ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 4 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #91
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    244
    http://int.bulls.de/en/bikes/show/twenty9-e-fs-3/

    Mul on tuommonen Linkin mukainen 29 täysjousto bulls. Ajettu sillä on maastoajoa sekä työmatkaa vajaa paritonnia. Ketjun vaihdoin 1200 km kohdalla. Renkaita on mennyt pari kierrosta. Nyt on exo kylkiset ardentit jotka tuntuu kestävän paremmin. Talvella on Ice spikerit. Akun olen ottanut sisälle jos pyörä on kylmässä.

    Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

  2. #92
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Tuli tilattua Haibike Sduro Allmtn 6.0 eli 27.5+ täpäri.
    Tulis vaan nyt äkkiä

  3. #93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Tuli tilattua Haibike Sduro Allmtn 6.0 eli 27.5+ täpäri.
    Tulis vaan nyt äkkiä
    Mistä tilasit?

  4. #94
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    https://www.elektrofahrrad24.de/2017...5#.WEu-B_mLTIU

    Hyvää palvelua tähän asti. Kyselivät mittojani varmistaakseen että tilasin oikean koon ja säätävät jousituksen mun painon mukaan valmiiksi.
    Postikulutkin vaan 9€.

  5. #95
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    447
    ^Hyvä ostos, tuo isompi 500Wh akku merkittävä parannus aik. 400Wh. En kyllä ymmärrä miksi siinä on etuvaihtaja, yhdellä eturattaalla pärjää hyvin, ja vähemmän huolto/vikaantumiskohteita.

  6. #96
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Samaa mietin itekin, mutta saahan sen pois jos ei tarvetta tunnu olevan.

  7. #97
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Nyt olis pikaset testiajot ajettu, kun vasta kuumetta parantelen niin kyllähän tollanen sähkötäpäri tuntu heti ihan pirun hauskalta peliltä.
    Kiihtyy kyllä aika hätäseen tuonne 25 km/h asti oli ylämäki tai ei ja yhden mäenlasku rinteen kävin ylös vetämässä niin kyllä porukka kahto, kun istualteen meni jotta heilahti.
    Nyt vaan sulia kelejä odotellen niin pääsis metsäpoluille.

  8. #98
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    80
    Vihdoin se viiden kuukauden odottelun jälkeen tuli. Nyt on sitten muutama kuukausi aikaa tuunata siitä mieleinen ennen kun ottaa ajoon.

    Powerfly 9.


  9. #99
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Kait sitä nyt talvellakin joutaa ajella

    Ite jo duunaillut kaikkea varustetta kiinni ja nastarenkaat pitäis vielä käydä hakee.
    [IMG][/IMG][IMG][/IMG]

  10. #100
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Kait sitä nyt talvellakin joutaa ajella
    Mulla on talvipyöräilyy ihan toiset vehkeet

  11. #101
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    PLKN
    Viestit
    277
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Nyt vaan sulia kelejä odotellen niin pääsis metsäpoluille.
    Miksi?

    Kyllä sähköpyörällä voi ajaa talvella/lumella. Nastaa vaan alle.

    /edit: jaa, onhan sulla nastat hankinnassa..
    sähkö pyörä läski kuski

  12. #102
    Onnea uusille! Komioita vehkeitä ja laatua Itsellä pitäis vielä muutama kuukausi odotella, kun pyörän tekijät on vasta hakku kourassa louhoksella

  13. #103
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    10
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sas Katso viesti
    Olen katsellut pitkään pedeleciä, jotta talviset työmatkat olisivat miellyttävämpi. Nykyisellä cyclocrossilla ei toi talvinen ajelu houkuttele, kun pienikin lumimäärä aiheuttaa epävakautta ajoon.
    Kuinka leveät talvirenkaat sinulla on, mikähän on maksimileveys, jotka mahtuu pyörimään haarukoiden välissä?

    Nopealla mittauksella noi omat ispit on 2,3" leveät. Taakse ei mahdu yhtään leveämpi.

