FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 91 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

  1. #2701
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Töihin polkiessa n. -4 ja +1h nitkuttamisen jälkeen muuten sopivan lämmin, mutta varpaat kylmät. Jalassa wanhat cvnnon Shitmanon MW80.

    Epäilen syyksi nilkan seudun huonoa eristystä, siis ei vain kengissä vaan Goren succicsissakin. Olen ennenkin huomannut sen vaikuttavan aivan oleellisesti varpaiden hyvinvointiin. Millähän noita nilkkoja nyt sitten eristäisi kun succisten alle ei mahdu mitään?
    Kyllä valitettava totuus on, että jos omaa kylmät varpaa nuo Shimanot ja uudet vastaavat mallit ei todellakaan ole talvikengät vaikka olisi mitkä lahkeet ja säärystimet. noin +5 kelissä menee just vielä itsellä merino laskettelusukalla ja folio pohjallisella. Pohjat hohkaa sikana kylmää ja varpaiden eristys olematon.

    Laken 303 menee samoilla sukilla + paksuilla merino villasukilla noin -5 noin +parintunnin lenkillä. Tosin Lenz:in akku pohjalliset tulee kyllä laitettua niihinkin, niin ei kylmyys kiusaa yhtään. Näistä, kun aika jättää on seuraavat luultavasti Wölvit tai MXZ400 Laket.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  2. #2702
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Useamman sadan talvisen kilometrin ja vaihetelevien kelien (sadetta, sohjoa, pakkasa -12C) voin vain kehua lisää noita aiemminkin kehumiani Diadora Polarflex Plus - kenkiä. Ei tule vedet sisään sateella ja tavallisessa sukalla pärjää -12C pakkasessa. Merinosukalla varmasti vielä kylmemmässäkin.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  3. #2703
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    tavallisessa sukalla pärjää -12C pakkasessa. Merinosukalla varmasti vielä kylmemmässäkin.
    Lisäisin tähän varauksen, jos omaa ei palelevat varpaat.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #2704
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Lisäisin tähän varauksen, jos omaa ei palelevat varpaat.
    Viime talvena käytin samoilla keleillä polkiessa tavallisia, vuorillisia talvikenkiä (siis ihan sellaisia kävelyyn tarkoitettuja), joissa oli sukka ja villasukka - ja varpaita paleli.

    En sitten tiedä, onko mulla palelevat varpaat vai ei... Noh, itse olen tyytyväinen näihin - se riittää mulle
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  5. #2705
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Normi talvikengät voi olla hyvinkin kylmät, koska välipohjassa ei ole ilmaa välissä eristeenä, vaikka muuten olisi karvavuorta ym. Metalli Flätistäkin johtuu kylmä herkästi tässä tapauksessa. Nää on, niin yksilöllisiä juttuja millä tarkenee.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #2706
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Kyllä valitettava totuus on, että jos omaa kylmät varpaa nuo Shimanot ja uudet vastaavat mallit ei todellakaan ole talvikengät vaikka olisi mitkä lahkeet ja säärystimet. noin +5 kelissä menee just vielä itsellä merino laskettelusukalla ja folio pohjallisella. Pohjat hohkaa sikana kylmää ja varpaiden eristys olematon.

    Laken 303 menee samoilla sukilla + paksuilla merino villasukilla noin -5 noin +parintunnin lenkillä. Tosin Lenz:in akku pohjalliset tulee kyllä laitettua niihinkin, niin ei kylmyys kiusaa yhtään. Näistä, kun aika jättää on seuraavat luultavasti Wölvit tai MXZ400 Laket.
    Mulla on myös Laken 303 kengät ja vajaa pari vuotta sitten ostetut Lenzin 1200 Lithium akkuyksiköt Lenzin 3.0 pohjallisilla. Viime kevääseen asti toimivat hyvin mutta keväällä jo huomasin, että toinen akkuyksikkö ei enää kestä 1-2 teholla paria tuntiakaan. Yhteensä käyttö on ollut melko vähäistä, koska poljen talvella vain satunnaisesti. Epäilen käyttökertoja olevan enintään kolmekymmentä. Kesän säilytin akkuja lähes täyteen varattuina, kuten olen lukenut Lithiumien mielellään säilytettävän. Eli latasin täyteen, jonka jälkeen pidin hetken päällä ennen varastointia.

    Nyt olen taas ottanut lämmittimet käyttöön ja ajanut pari työmatkaa. Toisen akkuyksikön teho on kuitenkin hyytynyt entisestään. Pari päivää sitten totesin ja havainnoin tämän erityisesti, kun juuri täyteen ladatuista akuista tämä toinen akku hyytyy jo menomatkalla töihin. Matka kestää tunnin ja alkumatkan säätö oli ykkösellä, loppumatkan kakkosella. Toinen kesti päällä ilman latausta vielä paluumatkankin koko ajan 2-teholla ja ajallisesti se paluu oli yli 1,5 h kaupassa käynteineen. Toisessa yksikössä on selvästi siis vikaa.
    Toivon, että maahantuoja / valmistaja, ottaa asian vakavasti ja löytää kuluttajan kannalta hyvän ratkaisun. Informoin jo heitä asiasta ja kysyin mitä tehdään. Periaatteessa takuu on akkuyksikölle kuulemma vain vuoden mutta tästä riippumatta virhevastuu on toki olemassa, jos tuote ei kestä sitä mitä sen laatuiselta / hintaiselta tuotteelta olema olisi.

    Nimimerkki vain vasemmassa päkiässä varpaat jäässä ja suonenveto työmatkalla

  7. #2707
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Useamman sadan talvisen kilometrin ja vaihetelevien kelien (sadetta, sohjoa, pakkasa -12C) voin vain kehua lisää noita aiemminkin kehumiani Diadora Polarflex Plus - kenkiä. Ei tule vedet sisään sateella ja tavallisessa sukalla pärjää -12C pakkasessa. Merinosukalla varmasti vielä kylmemmässäkin.
    Mä pärjään merinovillasukalla 0-kelillä. Kylmemmällä en. Vesitiivis varsi on varsin matala joten saa olla pitkät housut ettei vesi tule sisään sateella. Mutta muuten lestiltään omaan jalkaani erinomaiset kengät. Mulla on Diadora Polarex Plus.

    Tuossa jokin aika sitten ajelin muutaman asteen pakkasella Haglöfsin vaelluskengillä (pelkkä goretex, ei mitään vuorta ja jalassa ohut merinovillasukka) ja rallinaaman chester -fläteillä, eikä tullut kylmä. Taidan siirtyä flätteihin kovemmilla pakkasilla. Eipä tule klossien ja polkimien kanssa lumiongelmiakaan.

  8. #2708
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Flätit tuli miullekin käyttöön täksi talveksi, saa valita keliin sopivat jalkineet. Itselläni tosi herkästi paleltuvat jalat.

  9. #2709
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Mulla kuolee toinen 2 teholla noin 4 tunnin kuluttua -7 eli se on huonompi, kuin toinen, mutta ei niin radikaalisti, kuin sinulla. Olisko 4 talvi menossa nyt. Akut on 303 hihnassa taivas alla. Samat lionit 1.0 pohjallisilla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #2710
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    5-10 näyttää olevan jotkin talvi versiot olemassa noista flätti kengistä. Onko kukaan ehtinyt niitä jo pakkasella ulkoiluttamaan?

  11. #2711
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    5-10 näyttää olevan jotkin talvi versiot olemassa noista flätti kengistä. Onko kukaan ehtinyt niitä jo pakkasella ulkoiluttamaan?
    Näitä varmaan tarkoitat:http://www.fiveten.com/us/bike/all-m...-high-midnight

    Mulla on tommoset. Vielä ei ole kovempia pakkasia ollut, mutta ainakin muutaman asteen pakkasella tarkenee mainiosti normisukilla. Otin hieman isommat kuin kesä Five Tenit, niin on tilaa kovemmilla pakkasilla paksummalle sukalle. Pitää myös jalat kuivana vesisateella. Suosittelen.

  12. #2712
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Joo noista juuri oli kyse. Samaa mietin itsekin että varmaan kannattaa ottaa yhtä kokkoa isompi talveksi, mahtuu sitten ne talvella tarvittavat villasukat sinne alle.. Josko joulun jälkeen löytäisi jostain sopivasti alennettuna niin pitänee ostaa ne.

  13. #2713
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Jos satut asumaan pääkaupunkiseudulla niin Hi5bikes myy noita hyvään hintaan. Sieltä hain omani.

  14. Noilla FiveTenin kengillä jalkautuminen voi olla mielenkiintoista puuhaa pohjakuvio(ttomuude)n takia. Jos vallan ostamaan aikoo erikseen talvikäyttöön, niin pohtisin että oisko tavan vaelluskenkä sittenkin parempi (ja yleiskäyttöisempi) vaihtoehto...
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  15. #2715
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Talvikengän pohjan pidolla on kyllä merkitystä... Mukava jalkautua, jos ei joka kerta ole perseellään.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  16. #2716
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Näkisin tämän ehkä siten että talvikengän pohjan pidolla polkimella on eniten väliä. Välillä ollut jotain normikenkiä mitkä lipsuu lumisilla polkimilla tehden ajamisesta hyvin haastavaa. Noita Freerider EPSiä oon käyttänyt pakkaskeleilla ihan normaaleina hengailu kenkinä. En ole vielä kaatunut pohjan pidon puutteen takia... Mutta eihän ne tietenkään vaelluskäyttöön ole paremmat kuin vaelluskengät, pyöräilyyn ehkä...

  17. #2717
    Näkisin asian samalla tavalla. Lisäksi näkisin, että pitää hankkia yhdet fivetenit lisää elikkä nuo em EPSit Freerider Elementsin ja Impact Highn väliin. Kiitos raportista.

  18. #2718
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Jalassa 45NRTH Japantherit. Lähdössä pakkasta 11, kolmen tunnin päästä 15. Jalassa Craftin lyhytvartinen Warm Bike- sukka ja sen päällä noname pitkävartinen urheilusukka. Ei nyt varsinaisesti jalat paistuneet, mutteivät kyllä palelleetkaan. Lesti on MW80:iin verrattuna tilava eli varpaita mahtuu heiluttelemaan kengän kuitenkaaan olematta liian väljä. Pohja on pitävä eikä askel lipeä jäiseltä tukilta. Pohja on jäykkä ja kantapää huomattavasti, lähes maantienpopon omaisesti päkiää korkeammalla.
    Peikkomainen flaksi

  19. #2719
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Minun jalassani NorthWave Celsius 2 GTX:n mukavuusraja maantieajossa taitaa muodostua noin -5°C asteeseen. Tänään tasan 3h yhtä köyttä cyclocrossilla kaikenlaisilla teillä, keskari 21,3km/h. Lenkin aikana lämpötila taisi tippua noin viidestä pakkasasteesta lähemmäs kymmentä. Täytyi taktikoida useaan otteeseen himmaako ja vähentääkö siten viiman vaikutusta, vai laittaako enemmän hönkää pönttöön ja lisää lämmöntuottoa.

    Pohjat ja pohjalliset kuitenkin eristää äärimmäisen hyvin, ei aavistustakaan kylmän johtumisesta klossin kohdalta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #2720
    Kysymys - saako Lake 303 kenkiin boa kiristin rengasta varaosana? Eilen GFBD:ssä meni se rikki omista kengistä.

  21. #2721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Kysymys - saako Lake 303 kenkiin boa kiristin rengasta varaosana? Eilen GFBD:ssä meni se rikki omista kengistä.
    itse itselle vastaten : http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ii!-(Lake-303)

  22. #2722
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Saa. Sillä on elinikäinen takuu. Maahantuojalta tai jälleenmyyjältä pyytämällä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  23. #2723
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Omaan kokemukseen perustuen Freerider EPS pitää todella hyvin polkimella. kenkä on jalkautuessa toki liukas jäällä, mutta siihen auttaa sellainen kantapäähän kiinnitettävä kumipiikkisetti, jota mummotkin käyttävät. Ei yllä polkimille, mutta takaa pidon jalkautuessa. Tuo kenkä ja villasukka on aika lämmin setti (kärsin valkoisista varpaista), mutten silti uskaltaisi lähteä useamman tunnin lenkille. Viimeksi tuli vilu -5C asteessa.
    Roots, bloody roots

  24. #2724
    Tässä pähkäilen 45NRTH Wölvhammerien ja Shimano XM9 kenkien välillä, kummat olisi lämpimämmät ja mukavammat jalkautuessa. Kumpi olisi parempi talvikenkä kokonaisuutena?

    http://45nrth.com/products/footwear/wolvhammer

    http://www.shimano-lifestylegear.com...pSccontentsPro

  25. #2725
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59
    Shimano on multi-season kenkä joka jo kertoo että se ei varsinaisesti ole talvikenkä. Toki jos etelän talvet jäävät pyörimään nollan tuntumaan niin nuo shimanotkin on riittävät. Jos haluaa talvikenkää ja aikoo olla pidempään -5°C tai alle olosunteissa niin ehdottomasti Wölvhammerit..

  26. #2726
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Toinen on Laken talvikengän ohella parhaana mahdollisena pidetty lämmin, korkeavartinen talviajokenkä. Toinen on matalahkovartinen nilkkuri, joka on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön eli muuhunkin kuin talveen. kumpikohan on parempi talvikenkä...

  27. #2727
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    45NRTH sanotaan maastopyöräilykengäksi. Mikä siitä tekee maastokengän ja miksi se ei olisi hyvä maantiellä esim. krossarilla ajettaessa? Laken MXZ303 ei kuulu taas maastoon tai maantielle, on vaan talvikenkä. Onkohan siinä jotain periaatteellista eroa 45NRTH:n verrattuna. Hintakin on Bikeshopissa hiukan alempi kuin kilpailevalla tuotteella XXL:ssä.

  28. #2728
    Nonni, Wölvhammerit siis. Omat varpaat ei palele kovin helposti ja olen pärjännyt maastossa tähän saakka lämpöjen puolesta Shimanon MV81 kengillä, mutta onhan nuo kuin kaviot kalliolla liukkaat jalkautuessa kovalla alustalla.

  29. #2729
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    45NRTH sanotaan maastopyöräilykengäksi. Mikä siitä tekee maastokengän ja miksi se ei olisi hyvä maantiellä esim. krossarilla ajettaessa? Laken MXZ303 ei kuulu taas maastoon tai maantielle, on vaan talvikenkä. Onkohan siinä jotain periaatteellista eroa 45NRTH:n verrattuna. Hintakin on Bikeshopissa hiukan alempi kuin kilpailevalla tuotteella XXL:ssä.
    Lukkopoljinkengistä kun puhutaan niin maastokengissä on luonnollisesti pohjassa maastoklossille sopivat reiät. Lake on myös maastokenkä, mutta ei kai sillä kukaan kiellä maantietä ajamasta jos siinä krossarissa vaan on maastopolkimet.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  30. #2730
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Eli spd on maastopyörien standardi? Näin sitä huomaa, mitä kaikkea ei ole tullut edes ajateltua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •