ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 31 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Taigaan vaihtui talvirenkaat eli Bud/Lou combo ja kyllähän siitä kerralla tuli kunnon läski! Renkaiden tuoman lisäpainon huomaa kyllä reisissä.
    Laitapa 2XL:t alle. Bud ja Lou on suorastaan keposet menijät! Mutta kokolailla paras talvikombo. Imo. Noin yleisesti. 2XL ei takuulla viehätä kaikkia.

Lou takarenkaana toi pitoa niin paljon, että jyrkimpiä mäkiä aukkohakkuulla kiivetessä tuntui voima loppuvan ennen pitoa.
    2XL nostaa pitoa vielä muutamaan potenssiin. Kuskin kunto tosiaan määrää etenemisen kiivetessä. Oman osansa antaa kyllä myös Polen mainio geo, uskon.

Hainkin kyllä hieman rennompaa asentoa tähän. Tästä huolimatta Taigan keula ei pyri kevenemään.
    Tästä pidän Taigassa myös; ajoasento voi olla pysty ja hyvinkin rento, keulan silti kadottamatta pitoaan. Itse ajattelin stemmiä nostaa vielä 8mm spacerillä.
    Toi keula kun ei tosiaan kevene nousuissa.
    Pyörän päällä saa oikeastaan vaan istua rennosti ja ajaa, alustasta tai sen jyrkkyydestä huolimatta. Putkelta jumppaaminen onnistuu myös mainiosti.

Uskomaton pyörä. Imo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    2XL nostaa pitoa vielä muutamaan potenssiin.
    Onko noin? Kaverilla on XL:t ja ne kyllä häviää Loulle pidossa 6-0. Silica seos tuntuu pitävän jäisellä alustalla paremmin, mutta Lou pitää hangessa ihan eri tavalla. Tietysti 2XL:n kuvio on melko samanlainen kuin Loussa ja leveyttä enemmän, että voi hyvin pitää paikkaansakin:

Meidän pitää sopia Taiga-treffit joskus vaikka ladunmajalle ja käydään ajamassa Hanhiperän lenkki tjsp yhdessä .
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Onko noin? Kaverilla on XL:t ja ne kyllä häviää Loulle pidossa 6-0. Silica seos tuntuu pitävän jäisellä alustalla paremmin, mutta Lou pitää hangessa ihan eri tavalla. Tietysti 2XL:n kuvio on melko samanlainen kuin Loussa ja leveyttä enemmän, että voi hyvin pitää paikkaansakin.

Meidän pitää sopia Taiga-treffit joskus vaikka ladunmajalle ja käydään ajamassa Hanhiperän lenkki tjsp yhdessä .
    En ole tietty kunnon hangessa 2XL:llä vielä päässyt ajamaan, mun kokemukset ehkä sulanmaan pidosta enemmälti.
    Mutta tuleva talvihan sen kertoo. Tällä lumitilanteella mikä Jyväskylässä nyt on, 2XL on ehdottomasti pitävin renkula millä mä olen ajanut.

Hanhiperän (tai mitkä tahansa)kiemurat sopii kyllä mainiosti!

Onko noin? Kaverilla on XL:t ja ne kyllä häviää Loulle pidossa 6-0. Silica seos tuntuu pitävän jäisellä alustalla paremmin, mutta Lou pitää hangessa ihan eri tavalla. Tietysti 2XL:n kuvio on melko samanlainen kuin Loussa ja leveyttä enemmän, että voi hyvin pitää paikkaansakin
    Ne XL:thän on vielä speksiään kapeammat, lähempänä neljää tuumaa? Itellä vastaavat kokemukset Lou vs 2XL, ei tee Loulla mitään ku lunta on enemmän. 2XL:ssä on harppuakin pari mm enemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    ei tee Loulla mitään ku lunta on enemmän.
    Oot kokeillu Lou:ta myös propulsion moodissa? Vetopito pitäs lisääntyä reilusti noin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Oot kokeillu Lou:ta myös propulsion moodissa? Vetopito pitäs lisääntyä reilusti noin.
    Enpä mene kyllä varmaksi sanomaan, mutta muistelisin että edessä oli cornering ja takana propulsion..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti

Tästä pidän Taigassa myös; ajoasento voi olla pysty ja hyvinkin rento, keulan silti kadottamatta pitoaan. Itse ajattelin stemmiä nostaa vielä 8mm spacerillä.
    Toi keula kun ei tosiaan kevene nousuissa.
    Pyörän päällä saa oikeastaan vaan istua rennosti ja ajaa, alustasta tai sen jyrkkyydestä huolimatta. Putkelta jumppaaminen onnistuu myös mainiosti.

