GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 97 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 87 95 96 97 98 99 107 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Olisi se komeeta, kun vuoren huipulle päästyään ottaisi pöydältä sanomalehden ja tunkisi sen ajopaidan alle. Laskettelisi mäen alas ja laittaisi sanomalehden takaisin pöydälle odottelemaan uutta vuorenhuippua.
    Tämän on varmaan kirjoittanut joku perheellinen, joka ajelee sisällä kaikki ulkovaatteet päällä. Varmaan on kypäräkin päässä. Itse ajelen trainerilla sisällä lämpimässä eikä paita kuulu trainerilla ajo varustukseen ja joka ikisen pidemmän alamäen kohdalla tulee saakelin kylmä, kun tuuletin piiskaa hikistä ihoa eikä enää voi polkea vastusta vasten, kun ei välitykset riitä alamäessä polkemiseen. Joka kerta tulee ekassa pidemmässä alamäessä mieleen, että pitäisi joskus muistaa ottaa se "tuuliliivi" näihin alamäkiin, mutta en koskaan muista sitä ennen ajelun aloittamista eikä kesken ajon viitsi lähteä hakemaan. Kylmä tulee jo Zwiftin lyhyessä vyoristolaskussa, puhumattakaan muiden videoiden pitkistä vuoristolaskuista. Olohuoneessa Galibierin huipulta seuraavaan tasaiseen kohtaan esim. taisi kestää melkein 20 minuuttia...siinä vaiheessa lasku taisi olla vasta puolessa välissä. Noissa rupeaa ihan oikeasti hieman palelemaan.

Samoin kerran kun ajoi yhtä pidempää (noin tunnin kestävää) jyrkkää nousua, mutta ilman tuuletinta, kun kissa nukkui metrin päässä trainerista eikä tykkää tuulettimesta, niin kyllä jossain vaiheessa oli sen verran kuuma, että melkein jo heitti vettä suoraan pullosta päälle. Onneksi sain hillittyä ettei lattia mene ihan pilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom_E Katso viesti
    kissa nukkui metrin päässä trainerista eikä tykkää tuulettimesta
    Tykkääkö se kisu pyörivistä pinnoista tai vaikka Neon tapauksessa rullaavista ketjuista ja kammista jonka väliin voi tassunsa tunkea ja kuolla pois? Itsellä kissat on reenin aikana lukitun portin takana muualla asunnossa. Ei olisi puhettakaan että uskaltaisin ajaa kissojen kanssa samassa tilassa. Vaikka olisivat näennäisen rauhallisesti, koskaan ei tiedä jos joku paskahalvauskohtaus tulee ja hypitään pitkin seiniä, tai pinnoja,kampia,younameit...

Itse ajan aina sisällä paita päällä, yleensä hihaton baselayer, mikä suojaa rintakehää tuulettimelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Tykkääkö se kisu pyörivistä pinnoista tai vaikka Neon tapauksessa rullaavista ketjuista ja kammista jonka väliin voi tassunsa tunkea ja kuolla pois? Itsellä kissat on reenin aikana lukitun portin takana muualla asunnossa. Ei olisi puhettakaan että uskaltaisin ajaa kissojen kanssa samassa tilassa. Vaikka olisivat näennäisen rauhallisesti, koskaan ei tiedä jos joku paskahalvauskohtaus tulee ja hypitään pitkin seiniä, tai pinnoja,kampia,younameit...
    Kyseinen kissa ei useamman vuoden aikana koskaan lähestynyt traineria sillä ajellessani. Hän ei myöskään säntäillyt pitkin seiniä. Sulkemisesta jonnekin hän ei kylläkään pitänyt.

Vaikka tuulen määrän säädöstä on ristiriitaisia mielipiteitä niin hyvä lisä traineriajoon olisi joku aerodynammikan mittaus.
    Jossain vaiheessa kehitystä varmaan jokainen voi 3D-printterillä valmistaa itselleen henkilökohtaisen tuulitunnelin mutta alamäissä vilustuville voisi toimia paremmin joku kameraan perustuva otsapinta-alamittaus.

Joo en mä mitään tuulettimia käytä. Mutta se on tullut mieleen että webbi kamera voisi helposti katsoa ajoasentoa ja sen mukaan säädettäisiin vastusta. Olisi jotain porkkanaa polkea alaotteelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Vaikka tuulen määrän säädöstä on ristiriitaisia mielipiteitä niin hyvä lisä traineriajoon olisi joku aerodynammikan mittaus.
    Jossain vaiheessa kehitystä varmaan jokainen voi 3D-printterillä valmistaa itselleen henkilökohtaisen tuulitunnelin mutta alamäissä vilustuville voisi toimia paremmin joku kameraan perustuva otsapinta-alamittaus.
    Noin kohdasta 9:12.

https://youtu.be/pTkZB2T7jIM
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

...videoiden pitkistä vuoristolaskuista. Olohuoneessa Galibierin huipulta seuraavaan tasaiseen kohtaan esim. taisi kestää melkein 20 minuuttia...siinä vaiheessa lasku taisi olla vasta puolessa välissä. Noissa rupeaa ihan oikeasti hieman palelemaan.
    Minä katselen pyöräilyelokuvat mielummin sohvalla istuen. Trainerin päällä treenataan ja siinä ei takuulla tule kylmä.
    Rule #1: Obey The Rules

Noniin Wahoo Kickr snap tilattu ensimmäiseksi traineriksi. Mitenkäs trainerirenkaat, onko eroja? Tacxin rengasta saisi XXL:stä suoraan, mutta joku kertoi sen murenevan helposti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Minä katselen pyöräilyelokuvat mielummin sohvalla istuen. Trainerin päällä treenataan ja siinä ei takuulla tule kylmä.
    On tullut tätä foorumia luettua aika pitkään ja olen antanut itseni ymmärtää, että varmaan valtaosa foorumille aktiivisesti kirjoittavista on samaa mieltä kanssasi. Toisin kuin sinä ja varmaan suuri osa täällä, minä en treenaa sisällä enkä ulkona. Ulkona ajelen pyörällä, mieluiten ylämäkeen ja katselen maisemia. Sisällä teen samaa tai ainakin haluan kuvitella tekeväni. En ole kiinnostunut siitä onko watit oikein tai olenko ensi kesänä 2 sekuntia nopeampi jollain tienpätkällä. Kuten tuli jo sanottua, haluan mieluusti ajaa mäkeä ja katsella samalla maisemia. Mieluusti pitkää mäkeä, joka ei ole kauhean jyrkkä. Neuolla ajelujen perusteella tunti puolitoista 5-7% mäkeä on just passeli. Mistä päästäänkin sitten näihin videoihin, mistä Vesa P:kin täällä on aiemmin maininnut. Kun tässä ei oikein mielestäni ole mahdollisuuksia matkailla, niin mielestäni on aivan tajuttoman siistiä, että Neon ja muiden älytrainerien kanssa voi mielestäni pikkurahalla tai ilmaiseksi hankkia hyvälaatuisia ajeluvideoita, missä mäen nousun vastuksen pitäisi olla realistista luokkaa, pois lukien tuuli, ohut ilma lämmöt jne. Vaikka syystä voi sanoa, että trainerilla treenataan eikä palella, niin alamäet nyt kuuluvat reitteihin ja 30 km ylämäkien jälkeen ne voi olla pitkiä. On mielestäni aivan tajuttoman hienoa, että voin nyt ajaa jopa satojen kilometrien reittejä hd-laatuisella kuvalla, realistisella vastuksella olohuoneestani työpäivän jälkeen ja jatkaa seuraavalla kerralla siitä mihin viimeksi jäi. Niin, toiset treenaa, itse koen että olen käynyt matkoilla, kun käy 50 km pyörähtämässä Pyreneillä tai Alpeilla. Ennen sitä 20 minsan alamäkeä muuten sai sitkuttaa ylämäkeä noin 180 minuuttia, miinus se muutaman minsan alamäki ennen Valloirea, kun kyseisen ajelun juttu oli ajaa Telegraphe ja perään Galibier. Putkeen pitää ajaa, kun ei sillä Taxcin softalla uskalla pysähtyä, kun se tuntuu kaatuvan yleensä silloin jos pysähtelee lopetusta useammin. Joka tapauksessa, kyllä tämä tekniikka on nyt hienoa!

^Hienoa tekstiä!!! Varsinkin kun kattikin pysynyt hengissä. Taksin videot ON hienoja! Joskus jos pystyisi ajamaan jonkun Grande Alps sarjan kolmesta levystä alusta loppuun pysähtymättä niin sit voinee sanoa olevansa hyvässä ajokunnossa. Itse en vielä lähellekään pysty moiseen. Ja joo, mikään ei *ituta enempää kun olet jyystänyt 1-2 tuntia jotain Ventouxia ylös asti ja just kun pääsisit tuulettamaan "voittajana" huipulla niin koko paska tilttaa bluescreeniin tms...

Näiden videoiden ainut huono puoli on se ettei voi kattoo Jack Baueria samalla kun pitää katsella maisemia...

Edit tärkeä lisäys: Hienoo on ajaa muuten Route de Grand Crus (vaimikäseoli) viinitilojen läpi kulkevaa videota, ja ajon ja suihkun jälkeen sitten käydä viinitelineestä joku ko tilan viini minkä ohi just ajelit 5 minsaa sitten.

Joo samassa hengessä minäkin ajelen bkoolilla tievideoita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Noniin Wahoo Kickr snap tilattu ensimmäiseksi traineriksi. Mitenkäs trainerirenkaat, onko eroja? Tacxin rengasta saisi XXL:stä suoraan, mutta joku kertoi sen murenevan helposti.
    Minä olen kokeillut muutamaa rengasta: ainakin Conti 4000II, Spesun s-works turbo, vittoria rubino ja mavic yksion. Jotain muitakin on ollut, mitä nyt sattunut oleen pyörässä kiinni.
    Ehkä selkeetä on että jos renkaan keskellä on kuvio niin ääntä lähtee. Kovempi seos myös pitää enemmän ääntä. Kulunut rengas myös on äänekkäämpi kun uudehko joskin ihan pakasta vetästy saattaa pitää hetken vähän enemmän ääntä ja luistaa trainerissa.
    Noista yksion on ihan selvä kunkku. S-works on myös hyvä ja luulin ettei rengasääntä kuulu ollenkaan ja ääni tulee trainerista kunnes satuin koittaan yksionia.
    En ole koittanut erikseen myytävää trainerirengasta kun en keksi sille järjellistä tarvetta.
    Voisin sanoa että jos snapista kuuluu ääntä joka voimistuu vauhdin mukaan niin kandee vaihtaa rengas. Siis jos ei just satu siitä äänestä erityisesti tykkäämään.
    Jos snap on parkettia vasten ilman mitään kumimattoa niin siitä tulee sellasta resonanssihurinaa. Pala telttapatjaa + yksion niin alkaa ihmetyttään kuinka karmeeta meteliä ne ketjut oikein pitää (kun muuta ääntä ei kuulu).

jarit Guest
    Flow Smart vaihtui Kickr Snapiin. Onhan nuo eri sarjan laitteita. Snapissa fillari pysyy paikallaan natisematta. Laite on hiljainen ja rakenteelleen tukeva. Poljin tuntuma on myös parempi. Ainoa joka jää Snapissa ihmetyttämään on puuttuva kadenssi mittaus?

^ En tiedä pitäisikö siinä olla vastuksen pyörimisnopeuteen perustuva kadenssiarvaus, mutta mittaustahan se ei missään tapauksessa ole. Laita normaali kadenssimittari.

Joku arvaus siinä varmaan on kun ajoin kerran zwiftiä puhelimella ja stravaan tarttu siitä kadenssit. Mitään BT-anturia mulla ei ole. En muista enää tarkkaan miten ajoin mutta stravassa näyttää olevan aika monta kohtaa missä kadenssi on nolla ja mulla ei ole yleensä tapana olla polkematta trainerilla. Eli arvaus ei taida olla kovin tarkka.

jarit Guest
    ^juu, fillarissa on normaalit ant+ kadenssi ja nopeus anturit. Sony z3 - puhelimessa on ant+ joten wahoo fitness löytää ne ja siten data on wahoo fitnessissä kun käyttää puhelinta. Sen sijaan android padissä ei ole Ant+ chippiä joten täytyy käydä hankkimassa usb ant+ tikku siihen. Otg kaapeli löytyi jo kotoa. Pikku juttuhan tuo on ja helposti järjstettävissä.

Tacxin videot todellakin ovat hienoja! Odottelin tätä sen verran kauan, että hankin heti alkuun muutaman, että on zwiftin lisäksi oikeaakin maisemaa kohtuullisella laadulla. Joidenkin yksittäisten nousujen lisäksi hyllystä löytyy Taxcin Raid Pyrenees sarjaa ja sitten yksi Grandes alps bluray. Kuvanlaadun tai videoiden toimivuuden osalta Taksin videot eivät ole jättäneet toivomisen varaa, kuvalaatu on riittävä ja nousuprosentit osineen vaihtuvat täysin jouheasti. Jos se softa vielä pysyisi pystyssä, niin paketti olisi melkein täydellinen! On tosiaan hieman harmittavaa, kun puolentoista tunnin eeppisen selviytymistaistelun jälkeen raahautuu viimeisillä voimillaan vuoren huipulle ja Pufff, kaikki data häviää bittiavaruuteen kuin hiki Mistral-tuuleen Ventouxin huipulta. Mielestäni joka kerta ohjelman kaatuessa olen ajelun aikana pysähtynyt ainakin kertaalleen ennen loppua, mutta mikä on oikea syyllinen, sitä ei tarina kerro. Yleensä yritänkin välttää pysähtymistä kaikin keinoin eikä softan kaatumisia olekaan viime aikoina juuri tapahtumut. Kunnes pitkästä aikaa viikonloppuna, kun alkumatkasta kävin säätelemässä hiiren kursoria pois vuoristomaisemasta, niin kaatuihan se sitten, kun olin ensin ajanut Passo Campolongon ja Passo Pordoin. Onneksi noi oli helppoja, niin ei harmita niin paljon se todisteiden häviäminen! Ei haluaisi kokea sitä, että ajaa Marmotten trainerilla ja softa kaatuisi Alpen huipulla. Itse todella pidin Raid Pyrenees II:sta, mittaa mukavasti yli 200 km ja mukavia ei superpahoja nousuja melkein koko ajan. Tosin Port de Bales oli mielestäni aika karmea, mutta hieno. Ajohetken kunnossa se oli mielestäni ehkä karmeampi kuin Taxcin Tourmalet tai Ventoux ja takuulla karmeampi kuin Galibier yksinään.

Olen kokeillut myös parin muun puljun videoita, ihan mielenkiinnosta ja siksi, että oli sellaisia reittejä ja nousuja, mitä taksilta ei löytynyt ja mitä halusin kokeilla, kuten Col Agnel sekä koko Maratona dles Dolomite ja Ötztaler Radmarathon ajojen reitit. Mielestäni näissä ei laatu ihan ollut Taxcin veroinen eikä tosin hintakaan, mutta kelpasivat kyllä minun ajeluihin.

Hinta...muille ei tarvitse perustella, talven pituus on ainoa perustelu, mitä itse tarvitsen. Ainiin ei se Telegraphe+Galibier combo kestänyt kuin 150minsaa, pirun hitaasti kuitenkin. Kyllä siinä melkein oikeasti tuulettaa, kun lopulta pääsee sinne "huipulle", kyllä se jo tuntuu oikealta saavutukselta, vaikka tosimiehet sille ehkä nauraakin.

Ostin nyt kokeeksi alennuksesa Tuon Taxc:n Blue motionin ja onneksi XXL:ssä on palautusmahdollisuus. Ajosta tulee mieleen lähinnä suossa ajo krossarin kanssa samaan aikaan kun vieressä kaveri jauhaa ilmapommitustorvea 90dB voimakkuudella. Meteli on aivan tajuton kun sprinttaa vaikka 120 kadenssilla ja max vastuksella. Kiva koittaa tuollaista entry level vehjettä mutta eipä tuota tee mieli käyttää muuta kuin nopeisiin 15min intervalliharjoituksiin. Kaikki muu on itsekidutusta tuolla melutasolla ja renkaasta lentää ihan kumipurua jo 30min testin aikana.

Hmm. Minkäs direct driven sitä sitten hankkisi....

Elite Turbo muin Smart + ( hiljainen, progressiivinen vastus ajonopeuden mukaan, teho estimaatti jotain älyä misuron kautta tablettiin, vain pikalinkku, ei FE-C, 420€
    Elite Kura ( Oikea tehoanturi helpolla kalibroinnilla, progressiivinen vastus ajonopeuden mukaan hiljainen, läpiakseli käy myös suoraan malleihin, kokoontaitettava, ei vaadi virtaa, ei FE-C, 680€
    Taxc Flux ( Tehoestimaatti, kadenssiestimaatti, hiljainen, ei kokoontaitettava, Löytyy FE-C eli sähköisesti säädettävä vastus, läpiakseliadapterit saatavilla, Tuotantoerä mahdollisesti vielä lapsen kengissä, 800€

Tieto lisää tuskaa, tämä on tullut taas huomattua.

Helkkarin softa poistaa viestit...

Osta flux tai kickr snap. Et sinä voi tehdä rengasvetoisistakaan mitään johtopäätöksiä halvimman pskan mukaan.

Snapinhan sai hyvään hintaan tehdaskorjattuna.

http://eu.wahoofitness.com/wahoo-kickr-snap-refurbished

Kuran ja muinin eroina on tehomittaus. Molemmat ovat kuitenkin tyhmiä trainereita, joihin en itse tyytyisi edes trainerroadin kanssa. Erg on kiva intervalleissa, ei tarvitse seurata tehoa ja säheltää vaihteiden kanssa.

Tämän on varmaan kirjoittanut joku perheellinen, joka ajelee sisällä kaikki ulkovaatteet päällä. Varmaan on kypäräkin päässä. Itse ajelen trainerilla sisällä lämpimässä eikä paita kuulu trainerilla ajo varustukseen ja joka ikisen pidemmän alamäen kohdalla tulee saakelin kylmä, kun tuuletin piiskaa hikistä ihoa eikä enää voi polkea vastusta vasten, kun ei välitykset riitä alamäessä polkemiseen. Joka kerta tulee ekassa pidemmässä alamäessä mieleen, että pitäisi joskus muistaa ottaa se "tuuliliivi" näihin alamäkiin, mutta en koskaan muista sitä ennen ajelun aloittamista eikä kesken ajon viitsi lähteä hakemaan. Kylmä tulee jo Zwiftin lyhyessä vyoristolaskussa, puhumattakaan muiden videoiden pitkistä vuoristolaskuista. Olohuoneessa Galibierin huipulta seuraavaan tasaiseen kohtaan esim. taisi kestää melkein 20 minuuttia...siinä vaiheessa lasku taisi olla vasta puolessa välissä. Noissa rupeaa ihan oikeasti hieman palelemaan.

Samoin kerran kun ajoi yhtä pidempää (noin tunnin kestävää) jyrkkää nousua, mutta ilman tuuletinta, kun kissa nukkui metrin päässä trainerista eikä tykkää tuulettimesta, niin kyllä jossain vaiheessa oli sen verran kuuma, että melkein jo heitti vettä suoraan pullosta päälle. Onneksi sain hillittyä ettei lattia mene ihan pilalle.
    En ihan ottanut koppia siitä, mitä viittasit perheellisyyteeni, siihen että ajelen sisällä kaikki talvivaatteet päällä ja käytän kypärää trainerilla ajaessa. Juu, perheellinen kyllä olen, mutta ajan trainerilla ilman paitaa ja ilman kypärää. Mistäköhän repäisit nuo olettamuksesi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    Taxc Flux ( Tehoestimaatti, kadenssiestimaatti, hiljainen, ei kokoontaitettava, Löytyy FE-C eli sähköisesti säädettävä vastus, läpiakseliadapterit saatavilla, Tuotantoerä mahdollisesti vielä lapsen kengissä, 800€
    Tieto lisää tuskaa, tämä on tullut taas huomattua.
    näiden mukaan tuossa fluxissa on vielä ongelmia...
    https://www.youtube.com/watch?v=IjvyH3TEDNo
    https://www.youtube.com/watch?v=xi9Hbfrh2Wc

eli omaan Neo hankintaan voi olla ihan tyytyväinen - jos tsempaan pääsen varmaan alle 1eur/km kustannuksiin talven ajojen osalta
    ---
    hki kuvarastit: 4kpl

^No nyt selviks miks zwift näyttää enemmän kilsoja kun mitä ulkona tulis Eli parempi ROI kalliimmalla trainerilla. Mulla on nyt menossa 18snt/zwiftkilsa trainerin osalta. Vois ottaa vaikka tavotteeks päästä alle 10.
    Sisäpyöräily näyttää olevan kokonaisuudessaan aika edullinen laji kun esim vaatteita juuri tarvi eikä fillaria juuri huoltaa. Takarengaskin kuluu vähemmän trainerilla kun tiellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kuran ja muinin eroina on tehomittaus. Molemmat ovat kuitenkin tyhmiä trainereita, joihin en itse tyytyisi edes trainerroadin kanssa. Erg on kiva intervalleissa, ei tarvitse seurata tehoa ja säheltää vaihteiden kanssa.
    -

Mitä sä teet sillä FE-C toiminnolla mitä tyhmällä trainerillä ei pysty tekemään? Joo siis Zwiftin kursseja kun ajaa niin vastus säätyy ylämäen mukaan, mutta mitä muuta sillä älytrainerillä voi tehdä?

ERG on käsittääkseni tehon pito tasaisella kaikilla välityksillä ja nopeuksilla?

Toisinsanoen, Mikä on "sinulle" älytrainerissä se käytetyin eniten arvoa tuottava ominaisuus?

Toisinsanoen, Mikä on "sinulle" älytrainerissä se käytetyin eniten arvoa tuottava ominaisuus?
    Tacxin vuori-bluray levyt tai ylipäänsä noi ajovideot oli siellä vuorta tai ei. Aika ankeeta olis jos pitäs arvata manuaalisella säädöllä paljonkos pitää ruuvia kiristää kokoajan mäen eri prosenttien mukaan. Käytännössä olis ihan mahdotonta. Hienoo antaa tietokoneen säätää mäen jyrkkyys ja itte sit vaihteilla säätää välityksen, just niinqu ulkonakin.

Jos ajat esimerkiksi trainerroadin intervalleja, niin puhelin, tabletti tai pc ohjaa watit aina oikein. Itse voit valita vapaasti kadenssin ja keskittyä vain polkemiseen.

Omasta mielestäni huonosti toimiva älytraineri on taas ehkä surkein vaihtoehto. Viiveitä ja tehojen humpailua en ainakaan itse kestäisi lainkaan.

Fluxhan ei ole neon tapaan suuoravetomoottorilla, eli siinäkin on vaihtipyörä sotkemassa välissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos ajat esimerkiksi trainerroadin intervalleja, niin puhelin, tabletti tai pc ohjaa watit aina oikein. Itse voit valita vapaasti kadenssin ja keskittyä vain polkemiseen.

Omasta mielestäni huonosti toimiva älytraineri on taas ehkä surkein vaihtoehto. Viiveitä ja tehojen humpailua en ainakaan itse kestäisi lainkaan.

Fluxhan ei ole neon tapaan suuoravetomoottorilla, eli siinäkin on vaihtipyörä sotkemassa välissä.
    Eikö Tyhmällä trainerillä voi valita jonkun tehotason ja sitten vaan pitää sen sopivalla kadenssilla? Onko tämä käytännössä mahdotonta pidemmän päälle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Tacxin vuori-bluray levyt tai ylipäänsä noi ajovideot oli siellä vuorta tai ei. Aika ankeeta olis jos pitäs arvata manuaalisella säädöllä paljonkos pitää ruuvia kiristää kokoajan mäen eri prosenttien mukaan. Käytännössä olis ihan mahdotonta. Hienoo antaa tietokoneen säätää mäen jyrkkyys ja itte sit vaihteilla säätää välityksen, just niinqu ulkonakin.
    .

Ovatko ajovideot siis esim tietokoneeseen erikseen ostettavia paketteja joissa kuvadataan on tehty samalla nousujyrkkyys määrittely ja siten se älytraineri osaa seurata sitä nousukulman muutosta?
    Eli nää siis varmaan maksaa erikseen? Onko sitä omaa tehontuottoa kytketty mitenkään pyöräilijän nopeuteen videolla?

54 hampainen Guest
    Tyhmällä trainerilla saa itse valita tehotason. Itse ainakin säädän vetojen voimakkuutta päivän tuntemuksen perusteella. Ja esim. 30sek max vedot ajetaan täysillä. Ajovideoita löytyy myös missä on esim. tehotasot 1-10 nämä voi sitten itse skaalata oman kunnon mukaan. Eli ei mitään tarvetta älytrainereille...

Ovatko ajovideot siis esim tietokoneeseen erikseen ostettavia paketteja joissa kuvadataan on tehty samalla nousujyrkkyys määrittely ja siten se älytraineri osaa seurata sitä nousukulman muutosta?
    Eli nää siis varmaan maksaa erikseen? Onko sitä omaa tehontuottoa kytketty mitenkään pyöräilijän nopeuteen videolla?
    Ei ole muista ajovideoista kokemusta kuin Tacxin mutta:

Ovat. Erikseen ostettavia, joko dvd tai bluray levyjä tai vaihtoehtoisesti suoraan ladattuna Tacxin webbikaupasta. Ja joo, nousukulma määräytyy sen mukaan mitä Tacx on tallentanut kuvadatan sekaan. Eli kun vuori lähtee nousee videolla, traineri lisää vastusta sitä mukaa. Ja joo, on kytketty, ajat hiljaa, kuva vyöryy hiljaa nenän edessä, ajat kovaa, kuva vyöryy kovaa nenäsi edessä.

https://tacx.com/products/tacx-films/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 54 hampainen Katso viesti
    Eli ei mitään tarvetta älytrainereille...
    Olen täysin toista mieltä asiasta. Mutta mielipiteitähän sopii maailmaan!

Oman järkeilyni mukaan hyvin toimiva älytraineri vaatii tarkan tehomittauksen. Ainakin zwift juttelee neon kanssa molempiin suuntiin.

Mitenhän erilliset wattikammet toimivat? Ainoastaan tyhminä antureina vai osaako vaikkapa flux tai snap käyttää tarkempia wattikampia avukseen?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •