Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
Ohjekirjassa taisi oll Axel Nuts Front 24-29Nm. Oman momenttiavaimen asteikko loppui juuri 24Nm:iin, joten kiristin siihen saakka.
Oho, noin kireällekö se pitäisi vääntää? Taisin olla vähän ylivarovainen tuon hiilikuituhaarukan kanssa kun näppituntumalta väänsin sen maksimissaan vain muutamaan nyyttoniin. Noihin lukemiin ei kyllä tuo Bilteman pikkuavain enää taivu, joutuu sitten käyttää jo pykälää isompaa momenttiavainta. Kiitos tiedosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
Taidanpa puhua (on termit vähän hakusessa vielä) eli siis siitä ruuvista,
Ei mitään, tässähän näiden kanssa tulee mukavasti tutuksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
mikä on näkyvissä ja osoittaa suoraan ylöspäin ja minkä alle/ympärllle ohjainkannatin kiinnitetään. Sen tosiaan muistin aiemmista kokemuksista, että kiristysmomentti on yleensä siinä todella alhainen. Taisin tehdä tuon ohjainkannattimen asennuksen niin, että irrotin kansiruuvin ja sen alla olevan "korkin", pudotin ohjainkannattimen paikalleen, kiristin oikeaan momenttiin kannattimessa olevat olevat kaksi ruuvia ja lopuksi laitoin kansiruuvin korkkeineen paikoilleen ja kiristin n. 3Nm:iin (se taisi valmiiksikin olla suht. löysällä ennen kuin irrotin). Pitääpä tehdä homma uudestaan tuolla mainitsemallasi tavalla, jos se kerran niin tulee tehdä.
Kannattaa tehdä. Noin tehtynä sieltä ei todennäköisesti kaikki klappi ole lähtenyt. Se voi toki siltä nyt tuntua, mutta sopivasti kiven tms. yli ajaessa kun keula tärähtää siellä osat löytävät paremmin paikkansa ja sitten sitä klappiakin tulee. Eli sillä kansiruuvilla tehdään säätö oikeaan kireyteen, ja sitten ne stemmin (ohjainkannatin) sivuruuvit lukitsevat sen kannattaminen siihen oikealle kohdalle. Tässä vaiheessa kansiruuvi on tehnyt tehtävänsä, joten sen voi jättää vähän löysemmällekin, koska todellisen kiinnitystyön tekevät ne stemmin ruuvit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
Se tosiaan jäi askarruttamaan, että pitääkö noita jarruja alkaa säätämään, kun kahvat menevät pohjaan vaivatta (joskin jarrut kyllä toimivat) vai onko tämä levyjarrujen ominaisuus (aiempien pyörieni V-jarruthan piti virittää niin, että jarrukahvojen ja ohjaintangon väliin jää sormi pari). Te uusien Silverbackien omistajat, ovatko jarrut olleet heti kättelyssä toimintakunnossa?
Levyjarrut saavuttaa parhaan tehonsa vasta muutaman kovan jarrutuksen jälkeen, joten aluksi sitä kahvaa joutuu painamaan hyvinkin syvälle jotta fillari jarruttaisi. Myöhemmin tuo helpottaa. Mullakin nyt kahva painuu jotakuinkin pohjaan. Tässä scoopissahan on resin-jarrupalat. Niiden ominaisuuksiin kuuluu tasaisemmin tehostuva jarruvoima (modulaarisuus), ts. jarrukahvalla voi helpommin säädellä haluttua tehoa. Kääntöpuolena jarrut eivät ole niin purevat kuin perinteisemmät metallipalat, ja kokonaistehokin jää vähän heikommaksi. Lisäksi jarrupalat kuluu etenkin märkinä vissiin aika nopeastikin. Itse tykkäisin enemmän purevasta tyylistä, joten varmaankin näiden kuluttua loppuun vaihdan metallipalat & niille sopivan jarrulevyn.

Nestejarruissa ne palat muuten säätyy itsekseen sopivalle etäisyydelle jarrulevystä, joten käytön myötä myös tuossa suhteessa kahvan pitäisi ruveta toimimaan oikealla tavalla. Tämä tosin vaatii sen että jarrukahvan pystyy painamaan niin pohjaan että palat eivät levyä vasten kohtuu voimalla enää kovemmin voi painautua, joten jos ohjaustanko tulee liian aikaisin vastaan jarrua painettaessa, tämä itsesäätävyys estyy ja silloin voi joutua käsin ensiksi säätämään jarruja.