GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 134 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.991 - 4.020 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Kyllä.. Mullakin on tapana pitää fillaria aika kauan, jos se mieleiseltä tuntuu. Joten sikäli olisi hyvä, ettei yhden osan vuoksi pyörä vanhene käsiin..

Onnekseni ostin läskin ja seuraavana vaihtolistalla taitaa olla motorsporttia, joten täpäriä vaihtaessa homman suunta lienee selvillä.

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Mitenköhän kona process 134, tarkotuksena ois ajaa enskaa ja lenkkiä. Varustelu vaikuttaa hyvältä ja eräässä kaupassa olis hyvä tarjouskin. Onko tullut vastaan ketään joka olisi tällä ajanut/ onko omaa kokemusta?

Itse pohdin Process 134:n ja Transitionin Scoutin välillä pitkään hankkiessani täysjoustoa. Päädyin suht pinnallisista syistä jälkimmäiseen, joten varsinaisesti omaa kokemusta ei ole, mutta geometriathan noissa on miltei identtiset (Scoutissa asteen loivempi keula ja matalampi keskiö). Yleisesti ehkä voi siis suositella, erittäin hauskoista peleistä kyse. Sopii (etelä-)suomalaiseen maisemaan pirun hyvin, en ole vielä enempää joustoa kaivannut.

Toki jos enska on korkealla listalla, niin 153 saattaisi olla tarkoituksenmukaisempi.

Transition tekee hienoja pyöriä, geometriat kohdillaan. Aika kovan hintaisia nykyään, esim. kuitunen patrolin runko 3500e, kalliimpi kun esim. yetin sb45 runko. En vaan miellä transuja ns. Boutique-pyöriksi, hinnat ainakin sitä..

Kieltämättä hinnat kovia, mutta toisaalta esim. Sladin jäsenenä saa Manfredbikesilta ostaessa -10%. Sen jälkeen noi kuituisetkin about samoissa hinnoissa tai piirun huokeampia kuin esim Yetit yms. Oma '16-vuosimallin alu-Scout oli lopulta palasina hankittuna ihan kohtuullisen (ts. ainakin siedettävän) hintainen, vaikka toki kaikenlaisissa saksapyörissä olis saanu enemmän rahoilleen vastinetta ja keveämmän pyörän. Ei kuitenkaan samaa fiilistä.

Ajatuksena olis ajella enskakisoja sekä lenkkiä ja rymytä bikeparkeissa, DH ja dropit on kyllä jäänyt iteltä sinne 2006 vuoteen. 134:ssä erään firman hyvä hinta houkutteli ja myös pitkä runko, mutta toisaalta jousto on vähän arvelluttanut. Uskoisin kuitenkin että 134mm ois aika sopivan ei sopiva tälläseen yleisajeluun. Toisena vaihtoehtona on ollut commencalin meta AM joka taas on pykälää pitkäjoustosempi ja loivemmalla keulakulmalla varustettu.

Niin jouston määrän tarvetta ei oikeastaan tiedä kuin kokeilemalla. Vaikea se on antaa toiselle ehdotonta suositusta. Itse tykkään pidemmästä ja toiselle riittää vähempikin. Itsellä Meta AM, ja paras se on mulle...ainakin kun en muusta tiedä.... Meta AM:sta saa säädettyä kyllä laitteen jolla täytyy ajaa järjettömän kovaa, jotta siitä saa parhaan irti, mutta myös tämmösen tavallisen kuolevaisen vauhtiinkin sen saa hyvin istuvaksi jousituksen säädöillä. Kannattaa tsekata myös Commencalin trail mallisto .
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Tuo metan 120/120 joustava versio tuntuu ehkä vähän lyhkäseltä, ajattelin että se konan 134/140mm on jo siinä alarajalla. Tällä hetkellä siis itselläni on ajossa santa cruz bullit 180mm /160mm joustolla ja tarkotus olis päivittää paremmin myös ylämäessä ja tasamaalla viihtyvään malliin. Jo tulee mieleen muita noin 2000e hintaluokan fillareita niin kertokaa ihmeessä omia kokemuksia. Cuben stereo 140 on ollut myös mulla nyt syynissä ja jos siitä on kerrottavaa, niin kuuntelen mielelläni. Niin ja pituutta mulla on 181cm eli kokosuosituksia voi myös antaa.

Uudessa 4.2 versiossa on 140 edessä ja 130 takana.

Mondrakerin mallit kannattanee katsella ja käydä ajamassa jos mahdollista. Ainakin itse tykkäsin.

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

22

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Olen täpäriä ostamassa niin noista Cube Stereo 140 mitoituksista kymysys.
    Mikähän mitta nyt on se oikea minkä mukaan katsoa, kun koko 18" ja sen putki on vaan 400mm eli 15.7". Nykyinen 29er jäykkäperäni on 460mm eli 18.1" ja tuntuu aavistuksen isolta. https://www.cube.eu/en/2017/fullsusp...shyellow-2017/

Omat mitat 172/79 niin mikähän on Cubella se oikea koko ja 27.5 renkailla.

Mulla Stereo 120 29er, 20" ja pituutta mulla on 178, joskin pitkä raajainen olen. Cubet on minusta aika lyhyitä pyöriä ja itellä ainakin pyörä on pykälää isompi kooltaan kuin normaalisti (esim trekki) ja silti ei yhtään isompi todellisuudessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mondrakerin mallit kannattanee katsella ja käydä ajamassa jos mahdollista. Ainakin itse tykkäsin.

nih..
    Päädyin kasaamaan runkosetistä On one codeine 27.5:n ja pari lenkkiä on nyt ajettu, tuntuu kyllä oikeen hyvältä peliltä ja onhan se täysverinen enduro. Kooksi valitsin mediumin sivuston suositusten mukaan (olen 181cm).

Onko kenelläkään kokemusta Canfielidin Riotista? Geometriat houkuttelisivat ja ihan kelpo arvosteluja näyttää saaneen.
    Ensi viikolla duunireissu Atlantin toiselle puolelle ja olisi mahdollisuus hankkia viimevuoden runko iskareineen ihan kohtuulliseen hintaan kohdekaupungista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Canfielidin Riotista? Geometriat houkuttelisivat ja ihan kelpo arvosteluja näyttää saaneen.
    Reilun vuoden ollut käytössä. He...etin hyvä pyörä alaspäin mennessä, verrokkina Firebird (26'' ja 27,5'') Alkuun oli ongelmia iskarin kanssa ja kun vaihdoin kierrrejousi-iskariin pyörä alkoi toimia tosi hyvin. Ei missään tapauksessa kevyt pyörä mutta eipä tuo ajossa haittaa. Kiipeää mäet jos jaloissa puhtia. Helppo painonsiirroissa. Takakolmio ehkä inan letku vertikaalisesti.

Onkohan commencalin uusi meta 4.2 hyvä? Budjetti huitelee tuossa max 2200€ kieppeillä ja mahdun M ja L kokoon että kumpi koko ois parempi? http://www.commencal-store.co.uk/met...17-c2x19922653
    Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    Onkohan commencalin uusi meta 4.2 hyvä? Budjetti huitelee tuossa max 2200€ kieppeillä ja mahdun M ja L kokoon että kumpi koko ois parempi? http://www.commencal-store.co.uk/met...17-c2x19922653
    Lue pinkbiken arvio, osat oli hipoa testatussa mallissa mutta runko toki sama.

http://www.pinkbike.com/news/commenc...view-2016.html

Kehtaan melkein väittää että pituutesi ja kroppasi mittasuhteet vaikuttaa kumpi koko parempi.

Mulla on Meta V4 koossa M. Mun pituus 168cm ja sisäjalka n.80 cm. Itsekin olen kokojen S ja M välissä, ja M koko on aikalailla täydellinen mulle, jos tästä apua tekkaninelle. Tällä kokemuksella suositan isompaa kokoa, tietämättä mittasuhteitasi. Eihän noissa V4:n ja V4.2:n mitoissa ole kuin pari milliä eroa.

Ps. Jos budjetti venyy muutamalla satasella saisit "pakollisen" hissitolpankin mukaan, ja vähän parempaa osalistaa: Violetti tai musta . Tuossa Purple editionissa on kyllä aika kova setti tuohon rahaan. Ja uskoisin, että et menetä kauheasti vaikka otatkin "vanhan mallin".

Jottei enduron valinta helpottuisi, niin tuosta linkistä löytyy 23:n eri valmistajan mallia

http://www.mtb-mag.com/en/mtb-mag-aw...duro-category/

Mulla on Meta V4 koossa M. Mun pituus 168cm ja sisäjalka n.80 cm. Itsekin olen kokojen S ja M välissä, ja M koko on aikalailla täydellinen mulle, jos tästä apua tekkaninelle. Tällä kokemuksella suositan isompaa kokoa, tietämättä mittasuhteitasi. Eihän noissa V4:n ja V4.2:n mitoissa ole kuin pari milliä eroa.
    Tilasitko suoraan Commencalilta? Tuleeko pyörä kotiovelle asti? vai matkahuoltoon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    Tilasitko suoraan Commencalilta? Tuleeko pyörä kotiovelle asti? vai matkahuoltoon?
    Commarilta tulee kuriirilla perille asti, itselläni sunnuntaina tilaus ja viikon päästä maanantaina toimitus, torstaina oli jo tosin "yritetty". Töihin piti muuttaa toimitusosoite kun ei muuten tuntunut fedexiltä onnistuvan

Työosoitteesen tietysti kannattaisi muutenkin kuriirikamat tilailla.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Minkähän tässä nyt ostais? Meta Am 4.2 on varmasti kova peli mutta pitäs päästä lenkkiäkin ajamaan. Onkohan se liian alamäkipainotteinen? Oiskohan se sittenkin tuo meta TR 4.2
    http://www.commencal-store.co.uk/met...17-c2x19920844

Mtb-centren kautta taitaa olla fiksuin Commencalia ostaa.

Nyt ois enduro ajoon 27.5 täysjoustoa hakusessa. Ois muutama pyörä löytyny omaan budjettiin sopivaksi. Elikkäs ois mahdollisesti tarjolla Cannondalen jekyll 4 (käytettynä vm15), Kona precept 150 ja Giant reign 2 vuosimallia 2016 molemmat. Kaikki L kokona. Pituutta löytyy se 180cm ja jalan mitta 85cm. Mitä kokeneempi kaarti suosittelis? Jotain näistä vai onko joku muu malli/merkki mitä kannattais harkita alle? kipuraja pyörälle ois aikalailla 2300e. Tulisiko harkita pykälän pienempää runkokokoa?

YT Capra https://www.yt-industries.com/en/det...3/sCategory/92

Postien kanssa kipuaa lähelle sitä 2300€, mutta taitaa olla paremmat osat kuin noissa muissa tai juuri missään tuon hintaluokan pyörässä. Yt:n outletista näyttäisi löytyvän vanhempaa mallia vielä vähän halvemmalla, mutta vain koossa M.

En ole itse tuolla ajanut, mutta ostin syksyllä saman valmistajan trail-pyörän Jeffsyn, ja se on ainakin ollut hyvä.

EDIT: lisätään tähän nyt vielä Commencal, näyttää olevan melko kilpailukykyisen hintaisia: http://www.commencal-store.com/PBSCC...BCATID=3044285
    velib muokkasi tätä : 07.02.2017 at 10.05

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ret Katso viesti
    Nyt ois enduro ajoon 27.5 täysjoustoa hakusessa. Ois muutama pyörä löytyny omaan budjettiin sopivaksi. Jotain näistä vai onko joku muu malli/merkki mitä kannattais harkita alle? kipuraja pyörälle ois aikalailla 2300e. Tulisiko harkita pykälän pienempää runkokokoa?
    Fillaritorilla on viime vuoden L-koon Process 153 jonka hinnassa ilmoituksen mukaan neuvotteluvaraa, siitä vois lähteä suurin piirtein noihin hintoihin ja takuulla hyvä pyörä.

(Ei ole kyse omasta ilmoituksesta, kunhan tuli vastaan aiemmin saittia selaillessa)

Hei nyt kaipaisin kokenutta mielipidettä: Olen tässä puoli vuotta mietiskellyt ensi kauden pyörää ja olen päätynyt näihin vaihtoehtoihin
    1. Nukeproof mega 290 pro (alennukessa mahtuu budjettiin)
    2. Last fastforward xt 1x11 29"
    Tässä nyt peruskysymys on se, että kannattaako täpäri, jos se on isohko pyörä 50% ajoista. Itsellä on kokemuksia vain 26" alu jäykkiksestä ja 26" täpäristä. Ajaukseni on ajaa enskakisoja. Olen kerran testannut 29" täpäriä ja se tuntui mielestäni kauhean rauhalliselta, joten mietin, että 29" jäykkäperä voisi olla kompromissi siihen. Miten paljon nuo 29" kiekot auttaa jäykkäperässä (verrattuna 26"), kun ajaa juurakkoja yms.? Ja tuo Lastin loiva geometriahan varmaan auttaa myös. Nukeprooffihan on lähtöviivalle valmis kisakone suoraan ja varmana hyvä, mutta jos tuo 29" jäykkäperä olisi lähellä 26" täpäriä esteenylityskyvyssään niin se olisi houkutteleva. Mielipiteitä/ajokokemuksia?

Muut ajot sikseen, mutta enduroon täpäri nyt on lähtökohtaisesti parempi. Jos haluaa väkisin jäykistellä niin sitten ajaa sellaisella. Molemmat vaihtoehdot on 26" verrattuna varmasti parempia tai ainakin erilaisia.

Mulla on takana yksi lenkki Mega 290 Racella ja ihan kivalta tuntuu.

En koe, että pitkästä joustosta olisi mitään haittaa. 150mm joustavalla (bronson) oon ajellut 100km maastolenkit ja laskenut mäkeä (viime kesänä 2-kertaa). XC-fillarikin riittäisi omiin polkuajeluihin, mutta sen koe menettäväni mitään, vaikka joustoa on enemmänkin, mukavampaa matkanteko ainakin on. Polkemistehokkuus on yllättävän hyvä, vähemmän tuo notkuu alla, kuin vanha 120mm joustava.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •