Juu sen verran tuli innostuttua läskipyöräilystä viime talvena (eka läskitalvi), että helmikuussa perustin fatbikevuokraus.com palvelun,jotta ihmiset pääsevät kokeilemaan mimmonen kapistus on kyseessä.
Moni onkin jäänyt läskikoukkuun ja monet asiakkaat on ex-asiakkaita ja nykyisiä ajokavereita, hupsista,kuinkas tässä näin kävikään![]()
Vantaan Tammisto oli huoltopaikka.
onks pakko, jos ei haluu
Helppo tehdä tubeless nuille jalcon kehille.
Omassa oli kaks vannenauhaa päällekkäin kehällä. Toisen otin kokonaan pois painon karsimiseksi. Otin tietoisen riskin ja jätin teippaamatta kehän kokonaan. Hirvisäkki ja tubeless venttiili kehälle, jonka jälkeen 4,8 jumbojimi.
Kompuralla nousi kumi helposti. Sielu irti ja desi litkua ja sopivat paineet, toimii.
![]()
Siinä olis lumitilanne pirkanmaalta tänään. Perskules ku en oo nähny tota hirvisäkkiä täällä kaupassa.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Tilasin AbsoluteBlackin n/w-ovaalin 104 mm:n bcd:llä ja 30-hampaisena. Chain reaction cycles myy 49,49 eurolla ja tulee postikuluitta, kun on yli 49 euron tilausRaportoinen jahka pääsen tuolla ajelemaan.
Noista tubeless-virityksistä. Onko hirvisäkki nyt se helpoin tapa tehdä tuon Jalcon vanteen muunnos? Mitä materiaalia se on ja miten paksua? Mistäköhän tuota täältä Tampereen suunnalta mahtaisi saada? Vai pitäisikö vain tyytyä kevyempiin sisureihin?
XXL:ssä 3 fat liten hinta on nyt 999, 4 lite on satasen halvempi. Tietää sitä että kohta 3 liteä mainostetaan hurjilla aleprosenteilla...
lehtijussi muokkasi tätä : 24.11.2016 at 05.19
899e näyttäis olevan
https://www.xxl.fi/white-white-4-fat...121888_1_style
Minnes muuten Comp hävisi?
^Olisikohan päässyt loppumaan verkkokaupan varastosta tai sitten säästelevät jotain mustan perjantain "supershokkitarjousta" varten..?
Jossain vaiheessa vois rustata ylistyspostauksen 2Fat prosta, mutta antaa sen vielä hetken odottaa. Sen sijaan kysyisin kokemuksia leveämmistä renkaista 2fattiin mulefuteilla: ilmeisesti Lou kannattaa puukottaa? Kellään kokemusta Maxxiksen Colossuksesta? Entäs se isompi Jumbo Jim?
Colossus kiinnostaisi talvikumina tai vaihtoehtoisesti se 0,1 tuumaa kapeampi Minion FBR.
2Fat Pro määrää!
Louta pyörittelin viimeset puolitoista vuotta 2Fat pro:ssa ja rahtusen pienimmillä paineilla kurnuutteli dropeissa. Ei mitenkään häiritsevästi, joten en puukottanut lainkaan.
Nyt onkin isot Jumbo jimit olleet puoli vuotta käytössä ja ne ei hinkkaa laisinkaan.
Tuo on ollut kaikin puolin mainio pyörä.
Muista läskeistä ei kokemuksia.
Joitain osia olen laittanut vaihtoon alkuperäisestä vastaamaan omia mieltymyksiä
Huonoa tuossa on tuo vapaaratas joita on minulla tuhoutunut jo 3kpl vajaan vuoden aikana.
Nämä kaikki on mennyt kumminkin kiltisti takuun piikkiin. XXL:ltä kyselinkin viimeksi eilen, että lähettääkö he minulle 3kk välein uuden vapaarattaan vai keksitäänkö jokin kestävämpi ratkaisu.
Kyllä minä tuota 3Fat versiota suosittelen. 4Fat on hieman taas huonommilla osilla, mutta varmasti ihan soiva peli.
Hieman on epäilystä ainakin minulla, että tuon mallisena näitä ei enää tulisi lainkaan.
Tuo runkovalmistaja on muuttanut rungon mallia tulevalle vuodelle ja valmistajaltakaan ei saanut tämän mallisia runkoja.
Mutta, tämä on vain oma mutu-tuntuma eikä millään tavalla faktatietoa.
Cycling El Burro
Hitaasti mutta epävarmasti.
^Viitisen tuhatta kilometriä Interceptor 2:lla eikä mitään moitittavaa. Keskiölaakerin vaihdoin viime vuonna Haanjan mutapainin jälkeen. Vapaarattaan tarkistin alkusyksystä ja näytti olevan OK; tuohan onkin vanha kunnon(!) kymppiversio.
Whiten politiikka näyttää kuuluvan vuosi vuodelta halvennettavat osat, mutta samalla myyntihintakin on pudonnut, joten eiköhän nuo hintansa väärtejä liene. Pari muutakin läskiä omistaneena ja vastaavia kilometrimääriä ajaneena voin suositella. Ei tuo nykyinen 9.8 Trekkini, hinnastaan huolimatta, ole kolmin verroin parempi.
Cycling El Burro
Varmaan kohta lakkaa helpottamasta
Meinasin käyttää pyörän ensihuollos niin ilmoittivat kohteliaasti että huoltosopimus ei ole voimassa eikä pyörällä takuuta kun oon pyörän käytettynä ostanu.. Vitun kiva!
Huoltojen vielä voi ymmärtää kuuluvan vain ensiostajalle, mutta kyllä takuun on toimittava on sitten kuinka mones omistaja vain. Vai löytyykö ehdoista jostain pienellä painettuna sen koskevan vain ensimmäistä ostajaa? Joissakin laitteissa elinikäinen takuu on tosiaan rajattu myyntiehdoissa vain ensimmäiselle omistajalle, mutta kyllä niissäkin normaalit takuun piiriin kuuluvat asiat toimivat silti muillekin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itse ostanut emännälle fat2 liten käytettynä ja molempina kertoina soittanut huoltoajan etukäteen ja kertonut, että pyörä ostettu käytettynä. Kummallakaan kerralla ei ole ollut ongelmia ilmaisten huoltojen kohdalla ja jos oikein muistan niin joku laakeri meni takuun piikkiin eikä silloinkaan ollut ongelmia vaikka käytettynä ostin. Tämä tosin vuosi sitten
Sent from my iPhone using Tapatalk
Joo en sit tiedä mut näin mulle sanottiin kun tänään kävin.
https://www.xxl.fi/polkupyorahuolto
Alkuperäselle omistajalle näköjään
Täälläkin yksi uusi ladakuski lisää. Ostin XXL:n verkkokaupasta viimevuoden mallin 3Fat Interceptor:in. Toimitus kesti 4 päivää, hienoa. Täällä hymy vain koko ajan levenee. Pyörä on kevyt polkea ja ketterä käsitellä tiukoissakin mutkissa. Näin kuivilla keleillä ensiasennusrenkaat toimivat erinomaisesti. Talveksi voisi toisen kiekkoparin nastoilla investoida, suosituksia ?
Matti
Pitääpä kiikuttaa 3 pron takakiekko xxl:n huoltotiskille...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Tämähän on jo ainakin toinen tuota laatua. Onko 3 Liten takanapa sama vapaaratasta lukuun ottamatta, vai miten niissä ei ole ollut samaa ongelmaa?
Paljonko tuolla on ajettu? Ja millaista ajoa?
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kirjanmerkit