Uskomaton pyörä. Imo.
    Uskomaton pyörä kun ominaisuudet jotka muissa pyörissä laskettaisiin negatiiviseksi, muuttuukin Polessa positiivisiksi
    Tai ainakaan itse en arvostaisi kovin korkealle vaikeasti kevennettävää keulaa omilla juurakkoisilla ja kivikkoisilla poluilla. Mutta jos ajomaastot on esim. tasaisia vauhdikkaita ylä- ja alamäkiä niin on varmaan aika kelpo kampe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Uskomaton pyörä kun ominaisuudet jotka muissa pyörissä laskettaisiin negatiiviseksi, muuttuukin Polessa positiivisiksi
    Tai ainakaan itse en arvostaisi kovin korkealle vaikeasti kevennettävää keulaa omilla juurakkoisilla ja kivikkoisilla poluilla. Mutta jos ajomaastot on esim. tasaisia vauhdikkaita ylä- ja alamäkiä niin on varmaan aika kelpo kampe.
    Tämä tosiaan on näitä kolikon kääntöpuolia. Minä kuitenkin luulen, että ajotekniikkaa muuttamalla tällä Polen geometrialla selviää noista peruspolkujen ja teknistenkin osuuksien keventelyistä. Vaatii vaan vähän enemmän työtä ja elämistä satulassa. Kimppalenkeillä ajaessa kuitenkin huomaa, että usein jää jengiltä jyrkemmät ylämäet ja töytäisyt ajamatta liiallisen keulan kevenemisen vuoksi. Tähänkin pystyy ajotekniikalla vaikuttamaan tiettyyn rajaan asti, mutta sitten alkaa jo pyörän geometria vaikuttamaan niin paljon, että eroja syntyy. Jossain vaiheessa jo mainitsinkin, että onko tämä geo nyt jo niin paljon erilainen, että sitten menee tatsi kokonaan perus XC pyörän maastoajotekniikasta.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Käy nyt kuitenkin koe-ajolla ensin.

"Pyörän päällä saa oikeastaan vaan istua rennosti ja ajaa, alustasta tai sen jyrkkyydestä huolimatta. Putkelta jumppaaminen onnistuu myös mainiosti."

Onks noi siis negatiivisia ominaisuuksia?

Ja en mä edelleenkään ymmärrä tätä keventelyn vaikeutta; ei sitä nokkaa tartte kuin nostaa.
    Mä ajan paljon juurakoissa ja kivikoissa, en koe mitään ongelmaa.
    Harvemmin ajan tasaisia vauhdikkaita ylä- tai alamäkiä. Mulla on 2XL:t alla hei!

Edit: tässä on tietysti kyse myös erilaisista kuskeista; mä olen hidas möyrijä ja monasti ajan vain päin ja yli. Kun kiirettä ei ole.
    Xc-painotteinen hyväkuntoinen nopea kuski saattaa ehken omata hiukan eri painotukset kuin mä.

Ja mitä Volvospede tossa alempana mainitsee trial-maastoista; itse trialista ei kokemusta mutta Taiga on kyllä helvetin helppo manooveerata tuolla kivien ja juurien keskellä; rauhallinen ja tasapainoinen käytös sallii hyvinkin monenlaiset kikkailut. Pyörää on helppo ohjastaa ahtaissa ja tiukoissa paikoissa myös hitaassa vauhdissa.

Ja Fatboylla tosiaan jäi monet nousut ajamatta kun keula karkaili omille teilleen.

Mul on ollu fatboy ja tällä hetkellä löytyy farley ja taiga. Kaikilla pystyy keulii niin paljon ku haluaa, vetäsee pikku manuaalit ja bunnyhopilla jonku pienen tukin yli. Keula kevenee kaikissa silloin kun haluaa. Taiga on noista ainoa joka ei oo ruvennu keulimaan omine lupineen jossain jyrkässä ylämäessä. Mulle se on plussaa. Vauhtia se sietää noista parhaiten ja sillä mä oon onnistunut pääsemään pahimmista trial maastoista mistä ny ikinä oon päässy. Eli aika hyvä fillari. Tai sit mä oon vaan kehittyny kuskina! ��

Paljos Taigalla on massaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Ne XL:thän on vielä speksiään kapeammat, lähempänä neljää tuumaa? Itellä vastaavat kokemukset Lou vs 2XL, ei tee Loulla mitään ku lunta on enemmän. 2XL:ssä on harppuakin pari mm enemmän.
    Sä taisit sekottaa orkinaali snowshoeen, joka speksattu 4,5" mut totuus jossa 4" luokassa.. XL-versio on kyl ihan mukavan kokonen.. 112,5mm dtswissillä, jonka sisäleveys 76mm

Kuvalinkki, XL vs 4"mammoth samalla kehällä; http://instagram.com/p/9p9ziNGRzT/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Paljos Taigalla on massaa?
    Mun pyörä painaa XTR polkimilla 11,7kg kesärenkailla. Nyt en mitannu vielä tarkemmin Bud/Lou combolla. Runko taisi olla 2,6kg tienoilla taka-akselin kanssa. Ei mikään kevyt. Hiilarirunko on reilusti kilon kevyempi. Mun näkökulmasta läskissä sillä rungon painolla ei juuri ole merkitystä. Pyörivä massa tappaa tässä vehkeessä, ei kokonaismassa.

Edit: Speksit: https://msuomal.wordpress.com/pole-taiga/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Sä taisit sekottaa orkinaali snowshoeen, joka speksattu 4,5" mut totuus jossa 4" luokassa.. XL-versio on kyl ihan mukavan kokonen.. 112,5mm dtswissillä, jonka sisäleveys 76mm

Kuvalinkki, XL vs 4"mammoth samalla kehällä; http://instagram.com/p/9p9ziNGRzT/
    Just mittasin samaisen renkaan samaisella vanteella, 112 mm. Oli.

Kiitos korjauksesta, sekoitin tosiaan tuohon "edelliseen" malliin.. Ihme että niin iso ero sitten Louhun

Mun pyörä painaa XTR polkimilla 11,7kg kesärenkailla.
    No jo on köykänen. Miks mun Salsa painaa yli 4.5 kg enemmän? 🤔

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    No jo on köykänen. Miks mun Salsa painaa yli 4.5 kg enemmän? 樂
    Nyt punnasin Bud/Lou combolla: 13,12kg. Renkaista lisäpainoa siis 1,4kg, mikä on aika hyvin linjassa speksien kanssa. Juggeri pro 4" ~900g ja JJ 4" ~1050g. Bud ja Lou molemmat ~1650g. Niin ja nyt on pulloteline paikallaan. Aika painava on Salsa, jos tohon vielä 3kg laittaa päälle. Tietty dropperi, kammet, voimansiirto yleensä, haarukka, tanko jne, jos on painavampia, niin kertyyhän sitä. Onko teräsrunko?

Aika painava on Salsa, jos tohon vielä 3kg laittaa päälle. Tietty dropperi, kammet, voimansiirto yleensä, haarukka, tanko jne, jos on painavampia, niin kertyyhän sitä. Onko teräsrunko?
    Alumiinia kai se on, kevyempi mitä Pole, eli eiköhän se lisäpaino muodostu jostain muusta. Rahalla saa kevyemmän..

Ynnätääs vähän 13,12 kg:n painoon summittaisesti:
    -renkaat +450 g
    -kammet +500 g
    -kiekot +800 g?
    -satulatolppa +250 g
    -jarrut +200 g
    -satula +100 g
    -gripit +150 g
    -polkimet +200 g
    -haarukka +400 g
    -pakka +200 g
    = 3250 g eli kyl se 16,3 kg sieltä lopuista pikkujutuista tulee, vaikka runko oliskin 200 g kevyempi lähdössä. Kuten näkee, ei oo paino edellä mitään mun muutoksia tehty. 🙄

Näinhän se menee. Muistelisin et Panzer painoi lähemmäs 15,5kg, kun ostin sen. Tänään puuterilumessa lenkillä. Nostin satulan takas mun vakiokorkeuteen nyt, kun kahvat on korkeammalla ja alkoi tuntua hyvältä polkea. Nyt pyörä tuntuu "omalta".

Dammit, pyörivä massa nousi 93g. Harvoin mun projekteissa käy näin... kohta nousee Pole kaikkialle minne pito vaan riittää .

Aika hurrrrja takapakka! minkäskokoinen ratas on edessä?

Mä pidin vakion takapakan eli 10-42 ja edessä on 24. Pidempää välitystä en kaipaa ja lyhytkin on aikalailla riittävä. Vakionahan polessa eturatas olis 28, sillä en oo edes vielä kokeillut ja 26 löytyy kans tosta hyllystä. Mutta hurjat olis huippunopeudet jos esim 28-10 välykselllä kelais kampikierrokset "rajottajalle"..

Juuri hain 2xl kumit matkahuollosta, pitää ruveta punnertaa vanteille.

Mulla on 10-42 takana ja 28t ovaali edessä, ei tartte 2XL:n kanssa 28-10 käyttää. Taidan hommata itsekin 26t tai 24t eteen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulla edessä 26 ovaali. Pakka nyt tuo 10-50. Mulle ehkä toimis 28 ovaali edessä hyvin tolla. 26-10 välitys jää siirtymillä välillä lyhyeks. Pitää ny testailla.

Isot renkaat tietty muuttaa vielä välitystä. Tänään 2xl alle. Pitää kokeilla ihan huumorilla kuinka kovaa pystyn ajamaan kelvillä GPS:n mukaan edes hetkellisesti ja kuinka kovat on kampikierrokset perstuntuman mukaan. Luulen ettei mene jengat tappiin.

Mulla 28-11 ja ei lopu kierrokset tasamaalla, isommissa alamäissä pystyy polkemaan loppuun. 49 km/h taitaa olla huiput 2XL:llä. Mut msuomal:han on välittänyt Polen kohalleen, 26 ovaali/50. 😃👍 Mun 28/45 on harva tohon verrattuna, vaikkakin just riittäny. Pitäisköhän puuhata tämmönen xtenderi: http://garbaruk.com/cassette-xtender...horizontalTab1

Onkos jollain fiksummalla tietoa saisko Kona wo 2016 mallin kammet ja keskiön iskettyä tuohon taigan runkoon? Ilmeisesti RF ride mallin kammet siinä on, mutten noista internetin manuaaleista ymmärtäny sopisko 120mm keskiöön?
    http://2016.konaworld.com/wo.cfm#overviewtop

Olipas raskasta polkea tänään. Ei ollu edes ennenkuulumattoman matalat paineet renkaissa, mutta melkosta tahmaa oli meno noin 5cm pakkaslumessa. Ehkä jalatkin oli vähän väsyneet ja reitissä riitti ylämäkeä. 31,15km keskarilla 11,5km/h, matkaan mahtui kivikkoa, juurakkoa ja kalliotakin. Mulla oli nyt supermummovaihde ja se tulikin tarpeeseen pari kertaa. Melko pitkälti ajoin sillä samalla osuudella pakkaa kuin ennenkin, mutta oli kyllä mukava, kun löytyikin vielä se extrakevyt takataskusta. Bud/Lou combolla ja pakkaslumipaineilla ei sitten niitä pitkiä välityksiä enää kaivannutkaan, joten annan olla ton ovaalin 26:sen edessä. Suvikumeille sitten vaihdan sen 28:siin keväällä. Mähän oon tämmönen tikkujalka sitkuttaja, kesällä maantielenkkien keskikadenssi on yli 100. Nyt oli läskissäkin kadenssimittari mukana ja avg oli 85. Jotenkin tuntuu, että varsinkin tuolla hangessa on kohtuullisen vaikea ajaa korkealla kadenssilla. Välillä joutuu pitoa etsimään semmoisella voimagrindauksella, ettei pääse sutimaan tyhjää. Perus XC-lenkillä mulla on jotain 93-95 keskikadenssi.

Alan olla nyt pikkuhiljaa sitä mieltä, että Polen Mr. Kokkonen on suunnitellut erittäin hyvän läskin. Panzerilla minulla oli selvästi enemmän ongelmia ohjattavuuden kanssa pakkaslumessa ajettaessa kuin tällä. Maastossa tämä menee tukevammin ja ajaminen on yksinkertaisesti helpompaa. Tosin tänään tuli vastaan kerran vähän sitä samaa mistä valittelin pitkäjoustoisen loivakeulaisen pyöräni kanssa, että kun hitaassa vauhdissa kääntää tankoa reilusti, niin loivan keulakulman takia pyörä meinaa alkaa "kaatua" itsestään sisäkurvin puolelle. Jyrkemmällä keulakulmalla tätä ilmiötä ei tule.

Alan olla nyt pikkuhiljaa sitä mieltä, että Polen Mr. Kokkonen on suunnitellut erittäin hyvän läskin.
    Tästä on helppo olla samaa mieltä. Omaan makuun en löydä yhtäkään moitetta/parannusehdotusta.
    Hyvin tasapainoinen kokonaisuus.
    Rengastusta muuttamalla ja joustokeulan lisäämällä pääsee kesällä myös AM-tykin makuun. Läskin muodossa. (y)

jyrkkäkeulainen taas pyrkii puskemaan herkemmin hitaassa vauhdissa jyrkemmin käännettäessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •