FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 52 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Ajatki niin lujaa ettet ehdi upota..

Saako kysyä painoarviota paljon on kuski+pyörä jonkulaisessa talvivarustuksessa?
    Juu painoa on mulla 82kg ja siihen tulee sitten vehkeet päälle ja pyörä on alle 12kg

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Trekiä ei saisi vaan myydä postimyynnillä, eli niitä ei pitäisi saada ostettua ulkomailta

No kyllähän Fun-Corner on aina myynyt ja halvemmallakin mitä hintalapussa sanotaan. Eikä tuo myyntirajoitus muutenkaan koske vanhoja malleja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No kyllähän Fun-Corner on aina myynyt ja halvemmallakin mitä hintalapussa sanotaan. Eikä tuo myyntirajoitus muutenkaan koske vanhoja malleja.
    Käsittääkseni 2016 ei ole vielä vanha malli, vaan 2015 saa myydä postimyyntinä. Saattaa jossain vaiheessa loppua fun-cornerin Trekin myynti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väsä Katso viesti
    Käsittääkseni 2016 ei ole vielä vanha malli, vaan 2015 saa myydä postimyyntinä. Saattaa jossain vaiheessa loppua fun-cornerin Trekin myynti.
    Eiköhän tota 2017-mallia oo jo hetken saanu eli on se. Briteistä lähtee n. 1850e (+postit vajaa 100e).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Eiköhän tota 2017-mallia oo jo hetken saanu eli on se. Briteistä lähtee n. 1850e (+postit vajaa 100e).
    Tais tulla ensimmäiset 2017 mallit kesäkuussa, mutta tuskin 2016 oli silloin "vanha" ainakaan sopimusteknisessä mielessä.

Mä oon n. 181cm ja lyhytjalkainen, Farley 9.6 on 19.5" malli.
    Alkuperäisellä 80mm stemmillä oli ajoasento turhan xc-kenossa, nyt on 45mm ja tuntuu todella sopivalle.

Kolme lenkkiä takana, joista viimeisin itsenäisyyspäivänä Fiskarsin trail centerillä.
    Fiskarsissa tuli (hissitolpan jälkeen) ekat päivitystarpeet esille, jarrut on liian tehottomat.
    Punaisen reitin pitemmissä/jyrkemmissä laskuissa joutuu hidastelee vähän eri tavalla kuin 170/160mm joustavalla enduropyörällä, joten melkoisesti joutui puristaa DB3 jarruista ja kädet väsyi pelkkää jäykkää pyörääkin nopeammin.
    Pitänee ensin kokeilla isompia laikkoja (eteen 200mm ja taakse 180mm jos mahtuu) noiden orkkis 160+160mm tilalle ja jos ei riitä niin sitten jarrupäivitystä harkintaan.

Joustokeulaakin olis parikertaa tehny mieli, mutta jotenkin haluaisin jonkin kunnon trailikeulan, rokkari vois tehdä esim. fat-yarin tms. blutoa isomman. Toinen vaihturi olis esim. wren, mutta siihen ei oikeen lompakko taivu.
    Mietitytti myös, että millainen vaikutus pehmeyteen/ketteryyteen olis isommilla renkailla noiden 3.8x27.5" Hodagien tilalla.

Fiskars itsenäisyyspäivänä ja noin -8C
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Mietitytti myös, että millainen vaikutus pehmeyteen/ketteryyteen olis isommilla renkailla noiden 3.8x27.5" Hodagien tilalla.
    Kokemukseni mukaan isommilla renkailla tulee pieni annos lisää pehmeyttä ja vastaavasti ketteryys heikkenee hieman samassa suhteessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Kokemukseni mukaan isommilla renkailla tulee pieni annos lisää pehmeyttä ja vastaavasti ketteryys heikkenee hieman samassa suhteessa.

Oma kokemukseni on, että pehmeyttä tulee selkeästi enemmän mitä ketteryyttä menee. Selkeä parannus Hodageihin.

Onko muilla kuinka piukassa kammet ollut? Oli suunnitelmana vaihtaa tänään ovaali eturatas mutta enhän mä saanut kampea irti kun usko loppui Millaisia ulosvetäjiä olette käyttänyt?

Kohtuu tiukassa oli, mutta lähtihän tuo silti Park Tool CWP-7 kammenulosvetäjällä.. Päivitin 1*10 moodiin oman farleyn

Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

Mä käytin ihan perus ulosvetäjää millaisella kiskottu vanhat neliskantti shimanot yms.
    Vaatii vain jonkun lätkän tai paksunnoksen siihen päähän, kun muuten se työntöruuvi ei tue sitä akselin päätä vasten, kun se on ontto.
    Muista myös varmistaa, että se ulosvedin on kierretty kunnolla pohjaan, ettei kammen kierre korkkaa.

Sitten seuraavana haasteena saattaa olla se chinch ruuvin irroitus, että saa rattaan pois.
    Omani oli todella piukassa ja lopulta taisi olla kampi kiinni ruuvipenkissä + vääntöä sopivalla momenttiavaimen varrella. Iskevällä saattais irrota pienemmälläkin kiinnipitämisellä.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

Kyllähän se lopulta aukesi, vaati tosiaan hieman paksunnosta ulosvetäjän päähän että otti kiinni kun muuten meni vaan läpi akselin päästä. Tuo chinch ruuvi ei ollut piukassa, lähti ihan käsissä pitämällä auki.
    Tosin kasasin vanhalla rattaalla koska olin vahingossa ostanut väärällä offsetilla olevan ovaalin eli ei muutakuin uutta tilaukseen

Onko Wampan vapaarattaasta tietoa eli kuka sen valmistaa ja onko kuinka hidas kytkeytymään? Mietin, että pitääkö heti ryhtyä upgradea tekemään, jos Farleyn ostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 69Hz Katso viesti
    Onko Wampan vapaarattaasta tietoa eli kuka sen valmistaa ja onko kuinka hidas kytkeytymään? Mietin, että pitääkö heti ryhtyä upgradea tekemään, jos Farleyn ostaa.
    Jos se on samaa bontager kamaa kuin noissa halvemmissa malleissa, niin kannattaa henkisesti varautua että lakkaa kytkeytymästä jossain vaiheessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Jos se on samaa bontager kamaa kuin noissa halvemmissa malleissa, niin kannattaa henkisesti varautua että lakkaa kytkeytymästä jossain vaiheessa.
    Mulla 3200km takana eipä oo ollu valittamista. 2 kertaa olen putsannu ja rasvannu.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

zipo Guest
    Wampassa sellanen perus fattis takanapa.Hidas kytkentä.Valmistajaksi veikkaisin Formulaa ja vaparihan noissa on muistaakseni sama kuin Bontyn RXL:ssä.
    Btw.Jackalope =Wampa ilman sorvissa hifisteltyjä laippoja eli varaosat löytyy helposti Trekkikdiilereiltä myös Wampaan.
    Mä en ole vieläkään bongannut fatbikea tai yleensä mitään fillaria tehdasspekseillä josta ei olisi tarvinnut vaihtaa takanapaa ripeästi kytkevään.

Huom,Wampassa on sellaset kuusiokannalla olevat heavy duty nipat ja lisämausteena prikat nipan ja kehän välissä.Jos meinaa samoilla pinnoilla upgreidata navan niin purkuhomma viekin reilusti enemmän aikaa.Prikat jumittaa jonnin verran kehän pintaa eikä niitä kandee pudotella kehän sisälle tai saa muistella kuinka skidinä tyhjensi
    säästöpossua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Mulla 3200km takana eipä oo ollu valittamista. 2 kertaa olen putsannu ja rasvannu.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
    Mulla hajos eka 600km kohdalla ja toinen kesti 60km. :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Mä en ole vieläkään bongannut fatbikea tai yleensä mitään fillaria tehdasspekseillä josta ei olisi tarvinnut vaihtaa takanapaa ripeästi kytkevään.
    Tämä noteerattu omassa DT:n Big Ridessä. Vaihto on mielessä.
    Tohon ratchettiin se onneksi on helppo hoitaa.
    Mitäs Zipo on mieltä; nykyisen 18t tilalle 36t vai suoraan 54t? 54:n hinta aika suolainen, onko sitten saatu etu sen arvoinen vs. 36t?

zipo Guest
    Noi kytkentäjutut on sellanen ajotyylikysymys mutta yleensä ripeästi kytkevät navat ovat parempilaatuisia
    Putkelta pitkällä vällärillä vs penkiltä kevyillä rattailla tasasesti pyörittäen.Tekninen maasto vs helpompi polku.
    Onhan se aika kova isku räikän kynsille jos kuski täräyttää koko painolla ja kampi pyörähtää varttikierroksen tyhjää ennenkuin vapari ottaa kiinni.
    Taitava kuski osaa varmasti ennakoida ja sovittaa kammet sekä polkaista smuutisti esim dropin reunalla tai vastapatin kohdalla eli ei mitään väliä kytkennällä.
    Mä joudun käyttämään kaiken fillarivalmistajien suoman avun koska jos jotenkin voi vältää ns.turhat kipeetä tekevät kämmit haastelisemmassa maastossa.

Sitten yksi olennainen juttu läpipulttinapojen omistajille pyörän merkistä ja mallista riippumatta : Kandee tarkistaa silloin tällöin että ne päätykorkit ja akselit oikeesti kiinni.
    Klappaavia napoja,huonosti toimivia vahteita ym omituisuuksia korjattu metsän keskellä porukkalenkeillä useamminkin kerran viime kesänä.....ja kas kummaa nehän toimii ym osien tsekkauksen ja kirrauksen jälkeen.

Mulla hajos eka 600km kohdalla ja toinen kesti 60km. :-)
    Moro, eli mikä hajos ? Kynnet, laakerit, pesä vai mikä ?

Mulla Wampassa jonnin verran työstöä takana tälle syksylle, 3 kertaa on pamahtanut jossain kurvissa takaa mutta toimii edelleen.

Rätchet, kytkeytyminen etc .
    Vanhalla Formulan navalla, Salsa 2 navalla ja I9 navalla ajaneen niin onhan se mahtava ku ottaa heti kiinni varsinkin jossai kivikko juurakko trial pätkällä.
    Ja se I9 ääni 😀.

Mutta yhtään vapaaratasta en oo rikki saanut ajamalla, ehkä siksi kun niitä on ollu noin monta.

Ja harvemmalla välityksellä kyllä pärjää Läskeilevä kansa, jollei halua parempaa.

Silti ois hyvä tietää mikä heillä joilla on rikkoontunu on pettäny.

zipo Guest
    Kynnet ja samantien hammaskehät.
    Tälläsiä on tällä hetkellä varaosalaatikossa....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Moro, eli mikä hajos ? Kynnet, laakerit, pesä vai mikä ?

Mulla Wampassa jonnin verran työstöä takana tälle syksylle, 3 kertaa on pamahtanut jossain kurvissa takaa mutta toimii edelleen.
    Vissiin ne kynnet, en avannu ite vaan vein kauppaan takuuremonttiin. Kova pamaus ja jumitusta hetkeks, sit toimi muutaman kilsan ja sama, kolmannen paukun jälkeen se vaan pyöri tyhjää. Teknistä maastoa joo, omasta mielestä aika jouheva ajotyyli ja kenen tahansa mielestä painava kuski. :-)

DT tulee tilalle, sellaset toisen läskin kiekoissa ja hyvin pelaa.

Ok kiitos herrat.
    Taidan tehdä perushuollon jossain välissä , pakkastesti on tehty -31C ja polkujakin vähän ajettu. Toivotaan parasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väsä Katso viesti
    Oon ostanut fun-cornerilta Trekin jo vuonna 2005 että kyseessä ei ole ihan uus juttu.

Toi Trekin Farley on kyllä ihan aikuisten oikeesti todella hieno fätti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tämä noteerattu omassa DT:n Big Ridessä. Vaihto on mielessä.
    Tohon ratchettiin se onneksi on helppo hoitaa.
    Mitäs Zipo on mieltä; nykyisen 18t tilalle 36t vai suoraan 54t? 54:n hinta aika suolainen, onko sitten saatu etu sen arvoinen vs. 36t?
    Mulla on omassa täpärissä DT350 ja 36t. Ainakin itse olen ollut tyytyväinen enkä ole 54t kaivannut. Ajoin tuossa yksi päivä i9-navoilla olevalla konkelilla enkä huomannut merkittävää eroa kytkeytymisnopeudessa vs omani, vaikka ne i9:t ovatkin huomattavasti nopeammat (120poi, 3 ast). Taisipa olla mtbr:n palstoilta kun olen lukenut että joissain tapauksissa 54t-optiolla on esiintynyt mekaanisia ongelmia ja myös vastus nousee. Toi jälkimmäinen voi tosin johtua esim liiallisesta tai väärästä vassusta.

edit: onkos kellään siitä uudesta 9.8:sta "live"-kuvaa?
    69Hz muokkasi tätä : 14.12.2016 at 16.43 Syy: kuvapyyntö unohtui ;-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 69Hz Katso viesti
    Taisipa olla mtbr:n palstoilta kun olen lukenut että joissain tapauksissa 54t-optiolla on esiintynyt mekaanisia ongelmia ja myös vastus nousee. Toi jälkimmäinen voi tosin johtua esim liiallisesta tai väärästä vassusta.
    Joku myös epäili siellä mtbr foorumissa että vaihteet toimii paremmin tuolla 54t räikällä. Että kantsii suhtautua vähän varauksella noihin. Ja jos se vapaarattaan vastus nousis jonku hyttysen hatullisen verran, niin sekin tapahtuis vain silloin kun ei polje. Ja silloin ei hirveen kautaa fillari liiku muutenkaan..! :-)

Joku myös epäili siellä mtbr foorumissa että vaihteet toimii paremmin tuolla 54t räikällä. Että kantsii suhtautua vähän varauksella noihin. Ja jos se vapaarattaan vastus nousis jonku hyttysen hatullisen verran, niin sekin tapahtuis vain silloin kun ei polje. Ja silloin ei hirveen kautaa fillari liiku muutenkaan..! :-)
    ;-) ilmankos ne mun shimanot ei toimikaan kunnolla.... Joo, unohtui laittaa se disclaimer perään. Näillä voorumeilla on melkoisen monenlaista ammattilaista kirjoittamassa totuuden sanaa -minä mukaan lukien 8o)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •