Kokeilin Zwiftiä. Yllättävän paljon se tuo lisää traineriajeluihin. Laitteina MacBook Air + Stages tehomittari (BT) + Polar H7 HRM (BT) + perusharjoitusvastus ilman hienouksia. Stagesista saa myös kadenssin. Anturit löytyivät kivuitta Macissa ja helpompi niitä on seurata laptopin näytöltä kuin pienestä mittarista. Taidan jatkossa käyttää Zwiftiä tai muuta vastaavaa traineriajojen kanssa.
Olikos mulla hässäkkää Zwiftin kanssa tänään tiistai-iltana? Mulla meni sovellus jumiin noin klo 20:30, eikä lähtenyt toimimaan edes iPadin boottaamalla. Lopulta kun pääsin taas "tien päälle" oli ajajia noin puolet normaalista ja valta osa oli samalla out fitillä ilman ajajatietoja. Tämän jälkeenkin sovellus meni jumiin vähän väliä.
Aluksi oletin että vika on mun pädissä tai yhteydessä, mutta lopulta alkoi vaikuttamaan et ongelma on palvelussa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Just lopetin ennen puolta eli en tiedä tuosta, mutta huomasin että oli aika lailla jengiä liikkellä. Yli 2800 eli about tuplat normaaliin verrattuna. Varmaan uutta tulivuorta tultiin porukalla tsekkaamaan.
Onkohan tuo harjoitusten intensiteetin säätö ollut Zwiftissä jo kauankin? Äsken vasta huomasin. Vasemmassa ylänurkassa intervallien alapuolella on vastaava intensiteettiprosentin säätömahdollisuus kuin Trainerroadissa. Kännykkä softalla onnistuu myös. Hyvä ominaisuus joka tapauksessa.
Tuli tässä viimeisessä päivityksessä eli ei montaa päivää vielä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
No, niin uuden älytrainerin myötä olen päässyt Zwift maailmaan mukaan. Hyvältä vaikuttaa tunnin ajon jälkeen maisemat sun muut. Kertokaapa noviisille, että mitä asetuksissa tarkoittaa "Trainer difficulty" liukukytkin? Ymmärrän toki perustarkoituksen, mutta miten se sen vaikeuttamisen tai helpottamisen toteuttaa ja mikä on siinä "normaali ajo-olosuhde"? Tehdas asetuksena se on keskellä liukukytkintä. Onko se silloin asennossa, joka on lähinnä todellisuutta? Jos muutan raskaammalle tai kevyemmälle, niin esittääkö vehje oikeita watteja? En ihan ymmärrä tätä juttua ja siksi turvaudun kokeneempiin Zwift henkilöihin.
Mitä enemmän liukukytkin on oikealla, sen todenmukaisemmalta nousu tuntuu. Eli vaihteita saa naputella kevyemmälle nousuissa, että pääsee eteenpäin vielä, koska vastus kasvaa muuten sietämättömäksi. Tähän taitaa tosin painaa jarrua se, että jotkut trainerit eivät esim. pysty tuottamaan realistisempaa nousukulmaa kuin 6%. Viisaammat korjatkoon.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Ajattele se sähköisenä vaihteena. Jos pakasta loppuu pykälät jompaan kumpaan suuntaan kesken, niin tuosta säädetään välitystä. Ei vaikuta millään tapaa ajajien keskinäisiin suhteisiin, eli jos käännät namikkaa pienemmälle niin pyörä kulkee ylämäkeen hiljempaa ja pääset tietenkin mäen päälle pienemmällä teholla.
Eikä se namikka todellakaan muuta mäen nousukulmia mihinkään. Eihän tuolla nyt muuten voisi ajaa muiden kanssa kilpaa, jos toinen ajaisi ylämäkeen tasaisella.
Kiitos vastauksista. Tuo sähkövaihde vertaus selvitti hyvin.
Korjataanpa vähän sähkövaihde tarinaa, paskalokki puhuikin ihan totta.
http://zwiftblog.com/using-the-train...ting-in-zwift/
Eli kyllä se tosiaan muuttaa nousukulmaa, tai ehkä nousukulman muuttaminen on väärä ilmaus, mutta kuitenkin niin, että tasaisen ja mäen ero pienenee säätimestä. Lopputulos on kuitenkin se, että pääset mäen ylös isommallakin välityksellä. Tai jos halvemmat trainerit eivät kykene riittävään tehoon, niin ne eivät kyykkää rinteessä. Zwiftin sivuilla puhutaan myös vaihteiden käytöstä, eli jos slideri vedetään täysille, niin joudut takuulla käyttämään isoa ja pientä ratasta kohtuu tiheään ja mikään 12-25 takapakka ei riitä enää millään.
Täytyypi tänään testata Zwiftiä pitkän tauon jälkeen. Viimeksi olen ajellut 52-36/12-25 yhdistelmällä vaikeustason ollessa 100%. Bkoolin Smart Prolla Zwiftiä on tullut käytettyä onnistuneesti.
Tuo "Trainer difficulty" tarkoittaa tuon Paatonin linkkaaman linkin mukaan sitä, että jos mäen jyrkkyysaste on 10% ja "Td" on täysillä, niin pyöräilijä ajaa 10% mäkeä. Jos se taas on puolessa välissä, niin kaveri ajaa 5% mäkeä. Toisin sanoen, jos mäen pituus on täysillä "Td" arvoilla 1 km, niin 50% arvoilla sen mäen pituus on 2 km. Siitä huolimatta nämä eri arvoilla olevat henkilöt, voivat kuvaruudussa ajaa vaikkapa rinnakkain ja kilpailla keskenään. 50% arvoilla oleva kaveri ajaa huomattavasti suuremmilla välityksillä loivempaa ja pidempää mäkeä ja ZWIFT ohjelma valehtelee maiseman ja kilpailuolosuhteen samaksi molemmille. Kokonaiswattimäärä tulee molemmilla samaksi, kun pääsevät huipulle.
Linkissä oli mielenkiintoinen juttu "jo-jo" efektistä ihan siellä lopussa. Sen voi välttää, tai ainakin vähentää, laittamalla "Td" arvoksi 20-40%. Näin saa poljentatehoa alamäkiin, eikä jää niiden jalkoihin, jotka ylämäessä olit ohittanut.
Juu, satkulla alamäki tuuppaa täysillä vauhtia, eli isojakin välityksiä on löydyttävä, mikäli aikoo pysyä muiden mukana. Säätimen pienentäminen tasoittaa maastoa. Nopeus lasketaan kuitenkin wattien mukaan, eli eroja kuskien välille ei tule.
Tuli pitkän tauon jälkeen ajettua Zwiftillä. Reittinä oli perus Watopian hilly route muutamaan kertaan kierrettynä. Trainer difficulty oli 100% joten olen aikaisemminkin käyttänyt. Ero Bkoolin simulaattoriin
oli sellainen kun muistinkin, ylämäissä ei juurikaan eroa mutta tasaisemmilla osuuksilla Zwiftissä on enemmän vastusta. En tiedä kuinka suuria eroavaisuuksia eri valmistajan harjoitusvastuksilla on tuntuman suhteen, vai onko mitään eroa.
Minä en varmaankaan edes pääsisi tornin mäelle 100% asetuksella neon kanssa 34/27 välityksillä.
Tornille ajaminen on ihan haasteellinen setti. Viime vuoden maaliskuussa tullut kerran sinne ajettua ja sieltä alas, sellainen 30km:n sessio siitä tuli. Voisi joku päivä kokeilla vieläkö sinne pääsisi.
Toimiiko Eliten Turbo Muin (ei Smart B+ versio) Zwiftin kanssa, kun on erillinen voimamittari (ANT+ polkimet) vai tarvitseeko Zwift myös kadenssi/nopeustietoja (Misuro B+ -anturin)?
Onko muut huomanneet eroa uuden päivityksen jälkeen, tuntuu kuin reagoisi hitaammin ja epätarkemmin tehojen muutoksiin erityisesti matalilla tehoilla?
Olen pitänyt tehojen näyttämistä 3 sek keskiarvolla nyt, mutta tuntuu välillä heittelevän paljon. Olisiko syytä vaihtaa reaaliaikaiseen teholukemaan?
#fillarifoorumi @ IRCNet
Pystyykö iPhonella pyörivän swift appin striimaamaan telkkarille? Ei taida ant+ sykevyötä saada liitettyä mitenkään tuohon setttiin kun iPhone tukee vain bt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
^Luulisin, että HDMI-kaapeli ja lightning adapteri siihen olisi toimivin ratkaisu (itse käytän FulGaz-ohjelmaa siten) - Apple-TV voi myös toimia. Jälkimmäisestä ei kokemusta. Osta Polarin BT-sykevyö...
Hyvin onnistui streemaus iPhonelta, mutta vielä yksinkertaisempi olikin kun otin likan iPadin ja ajelin sillä. Löysi suoraan muinin anturit, joten oli erittäin yksinkertainen liittää. Ainoastaan sykkeet puuttuu, mutta se ei haittaa kun treeni menee kuitenkin garminin kautta training peaksiin.
Pitäisi löytää vaan järkevä teline tankoon ipadille.
Vei muuten "hiukan" mennessään lyhyt testi, kun 50 min avg watit oli 325W![]()
Millä mittasit tehot , meinaan toi muini antaa Misurolla snadisti optimistisia tuloksia.
Kirjanmerkit