  14. #104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juicce Katso viesti
    Osaatteko sanoa, mitkä jälkiasennussarjat olisivat laadullisesti ok? Itsekin olen miettinyt sähköfillaria ja uusien fillareiden hinnat vaikuttavat siltä, että ostamalla pyörän ja sähkösetin erikseen, säästää ihan mukavan summan. Suomessa Greencycle ja E-spin taitavat molemmat myydä samaa Bafangin 8funia, mutta onko tälle mitään todellista haastajaa. Tai ovatko nuo oleellisesti heikompia kuin Shimano ja Bosch? Lueskelun perusteella nimenomaan keskiömoottori olisi se optimaalisin ratkaisu, joka tullee lähivuosina yleistymään. Miten muuten näette nuo tehoerot? Onko nuo yli 250w vehkeet hankalia vakuutusten yms kanssa tuomatta normaali retki- ja työmatkapyöräilijälle mitään käytännön hyötyä?
    Jälkiasennettavien moottoreiden, niin napa- kuin keskimoottorien, kohdalla kantsii huomata ja muistaa, että niissä ei ole momentin eli poljinvoiman tunnistinta, EI. Ja sillä on huomattava merkitys mäennousukyvyssä. Toki, jos reisivoimaa on riittävästi, niin eihän ko sähkömoottoreita edes tarvi. Sitä ei kauhiasti mainoksissa luonnollisesti mainita, kun on selvä puute Boschiin, Shimano Stepsiin, Yomahaan, ym verrattuna. Mutta esin Bafangiia myyvän Greencycklen sivuilla se kuitenkin kerrotaan ja syyksi mainitaan tunnitimen moninkertainen hinta cadensin tunnistimeen (polkimien pyörinnän) verrattuna. Jolloin siis jälkiasennetut moottorit eivät annamäen nousussa mah. tarvittavaa lisätehoa, niinkuin em merkkituotteet antavat... siis tuplaavat, jopa triplaavat, moottorin 250W nimellistehon.

  15. #105
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Nää jälkiasennusvehkeet vissiin vaatii sen peukalokaasun, että saa jotenkin annosteltua avustusta.. Ja tietty riittävän tehokas moottori alkujaan. Tuntuisi, että maastossa poljinvoiman tunnistus on elinehto, että ajaminen on mielekästä ja avustus toimii niinkuin pitää.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  16. #106
    Itse olen jyrkästi sitä mieltä, että jälkiasennusvehkeissä tulee hyvin äkkiä vastaan "hyvän ja halvan" -sääntö. Valitettavasti ne on kaksi ihan eri tuotetta. Tuon momentin tunnistuksen lisäksi itse pyörän runko on pierunkuorta verrattuna lähtökohtaisesti sähköpyöräksi suunniteltuun verrattuna. Mutta jos tyytyy auttavaan laatutasoon tai lähtökohta on rakentaa vain auton korvaaja työmatkoille, niin varmasti aikansa palvelee siinä hommassa. Nykyisten laatumerkkien tekniikalla rakennetut sähköpyörät ovat kuitenkin aivan eri maailmasta kuin etu-/takamoottoriset ja jälkiasennetut "polkevinaanpyörät". Asia selviää jo 100 m koeajolla.

    Esimerkiksi omalla kylällä yksi hemmo on myrkyttänyt omalla sähköpyörällään koko väestön. Hän mainostaa sitä (etuvetoista) helppona, kun ei tarvii oikeastaan polkea ollenkaan ja ajaa sen jälkeen selkä pystyssä kylän läpi kolmea kymppiä vain näennäisesti kampia pyörittämällä... Voitte kuvitella, minkälaisen mielikuvan se antaa koko sähköpyörätouhusta ihmisille, jotka voisivat olla kiinnostuneita kuntoilumielessä sähköpyörästä. Omalla kohdalla on se tilanne, että luomu-/huonolla sähköpyörällä ajaisin 0 km, vaikka olen täysin terve ja "vasta" reilu kolmikymppinen. Nyt laadukkaalla sähköpyörällä ajan noin 3000 km vuodessa ja jos hengissä pysyy, niin huhtikuusta alkaen tuohon saa lisätä vielä ainakin 1000 km, kun pääsen lisäksi sähköläskin sarviin.

  17. #107
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Nää jälkiasennusvehkeet vissiin vaatii sen peukalokaasun, että saa jotenkin annosteltua avustusta.. Ja tietty riittävän tehokas moottori alkujaan. Tuntuisi, että maastossa poljinvoiman tunnistus on elinehto, että ajaminen on mielekästä ja avustus toimii niinkuin pitää.
    Eivät vaadi. Viides vuosi nyt menossa Greencyclen seteillä. Se pelaa hintaansa nähden hienosti siinä se poljinanturointi kinnerin kanssa katuajossa. Pehmeästi, viisi tehoasentoa. Ei toki ihan niin pehmeästi kuin Boschissa, mutta on eroa hinnassakin eikä ihan vähän. Kyllä omaankin Grin Technologyltä laadukkaan momentintunnistimen saisi, mutta se maksaa tietysti sitten. Noin 600e kaikkineen. THUN-keskiökasetti+Cycle Analyst. Sitten se olisikin jo haitekkia. Kaikki parametrit säädettäviä. Pelaa nykyään ihan riittävän hyvin, en tunne tarvitsevani. Ne muutamat vuoden takaiset setit toimivat aika kulmikkaasti. Uusimmat paljon parempia.

