ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 34 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Surly ICT:stä, jossa on enemmän tilaa, olisiko joku saanut peräti 2x10 toimimaan Clownshoen ja 2XL:n kanssa. Kampisetin valinta voi ehkä olla ratkaiseva tässä.
    ICT:ssä sama BB, samat Surly OD -kammet ja sama 197 mm perä kuin Blackborowissa. Just sopi uutena ulospäin shimmatulla 2x ratastuksella, mut ei enää myöhemmin. Eli ei sovi ICT:henkaan.

Mulla ketjulinja 77 mm ja 11-vaihteisesta takapakasta 1 lehti vähempänä, näin sopii mut liian liki on/hipsuu renkaaseen jos 11 lehtinen takapakka. Mut eipähän putoo ketjutkaan pienemmälle vaikka kuin rullailee taaksepäin isoimmalla rattaalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Kai on tilattu kuiten jo?
    Ei oo......
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Tietääkö kukaan mitä painaa Taiga vakio kokoonpanossa?

Odotus kesti täydet 5 kuukautta, mutta nyt tuli ilmoitus: Taiga varusteineen on tullut, koottu ja laitettu Matkahuollon kyydillä kohti kärsimättömän ennakkotilaajan kotiosoitetta.

Eilen reilut pari tuntia sulalla ja täysin läpimärällä kelillä polkujumppaa Taigalla. Eka kerta muuten mulla lumettomalla kelillä Bud/Lou combolla ja pito oli julma. Pyörän geometria on tommosessa kivikko-juurakko ajossa todella rohkaiseva ja sitä uskaltaa tyrkätä mihin vain mäkeen, droppiin tai louhikkoon. Loun sivuttaispito joutu kivien välissä ja kallioilla välillä tiukille. Lopulta huomasin, että läskin rengas voi olla liian leveä, kun ei millään meinannu löytyä hyviä ajolinjoja. Samoja polkuja olen ajanut 4" kumeilla ja ne tuntu kyllä paremmilta tuohon tarkoitukseen kuin hieman kömpelöt Bud ja Lou. Hauskaa oli kuitenkin ja märässä juurakossa pysty etenemään varmuudella.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Lopulta huomasin, että läskin rengas voi olla liian leveä, kun ei millään meinannu löytyä hyviä ajolinjoja.
    Päin ja yli. Aim and shoot vai miten se meni.

^^ itse olen samankaltaisia huomioita tehnyt, tottakai läskiin talvella "kuuluu" leveämpi nakki, mutta itsellä on DTSwissin vanteella BUD/LOU kombo ( sisureilla ) ja toisilla vanteilla ( carbon 65 mm, litkutettu ) 4.0 Jumbojampat niin melkoisesti pyörä muuttuu erilaiseksi kun pyörivästä massasta lähtee liki 500 g pois per pää. Jälkimmäisellä setillä melkoisen ketterä läski päästellä metsän siimeksessä
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Itselle tuli pyörä myös. Oon 182cm ja otin l koon. Heti istuttua pyörä tuntui luontevalta ajoasento hyvä. Renkaat vaihdoin 4.8jj ja viikonloppuna vielä bluto ja hissitolpan laittaisi kiinni. Vähän poltteli jättää 2xl kiinni mutta ehkä kun lunta tulee lisää. Fiiliksiä ja kuvia kunhan polkemiselta ennättää.

Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla

Hienoa että pyöriä on alkanu saapua ostaneille, uskon että on ollut odottamisen väärti. Mullekkin olis uudet osat jo kaupalla, sais vaihattaa nää demopyörän reilusti ajetut osat uusiin kun kerkeis poikkee Jyväskylässä.

Ja sisäkumit hiiteen niistä pyöristä! :-)

Pole Taiga Fatbike

Tosi hienoa että ostaneet on alkaneet vihdoin saada pyöriään! Kyllä markkinoiden parhaisiin lukeutuva läski on odottamisen arvoinen.

minä lähetin minäPuhelimesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoTee Katso viesti
    Odotus kesti täydet 5 kuukautta, mutta nyt tuli ilmoitus: Taiga varusteineen on tullut, koottu ja laitettu Matkahuollon kyydillä kohti kärsimättömän ennakkotilaajan kotiosoitetta.
    Tänään kampin matkahuollossa oli yx pole.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Et uskalla punnita?

Blackborow Guest
    Vähän kyllä toivoisi parempaa suojausta pyörille, jotka annetaan näiden suomalaisten tuholaisten kuljetettavaksi.

Uunituore S-koon Taiga painaa vakiovarustein ja ilman polkimia 15,8 kg. Sisurit pitäisi riipaista hittoon, mutta kun on kiire polkemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoTee Katso viesti
    Uunituore S-koon Taiga painaa vakiovarustein ja ilman polkimia 15,8 kg. Sisurit pitäisi riipaista hittoon, mutta kun on kiire polkemaan.
    Ok. Kiitos tiedosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LäskiRambo Katso viesti
    Tänään kampin matkahuollossa oli yx pole.

Taitaa olla tuo Pole, jonka kävin juuri noutamassa. Alkaa olla saatavuus ihan kunnossa kun tasan kuukausi meni tilauksesta noutoon.

On tuo kyllä härskin massiivinen kun vertaa arkicycloon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Vähän kyllä toivoisi parempaa suojausta pyörille, jotka annetaan näiden suomalaisten tuholaisten kuljetettavaksi.
    Hyvin oli kelmua laitettu ei varmasti naarmutu.

Bluto ja foxin hissitolppa ja jumbojim 4.8" hyvä oli ajella.

No lopulta Kaaduin asvaltilla ja vaihtajan korvake katki. En tiedä pitäisikö sen mennä näin, mutta toivottavasti saa nopeasti uuden.

Noita kannattaa kai olla pussillinen repussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti

Noita kannattaa kai olla pussillinen
    mul on yks varakorvake täällä vantaalla jos on kiirepaniikki päästä ajelee.

Oulussa olen. No tilaa ens viikolla. Mutta voin kyl yhtyä muihin että pyörä on törkeän hyvä. Ja ajoasento tuli luonnollisesti heti. Bluto tuolla 20km toimi kyl hyvin. Ei mitään kauhean kovaa tykitystä.

Itselläkin napsahti tänään aamulla kaatuessa korvake katki. Mistä ja minkälaista uutta korvaketta kannattaisi lähteä tilaamaan?

Kannattaa soittaa niin saavat varmaan vielä tänään korvakeen postiiin. S-postit ja muut nykyaikaiset menetelmät voi aiheuttaa viivettä. Ja mä tilaisin kaks. Uus paikalleen ja varakorvake mukaan ajeluille. Ei se sit hajoo enää kun on varautunut.

Joo, ainoastaan polen korvake toimii. Hyvin rivakkaan lähettivät uusia. Kannattaa soittaa niin voi olla jo tänään postissa ja huomenna jo kovaa ajoa.

No pitää nyt tännekin kertoa Fiiliksiä pyörästä, kun ajeltu jo pari viikkoa. Käytin blutoa keulalla ja ajelin sillä jonkin aikaa, mutta blutossa perus häikkää niin otin pois ja pistin jäykän takaisin ja samalla 2xl renkaat.

Pyörä kyl toimii hyvin, ajoasento on hyvä ja tarpeeksi hyökkäävä omaan makuun (182cm ja l koko). Pyörä on ollut hyvin luonteva kaikkineen paitsi kiipeämään. Ongelma varmaan on kun edellinen pyörä oli 17.5 " farley jonka kiipeäminen toimi niin että kaikki paino keulaan ettei se nouse, liian pieni runko ja paino pitkästi takarenkaan päällä varmisti ettei pito häviä. No nyt sit taigalla ajoasento on sit menee samanlain: paino keulaan ja mahdollisimman lähelle vaakaputkee, niin eikö perä kevene niin että alkaa sutimaan. No nyt tietoisesti yrittäny pitää painoa takana ja homma alkaa luonnistua.

2xl renkaat on aika oma juttu. Ei kovin rullaa mutta niillä saa helposti hyvän flown päälle. Aluksi oli hauska rengas, sit tuntu että aivan kauhea, nyt sit on taas aika hauska. Aika tarkka paineista tuntuu olevan.

Foxin transfer hissitolppaa voisi kehua myös, toiminut kaikissa säässä tosi hyvin (0 - - 25 astetta).

Pyörä on kyl lunastanut kaikki odotukset. Seuraavaksi tulee runkolaukku ja muut retkeilyhärvelit, valmistautuen syöte mtb winteriin.

Saa tulla koeajolle Ouluun jos kiinnostaa. Hissitolpan takia satulaa ei ihan hirveän korkealle saa pingotettua.

Oma alkaa olemaan kaiketi lopullisessa kuosissaan, Clown Shoet tulee vielä painoiksi. Kun vaaka ei heilahda kuin 16,3 kiloon.

Mitään moitittavaa en edelleenkään keksi pyörästä. Luulen ajavani tällä hyvinkin pitkään.

Lissää vaan kokemuksia tänne. Pole Taiga 2XL renkailla ja tarakalla molemmissa päissä on alkanut kiinnostamaan. Nykyiseen ei mahdu kuin 4.0 renkaat. Pole Taigaan olen ajatellut kesäksi toista kiekkosettiä 29+ tai 27,5+ renkailla, mahtaakohan onnistua?

Täytyy jossain vaiheessa kysellä suoraan Polen porukoilta, mutta täksi talveksi en poliittisista syistä voi toista läskiä hankkia, kun on vielä nykyisestäkin puolet maksamatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Pole Taigaan olen ajatellut kesäksi toista kiekkosettiä 29+ tai 27,5+ renkailla, mahtaakohan onnistua?
    Tottakai onnistuu, kapeampia ja matalampia kuin 2xl, joten mahtuuhan ne. Ja ainakin on sit tilaa haarukoissa jos ajaa mudassa.:-)
    Keskiön korkeushan tuossa madaltuu, että polkimet saattaa kolista hieman herkemmin kiviin kuin isoilla renkailla.

Mitään varsinaista uutta ei oo ajofiilis puolelta, edelleen tykkään kuin hullu puurosta ja pyörä pelaa kuin unelma. Tosi hyvin etenee maastossa. Enemmän pitäis ehtiä vaan ajamaan.

Mä oon jonkin verran ajanukin, edellisellä viikolla yli 8h (näissähän ei kilometreistä kannata puhua) ja käsitys vaan vahvistuu, että tämän geometrian ratkaisut sopii läskiin todella hyvin. Tämä pyörä on yksinkertaisesti helppo ajaa eikä vaadi kuskilta yliluonnollisia asentoja tai taitoja, että eteenpäin pääsee myös ylämäkeen vaikka pito olisikin hiukan kehnompi. Läskillä paljon tarvittava tasapainoilu on helppoa ja keula pysyy linjassa paljon edellistä läskiä (Panzer) paremmin. Negatiivisena näin jossain vaiheessa tuon loivan keulakulman tuoman ominaisuuden, jonka takia hitaassa vauhdissa jyrkästi kääntäessä pyörä pyrkii kaatumaan sisäkurvin puolelle, mutta nyt siihenkin on tuttunut ja hieman eri tavalla painottamalla tuo sujuu loistavasti. Ennemmin näin kuin jyrkän keulan puskeva ominaisuus.

Ainut vieläkin hieman ristiriitaisia fiiliä aiheuttava tekijä on tuo satulatolpan kulma. Nyt ajoin pitkästä aikaa (Halloween Hikessa viimeksi) XC pyörällä hiekkatielenkin ja tämä vain vahvisti tunnetta, että tolpan kulmalla on todellakin merkitystä polkemiseen sekä tekniikan että lihaksiston näkökulmasta. Tässä Polessa meinaa helposti tulla semmoinen fiilis, että voimakkaampi polkeminen keventää takapuolta satulasta. Lisäksi olen pannut merkille, että jotenkin erikoisesti tuntuisi etureidet kuormittuvan Taigassa enemmän. Näihin on tässä kuukauden päivät ajaessa tottunut ja tuo keventelyn fiilis on vähentynyt. Nyt kuitenkin XC pyörällä ajaessa huomasti selkeästi, että ei tullut tuota kevennysfiilistä lainkaan vaikka runttasi satulasta niin kovaa kuin jaloista lähti. Samoin takareisien yläosa ja pakaroiden alaosa kuormittui enemmän. Tuo 77 astetta on tosiaan sama kuin TT-pyörissä, mutta niissä taas keula on niin alhaalla, että asento on muutenkin aivan erilainen. Toisaalta tuo pysty tolppa luo hyvin tasapainoisen ajoasennon renkaiden väliin, joten useimmissa tilanteissa näin läskivinkkelistä se on tärkeämpää.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Lisäksi olen pannut merkille, että jotenkin erikoisesti tuntuisi etureidet kuormittuvan Taigassa enemmän.
    Tämä huomattu myös. Proto mukaanlukien ajoa takana kai reilut 2tkm ja edelleen sama huomio.

että tämän geometrian ratkaisut sopii läskiin todella hyvin. Tämä pyörä on yksinkertaisesti helppo ajaa eikä vaadi kuskilta yliluonnollisia asentoja tai taitoja, että eteenpäin pääsee myös ylämäkeen vaikka pito olisikin hiukan kehnompi. Läskillä paljon tarvittava tasapainoilu on helppoa ja keula pysyy linjassa
    Täysin samaa mieltä. 2XL renkaat yhdistettynä edellisiin ja etenemiskyky varsinkin hangessa on hämmästyttävä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •