GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 34 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #991
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Varsinais-Suomi
    Viestit
    94
    Vai vasempaan?

  2. #992
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Älä nyt rupea sekoittamaan. Vasemmallehan meinais että noi on c:stayt ja että ei olisi kampia ja ettäbtoi ruuvi olis kummassa paikassa. Ja pitkä perä.
    Fucked up and ready to die.

  3. #993
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Varsinais-Suomi
    Viestit
    94
    Kuvaaja on onnistunut ottamaan vuoden fillarikuvan. Yleensä fillarikuvat on otettu niin että voimansiirto näkyy. En viitsi kirjoittaa mitään oikeasta ja vasemmasta, kun tämä ketju muuttuisi kuitenkin poliittiseksi trollaamiseksi. Piti vilkaista käsillä olevaa fillarilehteä ja tosiaankin. Kun kuvassa on kokonainen pyörä (pelkkä pyörä) niin se on kuvattu 90% niin että voimansiirto näkyy (huom. otos on hyvin pieni ja vaatii jatkotutkimuksia ennenkuin voidaan tehdä tarkempia johtopäätöksiä). Mainoskuvissa ja tilannekuvissa on hiukan enemmän vaihtelua. Nyt kun lokasuojan kiinnike on kuvattu vähän erilaisesta kulmasta, niin katsoja alkaa epäilemään näkemäänsä.

    Ei ollut tarkoitus sekoittaa.

  4. #994
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kuinka paljon täällä on suoratankoisia gg pyöriä? Suurin osa taitaa olla näitä C-C tyyppisiä kippurasarvia?
    Yhden maastokuskin kanssa tästä(kin) aiheesta juttelin tässä joku aika sitten, niin hän kysyi että kuinkahan paljon sitä tangon alaotetta tulee käytettyä.

    Sitä heräsin miettimään, että henkilökohtaisesti en käytä maantiepyörässäkään sitä alaotetta juuri koskaan jos rehellisiä ollaan. Eli taidanpa lähestyä aihetta vaihtamalla Norcoon vanhan liiton suoran maastotangon ja päihin nousukahvat. Ei varmaan mikään kaunis näky.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  5. #995
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Mulla Stragglerissa Pelago-tanko nurinperin. Bäksviippiä niin että ranteet kiittää. Käyrttynä ja kuluneena ostin ja aatos oli sahata n.50cm kaposeksi. Onneksi en nääsku nyt oikeat mettäpolutkin on oikein jepa. Ulkonäköasijoista voi jatkaa jeesusteluketjussa
    Monta kippurakäppyräsarvea olen kokeillut, mut tämä nyk. on khyl mulle paras.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  6. #996
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^^ Mulla on rapakelien lokarityömatka- ja lenkkipyörässä nykymittapuun mukaan kapea, suora tanko ja nousukahvat. Ihan mukavasti ajelee niinkin enkä ole alaotetta kaivannut. Kokeilin droppitankoakin, mutta kun rengaskoko on 26 tuumaa ja siinä on vannejarrut, niin en saanut mitään jarrua toimimaan kunnolla droppikahvojen kanssa. Sellainen aika iso "käyttöliittymäero" siinä kuitenkin on, että jos on droppitanko ja brifterit, niin sekä jarruttaminen että vaihteenvaihto onnistuu ilman, että tarvitsee vaihtaa käsien paikkaa. Nousukahvoilta pitää siirtää käsiä, jotta kumpainenkaan onnistuu kunnolla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #997
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Sellainen aika iso "käyttöliittymäero" siinä kuitenkin on, että jos on droppitanko ja brifterit, niin sekä jarruttaminen että vaihteenvaihto onnistuu ilman, että tarvitsee vaihtaa käsien paikkaa. Nousukahvoilta pitää siirtää käsiä, jotta kumpainenkaan onnistuu kunnolla.
    Just näin. Sahaa sitten mieluummin vaikka ne dropit pois, jos ne häiritsevät. Minusta GG-pyörät ovat vielä tarkoitettu pidemmille reissuille, eikä suora tanko ainakaan itselläni ole ranteiden kannalta hyvä pitkillä siirtymillä.

    KMW:n patentti on varmastikkin toimiva. Tässä sairaana oli aikaa googlailla mitä muut noista väsäävät ja törkeän kauniita luomuksiahan näistä saa aikaan






  8. #998
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    mites jos on maasturin mekaaniset levarti jos valmiina, onko näihin tarjolla sellaisia jarrukahvoja, joita ei tarvitse pujottaa, vaan kiinnitys aukeaa kokonaan (miten mä en nyt osaa selittää..toivottavasti tajuutte) ja droppi ym. tankoihin ne voi vaan laittaa esim. suoralle osuudelle tai mihinkä vaan, vaikka olisi jo valmiiksi teipattu tanko. mieluiten malli tai linkki kauppaan jos tiedätte tuollaisia olevan.
    Taitaa olla vähän kalliit

    http://www.jpcycles.com/product/223-435

  9. #999
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^^ Mulla on rapakelien lokarityömatka- ja lenkkipyörässä nykymittapuun mukaan kapea, suora tanko ja nousukahvat. Ihan mukavasti ajelee niinkin enkä ole alaotetta kaivannut.
    Minusta nousukahvat ei korvaa käyrää tankoa. Jarrujen ja vaihteen käyttö on yksi syy, leveys on toinen. Kädet harallaan nousukahvoilta ajaminen on eri asia kuin oikean levyinen käyrä tanko. Suoraan tankoon tekisi joskus mieli laittaa lepuuttajat maasturilla soratiesiirtymien takia, mutta se projekti vielä odottaa ajatuksen jalostumista.

  10. #1000
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Kippurasarviin tarkoitetut lisäjarrukaffat, ts. suoralle osalle kiinnitettävät muistoni mukaan aukeavat kokonaan. Taitaa semmoset olla jossakin varaston syvemmässä kerroksessa. Jos löytyvät niin halavalla lähtee.

    Jäsenen paaton linkkaama kuva no.2 on khyl kekseliäisyyden huippu. Olisipa kiva tietää se evoluution sivukierre, joka tuohon on johtanut.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  11. #1001
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Maantiejarruissa, cantilevereissä ja mini-v-jarruissa on sama vetosuhde (Campan ja Shimpan/Sramin kahvoissa kuitenkin vähän eri). Maasto-v-jarrut vaatii pidemmän vetosuhteen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #1002
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    joo... onkohan nää "vastaavat"? en osaa ihan varmasti sanoa http://www.chainreactioncycles.com/f...s/rp-prod71558 , hintaluokka olis enemmän meikäläisen tasoa..
    Kuvan perusteella noissa saattaisi tosiaan olla shimanon tapainen nivellys, jolla clampin saa käännettyä kokonaan auki.

  13. #1003
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Yhden maastokuskin kanssa tästä(kin) aiheesta juttelin tässä joku aika sitten, niin hän kysyi että kuinkahan paljon sitä tangon alaotetta tulee käytettyä.

    Sitä heräsin miettimään, että henkilökohtaisesti en käytä maantiepyörässäkään sitä alaotetta juuri koskaan jos rehellisiä ollaan. Eli taidanpa lähestyä aihetta vaihtamalla Norcoon vanhan liiton suoran maastotangon ja päihin nousukahvat. Ei varmaan mikään kaunis näky.
    Alkoi itseäkin mietityttämään jos moisen vaihdon tekisi talveksi, samalla saisi hydrauliset jarrut vaihdettua. Mutta tämähän vaikuttaa reachiin aika paljon, verrattuna maastopyörään tanko tulee todella lähelle. Eli onko järkeä? Tosin näyttää protkin tekevän noin: https://www.instagram.com/p/BLRIjxHA...icknasty&hl=fi

  14. #1004
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Just näin. Sahaa sitten mieluummin vaikka ne dropit pois, jos ne häiritsevät. Minusta GG-pyörät ovat vielä tarkoitettu pidemmille reissuille, eikä suora tanko ainakaan itselläni ole ranteiden kannalta hyvä pitkillä siirtymillä.

    KMW:n patentti on varmastikkin toimiva. Tässä sairaana oli aikaa googlailla mitä muut noista väsäävät ja törkeän kauniita luomuksiahan näistä saa aikaan
    Ei perkele, että onkin komeita. Vaikka näkeehän toisinaan näitä vanhempia setiä retkipyörineen, joista on tanko käännetty nurinpäin.. Kun sitä ei ole laissa kielletty niin tehköön. Vaikka kyllä se nyt pitäisi olla laissa kielletty.

  15. #1005
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    68
    Yksi näkemys aiheesta:


    Tarkemmat speksit tuolta: http://teamtuska.sohva.org/site/?p=4548
    http://teamtuska.sohva.org/site/

  16. #1006
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^Hieno on!

  17. #1007
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    ^^ Hatunnosto ja korkealle!

  18. #1008
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Viimeisen päälle upean laitteen on TeijoH valmistanut.

    Tuo yhteenveto oli hyvä meitä haaveijoita varten, joilta puuttuu se kaikki, jota tarvitaan noin upean lopputuloksen aikaansaamiseksi.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  19. #1009
    Hämmennykseni oli valtaisa, kun hypistelin ja ihmettelin Teijon luomusta livenä. Arvelin että on jonkun indie-pajan laaturunko. Sitten kymmenen minuutin päästä kehtasi paljastaa että on itsetehty runko. Siivooja meni kertaheitolla sanattomaksi
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  20. #1010
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Hienoa työtä!


  21. #1011
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Harkitsin oman säikeen aloittamista mutta päätin tällai. Jos on uusi ja hieno tietenkin teräsrunko ja haluaa ruostesuojata niin millä myrkyillä ja millä tekniikalla ois parasta homma hoitaa?

    Tai mun tapauksessa kun 1,5v CrossCheck kylmässä tallissa asustaa niin mitäs sille pitäis tehdä??? Tähän asti en ole päätäni moisella vaivannut...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #1012
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Surlyn ohjeet: http://surlybikes.com/info_hole/spew...ur_steel_frame

    Se on harmi, että aitoa Frame Saveriä ei taida Euroopasta saada. Tai en ainakaan löytänyt viimeksi, kun yritin metsästää. Ajattelin, että auton kotelosuoja-aine olisi hyvä korvike, mutta en ole ihan varma enää. Purin puhkiruostuneen Crosshairsin joku viiikko takaperin, kun se lähti Kongalle korjaukseen. Kotelonsuja oli nimittäin kuivunut sen verran paksuksi töhkäksi, että se oli tukkinut keskiön ja chainstyn välisen huohotusreiän. Ei oikein hyvä sekään.

    Jos ei tartte suolatuilla teillä ajella, en pitäisi suojaamista edes välttämättönä. Mutta jos on pienikin riski siitä, että runko joutuu suolan kanssa tekemisiin, niin joku suoja kannattaa laittaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #1013
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    No voi paska, kotelosuojakaan ei siis toimi halutulla tavalla.
    Mitähän nyt sitten? Ei nuo vanhat käyttikset, mutta uudemmat
    harrastelaitteet? Mi Casa Carbon Liberte, un aluminio.

  24. #1014
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    No voi paska, kotelosuojakaan ei siis toimi halutulla tavalla.
    Mitähän nyt sitten? Ei nuo vanhat käyttikset, mutta uudemmat
    harrastelaitteet? Mi Casa Carbon Liberte, un aluminio.
    No jos pelkää huohotusreikien tukkeutumista, niin ronkkii ne auki aineen kuivumisen jälkeen.

  25. #1015
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^Juuri näin. Fiksuinta olisi tehdä suojaus kertaalleen kunnolla ennen kuin kasaa runkoon mitään osia kiinni. Itsehän en aikoinaan ollut ja seuraukset on tiedossa..

    Ps. nyt Briteistä näköjään löytyy Frame Saveriäkin. En kokeillut vielä onnistuuko toimitus Suomeen, mutta jostain tuota kuitenkin ajattelin hommata Crosshairsiin, kunhan se tulee Kongalta takaisin. http://www.shop.18bikes.co.uk/m12b0s...ER)-Framesaver
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #1016
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    144
    Eipä ole ikinä tullut mieleen suojata ruostesuojata polkupyörää. Onko jollain oikeasti pyörä ruostunut?
    Enduro-motskariin tuli pntaruostetta runkoon kun saappaat hioi maalin pois mutta niin ne saappaat poistivat sen pintaruosteenkin. Fillarit eivät ole ruostuneet talviajossakaan mutta en ilmeiseti ole ajanut suojatulla tiellä. Suolavedenkin luulisi aiheuttavan enemmän korroosiota rungon ulkopuolelle kuin sisäpuolelle. Miten suolavettä ja suolan sekaista likaa pääsee polkupyörän rungon sisälle niin paljon että kevyt öljykerros ei riitä suojauksensa?

    Kuitenkin jos pelkää kotelonsuoja-aineen kovettumista ja halkeilua niin sitä voi ehkäistä ostamalla laadukasta (kalleinta) ainetta ja lorauttamalla siihen vähän moottoriöljyä mukaan.

  27. #1017
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Vähän kun selaat takemmas vaikka tätä topikkia, niin löytyy.
    Miksi hyvä kotelonsuojaaine pitäisi öljytä??

  28. #1018
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Hep! Mulla muuttu krossarin chainstayt reikäjuustoksi Hesan suolakelveillä ajelun seurauksena.

    Suola imeytyy erittäin tehokkaasti osmoottisesti laimeamman liuoksen suuntaan. Eli riittää, että rungon sisällä on kosteutta tai vettä ja ulkopuolella suolaa, niin suola kyllä löytää huohotusreikien kautta tiensä aivan varmasti sinne, minne sen ei pitäisi päästä. Suolan määrällä ei varsinaisesti ole merkitystä ja ainakin suolan korvikkeena käytettävä kaliumkloridi toimii niin, että sen korroosiovaikutus jalommille teräksille (kuten CroMo) on sitä suurempi, mitä laimeampi on liuos.

    Rungon ulkopuolelle ei ole mulle tullut ruostetta koskaan, vaikka on maalichippejä ja muita tullut, eli kuten tuossa aiemmin linkittämässäni Surlyn ohjeessakin sanotaan, pahin on rungon sisään jäävä kosteus, joka ei tuulettumalla pääse kunnolla kuivumaan. Siksi ruostuminen alkaa yleensä sisältäpäin ja ulkopuolelta sen huomaa siinä vaiheessa, kun runko on puhki.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #1019
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Kuinka pitkään chainstayt kesti ennen puhkiruostumista?

  30. #1020
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Ehkä tuo ruostuminen on pks suolateiden ongelma. Kolme vuotta vanha Rove, en ole ruostesuojannut ja mitään ei ole päällä tai sisällä ruosteessa. Veikkaan että omistaja ruostuu ennen pyörää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •