GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 27 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

  1. #781
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Liian hyvin on fillari toiminu, joten piti taas päästä säätämään. Ensimmäinen tubeless-yritelmä kokeiltu. Takarengas Budin kanssa meni aika heittämällä, yhden barin paine pysyi sen mitä tuossa odottelin. Hiukan tihkui litkua, mutta aika vähän. Eturenkaan kanssa oli sitten vähän enemmän ongelmaa, kun litkua tihkui vähän sieltä ja täältä. Se kuitenkin loppui ittekseen, paitsi toisesta reunasta vanteen kehän saumakohdasta. Siihen kupli litkupalloa koko ajan niin kauan kun renkaassa oli isommin painetta. Jätin renkaan yöksi sangon päälle vuotokohta ylöspäin, jospa se siitä tiivistyisi ajan kanssa.

    Muuten operaatio meni hävyttömän helposti. Kumit nousi vanteelle heti kun kompurasta vähän näytti ilmaa. Ja ylipäätään tuo kumien saaminen vanteelle on uskomattoman helppoa kun vertaa tappeluihin cyclocrossin kapeiden renkaiden kanssa. Rengasmuoveja ei tarvitse ollenkaan, senkun vääntää käsillä pois ja takasin paikalleen.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  2. #782
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    2x bud?
    Pyörä telineeseen tai väärinpäi lattialle ja käy välillä antaan renkaalle vähä vauhtia niin litkut leviää. Sillä tavalla tiivisty ainaki mulla ku aluksi jätin vaan seisomaan ja oli tyhjentyny

  3. #783
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Äh, sekoilin. Siis takana Lou meni heittämällä, edessä on sitten Bud. Kesällä kyllä tarkoitus ajaa 2x Budilla, jos litkutuksen jälkeen takarengasta saan enää siististi vaihdettua.

    Kiitti vinkistä, pitääpä kattoa jos vielä yöksi kävisi renkaan laittamassa paikalleen. Pitäs varmaan vielä teipata porakone siihen pyörittämään rengasta.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  4. #784
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    ...Jätin renkaan yöksi sangon päälle vuotokohta ylöspäin, jospa se siitä tiivistyisi ajan kanssa.. .
    Yleensä vuotokohta kannattaa laittaa alaspäin.


  5. #785
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Yleensä vuotokohta kannattaa laittaa alaspäin.
    Mulla oli siinä semmoinen ajatus, että toivoin sen aukon vähän pienentyvän ensiksi jättämällä aukon ylöspäin, kun litkua kuitenkin oli siinä hollilla. Suoraa alaspäin käännettynä litkua tiputti sen verran, että tuntui ettei se ehkä hyydy ihan pian. Eli tarkoitus oli myöhemmin kääntää se alaspäin.

    Laittelin renkaan kuitenkin illalla haarukkaan takaisin kiinni ja kävin sitä pyörittelemässä. Tänään se näytti edelleen kuplivan, mutta jonkinlainen paine oli pysynyt. Kokeilin lisätä painetta n. 1 barin asti, ja silloin litku alkoi oikein suihkuamaan siitä raosta, kuten eilenkin. Paineen laskiessa vuotokin sitten rauhoittui. Lisäsin vähän litkua ja kävin vartin lenkin ajelemassa. Hyvältä kyllä tuntui, mutta loppuun asti kuplaa siihen saumaan tuli.

    Pitää nyt kattoa rupeaako tuo tuosta asettumaan, vai pitääkö rengas itse teippailla. Vaikkei tuota yhtä baria normaalisti tulekaan pidettyä, niin haluaisin että se kuitenkin sen kestäisi jotta olisi vähän pelivaraa töyssyjäkin silmällä pitäen. Ja toki kuplimisen olisi syytä loppua kokonaan.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  6. #786
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Mulla roiskus niistä hitsauksista. Tosin eri vanne Ei passannu yli 15psi pistää

  7. #787
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Tänään se näytti edelleen kuplivan, mutta jonkinlainen paine oli pysynyt. Kokeilin lisätä painetta n. 1 barin asti, ja silloin litku alkoi oikein suihkuamaan siitä raosta, kuten eilenkin. Paineen laskiessa vuotokin sitten rauhoittui. Lisäsin vähän litkua ja kävin vartin lenkin ajelemassa. Hyvältä kyllä tuntui, mutta loppuun asti kuplaa siihen saumaan tuli.

    Pitää nyt kattoa rupeaako tuo tuosta asettumaan, vai pitääkö rengas itse teippailla. Vaikkei tuota yhtä baria normaalisti tulekaan pidettyä, niin haluaisin että se kuitenkin sen kestäisi jotta olisi vähän pelivaraa töyssyjäkin silmällä pitäen. Ja toki kuplimisen olisi syytä loppua kokonaan.
    Oulun Motonetistä joku ehti ostamaan viimeisen Gorilla-teippirullan, mutta minulle löytyi vielä yksi kappale Kärkkäisiltä. Oli aikomus tänä viikonloppuna ruveta eturengasta teippailemaan uusiksi, kun ei se siitä tuntunut pitävämmäksi muuttuvan. 0,5 barin ja suuremmilla paineilla litku alkoi vuotamaan joka päivä kun kokeilin, ja tuolla 1 barin paineella oikein suihkuamaan.

    Nyt kuitenkin viimeiset 50 km ajettuani se rengas rupesi pitämään paineita. Luulen kuitenkin että ajokilometrejä suurempi merkitys on ollut sillä, että töihin paluun myötä olen kolmena päivänä työpaikan puolella tuonut pyörän lämpimiin sisätiloihin. Ja siis nimenomaan siellä päässä vuodot ovat tuntuneet vähentyvän. Tänään kärsi jo 0,9 baria laittaa eikä mitään vuotoa enää tullut, joten taisi se rengas nyt vihdoinkin tiivistyä.

    Nyt kelpaa päästellä ja loppujen lopuksi nuo tubeless ready mulefutit oli ensikertalaisellekin todella helpot laittaa tubelessiksi. Bud & Lou eivät myöskään tuottaneet ylimääräisiä murheita. Jos tuo veikkaus lämpötilasta osuu kohdalleen, lämpimämmillä ilmoilla ei varmaankaan olisi ollut mitään ongelmia. Viikko sitten kun projektia aloittelin, pakkasta oli kuitenkin joku 15 ⁰C.

  8. #788
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Miksei vaan vois räpsäyttää Fattystripperit kehille ja pompauttaa kumit päälle? Varmasti tiivis kerralla. Ei tarttis gorillan kans säätää...

  9. #789
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    norja
    Viestit
    259
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Miksei vaan vois räpsäyttää Fattystripperit kehille ja pompauttaa kumit päälle? Varmasti tiivis kerralla. Ei tarttis gorillan kans säätää...
    Kerrotko mistä olet niitä ostanut? Pikainen googlettelu ei tuottanut tuloksia.

  10. #790
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Miksei vaan vois räpsäyttää Fattystripperit kehille ja pompauttaa kumit päälle? Varmasti tiivis kerralla. Ei tarttis gorillan kans säätää...
    No kai sitä vois, mutta vähän hankalaa se olisi ollut kun kuulen koko termin vasta ekaa kertaa nyt.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  11. #791
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    163
    Itse laitoin kans stripperit kun aikani taistelin teippien kanssa. Oli niin helppo homma että en muita systeemejä enää käytä. Noin 5-10min rengasta kohden meni aikaa ja kerrasta piti ilmat ilman litkuja. Pari päivän päästä pistin desin verran litkua molempiin renkaisiin ennen lenkille lähtöä. Yhtään ei ollut vuotanu ilmaa. Täältä tilasin http://www.fatbike24.de/advanced_sea...ripper&x=0&y=0

  12. #792
    Pääsin vasta nyt koittamaan Singleä ensi kerran. Fiilis oli mahtava, kun pyörällä pääsi paitsi tasaisella, niin myös jäisen möykkyisellä hiekkatiellä, kumpareisella lumipolulla ja jopa hangessa. Näin talven liukkailla keleillä ei näköjään läski tarvi edes nastarenkaita, sillä monta erityyppistä jäistä alustaa tuli ajaettua, eikä kertaakaan tuntunut, että pito olisi lähtenyt alta. Hyvä niin, sillä ei kiinnostaisi näin kalliin ostoksen jälkeen laittaa lisäsatasia renkaisiin.

