Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
Uskomaton pyörä kun ominaisuudet jotka muissa pyörissä laskettaisiin negatiiviseksi, muuttuukin Polessa positiivisiksi
Tai ainakaan itse en arvostaisi kovin korkealle vaikeasti kevennettävää keulaa omilla juurakkoisilla ja kivikkoisilla poluilla. Mutta jos ajomaastot on esim. tasaisia vauhdikkaita ylä- ja alamäkiä niin on varmaan aika kelpo kampe.
Käy nyt kuitenkin koe-ajolla ensin.

"Pyörän päällä saa oikeastaan vaan istua rennosti ja ajaa, alustasta tai sen jyrkkyydestä huolimatta. Putkelta jumppaaminen onnistuu myös mainiosti."

Onks noi siis negatiivisia ominaisuuksia?

Ja en mä edelleenkään ymmärrä tätä keventelyn vaikeutta; ei sitä nokkaa tartte kuin nostaa.
Mä ajan paljon juurakoissa ja kivikoissa, en koe mitään ongelmaa.
Harvemmin ajan tasaisia vauhdikkaita ylä- tai alamäkiä. Mulla on 2XL:t alla hei!

Edit: tässä on tietysti kyse myös erilaisista kuskeista; mä olen hidas möyrijä ja monasti ajan vain päin ja yli. Kun kiirettä ei ole.
Xc-painotteinen hyväkuntoinen nopea kuski saattaa ehken omata hiukan eri painotukset kuin mä.

Ja mitä Volvospede tossa alempana mainitsee trial-maastoista; itse trialista ei kokemusta mutta Taiga on kyllä helvetin helppo manooveerata tuolla kivien ja juurien keskellä; rauhallinen ja tasapainoinen käytös sallii hyvinkin monenlaiset kikkailut. Pyörää on helppo ohjastaa ahtaissa ja tiukoissa paikoissa myös hitaassa vauhdissa.

Ja Fatboylla tosiaan jäi monet nousut ajamatta kun keula karkaili omille teilleen.