Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tinke Katso viesti
Onko tuossa jotain rahanarvoista etua verrattuna esim Elite HRV appiin, joka on ilmainen ja tekee periaatteessa saman sykevyöllä?
Elite on tuntematon mulle. Jos se auttaisi, miksi itse olen valinnut HRV4Training appin:
- ei tarvitse sykevyötä: puhelin herättää aamulla ja samalla kun sammutan herätyksen, otan minuutin kestävän mittauksen. Appi käyttää kameraa ja salamalla läpivalaisee sormenpään. Vielä 15 sekuntia kysymyslomakkeelle ja sit kuselle
- kehittäjä Marco Altini on validoinut menetelmän ihan pätevän oloisesti ja appi muutenkin perustuu useampaan vertaisarvioituun tutkimukseen + PhD työhöönsä Eindhovenin yliopistossa. Tykkään siitä, että tekijä on tutkija
- josta johtuu se, että oheismateriaali netissä on runsasta, artikkeleiden lisäksi blogikirjoituksia
- kehityshistoria on hyvä, ominaisuuksia tulee lisää.
- kehittäjä kuuntelee asiakaspalautetta, kokeilin tätä itse ja ehdotin kaikenlaista ennen kuin edes ostin apsin. Alle tunnissa Marco vastasi sähköpostiin ja siinä muutama viesti vaihdeltiin mm Golden Cheetah / W'bal, Trainerroad ja Kinetic fit integraatiosta
- HRV kiinnitetään tässä kontekstiin, joka on laajempi kuin vain harjoittelu
- HRV:tä ei tarkastella yksittäisenä mittauksena vaan juurikin henkilökohtaisen historiaan vertautuvana (juokseva keskiarvo) merkittävänä muutoksena.

Toki mitalin kääntöpuolena on, että vaatii perehtymistä asiaan ja dataa, eli mitttaushistoriaa, ennen kuin mitään päätelmiä pääsee tekemään.

Sent from my iPad using Tapatalk