GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 139 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 149 189 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Pienillä paineilla ajettaessa renkaan rungon elastisuus vaikuttaa paljon rullaavuuteen, koska muodonmuutokseen käytetty energiaan muuttuu käytännössä kokonaan lämmöksi. Pehmeällä /ja epätasaisella alustalla rengas rullaa luultavasti paremmin kuin kovemmilla paineilla(pätee pienissä nopeuksissa).
    Pidossa ja ajomukavuudessa ei liene epäselvyyttä.

Pakkasella eri materiaalit käyttäytyvät eri tavalla, mitä vähemmän pakkanen vaikuttaa renkaan elastisuuteen, sitä vähemmän rullaavus ja renkaan joustavuus vähenee. Sama pätee myös kuvion materiaaliin, jos nappulat eivät mukaile pinnan muotoja kunnolla, niin pitoakaan ei ole.

Kovilla paineilla renkaan muoto ei muutu läheskään yhtä paljon ja rullaavuuteen vaikuttaa lähinnä pinnan kuvio. Renkaan ja maan välinen pinta-ala on pienempi, koska rengas on pyöreämpi. Pitoa on myös paljon vähemmän, koska rengas ei mukaile kunnolla maan pintaa. Pehmeässä maastossa renkaan kohdistama paine maahan kasvaa ja rengas uppoaa syvemmälle.
    rantamies muokkasi tätä : 15.11.2016 at 10.55

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Ensinnä tulee mieleen,että jos 10piikin erotuksella ei riitä välitykset, eli etu32/taka42,niin kannattaa kokeilla vaihtaa renkaat laadukkaampii, esim JumboJim4" ja kevennyssisurit tai tubelessit,niin meno muuttuu aivan erilaiseksi.
    Miks niitä tiheitä välityksiä pitäis yrittää vältellä ja keksiä kaikkee muuta tilalle? 🙄😳🤔 Enemmän iloa siitä tarpeeks kevyestä vaihteesta on kuin että saa jossain alamäessä heittää vielä yhen harvemman hetkeks sisään.

Tiheemmällä välillä saa lisää kadenssia = tasaisempaa voimantuottoa = rengas ei sudi niin helposti = eteneminen varmempaa = hallittavuus helpompaa hitaissa paikoissa.

Nimim. 28/45, 50:stä takarieskasta haaveillen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    Vielä on tullut ajettua JJ:t alla. Pitäisi varmaan jo viikonloppuna saada aikaiseksi vaihdettua Snowshoe XL:t nastoilla alle. Mutta nuo JJ:t ovat pitäneet vielä niin hyvin

Paineita on joku reilu 1bar ja ajelin eilenkin reilut 30km illalla, töistä kotiin tullessa tuli poikettua vähän Hervannan metsissäkin.
    Paraniko pito? Vaikka eipä se ruskontie kovin liukas ole vielä ollut Toivottavasti Snowshoe XL ei ole yhtä muovinen pakkasella, mitä viime vuotiset Snowshoe 4.5:t. Tuntui ettei niissä pitänyt nappulat kuin kovalla hangella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Miks niitä tiheitä välityksiä pitäis yrittää vältellä ja keksiä kaikkee muuta tilalle? 🙄😳🤔 Enemmän iloa siitä tarpeeks kevyestä vaihteesta on kuin että saa jossain alamäessä heittää vielä yhen harvemman hetkeks sisään.

Tiheemmällä välillä saa lisää kadenssia = tasaisempaa voimantuottoa = rengas ei sudi niin helposti = eteneminen varmempaa = hallittavuus helpompaa hitaissa paikoissa.

Nimim. 28/45, 50:stä takarieskasta haaveillen
    Juu, mulla kahdella eturattaalla 22/36, joka näemmä lähellä sun välitystä ja ehdottomasti tarvetta hitaammalle olisi. Kesällä tilanne voi olla toinen, mutta sitä en vielä tiedä kun kesäajot jäi niin vähäiseksi.

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Interceptorin näkyvyyden parantamista.
    Ei ainakaan jää heijastimista kiinni.

Ilman salamaa:

Salaman kanssa:

Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Noh noh
    www.mckramppi.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti
    Paraniko pito? Vaikka eipä se ruskontie kovin liukas ole vielä ollut Toivottavasti Snowshoe XL ei ole yhtä muovinen pakkasella, mitä viime vuotiset Snowshoe 4.5:t. Tuntui ettei niissä pitänyt nappulat kuin kovalla hangella.

En saanut aikaiseksi vaihdettua kumeja kun on ilmeisesti lämpöisempää luvassa. Nastat kärsii niin asfaltilla ajosta - viime vuonnahan korvasin lähes kaikki takarenkaan nastat ja taisi mennä aika monta etukumiinkin uusiksi. Toki nyt kun nuo alumiininastat on vaihdettu parempiin niin voisi olettaa niiden kestävänkin
    Eh?

https://www.xxl.fi/white-fork-3-fat-...114413_1_style

Onko kellään antaa mittoja Whiten läskikeulasta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    https://www.xxl.fi/white-fork-3-fat-...114413_1_style

Onko kellään antaa mittoja Whiten läskikeulasta?
    Voin mittailla kun pääsen kotiin.Mitä mittoja haluut tietää?

Onko täällä mitään kokemuksia white 4 hiilariläskistä, vähän nihkeesti löytyy netistä tietoa, testejä ym höpinää

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Interceptorin näkyvyyden parantamista.
    Ei ainakaan jää heijastimista kiinni.

Ilman salamaa:

Salaman kanssa:

Moro
    Onks sulla antaa kokemuksia tosta hiilariläskistä. Toi 4 versio olisi kiikarissa

Tuli tänään ekaa kertaa ajettua kunnolla märässä lumessa. Tuntui heti raskaalta, mutta takaisinpäin yllättävän kevyeltä maaston jälkeen 😀 Heti kun nousee ylös polkemaan, jj:n takapää sudittaa. Tuo 32/32 välitys loppuu haipakkaan kun painuu metsän puolelle. Alkaa valjeta vauhdilla läskimasan vinkit välityksistä. Tämän päivän jälkeen ottaisin mielelläni 26/50 suhteella 2xl:t nastoilla alleni. Kun ei liene mahdollista tähän pyörään, alkaa 30/46 ja bud/lou nastoitettuna olemaan kohtuu korkealla hankintalistalla.

Aattelin päivittää vaimolle 1x10 voimansiirtoa 3 liteen. Mikäs olis oikeen tyyppinen vaihtaja 26/11-36 rattaille? Menee noi sg ja sgs yms merkinnät taas hiukka ohi.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

En nyt muista kumpi se noista on mutta itsellä toimii lyhythäkkinen ZEE oikein hyvin 11-40 pakan kanssa.
    Ensin SRAM X.9 9-vaihteisen liipasimella 1x9 josta hyppäsin suoraan 1x11 M9000 liipasinkahvalla.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtornwal Katso viesti
    Onko täällä mitään kokemuksia white 4 hiilariläskistä, vähän nihkeesti löytyy netistä tietoa, testejä ym höpinää

Ei noista voi olla kellään vielä kokemusta. 4Fat interceptoria ei ole tietääkseni vielä toimitettu yhtään kappaletta. 3Fat interceptoreita löytyy suomen xxl verkkokaupasta vielä muutamia kappaleita. Itselleni tilasin juuri sellaisen tiistaina.

Mitä työkaluja mun tarttee tuon huoltamiseen (vapaaratas, keskiö) ostaa ? Kannattaako pyörä pistää palasiksi rasvauksien tarkistamiseksi ?

Jänskättää.

Matti

Uudessa pyörässä myös Fatbike on takuu tuskin sun tarvii kun tsekkaa ajoasennon ja ilmat. ...

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

^^ On mul ainaki 4fat IC. heinäkuussa ennakkotilattu ja saatu elokuun lopulla ajoon. Ihan ok peli.

Osaatteko sanoa mistä kannattaa kuitukeulaa tilailla ja onko siinä jotain sudenkuoppia mitä pitää ottaa huomioon? Olen katsellut että tuollaista 9mm saisi alle satasella Kiinasta, mutta onko se poikki ekan kiven jälkeen? Ensi viikolla olisi black friday, jos osuisi arpajaisista jotain tarvittavia osia kohdalle 😀

^Olikos joku laittanut On-One Fattyn kuitukeulan Whiteen?
    Niitä saa välillä edullisesti

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kasari Katso viesti
    ^^ On mul ainaki 4fat IC. heinäkuussa ennakkotilattu ja saatu elokuun lopulla ajoon. Ihan ok peli.
    Seison korjattua ;-) Ei löydy nettikaupasta enkä havainnut aiempaa pyörää koskevaa viestiäsi ankarasta yrittämisestä huolimatta. Kuvat ois kivoja ;-)

Matti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne kuivakangas Katso viesti
    Uudessa pyörässä myös Fatbike on takuu tuskin sun tarvii kun tsekkaa ajoasennon ja ilmat. ...
    Toiset tykkää huoltaa ite. En jaksais alkaa raahaamaan, enkä ees haluis, pyörää xxln ilmaiseen huoltoon.

Juu minä myös huollan itse /muitten. .😊✌

Sitä huoltaa sen, minkä osaa, pystyy tai haluaa. Minä teen sen, minkä pystyn ja osaan. Ihan kaikkeen ei edes ole työkaluja. Kroisokset viekööt huoltoon vaikka etelä-eurooppalaista ilmaa renkaaseen laittaakseen, miksi se meitä muita haittaisi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Toiset tykkää huoltaa ite. En jaksais alkaa raahaamaan, enkä ees haluis, pyörää xxln ilmaiseen huoltoon.
    Minä vein viime keväänä edellisenä syksynä ostetun Lite 3:n (?) Kerroin jättäessä että jarrut huutaa ja keskiö jumittaa ihan vähän kampikierroksella, kun pyörittää ilman ketjua takaperin. Huollosta noutaessa huoltokaveri kertoi käsitelleensä jarrupalat kuumailmapuhaltimella ja huoltaneensa keskiön nykimättömäksi. Kampia pyöritin heti noutaessa ja OK totesin. Jarrutkaan eivän äännelleet. Kotona lähdin koeajolle. Jarrut alkoi sinfonian samantien. Keskiö ei edelleenkään jumitellu koittaessa, kun naksumisen havaittuani taas pyörittelin ilman kettinkiä. Eli vika vaihtui toiseen. Mahottomassa alamäessä takajarrukahva meni pohjaan ja pian pysähdyttyäni jarrutellen päästin jarrukahvan irti puristuksesta, kuului kopskops. Jarrupalat putosivat maahan. Sokka oli pudonnut. Pujottelin palat takaisin ja lukitsin paikalleen maasta löytyneellä puutikulla. Matka jatkui ja huomasin, että etujarrun sokka oli myös pakenemassa jarrupalojen pitämistehtävästään. Havainto oli, että sokkaa ei ollut taivutettu. No, Walko seisoi kesän ja pari viikkoa sitten talvikelien alettua, irroitin puutikun takajarrusta ja liotin palat bräckleenillä, kuivasin kuumailmapuhaltimella ja hiukan karhensin hiomanauhalla. Nippuside sokan tilalle. Tulos; hiljaiset jarrut so far. Keskiö naksunee seuraavaan huoltoon asti. Eiku, ei saatana. En vie sitä sinne. Vaikka kuinka olis ilmainen. Tai vaikka maksaisivat.
    Ai niin; etujarrukahva oli ihan pehmeä ja meni pohjaan heti nyt syksyllä läskiajojen alkaessa. Kiristin säätöruuvia kahvassa ja nyt on aika hyvä.
    onks pakko, jos ei haluu

✌😊^^

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FillaRilla Katso viesti
    Eiku, ei saatana. En vie sitä sinne. Vaikka kuinka olis ilmainen.
    Kerros nyt vielä minkä kaupungin XXL:stä tämä tasokas huoltokokemus on hankittu.

Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

Mulla on 4kpl White Lite3 läskipyöriä ja yhtäkään en ole vienyt ilmaishuoltoon. Ite oon vaihdellut keskiöitä ja jarrupaloja ja liikkuvia osia.
    Eilen ostin 2kpl vapaarattaita himaan varmuuden vuoksi,jos sattuu hajomaan.
    Nopeempi huoltaa ja säätää ite,kun roudata aina erikseen huoltoon.

Joo kyllähän tohon läskiin on jonkummoinen suhde jo tullu :-) huolletaan itse se on mun siihen ei muut koske.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Mulla on 4kpl White Lite3 läskipyöriä ja yhtäkään en ole vienyt ilmaishuoltoon.
    Saanko kysyä että miks?

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

Olen paikallislehdestä lukenut, että Fillarihemmo vuokraa niitä. Jos nyt kyse on samasta järvenpääläisestä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •