HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 33 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

  1. #961
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Toki alamäessä Taigan geolla on myös helppoa tykittellä vaikka keskellä pyörää. Jopa nojata nokalle jos kaipaa pitoa kurviin. Kuskin eläminen pyörän painopisteen ympärillä on helppoa, siitä pidän geossa myös. Ja siinä se hissitolppa tulee kuvioon mukaan hyvinkin tarpeellisena.
    Teillä taitaa olla msuomalaisen kanssa pyörät aika erillaisia suhteessa kropan pituuteen.

  2. #962
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    297
    Ainakin Evolinkeissä tuon RF:n hissitolpan voi ostaa rungon mukana vaikkei koko pyörää ottaisikaan ja hintakin on halvempi kuin ulkomaiden nettikaupoissa.

  3. #963
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    5 mm levenee kumi kun vanne levenee 80 mm:stä 100 mm:iin, eli kyllä se sopii, ei tarvii kuin 2.5 mm ketjun tilasta vähemmäs.
    Nyt mitattu. 80mm vanteella ja AB:n ovaalilla kevyimmällä välityksellä ketjun ja renkaan väliin jää 4mm. Rengas siis kasvanu jo 3mm leveyttä alkuasennuksesta, ollen nyt 128mm.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #964
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ollen nyt 128mm.
    Yllättävän liki samat mitä mulla 100mm vanteella (130 mm), sulla vissiin reunanappulat ulompana, mulla aika tasassa kyljen kanssa.

    Nyt on tuhannen kilsaa takana tubelessina, joten tuskin enää venyy.
    Läskimasa muokkasi tätä : 17.11.2016 at 11.20

  5. #965
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Nyt mitattu. 80mm vanteella ja AB:n ovaalilla kevyimmällä välityksellä ketjun ja renkaan väliin jää 4mm. Rengas siis kasvanu jo 3mm leveyttä alkuasennuksesta, ollen nyt 128mm.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    MTBR:llä taitaa olla 100 mm vanteella mitattu leveys 130 mm. Pole kuulostaa siis turhan ahtaalta tässä suhteessa. Polessa on kyllä paljon kiinnostavaa, mutta toinen asia mikä ei sittenkään minun silmissä ole hyvä on turhan matala yläputki. Ei jää runkolaukulle paljon tilaa ja satulatolpasta tulee ylipitkä. Minun pituudella standover ei kuitenkaan koskaan ole ongelma.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  6. #966
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Kiitos tästä tiedosta, selvisi tämäkin lopulta *peukku*
    Itsehän olen laitellut Polelle aiemmin kyselyn titaaniversiota koskien, mutta en saanut ikinä minkäänlaista vastausta....
    Jos ei pussi ole tosi hyvässä iskussa,ei titamiinin perään kannata haikailla, itse sain tarjouksen, runko 1390 euroo ja keula 240 euroo lisää nykyiseen hintaan. Melko kallista .... Keuloihin on vielä pieni valon pilkahdus ...
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  7. #967
    Siis runko 1390€ lisää alurungon hintaan?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  8. #968
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    MTBR:llä taitaa olla 100 mm vanteella mitattu leveys 130 mm. Pole kuulostaa siis turhan ahtaalta tässä suhteessa.
    En kyllä sanoisi Polea ahtaaksi. Rungossa tilaa on hyvin. Ketjulinjahan alkaa ahdistamaan kevyimmällä välityksellä renkaan leveyden suhteen lähes kaikissa läskeissä.
    Sillekin on tehtävissä jotain. Kuten toi mun AB:n ratas; siinä ketjulinja 49mm. Race Facen rattaalla 51mm>>ketju tulee jo 2mm ulommas.

    Tai sitten jos suunnittelija olis halunnu mennä pidemälle, olisi voinut laittaa runkoon vaihdettavat dropoutit. Esim. Rohloffilla ketju/rengas ongelmat olis historiaa.

  9. #969
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Siis runko 1390€ lisää alurungon hintaan?
    Kyllä.

  10. #970
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    ^melko suolaista Tuon option voi siis unohtaa vaikka joskus olisi uudestaan tarjollakin.

    Ebayssa kiinalaiset myy titskuläskirunkoja sattumoisin juurikin hintaan $1390. Voihan toki olla, että paketissa tulee "kiinantitaania" (vrt. "kiinankuitua").


  11. #971
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^melko suolaista Tuon option voi siis unohtaa vaikka joskus olisi uudestaan tarjollakin.

    Ebayssa kiinalaiset myy titskuläskirunkoja sattumoisin juurikin hintaan $1390. Voihan toki olla, että paketissa tulee "kiinantitaania" (vrt. "kiinankuitua").
    eiks siellä epaissa oo jotain satasen alurunkojakin?

  12. #972
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    eiks siellä epaissa oo jotain satasen alurunkojakin?
    Eiköhän niitä ole, en oo katellu. Jotkut marketit taitaa kasata niistä fillareitakin?

    edit: jaa mutta toi Taigan alurunkosetti on 1199€, miten mulla oli käsitys että olisi parin tonnin luokkaa. Onhan toi titskurungon hinnoittelu sitten ihan linjassa muiden boutique-valmistajien kanssa, eli +pari tonttua eikä +kolmetonttua.


  13. #973
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Toki alamäessä Taigan geolla on myös helppoa tykittellä vaikka keskellä pyörää. Jopa nojata nokalle jos kaipaa pitoa kurviin. Kuskin eläminen pyörän painopisteen ympärillä on helppoa, siitä pidän geossa myös. Ja siinä se hissitolppa tulee kuvioon mukaan hyvinkin tarpeellisena.
    Mä en tosiaan mikään enskakuski ole, mutta toisaalta perusjantteriksi kuitenkin sen verran tekninen ajaja, että en ole ekana pyörän päältä hyppäämässä tunkkaamaan vaan pyrin yrittämään. Kahdella kesäkaudella ajoin kahdella eri pyörällä dropperin kanssa. Toisen pyörän sitten myin pois ja toisesta hajosi se dropperi. Laitoin tavan tolpan takaisin, sain takuusta uuden dropperin, mutta en viitsinyt enää laittaa sitä paikalleen. Näillä meikäläisen ajoilla Keski-Suomen poluilla tulee lopulta niin harvoin vastaan paikkoja, joissa dropperista olisi sitä todellista hyötyä. Perusteknisen alamäen keulan painotuksineen pystyy ajamaan Taigalla ihan nätisti, kun vaan nousee polkimille ja tasapainoilee siinä. Ei satula minusta juurikaan tiellä ole. Pitkä pyörä ja loiva keula tekevät menosta niin tukevaa ettei satulan taakse juuri tarvitse painotella. Dropperista olisikin hyötyä silloin, kun tulee niin jyrkkää, että pitää nojata kunnolla takapyörän päälle tai tarvitsee kallistella tosi voimakkaasti. Sieltä takaa tietyssä tilanteessa on ahristavaa nousta takaisin satulan päälle, mutta Taigassa tuo tolpan kulma helpottaa hieman sitäkin. Satulasta olen saanut kulkusille tasan kerran sen jälkeen, kun dropperista luovuin.

    Reverbissä en tykännyt oikeastaan siitä, että se säätyi portaattomasti. Jos yritti jotain muuta kuin pohjaan, niin se oli aina väärässä korkeudessa. Näin sitä lopulta käytinkin, joko ylhäällä tai sitten kokonaan pois tieltä. Tykkäisin ehkä pykälistä, mutta hankaluus on niidenkin kanssa siinä, että pykälää ei pysty säätämään juuri siihen kohtaan kuin haluaa. Kolme asentoa riittäisi, siirtymä/normaali ylhäällä, tekninen maasto noin 1,5-2 cm alempana ja alamäki kokonaan alhaalla. On dropperi kiva lisävaruste kuitenkin ja loistava keksintö!
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  14. #974
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Näillä meikäläisen ajoilla Keski-Suomen poluilla tulee lopulta niin harvoin vastaan paikkoja, joissa dropperista olisi sitä todellista hyötyä. Perusteknisen alamäen keulan painotuksineen pystyy ajamaan Taigalla ihan nätisti, kun vaan nousee polkimille ja tasapainoilee siinä. Ei satula minusta juurikaan tiellä ole. Pitkä pyörä ja loiva keula tekevät menosta niin tukevaa ettei satulan taakse juuri tarvitse painotella.
    Tästä kyllä täysin samaa mieltä.
    Hissitolpan tarpeellisuudella tarkoitinkin lähinnä juuri enskatyyppistä rymistelyä, joka itseltä jäänee taka-alalle.
    Keskitytään setäsmies-möyrintään lähinnä nykyään.

    Sillai rauhassa, luontoa ihastellen.

    Edit: tosiaan alan pikkuhiljaa tottua ajatukseen elämästä ilman dropperia.

  15. #975
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tai sitten jos suunnittelija olis halunnu mennä pidemälle, olisi voinut laittaa runkoon vaihdettavat dropoutit. Esim. Rohloffilla ketju/rengas ongelmat olis historiaa.
    Tai vaihtoehtoisesti 217mm takanapa ja 82mm ketjulinja kuten tässä Meriwetherissä.
    To ride, shoot straight and speak the truth

  16. #976
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Himottas kokeilla Lauf Carbonaraa Taigaan . Se on niin ruma, että on jo kaunista. Jotenkin tuntuu, että Blutoa en haluaisi tekemään keulasta painavampaa, mutta pieni jousto helpottaisi ajoa varsinkin kesällä. Lisäksi tuon huoltovapaus ja yksinkertaisuus kiinnostaa. Painoa tulisi lisää noin 450g verrattuna nykyiseen hiilarihaarukkaan. On sekin kyllä aika paljon...
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  17. #977
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Hissitolpastahan saa hyötyä ei teknisissäkin paikoissa. Maastosta vauhtia pumpatessa penkki alhaalla sitä vauhtia tulee aivan eritavalla kuin penkki ylhäällä. Bunnyhopit yms. Ehoton kapistus.

  18. #978
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Hissitolpastahan saa hyötyä ei teknisissäkin paikoissa. Maastosta vauhtia pumpatessa penkki alhaalla sitä vauhtia tulee aivan eritavalla kuin penkki ylhäällä. Ehoton kapistus.
    Totta. Mut kun ei ole kiirus enää mihinkään.

  19. #979
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Eihän siinä kiire tarvii olla, täydellisesti onnistuneesta pumppauksesta saa kiksejä

  20. #980
    Onnistuuko pumppaus läskillä? Kun jonkun juutube-videon mukaan pumppaus ei onnistu, tai ainakin renkaat vie idean? Tiedä häntä, kun itseltä jäänyt oppimatta...

  21. #981
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Juu ei läskillä voi tehdä mitään mitä "normipyörillä".
    Siinon niin isot kumeksetkin. Ja painava.

    Taigan suunnittelijahan muuten asian kiteyttää uusimmassa kirjoituksessaan:

    https://www.polebicycles.com/where-d...v=f0aa03aaca95

    "First we need to understand where the mountain bike industry comes from. The bicycles were firstly intended to be ridden on man made surfaces. At some point someone wanted to ride the bikes on trail. Here is where it gets complicated. The rider experiments a lot of problems and tries to resolve them one by one. The first thing is to make the tire air volume bigger to make the riding safer and comfortable."

    Lisätään vielä:

  22. #982
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    MTBR:llä taitaa olla 100 mm vanteella mitattu leveys 130 mm. Pole kuulostaa siis turhan ahtaalta tässä suhteessa.
    Polessahan on tilaa enemmän kuin varmaan missään, mut ketjulinja on se ahdistava tekijä. Se taas johtuu kammista ja 197 mm perästä kun leveempää ei oo.

  23. #983
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Polessahan on tilaa enemmän kuin varmaan missään, mut ketjulinja on se ahdistava tekijä. Se taas johtuu kammista ja 197 mm perästä kun leveempää ei oo.
    Tilaa on ilmeisesti, mutta olen nähnyt kuvia Surly ICT:stä, jossa on enemmän tilaa, olisiko joku saanut peräti 2x10 toimimaan Clownshoen ja 2XL:n kanssa. Kampisetin valinta voi ehkä olla ratkaiseva tässä. Omalta osaltani olen kuitenkin päättänyt että Polessa on liian matala yläputki.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  24. #984
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Onnistuuko pumppaus läskillä? Kun jonkun juutube-videon mukaan pumppaus ei onnistu, tai ainakin renkaat vie idean? Tiedä häntä, kun itseltä jäänyt oppimatta...
    Muutamat foorumilaiset ovat kokeilleet.

  25. #985
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Tilaa on ilmeisesti, mutta olen nähnyt kuvia Surly ICT:stä, jossa on enemmän tilaa, olisiko joku saanut peräti 2x10 toimimaan Clownshoen ja 2XL:n kanssa. Kampisetin valinta voi ehkä olla ratkaiseva tässä. Omalta osaltani olen kuitenkin päättänyt että Polessa on liian matala yläputki.
    Mulla on 2016 Blackborowissa 2x10, hätätapauksessa ajellu 22t:lläkin, mutta turhan lähellä on ketju kumia.. Nyt tosin tulossa 26t ovaali niin pitää kattoa jos sillä tekis 1x setupin..

  26. #986
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Kyllähän POLEenkin ketjulinjaan tilaa saa, itsellä ainakin kun Cinch-kampien rattaan kääntää toisinpäin niin tuo ratas taitaa siirtyä 6.5 mm jollen väärin muista. Kait tuo muutaman millin helpottaa renkaankin kohdalla ( ketjulinja 78.5, käännetyllä 85 ).
    Kuinka "oikea" tuo ketjulinja on, lienee sitten toinen tarina eli tuskin tuolla ICT:ssä tila on sen kummallisempi ketjulinjan osalta, jos perä on 197 mm. Eikös Brillellä tuo 2XL sovi paikalleen tuo ratas "sisäänpäin" levittävänä ( 78.5 ketjulinjalla ) eli normaaliasennossa ? Kuinka levee rengas tuommoiseen pyörään tarttis oikein saada, meinaan missä on raja millä joku vielä polkee, siinä kai kun lonkista ei jalat taivu enää kammille.
    Mulle on ainakin vielä riittänyt tuo BUD-LOU kombo, en tosin 2XL:n autuaita ajofiiliksia ( vielä ) ole kokenut......
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  27. #987
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Ok, ei pidä siis kaikkia isoja poikia uskoa, varsinkaan youtuben

  28. #988
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Eikös Brillellä tuo 2XL sovi paikalleen tuo ratas "sisäänpäin" levittävänä ( 78.5 ketjulinjalla ) eli normaaliasennossa ?
    Juuri näin. Ja 4mm clearance 10Psin vertailupaineella on todellakin jo riittävä. Imo.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #989
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Mulle on ainakin vielä riittänyt tuo BUD-LOU kombo, en tosin 2XL:n autuaita ajofiiliksia ( vielä ) ole kokenut......
    Kai on tilattu kuiten jo?

  30. #990
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Kyllähän POLEenkin ketjulinjaan tilaa saa, itsellä ainakin kun Cinch-kampien rattaan kääntää toisinpäin niin tuo ratas taitaa siirtyä 6.5 mm jollen väärin muista. Kait tuo muutaman millin helpottaa renkaankin kohdalla ( ketjulinja 78.5, käännetyllä 85 ).
    Kuinka "oikea" tuo ketjulinja on, lienee sitten toinen tarina
    Tätä minä ihmettelin, kun AB:n 26T ovaalin cinchin tilailin ja siinä luki, että fatbikeen käännä näin päin, että on kaksi pistettä kammen kohdalla.. laitoin kuitenkin normaalisti ja ketjulinja on nyt sellainen, että suorana on 1x12 SRAMissa on kuudes lehti silmässä pienestä päästä aloittamalla. Tästä siis pienempiä rattaita 5 ja suurempia 6. Kohtuu keskellä siis, mutta silti sieltä isoimmalta rattaalta ketju on melkosen vino. Läskissä tulee käytettyä kuitenkin niitä isoja lehtiä suhteessa paljon enemmän kuin pienimpiä. Jos tuon kääntäisi, niin suora linja olisi luultavasti jossain 4-5 pienten suunnasta ja ketju jo hurjan vino. Kai se sitten siellä rattailla kuitenkin pysys.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •