ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 50 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #1471
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    RF:n normi rattaan offset on 3,25mm. Eli kokonaispaksuus voi helposti olla sen 6mm.
    Jep, tämähän jo todettiinkin. Hi5bikes vaan ilmoitti offsetin väärin, niin se aiheutti sekaannusta.

  2. #1472
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Itse huomasin kanssa että täytyy olla boost versio ABn ovaalista,kun tilasin vahingossa tavallisen version.
    Piti olla boost versio,enkä edes huomannut asiaa ennen kun piti asentaa paikalleen.
    Otti kammen kylkeen kiinni hampaat.

  3. #1473
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janski80 Katso viesti
    Itse huomasin kanssa että täytyy olla boost versio ABn ovaalista,kun tilasin vahingossa tavallisen version.
    Piti olla boost versio,enkä edes huomannut asiaa ennen kun piti asentaa paikalleen.
    Otti kammen kylkeen kiinni hampaat.
    Juu Aeffect kammissa ainakin. Next SL:ssä toimii normi AB:n 30T ovaali ratas.

  4. #1474
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    Juu Aeffect kammissa ainakin. Next SL:ssä toimii normi AB:n 30T ovaali ratas.
    Jep,itsellä Aeffect kammet EX8ssa ja 28T ovaalia sovittelin.

  5. #1475
    No perhana! En itse oo huomannut mitään ongelmaa tuolla normi RF AB 28T rattaalla? Oon vaan vissiin niin haltioissani aina kun läskin selkään hyppään etten vaan tajua? Pitääpä tänään vilassa tuota sivusuuntaan "vellomista"
    @savierk -> Tarjosko ne sulle AB:ltä ilmaseksi tuota boost mallia vai joudutko maksaan siitäkin täyden hinnan?

  6. #1476
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amhoox Katso viesti
    No perhana! En itse oo huomannut mitään ongelmaa tuolla normi RF AB 28T rattaalla? Oon vaan vissiin niin haltioissani aina kun läskin selkään hyppään etten vaan tajua? Pitääpä tänään vilassa tuota sivusuuntaan "vellomista"
    @savierk -> Tarjosko ne sulle AB:ltä ilmaseksi tuota boost mallia vai joudutko maksaan siitäkin täyden hinnan?
    Eihän kaikissa pyörissä sitä ratasta tarvitsekaan asentaa väärinpäin, ei edes kaikissa läskipyörissä. Ainoastaan sellaisissa läskipyörissä, missä on 190mm perä (tai vastaava voimansiirron offset) ja kapeamman Q-faktorin, eli 170mm perälle tarkoitetut Cinch-kammet.

  7. #1477
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amhoox Katso viesti
    No perhana! En itse oo huomannut mitään ongelmaa tuolla normi RF AB 28T rattaalla? Oon vaan vissiin niin haltioissani aina kun läskin selkään hyppään etten vaan tajua? Pitääpä tänään vilassa tuota sivusuuntaan "vellomista"
    @savierk -> Tarjosko ne sulle AB:ltä ilmaseksi tuota boost mallia vai joudutko maksaan siitäkin täyden hinnan?
    Tarjosivat alennusta Boost rattaasta. Ratas ostettu paikallisesta kivijalkaliikkeestä, joten hoidan vaihdon heidän kanssa. Niin kuin yllä ealex jo kirjoittikin, niin koskee ainoastaan, jos ratas pitää asentaa "väärin" päin.

  8. #1478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    Tarjosivat alennusta Boost rattaasta. Ratas ostettu paikallisesta kivijalkaliikkeestä, joten hoidan vaihdon heidän kanssa. Niin kuin yllä ealex jo kirjoittikin, niin koskee ainoastaan, jos ratas pitää asentaa "väärin" päin.
    Jos sulla on 2017 9.6 niin sama setuppi meillä taitaa olla?

  9. #1479
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amhoox Katso viesti
    Jos sulla on 2017 9.6 niin sama setuppi meillä taitaa olla?
    Minulla on 2016, mutta eipä nuissa ole eroa kuin väri ja kiekot/renkaat. Kannattaa tarkistaa, että ratas ei ole mutkalla. Ketju tuskin tykkää, jos kovin kauan ajaa.

  10. #1480
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Katohan perhana. Törmäsin tähän samaan ongelmaan tuolla ab:n ei-boost rattaalla. Katkaisin 1mm ison prikan kahtia, asetin puolikkaat siihen rattaan ja kammen väliin ja kiristin kiinni. Ei vääntynyt enää ratas kun kampeen jäi juuri riittävä rako. Toki mietityttää että riittääkö sen kiristinprikan "kiristyskyky", hyvin se kuitenkin kiristyi.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  11. #1481
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    2xl ja 100 vanne mahtuu pyörii mut ei jää varaa valuvirheille.

    fillari10.blogspot.fi
    ite yrittäjä
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  12. #1482
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    ^ Minkä kokonen runko? Ite ei saanu mahtuun Vitoseen 80mm vanteella, 2XL-topikissa kuvilla..

  13. #1483
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Kruunun Lauf-kuvan innoittamana piti käydä eilen hakemassa keula omaan Farleyhin. Löysempi malli tuli hommattua vaikka olenkin satakiloinen läski.
    Parin tunnin ensilenkillä ei ainakaan mitään negatiivista sanottavaa tullut keulasta, tosin keulanvaihdon yhteydessä laitoin Answerin 20/20 stongan, joten muuttujia oli enemmänkin vaikuttamassa ajotuntumaan.
    Tykkäsin ja jatkoon menee, tosin olisi mukava päästä vielä vertaamaan siihen jäykempään Laufiin.


  14. #1484
    Kruunu Guest
    Pitäisi varmaan järjestää yhteislenkki testauksen merkeissä. Hienointa olisi saada jäykkä keula kolmanneksi mukaan, jolloin eroavaisuudet tulisivat parhaiten esille.

  15. #1485
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Tuossa yksi kaveri jolla 9.8 myös, tullee jossain vaiheessa testaamaan niin silloin on helppo verrata jäykkää ja Laufia keskenään. Matkaa sillä on kyllä muutama sata kilsaa meille, ja täysin päinvastaisesta suunnasta kuin sulla, mutta jos koitettais jossain vaiheessa sovittaa kaikki kolme pyörää samaan läjään?

  16. #1486
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Runko 19,5" ja dropoutit aivan takana, pitäs kokeilla omilla kiekoilla mahtuuko tai uhrata rahaa ja hankkia 90-95 millisillä vanteilla olevat kiekot.

    fillari10.blogspot.fi
    ite yrittäjä
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  17. #1487
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Kruunun Lauf-kuvan innoittamana piti käydä eilen hakemassa keula omaan Farleyhin. Löysempi malli tuli hommattua vaikka olenkin satakiloinen läski.
    Parin tunnin ensilenkillä ei ainakaan mitään negatiivista sanottavaa tullut keulasta, tosin keulanvaihdon yhteydessä laitoin Answerin 20/20 stongan, joten muuttujia oli enemmänkin vaikuttamassa ajotuntumaan.
    Tykkäsin ja jatkoon menee, tosin olisi mukava päästä vielä vertaamaan siihen jäykempään Laufiin.

    Helvetin ruma se kyllä on mutta eiköhän lie sen arvoinen kuitenkin. Osaatko sanoa (vielä) miten vertautuu joustoltaan 100mm blutoon?

  18. #1488
    Jepulis, pari ekaa kertaa takana farley 9.6lla. Kiva peli. Olen ihan Fatti newbie mutta jotenkin tuntui että koko ajoasento oli liian edessä. Paino käsillä ja ku ylhäältä yritti katsoa polkimen ja polvilumpion linjaa niin näytti että polvi selvästi edempänä. Päteekö samat säännöt Läskeille ku muille, onko joku muukin joutunut vaihtaa offset tolppaan ja lyhentäämään stemmiä. Koko M ja 177/82
    Vai pitäiskö vaan ajaa



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #1489
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtornwal Katso viesti
    Paino käsillä ja ku ylhäältä yritti katsoa polkimen ja polvilumpion linjaa niin näytti että polvi selvästi edempänä. Päteekö samat säännöt Läskeille ku muille, onko joku muukin joutunut vaihtaa offset tolppaan ja lyhentäämään stemmiä. Koko M ja 177/82
    Vai pitäiskö vaan ajaa



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Melko sama juttuhan se on läskillä ajaa kuin muillakin maastureilla kuskin toiminnan kannalta. Ja tietysti ajoasento pitää olla kohdallaan.
    Ei vakio-osien käyttö mikään "ainoa ja oikea" vaihtoehto ole. Hyvin voi vaihtaa tolppaa ja stemmiä ja vaikka risertankoa niin että hyvä asento löytyy. Ainoa huono puoli on se jos laitat pyöräsi kuvan foorumille niin joku voi puuttua asiaan.
    Ja onhan tuossa "polvilumpio-poljinakseli" säännössäkin vähän pelivaraa. Esimerkiksi Polen läskissä aika pysty seattube johtaa juuri tavanomaista edempänä olevaan asentoon. Joillekin tuntuu hyvin sopivan. Sama jos tuntuu että tykkää siirtää penkkiä vähän enemmän taaksepäin. Jos tuntuu että on hyvä niin ei siinä mitään. Mainitsemasi stemmin lyhentäminen ja /tai jyrkempi stemmi on niitä kaikkein tavallisempia muutoksia.
    Tietysti voisi olla hyvä ensin muutama lenkki ajaa niin paremmin tietää mitä pitäisi muuttaa.

  20. #1490
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Ainoa huono puoli on se jos laitat pyöräsi kuvan foorumille niin joku voi puuttua asiaan.
    Haha, just näin!

    Ilman muuta penkkejä ja stemmejä säätämään niin että tuntuu mieleiseltä. Onko penkki jo liukukiskoillaan aivan takana?

  21. #1491
    Muutama milli ehkä vielä menisi taaksepäin, mutta ku pitäisi siirtää pari senttiä.... pitänee kaivaa varastosta jos löytyisi jotain tolppaa testiin. Ihmettelen kyllä jos muilla ei ole ollut samoja fiiliksiä, mä luulin että kropan mitat olisi täysin keskimääräisen matti meikäläisen. Toisaalta olen aina tykännyt pystystä mummo-asennosta. Jostain luin että se on vatsa- ja selkälihasten puute joka aiheuttaa painoa käsille. Mut eihän sitä jaksa vatsalihaksia tehdä, sehän on pois ajoajasta .


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #1492
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtornwal Katso viesti
    Muutama milli ehkä vielä menisi taaksepäin, mutta ku pitäisi siirtää pari senttiä.... pitänee kaivaa varastosta jos löytyisi jotain tolppaa testiin. Ihmettelen kyllä jos muilla ei ole ollut samoja fiiliksiä, mä luulin että kropan mitat olisi täysin keskimääräisen matti meikäläisen. Toisaalta olen aina tykännyt pystystä mummo-asennosta. Jostain luin että se on vatsa- ja selkälihasten puute joka aiheuttaa painoa käsille. Mut eihän sitä jaksa vatsalihaksia tehdä, sehän on pois ajoajasta .


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mulla oli aluksi penkki ihan takana ja ajelin sillä tyytyväisenä kun ostin sitten farley EX ja menin sitten ajamaan farley 9,6 niin huomasin että onpa outo asento siirsin penkin keskelle ja sillä nyt sitten ajelen ja ihmettelen miksi minä sen penkin sinne ihan taakse olen joskus laittanut. 😀

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  23. #1493
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtornwal Katso viesti
    Muutama milli ehkä vielä menisi taaksepäin, mutta ku pitäisi siirtää pari senttiä.... pitänee kaivaa varastosta jos löytyisi jotain tolppaa testiin. Ihmettelen kyllä jos muilla ei ole ollut samoja fiiliksiä, mä luulin että kropan mitat olisi täysin keskimääräisen matti meikäläisen. Toisaalta olen aina tykännyt pystystä mummo-asennosta. Jostain luin että se on vatsa- ja selkälihasten puute joka aiheuttaa painoa käsille. Mut eihän sitä jaksa vatsalihaksia tehdä, sehän on pois ajoajasta .


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Onko se sun pyöräs ny 17,5 vai 19,5 kokoinen? itellä suunnilleen samat pituusmitat ja 19,5 runko. Lyhensin stemmiä reilusti ja laitoin 40mm nousevan stongan. Auttoi ja on parempi. Silläkin asennosta tulee pystympi. En mä kyl tiiä auttaako penkin taakseppäin siirto senttitolkulla muuhun kuin keulimiseen.

  24. #1494
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtornwal Katso viesti
    Jepulis, pari ekaa kertaa takana farley 9.6lla. Kiva peli. Olen ihan Fatti newbie mutta jotenkin tuntui että koko ajoasento oli liian edessä. Paino käsillä ja ku ylhäältä yritti katsoa polkimen ja polvilumpion linjaa niin näytti että polvi selvästi edempänä. Päteekö samat säännöt Läskeille ku muille, onko joku muukin joutunut vaihtaa offset tolppaan ja lyhentäämään stemmiä. Koko M ja 177/82
    Vai pitäiskö vaan ajaa



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Melkein kaikissa uusimmissa maastureissa penkki on siirtynyt eteenpäin ja reilusti. Molempia on sallittu, tottua ”nykyaikaiseen” ajoasentoon tai hommata setback tolppa.

  25. #1495
    Mistäköhän mä ton M koon repäsin ??? ( ehkä canyon tai white jotka myös oli loppumetreillä mukana mutta 17,5 se on. Ai että satulaa vielä eteenpäin. No jo on ihme, kai se on vaan todettava että se polvilumpio juttu pitää näissä hommissa unohtaa, kaikki säätää vissiin ihan omilla tavoilla, ehkä se on maantie jutuissa toisin, toisaalta kaikki mun tieto tulee täältä interneeetistä joten mene ja tiedä. Eka kokeillaan vanhaa helmi stemmiä 80mm/40ast ja offset tolppaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #1496
    Kyllä satulan paikka säädetään sen polvi-päkiälinjan mukaan.


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  27. #1497
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Näin jo vuonna -98: http://www.sheldonbrown.com/kops.html Mutta myytit ovat pitkäikäisiä...

  28. #1498
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtornwal Katso viesti
    Eka kokeillaan vanhaa helmi stemmiä 80mm/40ast ja offset tolppaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jos oikein ymmärsin, että pidät pystymmästä ajoasennosta, niin aloittaisin lyhentämällä stemmiä ja/tai jyrkemmällä stemmillä. Jyrkän stemmin vaihtoehtona on "raiseristonga" eli semmoinen jossa on riseä enemmän. (se on minusta paremman näköinenkin kuin kovin jyrkkä stemmi) En ensimmäisenä, tai samalla kertaa kun stemmiä tai ohjaustankoa muuttaisin, siirtäisi penkkiä vaan se olisi "poljinakseli-polvilumpion takareuna" säännön mukaan paikallaan. Kun muuttaa yhtä asiaa kerrallaan niin paremmin huomaa mitä säädöt tekevät. Jos rungon koko on oikein valittu ja ruumiin mittasuhteet eivät ole tavanomaisesta selvästi poikkeavat niin tohon penkin senttikaupalla taaksepäin siirtoon en ihan äkkiä neuvoisi menemään. Olisi parempi koettaa saada "ohjaamon etupää" ensin kohdalleen ja kunnolla koeajaa sitten, ennenkuin lähtee setback-tolppaa hommaamaan.

  29. #1499
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Mutta myytit ovat pitkäikäisiä...
    Tämä. Polvi-päkiälinjamyytti joutaa roskakoriin. Samoin monet muutkin ohjeet.
    Kannattaa ennemmin oppia tutustumaan itseensä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Melkein kaikissa uusimmissa maastureissa penkki on siirtynyt eteenpäin ja reilusti. Molempia on sallittu, tottua ”nykyaikaiseen” ajoasentoon tai hommata setback tolppa.
    "Jos sulla on setback-tolppa, sulla on vääränlainen/-kokoinen runko." Sanoi joskus joku..

    Toki tässäkin pätee se, että kannattaa tosiaan heittää ne myytit roskikseen ja ajaa sellasella set upilla mikä tuntuu hyvälle. Ei se ole sen kummempaa rakettitiedettä.

  30. #1500
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti

    Toki tässäkin pätee se, että kannattaa tosiaan heittää ne myytit roskikseen ja ajaa sellasella set upilla mikä tuntuu hyvälle. Ei se ole sen kummempaa rakettitiedettä.
    Näinhän se on. Itsehän sillä pyörällä kuitenkin ajaa. Mutta ainakin minusta hyvä on lähteä liikkeelle "perusasetuksista". Ei ehkä ensimmäisenä kannata hankkia kaikkein käyrintä setbacktolppaa ja korkeinta stemmiä mitä kaupasta löytyy. Varsinkaan jos ei juurikaan ole kokemusta itselle sopivasta ajoasennosta.

    Jos sitten kokeilujen perusteella päätyy itselle hyvin sopivaan ajoasentoon niin on tosiaan aika samantekevää kuinka paljon se poikkeaa jostain "säännöistä" ja millä osilla se on aikaansaatu. (kunhan ei laita fillarin kuvaa palstalle)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •