HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 270 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 170 220 260 268 269 270 271 272 280 320 370 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.071 - 8.100 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8071
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tohon on ihku laskea perse. Säämiskä kovilla.
    Kyllähä siinä housut repeää komeasti ja voi olla että ei istuta pyörän satulassa vähään aikaan.

  2. #8072
    Kruunu Guest
    RadonJussilta ihailtavan ennakkoluulotonta rengastestailua. Kritiikistä huolimatta hienosti raportoit testaustuloksia muiden kuultavaksi ja nähtäväksi. Respect!

    Pitoa on varmasti riittämiin ja lyhyempikin 13-16 millinen ruuvi antaa metsissä nastoihin verrattuna reilusti lisäpitoa. Renkaan rungon kestävyys lienee haaste ruuvin tehdessä liikettä jokaisella maakosketuksella. Sisäkumin ja ruuvin kannan väliin taitaa olla pistosuojakalvoja, mutta en tiedä onko tarjolla fatbike kokoluokan tuotteita. Ilmastointiteippi näyttää antavan kohtuullisen hyvän suojan.

    Mielenkiintoista kuulla, miten kilometrit kohtelevat renkaita. Toivon mukaan ei tule renkaan päälle horjahduksia.

  3. #8073
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    RadonJussilta ihailtavan ennakkoluulotonta rengastestailua. Kritiikistä huolimatta hienosti raportoit testaustuloksia muiden kuultavaksi ja nähtäväksi. Respect!

    Pitoa on varmasti riittämiin ja lyhyempikin 13-16 millinen ruuvi antaa metsissä nastoihin verrattuna reilusti lisäpitoa. Renkaan rungon kestävyys lienee haaste ruuvin tehdessä liikettä jokaisella maakosketuksella. Sisäkumin ja ruuvin kannan väliin taitaa olla pistosuojakalvoja, mutta en tiedä onko tarjolla fatbike kokoluokan tuotteita. Ilmastointiteippi näyttää antavan kohtuullisen hyvän suojan.

    Mielenkiintoista kuulla, miten kilometrit kohtelevat renkaita. Toivon mukaan ei tule renkaan päälle horjahduksia.
    Kiitoksia palautteesta! Halusin testailla tämmöstä ku halusin lisää pitoa mutta en viitsinyt alkaa ostamaan uusia renkaita ku oli tommoset ylimääräisenä varastossa. Nuiden kans ollut nollabudjetti nii kehtasin alkaa kokeileen.
    Nyt oon tehny sen eturenkaan 19mm ruuveilla kahteen riviin ja lyhensin takarenkaasta tuon laitimmaiset rivit käytännössä olemattomaksi. En jaksanu alkaa irrotteleen ruuveja.
    Lenkillä oli pohjana lumisia polkuja ja kelkka- sekä mönkkärireittejä. Kaveri ajoi samallaisella läskillä samoilla renkailla mutta ilman piikkejä mukana nii pysty hyvin vertaileen eroja.
    Rullaavuus oli tietenki kovalla pohjalla piikeillä huonompi. Mönkijäurissa piikeistä oli taas iso etu ku ei vedellyt lähellekään niin paljon kuin mitä ilman. Sama homma lumisilla pitkospuilla. Suolla kun ajeli loskassa nii siihen ne antoi kans hyvin varmuutta. Kuitenki lumella ja tampatuilla jäljillä ei oikeastaan ollut mitään eroa.
    Ajelen nuilla piikeillä ainakin nyt jonkun aikaa ja fiilistelen että miltä ne tuntuu ja kestääkö pitemmän päälle.

  4. #8074
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Budissa on toivottavasti parempi lumisivuttaispito, sellaista kun tässä seuraavaksi olen menossa painimaan vanteelle. Yhden lenkin ennätin sillä ajaa keväällä lumien jo lähdettyä, ja kyllä se rullaa ok, mutta paino tuntuu. Rullaavaa ja lumessa pitävää takarengasta en osaa sanoa, itse laitan rullaamisen uhraamisen uhallakin Loun kun halvalla sain.
    Rullaaminen katosi aivan täysin kun laitoin Loun takarenkaaksi. Edessä en tosiaan huomannut Bud vs. JJ kummempaa eroa rullaavuudessa, mutta ilmeisesti Loun poikittaisen kuvion ohella se renkaan jäykkyys syö takarengaskäytössä muodonmuutosenergiaa niin että meno on todella tahmeaa. Pidossa ei näillä ensilumilla vielä ole ollut valittamista. Painetta nostamalla rullaavuutta saattaisi ehkä saada hiukan parannettua ilman että pito heikkenisi ratkaisevasti, kun kuvio on kuitenkin niin karkea, mutta paineen nosto kuulostaa epämukavuudelta.

    Ei ihme jos jollekin on jäänyt läskistä raskas käsitys, jos ensikoeajo tapahtunut noilla renkailla. Ei pääse ajoviima kylmettämään tai syke laskemaan, kun tuota vääntää eteenpäin.

  5. #8075
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Hahaa, ja mie ajelin vuodenpäivät Lou molemmissa päissä ympärivuoden 😀

  6. #8076
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Rullaaminen katosi aivan täysin kun laitoin Loun takarenkaaksi. .
    Joo varsinki ku laittaa propulsion suuntaan. Pito on kyl ihan mahoton mitä kävin tuol 20cm hangessa testaileen. Budilla alko olemaan jo vaikeutta pysyä suunnassa mutta lousta ei vetopito loppunu
    Testasin myös kaltevassa rinteessä ku meinattiin että loussa ei sivuttais pitoa ole. Ei lipsunu.

  7. #8077
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti

    Ei ihme jos jollekin on jäänyt läskistä raskas käsitys, jos ensikoeajo tapahtunut noilla renkailla. Ei pääse ajoviima kylmettämään tai syke laskemaan, kun tuota vääntää eteenpäin.
    No läski on läski, kai sen nyt jokainen tiedostaa? Ei sen tartte kevyt olla.
    Sitä varten on toiset pyörät.

    Itseä jaksaa vaan ihmetyttää tää läskien keventely ja maksimaalisen rullauksen hakeminen. Se on läskipyörä! Nimikin jo kertonee asian laidan?

    Miksi edes hankkia läskiä jos tuijottaa puntariin tai rullaukseen?
    Ostaa sen 8kg xc-tykin?

    Edit: ja kukin tietty tavallaan. Myös ihmettelyn suhteen.
    brilleaux muokkasi tätä : 02.12.2016 at 07.35

  8. #8078
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Niinpä ^^👍😊

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  9. #8079
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Noviisi tässä suunnittelee litkutusta,jätetäänkö se "vannenauha" tms sinne alle ja teippiä päälle vaiko poies ja pelkkää teippiä?

  10. #8080
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Noviisi tässä suunnittelee litkutusta,jätetäänkö se "vannenauha" tms sinne alle ja teippiä päälle vaiko poies ja pelkkää teippiä?
    Riippunee vanteesta. Jos pinnojen nippelit ovat vanteen ulkopinnalla, jättäisin vannenauhan suojaksi. Jos nippelit uppoavat vanteeseen, eikä vanteessa ole suuria kevennysreikiä, voi pelkkä teippi riittää. Itselläni on DT Swissin BR710 vanteet ja jätin vannenauhan paikoilleen ja käytin pari kierrosta Gorilla-teippiä.

  11. #8081
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Rullaaminen katosi aivan täysin kun laitoin Loun takarenkaaksi. Edessä en tosiaan huomannut Bud vs. JJ kummempaa eroa rullaavuudessa, mutta ilmeisesti Loun poikittaisen kuvion ohella se renkaan jäykkyys syö takarengaskäytössä muodonmuutosenergiaa niin että meno on todella tahmeaa. Pidossa ei näillä ensilumilla vielä ole ollut valittamista. Painetta nostamalla rullaavuutta saattaisi ehkä saada hiukan parannettua ilman että pito heikkenisi ratkaisevasti, kun kuvio on kuitenkin niin karkea, mutta paineen nosto kuulostaa epämukavuudelta.
    Juu onhan se tahmea ajaa. Itselläkin tuli laitettua Lou taakse tälle talvelle ja kyllähän tuo taas raskaalta traktorilta tuntuu. Bud toimii kyllä takanakin varsin hyvin ja rullaa paremmin kuin Lou.

  12. #8082
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Toisaalta en saa Budista takana oikein mitään kiksejä 4.8" JJ verrattuna. Vetopitoa ei ainakaan ole enemmän. Sivupitoa juu enempi, mutta ei merkitystä, mutta turhaa painoa 400g lisää. Eli Loun vaatii, jos JJ:tä enemmän vetoja tarvii, mutta JJ pärjää hyvin.
    Eilisessä kelissä ei rullauksella ole väliä 10cm uutta pakkaslunta. 2.5H ja 15km polun aukomista mäkisessä maastossa. Lou olis ollut paikallaan etumiehellä seuraava pärjää paremmin JJ. No Kyllä se Budillakin aika mäet tuli ylös. Eli taas vaihtuu taakse 4.8" JJ ja Bud pysyy edessä. Näillä pärjää hienosti 99% lopun 1% saa tunkata.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  13. #8083
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Pitää kyllä päästä joskus kokeilemaan tommosta herkästi rullaavaa rengasta. Tai oonhan mä ajanu 4.0" JJ renkaalla, mut en mä kyl mitään positiivista huomannu. Sitä samaa saatanan polkemista se oli niilläkin..! :-)

  14. #8084
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Sitä samaa saatanan polkemista se oli niilläkin..! :-)
    Näin. Polkeminen keskeytyy yleensä pidon menetykseen. Ei huonoon rullaavuuteen.

    Harvemmin polkeminen myöskään keskeytyy jos läski painaa sen 15kg 11kg sijaan.

  15. #8085
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Näin. Polkeminen keskeytyy yleensä pidon menetykseen. Ei huonoon rullaavuuteen.
    Juu, sillä minäkin siedän kompromissin pidon hyväksi maastokäytössä, koska se on pyöräni ensisijainen ja ainoa käyttö. Silti hämmästykseni oli aitoa, että kuinka paljon traktorinrengas voikaan jarruttaa menoa.

  16. #8086
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Näin. Polkeminen keskeytyy yleensä pidon menetykseen. Ei huonoon rullaavuuteen.

    Harvemmin polkeminen myöskään keskeytyy jos läski painaa sen 15kg 11kg sijaan.
    Erittäin hyviä pointteja muuten

    Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

  17. #8087

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Imho pyöriviä massoja voi aina vähän tarkkailla ja minimoida oman maun mukaan, ei kai se läskipyöräaikanakaan ole muuttunut... kilo pois kehiltä tuntuu itsellä ainakin isosti käännöksissä, kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.
    Huomasin tuon tubelessoinnin sivutuotteena, kevennys ei siis ollut itsetarkoitus, ennenkuin joku ristiinnaulitsee.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  18. #8088
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Silti hämmästykseni oli aitoa, että kuinka paljon traktorinrengas voikaan jarruttaa menoa.
    TAI, kuinka paljon se lipsuva hyvin rullaava rengas voikaan jarruttaa menoa? Ihan mistä suunnasta asiaa katsoo.
    Heikohkoon rullaavuuteen tottuu äkkiä. Siihen että nousut jää nousematta sutivan kumin takia ei totu. Se vähän kyrpii joka kerta.

    Eikä se Lou huonosti rullaa, hyvinkin ajettava renkula. Imo. Mukavakin vielä.

    Kuten on varmasti käyny ilmi, allekirjoittanut arvostaa pitoa. Yli muun. Sen avulla pääsee eteenpäin. Useasti paremmin kuin sillä kevyesti rullaavalla.

  19. #8089
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    kilo pois kehiltä tuntuu itsellä ainakin isosti käännöksissä, kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.
    Tuntuu toki. Mutta kellä pirulla on kiire?! Maisemia siellä metässä katellaan. Ja syödään mustikoita. Jopa makkaraa. Harvemmin kylläkin. Joskus juodaan kaliaa tai kaakaota.
    Mä just tilasin kiekot jotka lisää pyörivää massaa.
    Sen voi ottaa vaikka nousujohteisena harjoitteluna?
    Ainoastaan plussaa lihas- ja yleiskunnon kehitykselle, eikö?

  20. #8090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tuntuu toki. Mutta kellä pirulla on kiire?! Maisemia siellä metässä katellaan. Ja syödään mustikoita. Jopa makkaraa. Harvemmin kylläkin. Joskus juodaan kaliaa tai kaakaota.
    Mä just tilasin kiekot jotka lisää pyörivää massaa.
    Sen voi ottaa vaikka nousujohteisena harjoitteluna?
    Ainoastaan plussaa lihas- ja yleiskunnon kehitykselle, eikö?
    ^^Täysin samaa mieltä.

  21. #8091
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Kyllä nyt kirjoiteltu viisaasti ja syvällisiä mietteitä
    www.mckramppi.com

  22. #8092
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Ymmärrän molempia puolia. Itsellä on tällä hetkellä kevyt Beargrease hiilarivantein jne, mutta salaa uneksin 100mm vanteista 5,05" renkailla esim Icecreamtruckissa. Itsellä on ollut melkeinpä vuoronperään iso-läski ja taas kevyt pikku-läski jne. 7:mäs läski menossa nyt.
    Juuri lenkkikaverin kanssa puhuin että ihanne minulle olisi BG kesällä ja ICT talvella, mutta kun lompakko ei ole samaa mieltä. Tällä hetkellä mennään kevyellä. Sanon vaan että nämä on aina niitä kuuluisia mielipidekysymyksiä, mutta itse osaan nähdä molemmat puolet....ja tykkään sekä hitaasta möyrintäajosta sekä kovaa menosta.

  23. #8093
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Kiire != nopeus.
    Jos läskipöörä käyttäytyy kuin maastopyörä => voi kapearenkaisen maastopyörän jättää hankkimatta.

    Teoriassa...

    Kuitenkin tarkoituksen & fiiliksen mukaan mennään
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  24. #8094
    Mullaki Beargrease hiilarivantein ja vähän seniorimpi Mukluk vähemmän kevyenä RD kehin. Just eilen möyrin muklukilla ja mietin että pitäskö tuohon laittaa jotkin reilun puolentoista kilon Maxxikset vaikka alle että se eroaisi vähän enemmän kun möyrinnässä oma viehätys, mutta silti mun järkeen ei käy miten keveys estää möyrinnän? No liike-energia kun vauhtiin saanu..

  25. #8095
    Saakos jälleen kerran kysyä mistä sais edukkaasti jotakin 70+mm levyistä teippiä vanteen reikien peitoks. Jalcon 90mm vanteessa on noi reikulat hiukka leveet. Käyny tässä kotikulmilla marketit aikas hyvin läpi mutta 60mm on jääny leveimmät. Gorillaa on itellä mutta haluaisin jotain edukkaampaa. Tarkoitus vain ja ainoastaan reikien peitto. Alle laitan vakuumia.

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  26. #8096
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Saakos jälleen kerran kysyä mistä sais edukkaasti jotakin 70+mm levyistä teippiä vanteen reikien peitoks. Jalcon 90mm vanteessa on noi reikulat hiukka leveet. Käyny tässä kotikulmilla marketit aikas hyvin läpi mutta 60mm on jääny leveimmät. Gorillaa on itellä mutta haluaisin jotain edukkaampaa. Tarkoitus vain ja ainoastaan reikien peitto. Alle laitan vakuumia.

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
    Onkohan näitä kukaan kokeillu?. Kestävyyttä ja pitoa luulisi löytyvän.
    http://teollisuushankinta.fi/tuote/7...-21-aiv-teipit

  27. #8097
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    120
    ^^Hae jostain mainos/teippifirmasta mieluisan väristä tarraa? Metritavarasta leikkaat sopivia suikaleita.

  28. #8098
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Itse tilasin tällaista ebayn ihmeellisestä maailmasta FIXMAN Polythene Jointing Tape 100mm x 33m.
    Maksoi melkein kymmenen euroa posteineen.Kaksi kierrosta laitoin 80mm Mulefuteille ja kuukauden
    On ainakin kestänyt ja on aika kevyttä.

  29. #8099
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janski80 Katso viesti
    Itse tilasin tällaista ebayn ihmeellisestä maailmasta FIXMAN Polythene Jointing Tape 100mm x 33m.
    Maksoi melkein kymmenen euroa posteineen.Kaksi kierrosta laitoin 80mm Mulefuteille ja kuukauden
    On ainakin kestänyt ja on aika kevyttä.
    Tämä käytössä. Vaikuttaa hyvälle so far.

  30. #8100
    No juu. Löyty näköjään myös 75mm ni ei tarvi kapostella. Nykyisessä 80mm etukiekossa vakuumimuovin alla ainoastaan kiepit kirkasta 50mm pakkausteippiä ja helmikuusta asti on kestäny. Kilometrejä ei mulla toki tuu joka viikko kauheesti mutta kestäny kuitenni. Ny ei vaan viittis tohon leveempään alkaa teippejä vetään limittäin. Siispä tilausta sisään. Kiitoksia...

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •