mavic Aksium Onet.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Lokin kysymykseen en tietysti osaa vastata mutta nakitan tällä ja useampipinnaisella vaihtoehdolla. https://www.cycledivision.co.uk/cero...heelset-20-217
Toki huomasit että linkkaamani ovat sitten pikkasen leveämmät... Että silleen ehken huono homma.
I väntan på ännu dåligare tidet
28 mm GP4KS2 tulee renkaiksi alle, jos sillä on vaikutusta. Alexit irtoaa nyt 137 eurolla posteineen.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Onko DT Swissin DICUT 21 käyttökokemuksia? Tuollaiset olisi tarkoitus hankkia Shimanon RS-80 tilalle, mitkä olivat kyllä hyvä hankinta nekin.
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta tuossa yksi vakuuttava arviointi: http://road.cc/content/review/184742...dicut-wheelset. Kevyet, leveät, jäykät, laadukkaat.
Onko jollain tietoa -17 vuosimallin Tarmac Expertin kiekoista. Googlauksen perusteella näyttäis olevan DT:n 350 -navat (150g+250g) ja DT:n R460 -kehät (460g+460g). Pinnoja on 20+24 ja näyttäisivät pyöreiltä. Onkohan Champion? Ja mikä halkaisija 1,8 vai 2.0? Valmistajan sivun mukaan 64 pinnan setti ohuempia painaa 359g (44 pinnaa siis 247g) ja paksumpia 444g (44 pinnaa 305g). Kun arvioin kiekkojen painoa, pitääkö jotain muuta ottaa huomioon. Nippelit eivät luultavasti paina montaa grammaa, pikalinkkuja ei oteta yleensä punnituksissa huomioon, mutta entä vannenauha / tubeless-teippi? Jos pinnat ovat 2mm Championeja, setin paino = 150g+250g+460g+460g+305g = 1625g. Painii siis keskiraskaassa sarjassa näillä tiedoilla. Varmaan tosi jämäkät ja navat on ainakin laadukkaat, käsittääkseni teknisesti samat kuin 240S, mutta painavammat. Sisäleveys nykystandardin mukaan 18mm. Mutta omistaako joku ko kiekot ja löytyykö pinnoista tietoa?
Minulla on nuo Dicut 21:t Canyon Enduracessa. Henk. koht. ei hirveästi kokemusta muista maantiekiekioista, mutta mukavan keveät ovat.
Ainoa omituisuus on etunapa, joka pitää märällä kelillä rahisevaa ääntä. Kiekko vaihdettiin kerran takuuseenkin, mutta sama vika jatkui. Navan rasvaaminen huollossa auttoi marginaalisesti.
Kirjanmerkit