GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 268 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 168 218 258 266 267 268 269 270 278 318 368 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.011 - 8.040 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8011
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Loctite 480 lie aika hyvä vaihtoehto liimaksi.

    Jumbo Jimit varmaankin liian kovilla paineilla ( mittari joka pumpussa tuntuu näyttävän ihan mitä sattuu) tuntuivat pitävän lumessa ja polulla mainiosti, oli kuitenkin myös auton/koneen jälkeä joka jäässä ja pitoa oikeastaan yhtään. No, tulossa nastakumit (Snow shoe xl) niin ko tilanne varmasti tai toivottavasti paranee.
    Jotenkin tuntuu aivan utopistisilta nuo paineet jota täällä mainittu. Siis lähelle nollaa menevät. Odottelen parempaa mittaria mutta pumpun mittarilla kaikki alle 0,5bar kolisee suoraan vanteelle. Toki ukolla painoa liki 150kg ����

  2. #8012
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Jotenkin tuntuu aivan utopistisilta nuo paineet jota täällä mainittu. Siis lähelle nollaa menevät. Odottelen parempaa mittaria mutta pumpun mittarilla kaikki alle 0,5bar kolisee suoraan vanteelle. Toki ukolla painoa liki 150kg ����
    Mulla 4.8" LS JJ edessä 0.4bar ja takana 0.5, painoa tosin "vain" n. 90kg.

  3. #8013
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Mää ajelen keskimäärin vähintään 0,7bar, massaa 110+

  4. #8014
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Mulla 4.8" LS JJ edessä 0.4bar ja takana 0.5, painoa tosin "vain" n. 90kg.
    Samat (kesä)kumit täälläkin, paineet noin 0,30-0.35bar, kuskin paino n. 65kg + vaatteet.

  5. #8015
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Musta tuntuu että bud ja lou alkaa kunnolla toimia vasta kun mennään alle 0,5bar. Tosin samalla häviää rullaus. Talvella paineita yleensä 0,3-0,4bar, kesällä vähän enemmän, kuitenkin maks 0,6. Painoa tosin vain reilu 70+ajokamat, jolloin vanteelle alkaa lyömään vasta 0,2bar tienoilla. Samalla tosin loppuu mittarista tarkkuus.

    Niin, ja pumpun mittari näyttää mulla vielä nollaa vaikka paineita olisikin jo 0,5 bar.

  6. #8016
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Mulla ollu noin 4psi edessä ja takana 5psi bud/lou. Ois kyl varmaan vähä vauhikkaampaa pitää kovempia paineita. Ainaki kovalla alustalla. Kuski 66kg

  7. #8017
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka.S Katso viesti
    Kuinkahan leveä tuo nastan tyvi on ja kuinka korkean nappulan se vaatii ilman pelkoa että nasta on sisurissa kiinni? Nastan mitat olisi kiva tietää.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    Korkeus 5,3mm
    Rungon leveys 3,2mm
    Rungon korkeus 4,3mm
    Tyven leveys 6,2mm

  8. #8018
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Pientä rengastestiä tänään... Eli dudessa alla etusena snowshoe xl nastoilla ja takana Jumbo Jim 4.8. Konassa taas edessä bud ja takana Lou. Alusta märkää lunta/sohjoa 5 - 10 cm.
    Saman 10 km. testipätkän ajoin molemmilla, en tosin tasan samaa jälkeä. Jumbojim vastaan Lou oli aika tasaväkinen taistelu, ehkä Jumbo pikkusen enempi lipsui sivuttain, mutta ihan kelpo suoritus.
    Snowshoe vastaan bud oli sitten taas ihan selvä peli. Bud vei kyllä tämän erän ihan 6 - 0. Snowshoe lipsui sivuttain ihan älyttömästi, budin suoriutuessa eleettömästi.
    Budilla pystyy ajamaan oikeasti pienillä paineilla 0,3 bar kun taas snowshoe vaatii vähintään 0,5 että saa sen järkyttävän selfsteeringin kuriin. No joo, tuossa metsätestissä selfsteering ei niin haittaa, mutta siirtymillä ja kovemmalla lumella kyllä.
    Eri mieltä saa olla ja nämä siis vain miun mielipiteitä. Ja joo, tuollainen keli tietysti on haastava renkaalle kuin renkaalle, mutta kunhan nyt ajankulukseni testailin :-)

  9. #8019
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Pientä rengastestiä tänään... Eli dudessa alla etusena snowshoe xl nastoilla ja takana Jumbo Jim 4.8. Konassa taas edessä bud ja takana Lou. Alusta märkää lunta/sohjoa 5 - 10 cm.
    Saman 10 km. testipätkän ajoin molemmilla, en tosin tasan samaa jälkeä. Jumbojim vastaan Lou oli aika tasaväkinen taistelu, ehkä Jumbo pikkusen enempi lipsui sivuttain, mutta ihan kelpo suoritus.
    Snowshoe vastaan bud oli sitten taas ihan selvä peli. Bud vei kyllä tämän erän ihan 6 - 0. Snowshoe lipsui sivuttain ihan älyttömästi, budin suoriutuessa eleettömästi.
    Budilla pystyy ajamaan oikeasti pienillä paineilla 0,3 bar kun taas snowshoe vaatii vähintään 0,5 että saa sen järkyttävän selfsteeringin kuriin. No joo, tuossa metsätestissä selfsteering ei niin haittaa, mutta siirtymillä ja kovemmalla lumella kyllä.
    Eri mieltä saa olla ja nämä siis vain miun mielipiteitä. Ja joo, tuollainen keli tietysti on haastava renkaalle kuin renkaalle, mutta kunhan nyt ajankulukseni testailin :-)
    Eturengasvertailusta on helppo olla samaa mieltä, takarengaskommentti kuulostaa vähän liiankin hyvältä jumbojimin kannalta. Ainakin ylämäkeen punnertaessa luulis jimin sutivan helpommin kuin loun, riippuen toki olosuhteista.

  10. #8020
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    No joo, Lou antaa hiukkasen tasoitusta, koska on jo kilsoja nähnyt ja kulahtanut jonkin verran.

  11. #8021
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Kyllähän Lou vie JumboJimmiä hankessa 100-0. Kovalla alustalla ei niinkään.

  12. #8022
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Hangessa en ole JJ:llä ajanu.Enkä epäile etteikö ota hopiat Loulle.
    Sulan maan aikaan 4.8ss on kyllä takana kaikkinensa hämmentävän tasapainoinen rengas. Oikein hyvä. Kun vielä katsoo hintalappua vs. Lou.
    Etusena ei kokemusta.

  13. #8023
    Tuossa kun pari vuotta ajoi BFL/BFL yhistelmällä niin ei paremmasta toivonut, Knardi keulalla tuntu silti parannukselta. Nyt kun siisrsin BFL/Knard yhdistelmän Beargreasesta Muklukkiin ja siihen Beargreaseen 4.4" ja 4.8" jumbot alle niin onhan tuolla ollut mukava mennä. Omaan makuun aivan hirviä sivupito ja rullaavuus, toisaalta ne on myös tubelksena ja sitä kautta pienemmillä paineilla. Ehkä ne Bud/Lou kombot on sitten tarpeen mäkisemmissä paikoissa, niitäpä ei ole vielä juuri lumilakeuksilla nähnyt.

  14. #8024
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    En kyllä lähtisi Jumbojen sivuttais pitoa kehumaan. En ainakaan märällä alustalla, kuivalla nyt pitää melkein kaikki. Juuri sivuttais pidon puutteen takia laitoin talveksi Bud+Dunderbeist kombon, kesäksi sitten taas jj+jj.

  15. #8025
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Minäkin väitän että JJ on vähintäänkin tasoissa Loun kanssa pidoltaan metsässä lumessa. Edessä JJ on selkeästi parempikin. JJ on lumessa erittäin tasapainoinen, Lou taas sivuttaispidoltaan arvaamaton.

    Märässä metsässä taas Surlyn kumit vievät voiton, erityisesti Bud/Bud tai Bud/isoKnard kombot.

    Lou on parempi vain ja ainoastaan lumessa tasaisella pinnalla, esim. jäiden päällä lumessa. Metsässä kun on sivuttaiskaltevuutta, niin Loun epätasainen käytös tekee siitä surkean minun käytössä.

  16. #8026
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    No lou on takarenkaaksi suunniteltu. Eikait siinä sivuttaispitoa tarvita juurikaa. Veto ja jarrutus pitoa enimmäkseen.

  17. #8027
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Ei mul oo ikinä lou lipsunu sivuttain niin että ois haitannu. Hiton hyvin toimiva takarengas, edessä en oo kokeillu.

  18. #8028
    Onko bud/loun pyörymissuunnalla kenties vaikutusta pitoon?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #8029
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    No lou on takarenkaaksi suunniteltu. Eikait siinä sivuttaispitoa tarvita juurikaa. Veto ja jarrutus pitoa enimmäkseen.
    Kyllä sitä tarvitaan. Asian huomaa kun ajaa märässä juurakossa Bud/Lou-kombon jälkeen Bud/Budilla. Sivuttaispidon menetys kun monasti aiheuttaa kokonaisvaltaisen pidon menetyksen.

    Jarrutuspitoa lukuunottamatta esim. Bud/Bud-kombo on talvellakin parempi kuin Loun kera. Vetopidossa häviää hiukka. Itseasiassa Suomen oloihin Bud/Bud on hyvinkin yleispätevä rengastus. Ympäri vuoden. Tähän se imo.

    Edit: mainittu iso Knard on takana kesällä myös hyvä. Bud/BFK-kombo on pirun hyvä. Ei aivan Bud/Bud tasoa, mut lähelle.
    Bud/Budilla ajaa helposti vuoden kaikki ajot.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    brilleaux muokkasi tätä : 20.11.2016 at 14.52

  20. #8030
    Onko jollakulla kokemusta tai osaako verrata bud/lou komboa talvikäytössä 27.5*4.5 barbegazeihin?

    Käyttö ihan hitaasta möyrimisestä valmiiden reittien ajeluun, nastoja ei ole tarkoitus käyttää. Itse kahden vaiheilla hankkiakko farleyhyn toiset kiekot vai ainoastaan vaihtaa barbit alle. Uusilla kiekoilla saisi kenties monipuolisuutta ja renkaat taas vaihtamalla pääsisi aika paljon halvemmalla Hodagit eivät ole omassa talvikäytössä vielä hirveästi vakuuttaneet. Ylämäkien nousukyky on melko kehno ja etusen sivuttaispidossä myös toivomisen varaa...

  21. #8031
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Sivuttaispidon menetys kun monasti aiheuttaa kokonaisvaltaisen pidon menetyksen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kylä minä nyt sanoisin jotta jos Loun pito ei riitä, niin kannattasko käyttää esim. ketjuja ajellessa. Työ ootta nyt ajana Läskilä liia kauan, kun mikkään pito ei riitä. Laittakee niihin pyöriinne jotkut 2*10 semiliksit niin muistatta mitä on kun renkku lipsuu!!!! Jos esim. Loun tai Minion paineen puottaa tuonne 0,3Bariin niin kyllähän 98% polkijoista loppuu jalka ennen kuin rengaasta pito. Talvella hankessa pitäs vaan muistaa jotta ajas pykälän tai kaksi jäykemmällä välityksellä, niin se ei alakas suttaamaan niin helposti.

    Mut ei mitään jaketaan rullailua!!!

  22. #8032
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Minäkin väitän että JJ on vähintäänkin tasoissa Loun kanssa pidoltaan metsässä lumessa. Edessä JJ on selkeästi parempikin. JJ on lumessa erittäin tasapainoinen, Lou taas sivuttaispidoltaan arvaamaton.
    Kyllä JJ:sta loppuu kyntöpito irtolumessa verrattuna Louhun. Viime talvena testasin jäällä molemmilla (naapurin B&L, kiitos lainasta) 15-20cm hangessa ja ei JJ:lla päässyt eteenpäin, kun löi tyhjää. Loulla pääsi, vaikka olikin "melko" raskasta

    Tälle talvelle alla Minion FBF ja FBR, katotaan miten menee lumessa. Lauantaina lumen jämillä ja erittäin märässä toimi kyllä hyvin ja pitoa löytyi. Tuli kyllä jopa poikkeuksellisesti reidet kipeäksi

  23. #8033
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkupoika Katso viesti
    Kylä minä nyt sanoisin jotta jos Loun pito ei riitä, niin kannattasko käyttää esim. ketjuja ajellessa. Työ ootta nyt ajana Läskilä liia kauan, kun mikkään pito ei riitä. Laittakee niihin pyöriinne jotkut 2*10 semiliksit niin muistatta mitä on kun renkku lipsuu!!!! Jos esim. Loun tai Minion paineen puottaa tuonne 0,3Bariin niin kyllähän 98% polkijoista loppuu jalka ennen kuin rengaasta pito. Talvella hankessa pitäs vaan muistaa jotta ajas pykälän tai kaksi jäykemmällä välityksellä, niin se ei alakas suttaamaan niin helposti.

    Mut ei mitään jaketaan rullailua!!!
    Ihan pikaiselle empiirisellä testillä tuo tuli pari viikko sitten testattua pehmeässä umpihangessa, miten bud edessä oli huimasti parempi kuin muu. Mun barbegazilla ei ollut mitään asiaa ajaa ekana, ei vaikka vaihdettiin kuskia. Joillain rengastuksilla oli ongelmia, vaikka ajelivat loppupäässä. Ns äärioloissa ne erot näkyy parhaiten. Tästä huolimatta barbegazi saa nyt olla edessä, oppiipahan muksahtelemaan.

  24. #8034
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Vertaillessa porukalla paha muuttuja on renkaan oikea paine. Juggernaut tuntuu menevän varsin kehnoksi kun painetta on hivenen liikaa. Eteni kyllä 15-20cm hangessa kun painetta oli niin vähän, että lopputulemana etunen tipahti vähän pois vanteelta.

    Omissa testailuissa muuttuja on lumi itse. Renkaita pitäisi testailla aivan peräkkäin. Kun tuo mainitsemani lumi oli vastasatanutta höttöä, siinä pääsi jonkinmoisia mäkiä ylös. Kahden päivän jälkeen oli jo vaikeampaa. Kun pinta oli hivenen kovettunut, mutta alla yhä höttöä. Eli kovempi vastus ja yhtä huono pito. Ei tarvinnu kummoista mäkeä tunkkailuun.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  25. #8035
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Jos joku vielä kaipailee uusia Dillinger 5 kumeja, niin sakemannilta saa 199€/kpl ja toimituskuluja varmaan 6,9€ päälle(ainakin kokonainen pyörä tuli ups:llä tuohon hintaan).

    http://www.bikesteelborrow.com/rund-...26x48-120tpi-1
    Perjantaina löyty ainakin vielä xxl: stä dille 5, 199 hintaan.

  26. #8036
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Viimetalvena minulla 80mm vanteella JJ 4.8 SS ja kaverilla samalla vanteella LOU Propu suunnassa. Olosuhde: tampattu laskettelurinne minkä päälle oli satanut noin 10cm uutta lunta ja kokeiltiin ylöspäin. Taisin mennä JJ hitusen ylemmäs.
    JJ antaa uskomattoman vetopidon kunhan vaan paineet on tarpeeksi alhaalla ja isot reunanappulat ottaa maahan.

    Joku loskapaska mitä pitää sudittaa pois on varmaan tilanne missä Lou voittaa selkeämmin tai, jos ajaa kovilla paineilla, kun siinä jo keskikuvio vetää kunnolla.

    Ajoin taannoin takana pikku pakkas-0 lumella ennen suurempaa sulamista ensin 4.8JJ takana ja seuraavana päivänä Bud Probu suunnassa. Vetopidossa ei juurikaan eroa molemmat vaatii alhaisia paineita koskemattomaan lumeen. Budin paremman sivupidon kyllä huomaa. Myöhemmin ajoin Budia loskalumella ja silloin olis voinut olla Lou paikallaan, mutta synkkä keli, kun pitoa ei ole oikeen mihinkään suuntaan.

    Edessä kyllä Bud luo turvallisuuden tunteen, jos ei kovaa pohjaa ole alla 4.8" JJ verrattuna. Toistaiseksi edelleen suosikki talvelle Bud eteen, 4.8 JJ taakse ja kesällä JJ molempiin päihin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #8037
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Tuli tehtyä tommonen viritys ku oli 4" JJ LS ylimääräiswnä. Ekan kokeilun perusteella pito oli aivan älytön. Nuita laitimmaisia ruuveja ei kyllä välttämättä tarvi.

    Ruuveina käytin 25mm lättäkantaruuveja. 19mm ois riittäny ku nuo jäi aika pitkiksi. Lyhentelen nuo kuhan saan kunnon pihdit. Väliin laitoin liimaa ja jeesusteippiä sisäpuolelle. Kestävyys jää nähtäväksi.

    Näillä ei passaa sit hypätä renkaan päälle.Teen vielä eturenkaanki myöhemmin.

  28. #8038
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Kumma ku rouskuja ei enään kukaan valmista. Penikkana oli pyörissä semmoset. Niillä sais varmaan hyvän pidon. Ketjuja löytyy jonkinlaisia mahottomaan hintaan

  29. #8039
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RadonJussi Katso viesti
    Tuli tehtyä tommonen viritys ku oli 4" JJ LS ylimääräiswnä. Ekan kokeilun perusteella pito oli aivan älytön. Nuita laitimmaisia ruuveja ei kyllä välttämättä tarvi.

    Ruuveina käytin 25mm lättäkantaruuveja. 19mm ois riittäny ku nuo jäi aika pitkiksi. Lyhentelen nuo kuhan saan kunnon pihdit. Väliin laitoin liimaa ja jeesusteippiä sisäpuolelle. Kestävyys jää nähtäväksi.

    Näillä ei passaa sit hypätä renkaan päälle.Teen vielä eturenkaanki myöhemmin.
    Jos Mad Max elokuvissa olisi ollut läskipyöriä, niin niissä olis ollu just tuollaiset ruuvirenkaat 👍

    Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

  30. #8040
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Olisiko nyt sopiva hetki keskustella rullaavuudesta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •