Ajattelin vaihtaa vahapohjaisiin. Minullehan on tärkeintä, että minun ei tarvitse koskaan puhdistaa ketjua. Minä en puhdista koskaan ketjuja. Ajattelin, että jos saisi vähän vielä siistimpinä pysymään kuin tuolla öljylläni, jota on vähän ikävä suihkiakin pullosta, kun spray-pullosta on kyse. Ehkä tuo pahanhajuisen aineen suihkiminen painepullosta eniten ärsyttää, kun sitä menee väkisinkin niin paljon maahan ja vanteelle. Enkä tosiaan suihkuta sitä ensin johonkin kuppiin ja levitä pensselillä.
Finish Line Ceramic Wax Lube? Olisiko toimiva? Ajan keväästä syksyyn, en talvisin. Ei ole kovin pahan hintaistakaan, kun vain 7,90 / 120 ml.
Nuo varmaan vaativat sen, että vanha (tai uusikin, onhan siinäkin öljyt jo tullessaan) ketju putsataan ensin huolella öljystä? Onko siihen jotain vähemmän myrkyllistä tapaa kuin jokin bensiini tai vastaava? Minä inhoan niiden höyryjä, inhoan hankaluutta käsitellä niitä aineita ja viedä kierrätykseen yms. En oikein tiedä näistä puhdistuksista, koska kuten sanottua en ikinä puhdista ketjuja kuin ehkä rätillä, jos uppoan mutaan niitä myöten, eikä muta irtoa itsestään. Jotain pesuainetta saaviin ja ketjut sinne vaikkapa?
Kirjanmerkit