    Ajotuntuman suhteen ei ollut missään valittamista, joten runkokoon valintakin taisi mennä nappiin. Sen tosin huomasin, että takarenkaasta tuli tasaisella ajattaessa aikamoista pomppua. Syy lienee tasaiselle väärässä ilmanpaineessa (taisin jättää ilmanpaineet viimeksi n. 14 PSI:hin). Pitänee ilmeisesti laittaa kovemmat paineet, mikäli haluaa tasaisempaa menoa tasaisella.

  13. #793
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    14psi ja kovemmat? ei missään nimessä. Läskipyörässä haetaan minimipaineita ei maksimi
    Kyllä se pomputtelu johtuu ihan epämuodostuneesta renkaasta tai on huonosti vanteella. (toki voi olla vannekki soikia) Omat bulldozerit pomputti kummatki.
    SIttekku perse pomppii penkillä polkemisen tahtiin niin on liian vähän painetta. BD kyllä alkaa jo itseohjaileen ennen sitä

    En minäkään nastoja ole hankkinu ku niitä jääkelejä on suhteessa niin vähän täällä lapissa. Ja pyörä on lenkki käytössä niin ei oo pakko mennä liukkaalle ajaan.

  14. #794
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Kyllä se pomputtelu johtuu ihan epämuodostuneesta renkaasta tai on huonosti vanteella. (toki voi olla vannekki soikia) Omat bulldozerit pomputti kummatki.
    SIttekku perse pomppii penkillä polkemisen tahtiin niin on liian vähän painetta.
    Taisin vähän huonosti ilmaista asian, kun tosiaan persehän se pomppii polkemisen tahtiin tasaisella (heti kun maasto muuttuu niin pomppu on poissa). Tiedossa tosiaaan on, että alhaisista paineista läskeilyssä on kyse, mutta tuli jostain netin läskeilyoppaasta katsottua, että kun kuitenkin testiajot teen lähimaastossa, mikä omassa ympäristössä tarkoittaa enimmäkseen päällystettyjä, toki nyt lumen- ja jäänpeitossa olevia teitä, niin paineita voi laittaa jopa sinne 25PSI:hin asti (12-15PSI trail riding, 20-25PSI pavement/urban). Ajattelin tuosta 14PSI:stä hakea kompromissin kaikille alustoille, mutta näköjään valinta on tehtävä alustan mukaan.

    Meinasipa kylmä hiki nousta hcfreakin kommenttia lukiessa, kun ei sitä nyt haluaisi ensin ostaa yli oman budjettinsa maksavaa harrastepyörää ja sitten todeta, että ennen ensimmäistä ajoakaan kyseessä on huoltotapaus.

  15. #795
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    jaa-a meikä ajelee 3-5psi. Takarenkaalla jos on toi alle 3 niin alkaa pomputtelu. Renkaana tosin bud/lou. Kesällä vähä enemmän jos on vaikka hiekkatietä pitkästi.
    Toki kelvillä vois ajella vähän kovemmillaki mutta sinne en nyt tarkotuksella mene ajeleen.
    bulldozerit oli 7-10psi.
    Mahtaakohan sulla mittari olla kunnossa? Tai sitte rengas oli vaan tyhjentyny sitte viime mittauksen. Ei pitäs pakkanenkaan laskea niin paljoa. Melekee kandee kattoa aina ennen lenkille lähtöä. Sehän riippuu aina ilmastaki näin talvella jos lämpimässä tallissa pumppaa.

  16. #796
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Mahtaakohan sulla mittari olla kunnossa? Tai sitte rengas oli vaan tyhjentyny sitte viime mittauksen. Ei pitäs pakkanenkaan laskea niin paljoa. Melekee kandee kattoa aina ennen lenkille lähtöä. Sehän riippuu aina ilmastaki näin talvella jos lämpimässä tallissa pumppaa.
    Topeakin fatbike-pumpun mittarilla muutama viikko sitten laitoin suunnilleen 14-15PSI. Toki voi olla, että renkaat ovat tosiaan tyhjentyneet jonkin verran vaikkeivat ne kyllä kovin tyhjiltä tuntuneet. Pitänee laittaa uudestaan ilmaa, vaikka sitten siihen 7-10 PSI:hin, ja tarkastaa tilanne uudelleen.

  17. #797
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    vaikka sitten siihen 7-10 PSI
    Lämpimässä pyörävarastossa muistaakseni säilytät? Eli pumppaa sen mukaan että se pakkasessa laskee tohon. 0 keliin se on about 2psi enemmän +1psi per -10astetta.
    Tarkkaa hommaa
    Kesällä ei niinkään ku lämpötilaerot pienemmät.

  18. #798
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IJa Katso viesti
    Kerrotko mistä olet niitä ostanut? Pikainen googlettelu ei tuottanut tuloksia.
    Ei vai? Guugleen hakusanaksi: fattystripper ja ekana tuloksena tämä: http://fattystripper.com

    Tuolta siis tilannu pari kertaa. Halvat postit eikä mee tulleja eikä alveja yhestä paketista.

  19. #799
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    Näin talven liukkailla keleillä ei näköjään läski tarvi edes nastarenkaita, sillä monta erityyppistä jäistä alustaa tuli ajaettua, eikä kertaakaan tuntunut, että pito olisi lähtenyt alta.
    Ei silti kannata liian rennosti ottaa vesijäisillä reiteillä.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  20. #800
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    norja
    Viestit
    259
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ei vai? Guugleen hakusanaksi: fattystripper ja ekana tuloksena tämä: http://fattystripper.com

    Tuolta siis tilannu pari kertaa. Halvat postit eikä mee tulleja eikä alveja yhestä paketista.
    Juu. Huonosti kirjoitin. Tarkoitin että en löytänyt Euroopasta muualta kuin fatbike24, josta ne on loppu.
    Pitää kokeilla suoraan tuolta. Kiitos vinkistä.

  21. #801
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Aiemmin tällä viikolla ei ole ollut tilaisuutta ajella, mutta tänään ajattelin lähteä kun sopivasti oli ennen saunomista aikaa. Pihalla 24 ⁰C pakkasta, joten mielenkiinnolla lähdin testaamaan miten eri varusteet toimivat. Kolmisen varttia ehdin ajella, ja ainakin tämmöiset asiat tuli opittua:

    - Blizzin Proflip XT -hiihtolasit olivat täysin käyttökelvottomat. Balaclavan alta pääsi hiukan hengitysilmaa lasien alle ensimmäisten metrien aikana, ja ne vetivät itsensä heti sellaiseen huuruun ettei niitä voinut enää silmien edessä pitää. Loppulenkki meni linssit ylös käännettynä.

    - XXL:n Fat Bagin vetoketjuja ei ole tehty kylmille ilmoille. Molemmilta puolin vetoketjun vedin murtui (!) keskeltä irti, enkä todellakaan käyttänyt isommin voimaa. Hajoamishetkellä totesin että taisivat olla muovisia, mutta kyllä nuo jotain huokoista metalliseosta näyttäs olevan.

    - Aiemmin kertomani tubeless-asennus ei ole onnistunut. Lämpimämmillä ilmoilla ongelmia ei ole ollut, mutta nyt eturengas innostui vuotamaan ihan kunnolla. 2,5 km matkalla jouduin kolmesti lisäämään ilmaa, ja viimeisellä kerralla vuoto oli niin paha ettei renkaaseen jäänyt enää nimeksikään painetta. 2,5 km paluumatka menikin sitten pyörää talutellen.

    - Nollapaineilla Budissa on kohtalaisesti selfsteeriä.

    - Scoopin vaihteet ja jarrut olivat aika tunnottomat, mutta toimivat silti eivätkä takelleet.

    - XXL:n MagicShine jaksoi palaa ongelmitta. Ei sillä, pikkuteholla kolme varttia onkin syytä kestää, mutta aika paljon noissa on kuulunut akkuongelmia olevan, joten ilmeisesti itselleni sattui toimivat akut. Isompi akku on vielä 15 ⁰C pakkasilmoilla kestänyt 30 min/suunta -työmatkat koko viikon ajan lataamatta.

    - Lidlin 12 euron aluskerrasto, Luhdan toppatakki, Rukan toppahousut ja Hestran tumput ovat oikein lämmin ja toimiva yhdistelmä. Tosin testi loppui vähän lyhyeen, mutta koko tuona aikana ei kylmä tullut. Eikä kuuma, olo oli sopiva.

    - Merinovillainen kauluri tuntui hengityssuojana paljon paremmalta kuin keinokuituinen rei'itetty balaclava.

    - Ko. balaclava piti kyllä muuten pään sopivan lämpöisenä

    Lyhyt lenkki mutta kyllä siinä läskinöösin tietämys karttui.

  22. #802
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Itehän en alkanu talveksi edes värkkään tubelesseja Ei kerkee ajaa niin paljoa suksilta.
    Laskettelulasit/kypärä toimii kovalla pakkasella jos semmoset löytyy.
    Parintunnin lenkillä sain magicshine 608 / 2.0Ah loppumaan eikä ollu edes täydellä teholla mutta onneksi oli kypärälamppu kaverina jossa vielä riitti virtaa. Ikävää jos jossaki keskellä mettää menee valot. Vara-akku ois kova mutta turhan tyyris xxl:ssä.

  23. #803
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Itehän en alkanu talveksi edes värkkään tubelesseja
    Minun taas piti saada värkättävää. Takarengas kyllä onnistui heti, siinä on ilma pysynyt alusta alkaen, mutta tuo eturengas tuntuu olevan murheenkryyni. Täytyy viikonlopun aikana ottaa se irti ja kokeilla itse teippaamalla josko onnistuisi paremmin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Laskettelulasit/kypärä toimii kovalla pakkasella jos semmoset löytyy.
    Ei löydy, mutta ehkä noita voisi vielä kokeilla. Aiemmin oli 100% Enduro-lasit kokeilussa. Eivät huurtuneet (kaksoislasi), mutta olivat aivan liian isot minun naamallani eikä ollut toivoakaan että olis pyöräilykypärä mahtunut samaan aikaan. Sitten tuli hankittua nuo Blizzit. Istuvat paremmin, joskaan ei se kypärä oikein tahdo näidenkään kanssa mahtua. Huurtuminen oli sitten isompi ongelma, vaikka toivoin että lasit olisi tuon kääntömekanismin avulla ehtineet kirkastua.

    Onko vinkkejä laskettelulaseista jotka eivät kauhean isot olisi, eivät vähästä huurtuisi ja olisivat kirkkaalla lasilla? Edullisuus olisi plussaa; nuo 100%-lasit sai viiteen kymppiin ja Blizzit oli vähän halvemmat. Suurin motiivi lasien käytölle on nenän vuotamisen vähentäminen, joskaan ei sekään haittaa että silmät tulisi suojatuksi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Parintunnin lenkillä sain magicshine 608 / 2.0Ah loppumaan eikä ollu edes täydellä teholla mutta onneksi oli kypärälamppu kaverina jossa vielä riitti virtaa. Ikävää jos jossaki keskellä mettää menee valot. Vara-akku ois kova mutta turhan tyyris xxl:ssä.
    Noiden muiden huonojen kokemusten perusteella on omani mukana tullutta vara-akkua usein pidettyä mukana, mutta toistaiseksi se on jäänyt käyttämättä. Tehoasetus on tosin ollut pienimmällä tai toiseksi pienimmällä, kun sillä on nähnyt lumisessa maastossa täysin riittävästi. Joskus kokeilin laittaa täyden tehon loppulenkin ajaksi ja silloin akun merkkivalo syttyi muistaakseni lähes heti. Mulla on siis tuo viiden ledin malli, olikohan mallinimi 618C tms. Maksoi kesällä tarjouksessa 99 e ja mukana tuli kaksi akkua sekä muuta tilpehööriä.

  24. #804
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Minun taas piti saada värkättävää. Takarengas kyllä onnistui heti, siinä on ilma pysynyt alusta alkaen, mutta tuo eturengas tuntuu olevan murheenkryyni. Täytyy viikonlopun aikana ottaa se irti ja kokeilla itse teippaamalla josko onnistuisi paremmin.
    Tänään tuli purettua tuo rengas. Mitään suurta vuotokohtaa ei näkynyt missään, joten veikkaan syypääksi alkuperäisen teippauksen saumaa joka oli just samassa kohdassa kuin vanteen kehän sauma. Siinä oli siis n. 10 cm teipattu päällekkäin, niin että päädyt jäivät vanteen saumakohdan eri puolille.

    Kaippa siellä jokin sitten kylmässä sen verran vetäytyi että jostain kohtaa rupesi vuotamaan. Vastaavasti huonelämmössä rengas piti paineita ilman mitään ongelmia taas. Toki siinä n. 50 ⁰C olikin lämpötilaeroa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Onko vinkkejä laskettelulaseista jotka eivät kauhean isot olisi, eivät vähästä huurtuisi ja olisivat kirkkaalla lasilla? Edullisuus olisi plussaa; nuo 100%-lasit sai viiteen kymppiin ja Blizzit oli vähän halvemmat.
    Kävin hakemassa XXL:stä Anon Helix 2.0 -lasit. Ei ole vielä käytännön kokemusta, mutta kuivaharjoittelun perusteella kypärä mahtuu päähän, eivät huurtuneet (kaksikerroksinen linssi) ja muutenkin ihan positiivisen oloiset. Pimeäajon kannalta vähän huonot linssit vaan, kun toinen päästää 6 % valoa ja toinen 55 %. Mutta jos nuo muuten ovat hyvät, niin sitten tilaan ulkomailta kirkkaan linssin kun semmoinenkin onneksi on saatavilla.

  25. #805
    Singlellä tänään taas töihin.. ja kylläpä on tarkkaa rengaspaineiden kanssa ainakin vakio renkailla.

    Aamusta oli polut keskeltä kuperia ja nuoskalunta, renkaisiin viksuna lähtiessä vetäsin 0,6 bar paineet.. melkoista temppuilua polulla pysyttely, mut asfaltilla rullasi upeesti.

  26. #806
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Ne bulldozerit on kyl huonot polulla jos on vähääkään pehmeetä. Ainaki eturenkaana. Lähtee niin yllättäen alta. EI mitään tunnetta.
    Takarenkaana menee jos ei kaipaa enempää vetopitoa

  27. #807
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Ne bulldozerit on kyl huonot polulla jos on vähääkään pehmeetä. Ainaki eturenkaana. Lähtee niin yllättäen alta. EI mitään tunnetta.
    Takarenkaana menee jos ei kaipaa enempää vetopitoa
    Yhdyn tähän eturengas asiaan täysin, suoraan sanoen nyt kun lunta on taas vaihteeksi tullut ja kohta myös mennyt niin bulldozer on jopa hengenvaarallinen edessä. Se kun lähtee viemään niin sittenhän myös mennään vailla minkäänlaista pitoa. Katsotaan korjaantuuko tämä asia kun eilen hain Maxxis Colossus exo tr 4.8":n eturenkaaksi.
    Edit: Pistin tämän myös tubeless niinkuin bulldozerit, erittäin helposti meni tämä myöskin jalkapumpulla.
    Lakuduunaa muokkasi tätä : 10.01.2017 at 18.07

  28. #808
    Tilasin Surlyn Budin eturenkaaksi..

    Sent from my A0001 using Tapatalk

  29. #809
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Dillinger 5 edessä JJ4.8 takana on talvivarusteena ja litkutettuna tietysti. Vakuumipussilla menee kerrasta pitäväksi. Oikeastaan ei tarvi edes litkuja.

    Se litkujen pyrittely pitää tehdä pikittain ei pyöritellen akselin ympäri. Litkua halutaan vanteen ja renkaan saumaan eikä renkaan keskelle. VUodot on renkaan ja vanteen liitoksessa jos ne jossain on.

  30. #810
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    217

    Vink vink

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti akus85 Katso viesti
    Yhdyn tähän eturengas asiaan täysin, suoraan sanoen nyt kun lunta on taas vaihteeksi tullut ja kohta myös mennyt niin bulldozer on jopa hengenvaarallinen edessä. Se kun lähtee viemään niin sittenhän myös mennään vailla minkäänlaista pitoa. Katsotaan korjaantuuko tämä asia kun eilen hain Maxxis Colossus exo tr 4.8":n eturenkaaksi.
    Pari tuntia kävin kokeilemassa Colossusta jäätyneillä poluilla ja jo heti ensimetreiltä tuli semmoinen fiilis että nyt on pitoa ja niin myös oli. Kertaakaan ei tullut kurvaillessa semmoista olotilaa että kohta mennään kyljellään ja lujaa niinkuin Bulldozer teki. Pitäisiköhän laittaa Colossus myös taakse ? Harkitsen vakavasti !

Samanlaisia aiheita

  1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 11.01.2017, 22.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •