Mun talviajot taitaa mennä 50/50 lukoilla / fläteillä. Talviflättikenkinä en oo juur muita käyttäny kun adidaksen terrex soloa ja salomonin mid-vartisia xa pro gtx- jotakin.
Terrexit on matalat kesäkengät, mut noi on mitoitettu siten et gore-sukan alle saa lämpimämpää sukkaa (jakinkarva on pop).
Noi salomonit saa sisälleen samanlaisen kombon (älskin ohut liner + jakkisukka + goresukka).
Salomonien vika on paska pohja, aineskin mun canfieldin cramponit / point_onet repii pohjan paskaks parissa kuukaudessa flättiajolla, joten en suosittele.
Noi terrexit kestää, noi on sitä tuoreempaa mallia jossa fivetenin kumi pohjassa.
Kai sitä fiksumpia popojakin löytyis, mut noilla oon pärjänny myös yli kolmenkympin pakkasissa ajellut lenkit. Paketti pitää kylmällä vaan saada semmoseks
et lumi ei pääse nilkkaan, säärystimillä on kannattajansa mut itte oon todennu et goren goretex-sukka alle ja PI:n amfit tightin lahje päälle on nilkan osalta
mulle riittävä yhdistelmä.
Ai niin, on mulla noissa talviflättipopoissa modattu pohjalliset siten et alimmaisena on ohkoinen folio ja päällä aerogel-pohjallinen.
edit: noista spd- popoista - mullon 303:t ollu pari talvea mut jääny vähälle käytölle - niisson senverta tukeva toi nilkkasysteemi etten ainakaan itte noilla
fläteillä innostuis ajamaan, oli se pohjan modaus millainen vaan. eipä oo niin kylmiä kelejä viel löytyny etten olis mieluummin fasterkattia tai PI:n barrier gtx:ää
valinnu. Japanther on tuore tuttavuus, vasta muutama viimeisin lenkki noilla ajettu ja ihan jees, pitkälti samanlainen kun fasterkatt.
Kirjanmerkit