    Greencyclen 250W-setti puskee huippuja siinä 450W hoodeille mitä olen kuullut, eli tiehen joku 350W. Boschin setti 600W, mistä tiehen ehkä 500W. Oma 500W-setti 950W piikkiä sisään, mistä tiehen päätyy ehkä 750W. Tuo että toteaa sähköpyörän päällä, että "tätähän ei tarvitse polkea!" on vähän kuin toteaisi kunto tai spinningpyörän päällä, että "tätähän ei tarvitse polkea!" Kuulostaa samalta monen sähköilijän korviin. Ei tietenkään kaikkien. On niitä täälläkin pari, jotka painavat tuolla jalat liikkumatta urku auki läskillä pitkin Stadia.

  18. #108
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Kadulla varmaan toimii, mutta maaston äkilliset muutokset kuormassa epäilyttää. Ei aina ole aikaa keskittyä lisäilemään tehoja kun tilanteet tulee yllärinä. Ehkä pitää päästä kokeilemaan. Läskiin meinasin sarjan tilata, mutta kommenteissa joku mainitsi, että kammet ottaa mondrakerin takahaarukkaan kiinni. Giantissa olisin alkuun halunnu kokeilla keskiömoottoria, mutta rungon muodon vuoksi moottori jäisi niin alas, ettei maastoon enää tarttis mennä.

    Mitä vaihtaja, ketju ja pakka tykkää jos tiukkaan mäkeen vaihtaa vaihdetta, jos moottori ei ymmärrä keventää vetoa.. Vai enkö itse ymmärrä jotain.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  19. #109
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kadulla varmaan toimii, mutta maaston äkilliset muutokset kuormassa epäilyttää. Ei aina ole aikaa keskittyä lisäilemään tehoja kun tilanteet tulee yllärinä. Ehkä pitää päästä kokeilemaan.
    Joo ei maastossa toimi niin hyvin. Maantiellä toimii kun on aikaa ja halua vilkuilla näyttöä ja säätää asetusta koko ajan peukalonäppäimellä. Puhun lähinnä napamoottori mielessäni aina. Bafangista en tiedä mitään.

  20. #110
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kadulla varmaan toimii, mutta maaston äkilliset muutokset kuormassa epäilyttää. Ei aina ole aikaa keskittyä lisäilemään tehoja kun tilanteet tulee yllärinä. Ehkä pitää päästä kokeilemaan. Läskiin meinasin sarjan tilata, mutta kommenteissa joku mainitsi, että kammet ottaa mondrakerin takahaarukkaan kiinni. Giantissa olisin alkuun halunnu kokeilla keskiömoottoria, mutta rungon muodon vuoksi moottori jäisi niin alas, ettei maastoon enää tarttis mennä.

    Mitä vaihtaja, ketju ja pakka tykkää jos tiukkaan mäkeen vaihtaa vaihdetta, jos moottori ei ymmärrä keventää vetoa.. Vai enkö itse ymmärrä jotain.

    nih..
    Sähköisesti toimiva vaihtaja osaa irrottaa ketjun vetoa, mutt mekaanisesti vaihdettava ei osaa.
    Boschilla ja Shimanolla on erilliset sähköisesti/elektronisesti vaihtavat mallit. Ei niilläkään siis kaikki. Jälkiasennettavissa tuskin, mutta en tiedä varmasti. Myös Nuvincin vaihteisto toimii siten, että ei tarvi kevennellä polkemistaan - se kun on pykälätön...

  21. #111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kadulla varmaan toimii, mutta maaston äkilliset muutokset kuormassa epäilyttää. Ei aina ole aikaa keskittyä lisäilemään tehoja kun tilanteet tulee yllärinä. Ehkä pitää päästä kokeilemaan. Läskiin meinasin sarjan tilata, mutta kommenteissa joku mainitsi, että kammet ottaa mondrakerin takahaarukkaan kiinni. Giantissa olisin alkuun halunnu kokeilla keskiömoottoria, mutta rungon muodon vuoksi moottori jäisi niin alas, ettei maastoon enää tarttis mennä.

    Mitä vaihtaja, ketju ja pakka tykkää jos tiukkaan mäkeen vaihtaa vaihdetta, jos moottori ei ymmärrä keventää vetoa.. Vai enkö itse ymmärrä jotain.

    nih..
    no eihän moottori tai vaihteet siitä tykkää ja ilmoittaa sen kyllä rutisemalla niin, ett korvista häijyä tekee. Kokeile, jos tykkäät
    1aloittaja muokkasi tätä : 06.01.2017 at 23.08

  22. #112
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.698
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mitä vaihtaja, ketju ja pakka tykkää jos tiukkaan mäkeen vaihtaa vaihdetta, jos moottori ei ymmärrä keventää vetoa..
    Tuskinpa vaikuttaa mitään. Tavallisella sähköttömällä pyörällä kun 90-kiloinen kuski painaa 175-millistä kampea alas koko painollaan kello kolmen asennossa, niin siinä on yli 150 Nm vääntömomentti. Tuosta ylämäessä kun vaihdetaan keventämättä eri vaihteille niin tuntuu kestävän. Muistaakseni käyttöohje ei mainitse mitään keventämisestä, joten tämä lienee myös valmistajan hyväksymä tapa vaihtaa.

  23. #113
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Kyllä mulla vaihteisto melko pauketta pitää noissa kohdin. Mutta onneksi niitä yulee harvoin, ettei ehdi ennalta vaihtamaan. Edes vähän sopivampaa.

    Onko jälkiasennussarjoissa siis jatkuvasti avustus valitulla teholla. Paitsi jos lopettaa polkemisen?

    Ja käykö bafangin keskiömoottoriin normi nelikanttikammet, jos vaikka etsis enemmän levittävät ja kokeilisi moista läskissä.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  24. #114
    On, avustus on päällä koko ajan sen mukaan kuin olet valinnut, tarvitaan sitä tai ei, just niinku etunapaisessakin. Siksi niissä cadenssiohjatuissa riittää kohan on polkevinaan pyörää ...you know sillee tyhjää pyörittäen, ilman polkemisen tunnetta, saamatta siis mitään vastetta. Riittää kohan pyörittää polkimia ihan tyhjäänkin
    1aloittaja muokkasi tätä : 07.01.2017 at 14.07

  25. #115
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mitä vaihtaja, ketju ja pakka tykkää jos tiukkaan mäkeen vaihtaa vaihdetta, jos moottori ei ymmärrä keventää vetoa.. Vai enkö itse ymmärrä jotain.
    Itse en kevennä maastossa yhtään vaihtaessa. Joskus paukahtelee mutta mitä siitä. Ketjut ja rattaat kuluu ja venyy muutenkin. Vaihtajalle tuo ei mitään vaikuta koska vaihtajan puolella takarasta on aina sama ketjun kireys.

  26. #116
    Tässä omia kokemuksia vähän erillaisesta sähköpyörästä.

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...hk%F6py%F6r%E4

  27. #117
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.443
    Joitakin juttuja joihin ei ole sattunut silmiini vastauksia:
    1) Onko nuista tietoa minkä keskimoottorien valmistajien koneet kestää ja on huoltoa tarjolla kotimaassa?
    Bosch, Bröse, Shimano, Yamaha,.. ?

    2) Boschissa on kammetkin välitetty alennusvaihteella 14T rattaalle, paljonko välitys tekee lisää vastusta ajettaessa ilman avustusta?
    Muissa on ilmeisesti normi eturattaat suoraan 1:1 kammella.

  28. #118
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    447
    ^Sähköpyörällä ajetaan käytännössä aina avustuksella, pienillä eroilla poljinvastuksessa ei ole merkitystä.

  29. #119
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    ^^Sillai aiheeseen liittyen fillari lehden numerossa 4/16 oli testissä kolme sähkäriä, Cube, Mondraker ja Spessu. Samassa oli myös kuvat halki leikatuista Boschin ja Brosen moottoreista, silmään pisti Boschin moottorissa muoviset rattaat, Brosen moottori näytti jotenkin simppelimmältä.. Tiedä sitten onko näillä kestävyyteen merkitystä.

  30. #120
    noniinno Guest
    Tässä on aavistus jotain hienoa. Olisiko se sielu http://fanticmotor.fi/SevenDays

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •