Jos miettii Lancen näkökulmasta, olisin saattanut itse myydä moottoriajopaljastukset Oprahin seuraavan viikon ohjelmaan kun rauta oli vielä kuumaa. "One more thing..."
Jos miettii Lancen näkökulmasta, olisin saattanut itse myydä moottoriajopaljastukset Oprahin seuraavan viikon ohjelmaan kun rauta oli vielä kuumaa. "One more thing..."
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
https://www.youtube.com/watch?v=wN_dUmUjAPE
Selkeesti moottori jauhaa. Ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa. https://static.ylilauta.org/files/8u...erkistelee.png
Sellasta..
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Henkilökohtaisesti voisin kyllä uskoa väitteet lancen moottorista. Hamilton jo ihmetteli mistä Lancelle löytyi yksi vaihde lisää tourin alettua, vaihde mikä ei selittynyt lääkityksellä mistä TH oli tietoinen. Ja tuolloinhan, Hamiltonin kirjan ilmestyttyä, ei moottorit olleet vielä otsikoihin päätyneet. Tällaisen asian tunnustaminen vapaaehtoisesti ei kyllä tule tapahtumaan. Tuolloinhan ei olla enää 'lääkitty itseään samalle viivalle' muiden kanssa vaan kusetettu rankasti kusettajiakin.
En usko että Lance itse on mahdollisia moottoreita ollut asentamassa ja voisi luulla että kun käry kävi kuumimmillaan olisi jollain mekaanikolla alkanut rahan himo iskemään.
Jo pelkästään se että Lancen kisapyörään ei mekaanikot saaneet koskea olisi uutisen arvoinen.
Moottorin kayttoa on pirun vaikea todistaa jalkikateen vaikka joku sisapiirilainen asiasta suostuisi puhumaan. Cancellaran 2010 Roubaix-kiihdytys ei tosin nayta luonnolliselta, mutta miten tommosta todistaa mekaaniseki douppaamiseksi?
6.7 WTF/kg
Moottoreiden vahtimiseen olisi yksinkertainen konsti. Kilpailijoiden tehodata otetaan talteen. Aika helposti näkee jos suorituksessa kuskin ulos vääntämä teho ei vastaa muuta suoritusta. Miksi näin ei tehdä kun kuitenkin käsittääkseni kaikilla kuskeilla on teknologia käytössä ja taitaa tallitkin niitä kisan aikana livenä seurata.
Joo mustat sinetöidyt laatikot jotka lähettää tehodatan salattuna ja nimettömänä. Vain jos teho ei täsmää avataan tieto kenestä kyse.
Toki voidaan myös asentaa polkimiin ja takanapaan tehomittari ja mikäli näissä on eroa niin pyörä tutkimukseen. Silloin ei tarvitse järjestäjien edes tietää tehoa jos se jotenkin loukkaa urheilijaa.
Täytyisi olla sineitöity tehomittari/lähetin yksikkö, eli käytännössä kampisarja. Liian paljon mahdollisuuksia peukaloida laitteistoa, jos tehomittari on paketin ulkopuolella. Ei tule ihan halvaksi tuokaan, jos esimerkiksi tdf:n kaikille osallistujille täytyisi toimittaa sinetöidyt kampisarjat lähettemineen.
Ehkäpä on helpointa nykäistä vaan se kampisarja maaliintulon jälkeen irti. Kisan aikana lämpökuvaaminen taitaa myöskin olla aika varma tapa todeta moottori?
Tai ihan simppelisti park ferme kuten autourheilun puolella. Ottaa vaikka top-20 kuskien pyorat suljetulle alueelle, niin ei ainakaan pysty piilottelemaan moottoripyoraa. Ja kisassa saa kayttaa vain leimattua/merkittya pyoraa.
Lampokamera ei valttamatta toimi. Jos moottorilla ottaa vaikka 15 sekuntia pitkan 50 watin boostin Taaienbergilla, niin siihen ei paase mopolla tai autolla lahelle ennen kuin moottori on ehtinyt jaahtya.
6.7 WTF/kg
Minkä takia keskustelu kääntyi nykypäivän moottoritarkastuksiin? Niitähän tehdään täysin lajiliiton vakioimalla käytännöllä, aika paljon saa olla uskallusta jos meinaa luovia kisapyörän tarkastusten läpi.
https://youtu.be/pw4_Gk36_ik
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Yhteislahtokisassa moottoripyora tiimiauton katolta alle ja maaliintulon jalkeen tiimibussiin piiloon...
6.7 WTF/kg
No moni uskoo vieläkin, ettei voi doupata, kun on niin hyvät testit. Sama asia tässäkin, sitten vielä kun valvontaa suorittaa korruptioitunut uci, niin hyvä, että joku vielä uskoo.
Pitäisi ymmärtää, että nuo moottorit ovat tätäpäivää ja niitä on todennäköisesti käytetty myös suomessa kisoissa, ketkä ja koska jää sitten jokaisen mielikuvituksen varaan.
Sellasta..
Kyllähän sen näkee, ketkä moottorilla vetää. Luonnottomia kiihdytyksiä.
Höysö muokkasi tätä : 30.12.2016 at 22.49 Syy: kirjoitusvirhe
Sellasta..
Voisihan se olla ihan kiva laittaa jotain faktaakin kehiin kun lähtee syyttelemään. Muuten tuo nyt menee vaan kategoriaan "provot ja trollit".
Höysö muokkasi tätä : 30.12.2016 at 23.33 Syy: lisäys
Sellasta..
Provoa ja trolliahan tämä on. Samaa provoa ja trollia mitä on jauhettu Lancesta, Janista, Ivanista, Albertosta ja monista muista jo monen vuoden ajan. Moottoritekniikka on ollut olemassa jo monta vuotta. Moottorista on jäänyt rysän päältä kiinni yksi "no name" pyöräilijä. Miljoonia on jaossa kuskeille, joille pyöräily on SE ura ja ammatti, mutta ehkä vilunkipeliin ei enää sorruta kuten aikaisempien sukupolvien aikana...vaikka niitä aikaisempien sukupolvien tyyppejä on vielä aktiivisena mukana ja nykysukupolvenkin touhu tuottaa niin paljon savua, että ihme on jos missään ei ole tulta.
Mun silmään toi Cancellaran 2010 Roubaix kiihdytys näyttää edelleen luonnottomalta.
6.7 WTF/kg
Melko haukansilmiä ootte, jos videolta pystyy moisen näkemään. Runkoon piilotetussa moottorissa ei kuitenkaan tehoilla juhlita. Joten sen osuus urheilijan itsensä tuottamaan hetkellseen tehoon nähden jää niin pieneksi, ettei sitä sivusta erota.
nih..
Miten niin tyhmä kysymys??
Sir Bradley (Wiggins) lopettaa ja operaatio Puertosta tulee pian lisäpaljastuksia.
Toivon, että nämä kaksi asiaa eivät liity toisiinsa.
___________________________
Kare Eskola:
PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.
Lancesta en usko. Harjattomien moottorien ja korkean Ceen lithiumakkujen nykyinen moderni korkeahyötysuhteinen kompakti tekniikka alkoi tulla markkinoille 2004. Olin yksi ensimmäisiä joka sitä käytti aivan muissa yhteyksissä kuin urheilussa. En usko ennen vuotta 2004 moottoreita olleen kellään. Harjamoottoreista ja pre-lithiumakuista ei ollut siihen. Moottorin lämpeneminen on myös suhteellista, ei vakio.
Sähkömoottori lämpeää sitä vähemmän, mitä parempi sen hyötysuhde on, ja kääntäen. Hyötysuhde taas on käytännössä yhtä kuin = raha = paremmat materaalit&tech. Suurella rahalla saa moottorin joka lämpeää huomattavasti vähemmän. Lämpötutkaa parempi olisi jonkinlainen "röngten"-kuvaus, kuten rekkoja kuvataan rajoilla. Se on täysin lahjomaton.
Mutta joo, en pidä mahdottomana että on joku äveriäämpi ja innovatiivinen kaveri moottoria varmaan Suomen kisoissakin jo kokeillut. Tuskin moni. Ei välttämättä siinä mielessä että haluaa verisesti voittaa, vaan enemmän niin kuin ihan piruuttaan testimielessä, että minkä hyödyn sillä oikeasti kisatilanteessa saa. Halpaa touhu ei ole, ja vaatii teknistä ja luihua mieltä. Jos joku on mahdollista, niin yleensä joku tekee sen.
Hiilikuituinen halkio istuin ja saa akunkin piiloon sinne minne päivä ei paista. Ja naiset saa kaksi. 😆
Vivax Assist pystyy antamaan 200 wattia keskiöakseliin ja maksimi käyttöaika on 60 minuuttia ainakin speksien mukaan. Oletetaan, että systeemin piilottamisen johdosta ei päästä samaan, eli puolitetaan teho ja pudotetaan käyttöaika neljäsosaan. 100 wattia 15 minuutin ajan voisi olla pienemmän systeemin suorituskyky.
Oletetaan, että kisaa ratkotaan vaikkapa 550w/5 min ja 800w/1 min tehoilla. Jos näihin pätkiin saa 100 wattia sähkömoottorista, niin puhutaan aivan järkyttävästä suorituskyvyn lisäyksestä. Varttitunti tällaisella lisäteholla repii kilpakumppaneilta jalat irti.
Twitteristä myös luin mielenkiintoista pohdintaa joka meni kutakuinkin näin. Jos kuski, joka ei ole voittanut kisoja, ryhtyy puhumaan dopingista, niin jutut leimataan katkeran häviäjän valitukseksi. Vain kilpailuja voittaneen kuskin jutut lasketaan uskottaviksi. Ongelma on siinä, että siellä kisojen kärkipäässä on douppaus todennäköisempää ja jos on voittanut douppaamalla, niin on erittäin epätodennäköistä, että tällainen kuski paskoisi omalle pihalleen.
6.7 WTF/kg
Tällä löytyy lisää höyryä koneeseen:
http://forum.cyclingnews.com/viewtop...82e&start=2220
https://twitter.com/letouzet/status/814611302710702081
Tätä tarkoitin. Foorumi ei näköjään osaa aloittaa videota tietystä kohdasta, mutta jos ette jouda katomaan koko pätkää, niin se isku tapahtuu suunnilleen 2:14 kohdalla.
6.7 WTF/kg
Cancellara motor doping hakusanalla löytyikin esittely pätkä youtubesta. Tuo tarkoittamani kohta oli flandersista.
Roubaixin pätkä on tosiaan ehkä vieläkin hurjempi. Sprintin jälkeen satulaan menon luulisi äkkiseltään tarkoittavan vauhdin hidastumista.
Mutta yhtään milläänhän näitä ei voi jälkikäteen todistaa.
Tämäkin on aika hyvä:
https://youtu.be/HPYPJqv_Tgk
samoin Ryder Hejsedalin Giron moottoricase.
Kirjanmerkit