ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 240 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 140 190 230 238 239 240 241 242 250 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.171 - 7.200 / 7507

Aihe: Dopingpaukku

  1. #7171
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    516
    Jos moottori on takakiekossa, ei kampien tarvitse pyöriä mukana.

  2. #7172
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erkko Katso viesti
    Jos moottori on takakiekossa, ei kampien tarvitse pyöriä mukana.
    Minä en kyllä takakiekon moottoreihin ihan heti usko. Entä rengasrikon sattuessa? Odotetaan aina kiltisti omaa huoltoa?

  3. #7173
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    516
    Esim näiden linkkien takaa löytyy pari mahdollista toteutustapaa (sähkömagneetti ja napamoottori):

    http://www.thebikelane.com.au/2016/0...ping-strade-2/


    http://www.cyclingnews.com/news/elec...a-dello-sport/

  4. #7174
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Pinsiö
    Viestit
    94
    Sellainen tuli mieleen, että voisikohan juomapullon sisään rakentaa akun niin, että koskettimet telineessä johtaisi sähkön moottorille. Teamin huoltoautosta tulisi kokoajan uutta akkua soolohatkassa ajavalle kuskille. Tietty tuota käytettäessä pitäisi pullon heittäminen tehdä ennalta suunnitellussa paikassa, ettei pullo joudu väärille teille.

  5. #7175
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mutta onko kaikissa sähkömoottoreissa edelleen magneetit? Nämähän oli helppo haistella katsastuksessa.

  6. #7176
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mutta onko kaikissa sähkömoottoreissa edelleen magneetit? Nämähän oli helppo haistella katsastuksessa.
    Taitaa olla. Näitä tarkastuksiahan tehtiin ainakin viime kesän kisoissa. Mutta se ensimmäinen (vaikka nyt Lance) pääsee aina kuin koira veräjästä, kun kukaan ei tajua niitä edes etsiä.

  7. #7177
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti malinuaa Katso viesti
    Sellainen tuli mieleen, että voisikohan juomapullon sisään rakentaa akun niin, että koskettimet telineessä johtaisi sähkön moottorille. Teamin huoltoautosta tulisi kokoajan uutta akkua soolohatkassa ajavalle kuskille. Tietty tuota käytettäessä pitäisi pullon heittäminen tehdä ennalta suunnitellussa paikassa, ettei pullo joudu väärille teille.
    100W tehon tuottamiseen 15 minuutin ajan tarvitaan noin 150g lipoakku. Mitä olen katsellut, niin joissain maantiepyörissä on hervottoman suuri alaputki, tilava siis.
    Sellaiseen tilavaan alaputkeen minkä kyljessä on pyörän merkki suurilla teippikirjaimilla, saa mahtumaan kilon lipoakun helposti.
    Kilon lipoakulla tuottaa 100W tehon karkeasti noin 90 minuutin ajan. Kokonaispainopenalti olisi noin puolentoista kilon luokkaa motti+akku+systeemit.
    Termodynaamisesti akun kannattaa aina olla mahdollisimman suuri. Mitä suurempi akku, sitä vähemmän se rasittuu eli lämpeää.
    100W tehon saa 90 minuutin ajaksi noin puolentoista kilon painonlisällä hyvällä systeemillä.

  8. #7178
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    100 W 90 minsaa? Miettikää nyt kisatapahtumien kannalta tätä asiaa. Absoluuttinen numero ei ole tärkeä, vaan se että lisäys tapahtuu rekisterin yläpäässä. 50 W 15 minuutiksi on aivan järjetön kilpailuetu jos puhutaan muuten tasoltaan suunnilleen samanlaisesta porukasta joka menee lähellä maksimisuorituskykyä.

  9. #7179
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Doping on kuin pianon virittämistä kauneimmilleen. Moottoridoping on kuin joku muu soittaisi puolestasi.

  10. #7180
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    100W tehon tuottamiseen 15 minuutin ajan tarvitaan noin 150g lipoakku. Mitä olen katsellut, niin joissain maantiepyörissä on hervottoman suuri alaputki, tilava siis.
    Sellaiseen tilavaan alaputkeen minkä kyljessä on pyörän merkki suurilla teippikirjaimilla, saa mahtumaan kilon lipoakun helposti.
    Kilon lipoakulla tuottaa 100W tehon karkeasti noin 90 minuutin ajan. Kokonaispainopenalti olisi noin puolentoista kilon luokkaa motti+akku+systeemit.
    Termodynaamisesti akun kannattaa aina olla mahdollisimman suuri. Mitä suurempi akku, sitä vähemmän se rasittuu eli lämpeää.
    100W tehon saa 90 minuutin ajaksi noin puolentoista kilon painonlisällä hyvällä systeemillä.
    Näin maalasjärjellä mietin. Mulla kestää 10 W ledi täydellä teholla pari tuntia aika monella 200 gramman painoisella akullla kokeiltuna. Tietty kehitys kehittyy, mutta 90 min ja 100 W vaatis aika jötikän .
    Toi pullojuttu tuossa yhäällä oli kyllä mahdollinen veto. Toi sun perustelu varmaankin perustuu ihan tietoon.
    Eli nämä jutut kännykän kokoisesa akku-motti jutuista ja 100 Watista voidaan unohtaa muutoin kuin sekuntien ajaksi. Toki sekin oikeassa paikassa on ratkaisevaa.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  11. #7181
    Jopotuinen Guest
    Minusta toi asia vilahti jossain, jotta se apupotku olisi vain joku 15 sek, mutta sitähän ei tarvitakkaan jossain kriittisessä kiskaisuvaiheessa ja sehän riittääkin vauhdin nostamiseen.
    Akustokin voi olla myös jokin kehittyneempi energiatiheydeltään, vaikkapa Li-S joka on enemmän kuin tuplat Li-Ion verrattuna.

  12. #7182
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Oiskons tuolla 36 euron harrastepalikalla (223g) 24W/h, mikä ois sitten 96W/15min, siitä sitten jokin 30% hukkuu moottorin häviöihin. Luultavasti virrat ja jännitteet pitää optimoida moottorin mukaan, mutta lienee kohtuu simppeliä.

    http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/...or-mcvprd330d2

  13. #7183
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Näin maalasjärjellä mietin. Mulla kestää 10 W ledi täydellä teholla pari tuntia aika monella 200 gramman painoisella akullla kokeiltuna. Tietty kehitys kehittyy, mutta 90 min ja 100 W vaatis aika jötikän
    No kilon akustahan minä puhuin. Kyllä sellainen vielä Cervelon alaputkeen mahtuu muotoiltuna sopivaksi. Tiedätkö mikä on lipoakku? Sen energiatiheys on suurempi kuin muiden akkutyyppien.
    While a modern Li-ion battery delivers about 150Wh/kg of energy
    Kilossa lipoakkua on 150 wattituntia. Vähintään. Mikä on yhtä kuin 100W 90 minuutin ajaksi. 10% hyötysuhdevaje pois, niin puhutaan noin 80 tosiminuutista about joo. Joissain lipoakuissa voi olla nykyään jopa 250wh/kg, jolloin kilon akulla saadaan noin 120 tosiminuuttia 100W. Lipoakkua pidetään nykyään jo vähän vanhahtavana. Lähitulevaisuudessa 500wh/kg lienee todellisuutta.
    Modernien laadukkaitten harjattomien sähkömoottorien hyötysuhde on 90%, ei 70%. Nämä eivät ole mitään halpamagneeteilla rakennettuna hobbykingin moottoreita, nämä maksavat tuhansia, pienet moottorit.

  14. #7184
    Cyclist-lehti testasi (Oct 2015) Vivaxin pyörän. Akku oli juomapullossa, 9,9 kg, apuja ~100W/60 min. Rungon seat tube oli vahvistettu kestämään moottorin väännöstä tulevat voimat.

    6 km lenkillä, tuulisella kelissä ajoivat ~30 sekkaa paremmin kuin entiset "parhaat ajat". Moottori olli valmistajan toimesta säädetty palvelemaan suurinta ostajakuntaa, eläkeikäisiä, ja toimi parhaiten nopeuden sekä kadenssin ylläpidossa, joten testaaja oli sitä mieltä, ettei ko. moottorilla revitellä irti pro pelotonista.

  15. #7185
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    No kilon akustahan minä puhuin. Kyllä sellainen vielä Cervelon alaputkeen mahtuu muotoiltuna sopivaksi. Tiedätkö mikä on lipoakku? Sen energiatiheys on suurempi kuin muiden akkutyyppien.

    Kilossa lipoakkua on 150 wattituntia. Vähintään. Mikä on yhtä kuin 100W 90 minuutin ajaksi. 10% hyötysuhdevaje pois, niin puhutaan noin 80 tosiminuutista about joo. Joissain lipoakuissa voi olla nykyään jopa 250wh/kg, jolloin kilon akulla saadaan noin 120 tosiminuuttia 100W. Lipoakkua pidetään nykyään jo vähän vanhahtavana. Lähitulevaisuudessa 500wh/kg lienee todellisuutta.
    Modernien laadukkaitten harjattomien sähkömoottorien hyötysuhde on 90%, ei 70%. Nämä eivät ole mitään halpamagneeteilla rakennettuna hobbykingin moottoreita, nämä maksavat tuhansia, pienet moottorit.
    Et sit lukenu kunnolla ��
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  16. #7186
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    150wh/kg ->30wh/200g tai vaikkapa 150w(12min)/200g. Jotakin muuta kuin 'sekunteja'. BTW, lediesimerkin 10W*120min on 100W*12min, tai 50W/24min. Ja tuo 50W tekisi 2 minuuttia hyvää 10km/7% nousuun. Ja nämä LiPo akut on julkaistu 1997, joka sekin mahtuu hyvin Varjaksen tarinan aikaikkunaan. Varmaan kallista tavaraa aikanaan mutta tuskin Ferrarin hinnoissa. Voisi siis uskoa että teknologia on ja on ollut kauan merkittävään moottorihuijaukseen.

  17. #7187
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    150wh/kg ->30wh/200g tai vaikkapa 150w(12min)/200g. Jotakin muuta kuin 'sekunteja'. BTW, lediesimerkin 10W*120min on 100W*12min, tai 50W/24min. Ja tuo 50W tekisi 2 minuuttia hyvää 10km/7% nousuun. Ja nämä LiPo akut on julkaistu 1997, joka sekin mahtuu hyvin Varjaksen tarinan aikaikkunaan. Varmaan kallista tavaraa aikanaan mutta tuskin Ferrarin hinnoissa. Voisi siis uskoa että teknologia on ja on ollut kauan merkittävään moottorihuijaukseen.
    Mutta ei pitäis olla kovinkaan vaikeaa löytää sellainen ?
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  18. #7188
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Mutta ei pitäis olla kovinkaan vaikeaa löytää sellainen ?
    No ei pitäis, nyt kun ongelma on tiedostettu. Sehän vaan otti vähän aikaa. Niin kuin tämän artikkelin mukaan Boardman olisi varoittanut 2009 moottoreista. 2009 olisi Varjas omien sanojensa mukaan vapautunut sopimuksestaan. Sattuipa sopivasti. http://www.telegraph.co.uk/sport/oth...-year-ago.html

  19. #7189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Mutta ei pitäis olla kovinkaan vaikeaa löytää sellainen ?
    Ei varmaan olisikaan, mutta halutaanko löytää? Se, että uci tekee näitä tarkastuksia pyöriin on ihan yhtä uskottavaa, kuin NHL:n doping testaus.

    Pitäisi olla jokin ulkopuolinen taho, joka tekisi tarkastuksia pyöriin, wadan tapainen järjestö. Sen jälkeen uskoisin itsekkin, ettei siellä ajella moottoreilla. Nyt epäilen, että nämä moottorit ovat yhtä yleisiä kuin epo 90-luvulla. Mikäli näin on, ei pidä puhua maantiepyöräilystä vaan sähköpyöräilystä.

    Onko muuten suomessa ikinä missään kisassa tarkastettu pyörää?
    Sellasta..

  20. #7190
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Höysö Katso viesti
    Ei varmaan olisikaan, mutta halutaanko löytää? Se, että uci tekee näitä tarkastuksia pyöriin on ihan yhtä uskottavaa, kuin NHL:n doping testaus.

    Pitäisi olla jokin ulkopuolinen taho, joka tekisi tarkastuksia pyöriin, wadan tapainen järjestö. Sen jälkeen uskoisin itsekkin, ettei siellä ajella moottoreilla. Nyt epäilen, että nämä moottorit ovat yhtä yleisiä kuin epo 90-luvulla. Mikäli näin on, ei pidä puhua maantiepyöräilystä vaan sähköpyöräilystä.

    Onko muuten suomessa ikinä missään kisassa tarkastettu pyörää?
    Meinaat, että nämä tarkastuksessa käytettävät magneetteja etsivät tablettisovellukset, joita UCIn videoilla esitellään, olisivat vain pelkkiä play napista käynnistettäviä vidoeita?

    Aika uskomattomalta kuullostava salaliittoteoria. Pyöräilyssä on ilmeisesti käytössä moottoriurheilustakin tuttu katsastus ennen kisaa? Jos tuohon tarkastukseen nyt kuuluu tämä tabletilla suoritettava testi, niin en kyllä aivan heti usko vilppiin. Ei niitä katsastuksia suorita vain se yksi ja ainoa sikaria poltteleva UCI-mies.

  21. #7191

    pukki kaalimaan vartijana

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Meinaat, että nämä tarkastuksessa käytettävät magneetteja etsivät tablettisovellukset, joita UCIn videoilla esitellään, olisivat vain pelkkiä play napista käynnistettäviä vidoeita.
    Se siinä ongelma juuri onkin kun uci tekee näitä testejä. Isoa teatteria joka näennäisesti näyttää toimivalta.


    https://www.youtube.com/watch?v=52xv2Hg2fkI
    Sellasta..

  22. #7192
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Meinaat, että nämä tarkastuksessa käytettävät magneetteja etsivät tablettisovellukset, joita UCIn videoilla esitellään, olisivat vain pelkkiä play napista käynnistettäviä vidoeita?

    Aika uskomattomalta kuullostava salaliittoteoria. Pyöräilyssä on ilmeisesti käytössä moottoriurheilustakin tuttu katsastus ennen kisaa? Jos tuohon tarkastukseen nyt kuuluu tämä tabletilla suoritettava testi, niin en kyllä aivan heti usko vilppiin. Ei niitä katsastuksia suorita vain se yksi ja ainoa sikaria poltteleva UCI-mies.
    UCI kärsii "pienestä" uskottavuusongelmasta kun historiasta löytyy tapauksia, joissa doping-käryjä on lakaistu maton alle, TUE lupia on pyöritellyt juurikin se yksi UCI-mies yms. peppuilua. Tämä nykyinen presidentti ei ole varsinaisesti tehnyt mitään dramaattista kurssinmuutosta.

    Pyörät tarkastetaan ennen aika-ajoja, koska se on logistisesti kätevää, mutta yhteislähdöissä ei taideta kuin tehdä jotain pistokokeita. Yhteislähtökisassa on satoja pyöriä liikkeellä, eli logistisesti melko hankala testata kaikkia kisassa mahdollisesti käytettäviä pyöriä.
    6.7 WTF/kg


  23. #7193
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Somesta napattu. Onkohan Jakschekin katkera luuseri, joka ei usko ihmeisiin?

    6.7 WTF/kg


  24. #7194
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Yksi kiinnostavimmista haastatteluista, jonka olen nähnyt. Aivan täysin uppoutuu tarinaan, kun on noin hyvä kertoja. Raadollista hommaa.

  25. #7195
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    UCI kärsii "pienestä" uskottavuusongelmasta kun historiasta löytyy tapauksia, joissa doping-käryjä on lakaistu maton alle, TUE lupia on pyöritellyt juurikin se yksi UCI-mies yms. peppuilua. Tämä nykyinen presidentti ei ole varsinaisesti tehnyt mitään dramaattista kurssinmuutosta.

    Pyörät tarkastetaan ennen aika-ajoja, koska se on logistisesti kätevää, mutta yhteislähdöissä ei taideta kuin tehdä jotain pistokokeita. Yhteislähtökisassa on satoja pyöriä liikkeellä, eli logistisesti melko hankala testata kaikkia kisassa mahdollisesti käytettäviä pyöriä.
    Ok, eli moottoridoping ei ole kyllä kadonnut yhtään mihinkään. Ei ole mitään syytä uskoa, etteikö tekniikka kehittyisi rahakkaissa lajeissa nopeasti eteenpäin.

    Tarkastuksien toteutus taitaisi tosiaan olla hivenen hankalaa. Täytyisi vielä tarkistaa kaikki varapyörät ja valvoa, ettei näitä päästä rakentelamaan tarkastuksen jälkeen. Moottoripyöriä ja autoja ei noin vain vaihdeta toiseen kisan aikana, eikä tarkastettavia laitteita tosiaan ole satoja viikkojen ajan.

    Vähän epäilen, ettei lämpökamerankaan kiertäminen ole enää mikään ongelma.

  26. #7196
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Yksi kiinnostavimmista haastatteluista, jonka olen nähnyt. Aivan täysin uppoutuu tarinaan, kun on noin hyvä kertoja. Raadollista hommaa.
    Jo 5min alusta riittää... Kertomus uralilta tulleesta kaverista oli aika hyvä. Kun sieltä köyhyyden keskeltä saa perheensä italiaan, niin ei ehkä ensimmäisenä mieti pistoksen moraalista puolta. Aiempi vertaus NHL:n on aika hyvä. Harrastelijan on helppo huudella moraalista ja hankkia oma elantonsa sorvin äärellä.

    Ei kyllä ole toisaalta mitään hajua, mitä dopingille pitäisi tehdä. Ehkä ensimmäiseksi tavoitteeksi pitäisikin ottaa turvallisuus. Eli pidettäisiin nyt huoli, ettei se siperiasta tullut 20v nuori kupsahda näihin mömmöihin.

  27. #7197
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498
    Oli kyllä kiinnostava ja rehellisen oloinen tilitys. Taisi haastateltava kertoa niinkuin asiat on.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #7198
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Offarina...Muutenkin toi Ride Cycling Review tuottaa aika hyvää kamaa kun taitavat olla Nikolai Razouvaevin kirjoitusten takana/tukena.
    6.7 WTF/kg


  29. #7199
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Kiitos linkityksestä.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  30. #7200
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Hyvin kiteytetty 20:17 kohdalla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •