HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 54 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Olisko kellään suositella hyvää hiilari-riser tankoa F9.6seen? samanlevyinen, 740mm, saisi olla ja nousua 30-40mm.

Kattelin:
    http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod133845

Onkohan mistään kotoisin? Kattelin myös eastonin mutta 720mm, joten kapeampi. Liekö 20mm käytännön vaikutusta, jos kuitenkin nousua tulee samalla nykyiseen verrattuna? Onko kokemuksia?
    Miten olis Renthal: http://ibike.fi/tuote/renthal-fatbar-lite-carbon/
    www.ibike.fi

Oulussa Pyörä-Suvalassa on Answeriä (20 20) ja Bontragerin jotaki mallia hyllyssä 👍

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Onko vinkkejä antaa Farley EX 8:n taka-akseli löystyy aina pikkuhiljaa n100-150 km ajon jälkeen.En nyt haluaisi laittaa mitään lukitetta akseliin.

^^renthalia kattelin kans. Turhan prameen värinen vaan

Ei ole Oulussa nyt käyntiä. Sehän olisikin kun voisi testata...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    http://www.ebay.com/itm/181818034845

Ostan varmaan tuon, jos muuta ei tule vastaan. On kyllä pelottavan halpa. Ican olisi ehkä järkevämpi vaihtoehto
    Mulla ollu saman puljun kuitukeula f5:ssä n.500km paikoillaan eikä voi kyllä moittia tosin sehän on kapeemmalle navalle mutta laatu vaikuttaa kyllä hyvältä ja kevytkin on. Kuvaki löytyy sivulta 43.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janski80 Katso viesti
    Onko vinkkejä antaa Farley EX 8:n taka-akseli löystyy aina pikkuhiljaa n100-150 km ajon jälkeen.En nyt haluaisi laittaa mitään lukitetta akseliin.
    Melkein vois merkata akselin pään... että pyöriikö se tosiaan vai hiertyykö sieltä välistä hieman maalia pois tms mitä ny suht uudessa pyörässä vois olla ennen kuin paikat asettuu ja siks löystyy. Jos akseli oikeesti pyörii auki ni himpun verran kiremmälle koittasin asentaa.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Oulussa Pyörä-Suvalassa on Answeriä (20 20)
    On vai. Onkohan kovinkin kallis?

Tästä hiilikuitukeulasta vielä: Kysyin ebay myyjältä carbon-bike keulan takuuta ja valmistajaa. Valmistaja on Flybike jolle löytyy todella hitaasti toimivat nettisivut ja tarjoavat keulalle vuoden takuun. No Icanilla Linda tosiaan väitti että heidän keula on eri kuin tuo ebay kaupan keula. Otappa näistä nyt selvää. Jäin vielä arpomaan tuon tilauksen suhteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 69Hz Katso viesti
    Armoa annettu... Ja hienoltahan tuo näyttää hankea vasten! Onneksi näin, sillä tilasin tänään itselleni vastaavan.
    Ohjaamoa pitää tuunata, ehkäpä rallinaaman rojut sinne ja mahdollisesti hissitolppa talveen ongelmia tuomaan (ei osaa enää ajaa ilman).

Muutama kysäri:
    - onko levyt 180/160mm?
    - onko CS:ssä mitään ketjusuojaa sisäpuolella?
    - oliko sisurit vai valmiiksi litkutettu?
    - 160mm edessä ja takana
    - ei suojaa CSssä sisäpuolella, mitähän kannattaisi laittaa suojaksi?
    - sisurit on, vieläkin.

200km jo yhdessä taivallettu ilman minkäänlasia ongelmia.

Talvipäivänseisauksen auringonnousu tältä aamulta:

Jep, näin mä niiden pysäyttimien osalta arvelinkin mutta toivoin jotain muuta (enkä tiedä miksi).

CS:n voi suojata Lizardskinin tms kaltaisella tuotteella ketjun hakkauksia ajatellen. Voihan siihen virittää vanhaa sisuriakin. Mä laitan jonkinlaisen runkosuojauksen ja siinä yhteydessä tulee mahdollisesti CS suoja. Mulla on täpärissä invisiframen suojaus ja se on ollut hyvä.

Niin, keskiölaakerin alla onkin sitten hyvinkin kattava muovisuoja. Haluan kyllä nähdä sen paikan jossa nuo pysäyttimet eivät riitä, sen verran muikea on noissa teho ja tuntuma, näin maantievannejarrumiehelle.

Onkos jollain kokemusta 26 tuuman ja 27.5 " kiekoista. Miten noi eroaa toisistaan jos vaikka molemmat on 4.5-4.8" leveitä? Jostain olisin lukunu että 27.5 x3.8 olisi sama halkaisija kuin 26x4.8? . Tässä nyt pähkäilen että pitäiskö nyt sitten ostaa 26tuuman kiekot niin sais ne nastat alle.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

26x4.8 jumbojim on ainakin hodagia isompi halkaisijaltaan, noin sentin lähemmäs tuli bluton haarukan yläluokka.

Sen verta mitä itse päässy kokeilee niin 27,5" on hauskempi.

yrittäjä itse
    fillari10.blogspot.fi
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Tosin rengas valikoima on 26 paljon laajempi, 27,5*4,5 on paljon ketterämpi (johtuu varmaan renkaan ilmatilasta), haaveena 27,5 kesään ja 26 talveen ni ei tartte muuta ku heittää kiekot alle.

yrittäjä itse
    fillari10.blogspot.fi
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Onkos jollain kokemusta 26 tuuman ja 27.5 " kiekoista. Miten noi eroaa toisistaan jos vaikka molemmat on 4.5-4.8" leveitä? Jostain olisin lukunu että 27.5 x3.8 olisi sama halkaisija kuin 26x4.8? . Tässä nyt pähkäilen että pitäiskö nyt sitten ostaa 26tuuman kiekot niin sais ne nastat alle.
    Mulla on 26" Bud-Lou ja 27,5" Barbegazi kiekkosetit. Aavistuksen tuo Barbegazi on korkeampi kuin Bud tai Lou. Hodag on kyllä selvästi matalampi.

On tämä mukavaa. Pyörä on ollut taloudessa noin kuukauden ja ei voi kuin kehua. Vieressä Ounasvaaran talvireitit, jotka ainakin tänään oli mainiossa tikissä! Kiitos foorumilaisille, teidän suositusten perusteella uskalsin ostaa tämän pyörän!

Ainoa miinus nuo valmiit teippaukset vanteissa. Ei aivan pitänyt ilmaa..

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Ennenkuin käärin hihat, onkos kellään kokemuksia noiden Wampojen tubeless urakasta? Tubeless ready joo mutta tarvitaanko teippiä vai riittääkö pelkkä venttiili?

Tarkista onko teipit kohillaa, sitten ei muuta ku venttiili paikalleen ja pumpaten. Voi olla aika tiukka irrotettava.

yrittäjä itse
    fillari10.blogspot.fi
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Onko kenenkään Farleyssa steath-dropperia tai kokemuksia asentamisesta?

Kävin pikaisesti katsomassa pyörää liikkeessä ja dropperin kaapelivienti ei taida onnistuakaan rungon oikealla puolella näkyvästä "etuvaihtajan" läpivientiaukosta. Tällöinhän kaapelia joutuisi taittamaan voimakkaasti (lähes 90ast) viistoputkeen vientiä ajatellen.

Vai onko kaapeli vietävä ulkoisesti viistoputkea pitkin jarrukaapelin vierellä ja sitten siitä viistoputken alaosassa olevasta reiästä sisään? Kyseinen reikä vaikutti kyllä megalomaanisen isolta dropperikaapelia ajatellen?!?

Ärrinmurrin....

Asensin pari viikkoa sitten bontragerin hissitolpan. Vaijerin vein siitä viistoputken alapään isosta reiästä sisään. Minunkin mielestä se reikä kaipaisi jonkun läpivientikumin ollakseen siistimmän näköinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Asensin pari viikkoa sitten bontragerin hissitolpan. Vaijerin vein siitä viistoputken alapään isosta reiästä sisään. Minunkin mielestä se reikä kaipaisi jonkun läpivientikumin ollakseen siistimmän näköinen.
    Yrititkö ollenkaan leikata sitä alareiän peitelevyä (no pun intended, LOL) vai pitikö se ottaa kokonaan pois?
    Jos sitä levyä ei voi leikata niin harvinaisen surkeasti hoidettu detalji tuon tasoisessa pyörässä. Se reikä näytti olevan niin iso, että siitä menisi puoli tusinaa kaapeleita eli jos sen jättää paljaaksi niin siitähän pääsee kaikki paskat ja vedet rungon sisään. Mä pistän kauppiaan asialle - saa hoitaa Trekin kanssa tuota eteenpäin.

TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Kuva on kehno, mutta tuossahan tuo on läpivienti tolpan letkulle. Eli Reverb on plussakelillä paikoillaan.

Kyseessä siis Farley 5 eli alumiini runko.

Otin sen kokonaan pois. Leikkaamalla saattaa saada jonkunlaisen suojan sille läpimenolle. Mutta juuri tuli mieleen että Sugrusta leipomalla voisi saada helposti ihan siistin ja toimivan läpiviennin tuohon.
    Kävin myös paikallisella Trekmyyjällä, eikä niiden mukaan tuohon ole mitään läpivientizydeemiä ainakaan Trekillä, tiedä sitten olivatko oikeassa vai ei.

Farley 9.8:ssa ei ole ylemmän kuvan mukaista läpivientimahdollisuutta.

Otin sen kokonaan pois. Leikkaamalla saattaa saada jonkunlaisen suojan sille läpimenolle. Mutta juuri tuli mieleen että Sugrusta leipomalla voisi saada helposti ihan siistin ja toimivan läpiviennin tuohon.
    Kävin myös paikallisella Trekmyyjällä, eikä niiden mukaan tuohon ole mitään läpivientizydeemiä ainakaan Trekillä, tiedä sitten olivatko oikeassa vai ei.

Farley 9.8:ssa ei ole ylemmän kuvan mukaista läpivientimahdollisuutta.
    Aika jännä. Kaikkien Farleyden spekseissä lukee Trekin sivuilla, että on läpivienti. Tämä suoraan 9.8 spekseistä

RunkoOCLV Mountain -hiilikuitua, kartioitu E2-emäputki, sisäinen vaihtajien ja dropper-satulatolpan vaijerireititys, Carbon Armor -suojus, PF121-keskiö, säädettävät 197 mm:n Stranglehold-dropoutit läpiakselille

Joo, mutta se läpivienti 9.8:ssa on viistoputkessa keskiön edessä eikä satulaputkessa, kuten kuvastasi tulkitsen.

Joo, mutta se läpivienti 9.8:ssa on viistoputkessa keskiön edessä eikä satulaputkessa, kuten kuvastasi tulkitsen.
    Ok, selvisi tämä vihdoin vähän tyhmemmällekin .

Nyt tämä kiinnostaa tosissaan, jos vaikka joskus vaihtuisi kuitu runko.

Kiitos kommenteista! Tuota Sugrua ajattelin itsekin. Yritän tehdä ensin väliaikaisen ratkaisun siitä paikalla olevasta suojasta.
    Olin muuten chat-yhteydessä Trek USA teknsupportiin ja tuo PK1:n toteuttama reititys on oikea. Sellaista vaijeri-läpivientikantta ei ole (toistaiseksi) olemassa mutta hän aikoi välittää kehitysidean eteenpäin. Aikamoinen suunnittelumoka mun mielestä, jos viiden tonnin pyörään pitää Sugrua käyttää LOL.
    Katsotaan mihin tämä projekti kehittyy...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kruunu Guest
    Otin sen kokonaan pois. Leikkaamalla saattaa saada jonkunlaisen suojan sille läpimenolle. Farley 9.8:ssa ei ole ylemmän kuvan mukaista läpivientimahdollisuutta.
    Mulle jäi hiukan auki, onko tuossa juomapullojen kiinnityspaikkojen välisessä läpiviennissä alkuperäisenä suojatulppa? Omassa pyörässä ei sellaista ollut ja toisessa näkemässäni sellainen oli paikallaan. Siistimpi olisi, jos siinä tulppa olisi, vaikka vesi kyllä pääsee pois keskiön alla olevasta reiästä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •