No, meilläpäin ei oo juuri mäkiä niin se helpottaa aika kovasti![]()
No, meilläpäin ei oo juuri mäkiä niin se helpottaa aika kovasti![]()
Onkos tämän pitkän keskustelun jollain sivulla listaa pyöristä joihin tämä 2 XL gummi mahtuu? Nyt saatavila olevia? Edullisia ostopaikkoja (<--vitsi...)? Kynän verran rakoa ilman kumin veistelyä...
No kyllä mä suosisin Suomalaista tässä tapauksessa. Jää Suomeen nekin rahat.![]()
Lista oli jossain, mutta ei nyt heti löytynyt. Melko helposti löytyy Pole Taiga, Surly ICT (sopivilla dropoutilla), Salsa Blackborow (ei enää Salsan mallistossa, mutta hajakokoja voi vielä löytyä). Näiden lisäksi on muutama muu, mutta niitä ei helposti saa Suomesta. Pole on suomalainen, ja olisi hyvinkin voinut olla oma valinta, jos olisi löytynyt isompaa runkokokoa.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Onkos jo 2014 mallin ICT tarpeeksi leveä? Foxcompissa näkyis olevan 14". <-- kokohan on ongelma kuten YetilläkinJos ostain kerrankin sopiva .
Onko kukaan vieläkään kokeillut Dudeen? Aika väljän oloinen runko ja chainstayssä pidempikin asento.
Kyllä 2014-malli lienee riittävän leveä, mutta onko 14"-koossa tilaa? Blackborowissa taisi olla vähemmän tilaa pienessä runkokoossa, mutta en ole lukenut vastaavaa ICT:stä. Voin kyllä viedä kiekot Foxcomppiin jos vakavasti kiinnostaa. Niillä pystyy varmuudella katsomaan onko tilaa.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Oon ilmeisesti ollut kilttinä, joulupukki lähettänyt vähän (15cm) valkoista sillä välin kun itse olin joulua viettämässä toisaalla .. Yksi kylän parhaimpia polkuja on jossain tuolla:
Pääsee taas 2XL oikeuksiin, ehtiki jo kahella lenkillä olemaan kovat polut![]()
Oulu on aika huono paikka 2xl:lle! Kaikki polut ajettu heti kovaksi. "Aah, sataa lunta ja pääsee avaamaan polkuja" niin kaikkialla miltei voisi ajaa 2" renkaalla.. Pitää muuttaa johonkin missä ei ole aktiivista porukkaa![]()
Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla
Tervetuloa 130km pohjoisemmaksi, ei oo ruuhkaa.![]()
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Mahtava näillä on jurnuttaa menemään! Rimppakintuista vaan loppuu papu ja oma nuppi rajoittaa, että ei tuosta pääse...Vaan pääsee kön antaa vaan mennä😀
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Googlen kuvahaulla....Ei tarkempaa tietoa...
![]()
Eiks noitten pitäis vähintääkin syttyä tuleen tms kun on noin kapeilla kehillä..! :-) Takarengas sentään laitettu oikeinpäin, pisteet siitä.
Juu aika hankala rengas, pääsee melkoisen paljon paremmin mitä pikkurenkailla mut omat negatiivisuutensa, esim. paino ja rullaavuus kovalla ~tyhjänä.. Ei oikein ite uskalla suositella kelleen jonka ajoja ei tunne. Itelle talvikäyttöön lie ainoa oikea, toistaiseksi kesällä Bud+Lou.
Uskoa alkaa silti olemaan, välillä vähän liikaakin suhteessa paineisiin. Matalilla paineilla ei vielä viime lumilla loppunut ajot, mutta nyt voi olla taas koetuksella.
Takarenkaan väänsin eilen tubelessiksi, yöllä oli hakenu itse ajopaineita ja oli nyt 0bar. Eturengas tuntuis jo pitävän melko hyvin.![]()
Minkälaisella mittarilla pääsee nuita alhaisempia paineita mittaileen? Mulla pumpussa alkaa vasta 20psi:sä näyttämään. Tähän asti oon menny sen alapuolella ns. perstuntumalla, mutta ois mukava päästä näkemään oikeasti nuo paineet... Itellä on sisurit vielä paikallaan, niiden kans ei taida kovin alas uskaltaa mennä? Vai kö? 😀😎
Itsellä Schwalben Airmax, ei mittaa alle 0.2bar, ton 0bar arvioin itse kun kumi oli lytyssä eikä mahtunut pyöriin.
Kyl ite vielä 0.15 barilla ajelin sisureilla. Sen pysty vielä todentamaan "laskemalla" kun sisäpaineet lämpimässä oli n. 0.2bar.
Suosittelen 0-1bar / 0-15psi analogipainemittaria, itsellä moinen bar-vehje hakusessa. Voi olla että tekee ite mittarista + pätkästä letkua.
^^Tämä on ollu jo pari vuotta, mainio.
http://www.justpedal.nl/en/tube-amp-...uge-15psi.html
Eipä noi nyt itelläkään paina kuin samat mitä Bud+Lou kesällä sisurien kans. About 3.7+4.15kg etu+taka nyt.
Rullaavuuskin kovilla paineilla (0.5-0.7bar) ihan ok, 0.3-0.4bar uskaltaa jo työmatkalla vähän pehmeälläkin ja pääsee vielä kelviä töihin asti..
Itse en usko että tuohon <0.2bar + kelvi totun hetkessä.. Ero ihan järkyttävä kun tulee metsästä kovalle ja tulee sellainen "nyt mennään kovaa tää siirtymä"-fiilis.. Kunnes 5s myöhemmin "no eipä mennäkkään".
Mut mulla ei olekkaan jaloissa vielä tarpeeksi lihaksia. Ei voi renkaita syyttää!![]()
^Kyllä mä siirtymille pumppaan lisää ilmaa, en mä niin kova(hullu) jätkä ole!
Kokeillu noita 2,5/3,5Psi:n paineilla kelvillä ja rajat ne on mullakin.
EDIT: Taigan geo vielä tuo painopistettä keskemmälle pyörää>>>etupään paineetkin vaikuttaa rullaukseen, sanoisinko paljon.
Työmatkoilla käytän n. 10Psi:n(0,6-0,7bar) paineita, ihan kivasti etenee.
Sitäpaitsi noi pitää "kovana" jäisellä kelvillä kummaksuttavan hyvin.
Onhan nämä(kin) ny iha erilaiset ilman sisureita.. Kävin vähän pihalla sutitteleen ja kyllä sen eron huomaa.
Jossain kyselin näille rapakaaria, kukaan ei tainnut vastata, joten otin tällaiset kokeille:
Leveyttä leveimmästä kohtaa reilu 14cm, veikkaan että suojaa tmt:llä paremmin kuin ei mitään. Suht. helppo kiinnittää ja irrottaa, eikä ihan susirumat omaan makuun. Testikäyttöä saavat varmaan vielä hetken odotella..![]()
Katoin et mikä kuppa se on vanteeseen iskeny ku on musta maali kuoriutunu pois, mut sehän taitaa olla lunta. 😄 On hetki kun on viimeks näkyny, ei oo tottunu moiseen. Pyöräkin sisällä niin ei ekaks tullu lumi mieleen.
Hyvän näköiset loksut. 👍
^ aina sitä nyt ton verran lunta on talvella vanteissa sisälläki..![]()
Nää kyllä tosiaan reagoi paineille. Kun laittaa ilmaa n1 barin verran niin rullaavuus paranee, mutta etenemiskyky umpisessa kärsii...
Jos joku on omiinsa kovin pettynyt, voisin vahingossa lunastaa yhden parin kokeiluun.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Kirjanmerkit