ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 135 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 85 125 133 134 135 136 137 145 185 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.021 - 4.050 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #4021
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Uusimman Sinisen omistajat hoi! (4 Interceptor)

    Arvostaisin jos viitsisitte mitata ja ilmoittaa palvotun pyöränne painon ilman polkimia, kelloja, heijastimia, ym. krumeluureja.
    (Omaani ainakin on kertynyt extramassaa mikäli ilmoitettuun 13.3 kg on luottaminen.)

    Kiitti.

  2. #4022
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    On mutua, mutta olen siinä uskossa että nuo painot ilmoitetaan M-koossa, eli jos L:n pyörä niin on aina ilmoitettua painavampi.

  3. #4023
    Joo, paino voi tosiaan heittää hiukan ilmoitetusta. esimerkkinä vaikka Canyonilta Dude 8.0 vm 2015. ilmoitettu paino 11.9kg ja L-koon pyörä oli pakasta vedettynä noin 12.3kg ilman polkimia (tämän vuoden dude 8.0 ilmoitettu paino onkin sitten jo realistisempi 12.2kg).
    vaihtelee myös valmistajan mukaan onko ilmoitettu paino M- vai S-koon pyörälle.

    paljonko jumbojussin 4far interceptor painoi vakiokuosissa (ja mikä koko ja miten tarkalla instrumentilla mitattu?)?

  4. #4024
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Katselen käytettyjä jarruja, osaako kukaan sanoa kuinka pitkät piuhat pitäisi olla L-koon runkoon?

  5. #4025
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Joo, paino voi tosiaan heittää hiukan ilmoitetusta. esimerkkinä vaikka Canyonilta Dude 8.0 vm 2015. ilmoitettu paino 11.9kg ja L-koon pyörä oli pakasta vedettynä noin 12.3kg ilman polkimia (tämän vuoden dude 8.0 ilmoitettu paino onkin sitten jo realistisempi 12.2kg).
    vaihtelee myös valmistajan mukaan onko ilmoitettu paino M- vai S-koon pyörälle.

    paljonko jumbojussin 4far interceptor painoi vakiokuosissa (ja mikä koko ja miten tarkalla instrumentilla mitattu?)?

    Miulla on siis 19"/L runko ja lukion pitkän matikan suorittaneena laskutoimitukset tuotti sellaiset 350 - 400g liikaa tavaraa ilmoitettuun 13.3kg verrattuna.
    Huomioon on otettu 100-150g plussaa isomman rungon vuoksi. (Nämä lukemat sain yst. Norjan puolelta)

    Vaakoja on useita, näyttävät samaa myös paikallisen XXL-liikkeen Park Toolin kanssa.

    Runko ei sisällä vettäkään.

    Nykyisellään massaa on tupeloituna 12.8 kg ilman polkimia ymh. Pahvilaatikosta vedetyn painoa en kyllä muista.
    (Pitäs olla sellaset noin 12.4 kg, edelleen verraten valm. ilmottamaan)

  6. #4026
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Katselen käytettyjä jarruja, osaako kukaan sanoa kuinka pitkät piuhat pitäisi olla L-koon runkoon?
    Interceptorin vakiotakaletku, 1400mm, oli lyhyt, ehkä min. 1500mm. Lyhensin etuletkun johki 700mm.

  7. #4027
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Kiitos vastauksesta, tuollaista pituutta arvelinkin, nyt on jarrut hankittu, sitten enää vaihteisto.

  8. #4028
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Pyöräileekö valkolaiset täällä nastoilla vai ilman? Kyselen kun meilläpäin tiet häijysti jäässä, itsellä pyörä varikolla kunnes ehtii kypärän hakea. Ajattelin itse koittaa painaa jumbojimeillä menemään, pärjäileekö sitä ilman nastoja talven yli (hengissä)? Eksyin myös sovittelemaan laskettelukypäriä, nehän ovat nykyisin todella mukavia, taidan hommata sellaisen irroitettavalla vuorella ja käyttää ympäri vuoden pyöräillessäkin, onko kukaan päätynyt samaan ratkaisuun?

  9. #4029
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Laskettelukypärä on kyllä liian kuuma pyöräilyyn, kiehuu aivot..
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  10. #4030
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Meinaatko? Koitin jotain mallia mistä lähti kaikki sisukset, korvaläpät yms. mäkeen ja oli vielä säädettävät tuuletusreiät eri keleille. Se ei ainakaan vaikuttanut miltään haudutuspadalta 😀

  11. #4031
    Sain vaimon 3 litesta isomman eturattaan solmuun. Ilmeisesti pakusta pois ottaessa meni. Olis ny halua muuttaa se yhdelle etuselle. Nykyisen pienemmän rattaan tilalle vissiin laitettais sopiva? Saako 1×9 sopivaks mettään vai pitääkös vaihtaa esim xt:n 10 pakka jotta välykset piisaa?

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  12. #4032
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Meinaan...
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  13. #4033
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Yhden myyjän suusta olen kuullut että tietyt kypärät sopivat hyvin all-roundereiksi, täytyy sitten kertoa tänne miten kävi ensi kesänä 😅

  14. #4034
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    10
    Moro,

    Onko kokemuksia 4 Fat Liten omistajilla tl-asennuksesta originaali rengastuksella? Entä onko vannenauhat yhtä massiiviset, kuin 3 Fat Litessä ja Prossa oli?
    Itselle saapuu tod.näk. tulevana maanantaina 4 Fat Lite ja päivitystä tulee heti ainakin voimansiirron ja jarrujen osalta. Kevyemmät sisurit on myös hankittuna. Samalla menisi tietysti vannenauhojen vaihto.

  15. #4035
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Yhden myyjän suusta olen kuullut että tietyt kypärät sopivat hyvin all-roundereiksi, täytyy sitten kertoa tänne miten kävi ensi kesänä 😅
    Kyllähän niitä löytyy joitain ns. Pisspot mallisia jotka saattavat toimia sekä että. Mutta niitten ilmanvaihto, imho, hyvin paljon normaali pyöräilykypärää huonompi. Nimim: yksi sellainen löytyy komerosta.

    Toisaalta olen muutenkin kova hikoilemaan..
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  16. #4036
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Veikkaisimpa että laskettelukypärä olis hyvä kovalla pakkasella laskettelulasien kans. Iteltäki löytyy scott:in mips kypärä jossa on kyllä tuuletus reikiä. Häätyy testaa.
    Kesällä veikkaan kyllä liian kuumaksi ku tolla tarkenee ilman aluslakkiaki pitkälle.

  17. #4037
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Paksussa hangessa olen ajanut ilman kypärää kovemmilla pakkasilla ihan siitä syystä, kun ei tuulenpitävän pipon päälle ole löytynyt kunnollista sopivaa pottaa. Fox flux taitaa olla tuo mun kypärän merkki ja malli. Kun se käy niin hyvin päähäni, niin kävin eilen paikallisessa hypistelemässä tuota Foxin Flightiä. Muuten ok mutta ei ollut kokoja tuon talvilakin kanssa käytettäväksi ainakaan hyllyssä. Tiukka kun se ei saa olla jos meinaa että pää kestää lämpimänä..

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/40139...mattavalkoinen

  18. #4038
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Pyysin 4 Interceptorin massoja Norjan jannulta:

    Carbon frame (M/17"): 1.44kgs, w/carbon fork = 2.13kgs
    (L/19"): 1.48kgs, w/carbon fork = 2.17kgs

    Carbon fork: 690g

    Elikkäs onkin vain 40 grammaa rungoissa eroa ja tämä tarkoittaa noin puolen kilon heittoa ilmoitettuun painoon mikä ainakin miun mielestä on jo törkeen paljo.

  19. #4039
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    43
    Kirjailin kokemuksia White 3Lite mallista videoineen

    https://laudalle.wordpress.com/2016/...ke-kokemuksia/
    https://laudalle.wordpress.com/

  20. #4040
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Pyöräileekö valkolaiset täällä nastoilla vai ilman? Kyselen kun meilläpäin tiet häijysti jäässä, itsellä pyörä varikolla kunnes ehtii kypärän hakea. Ajattelin itse koittaa painaa jumbojimeillä menemään, pärjäileekö sitä ilman nastoja talven yli (hengissä)? Eksyin myös sovittelemaan laskettelukypäriä, nehän ovat nykyisin todella mukavia, taidan hommata sellaisen irroitettavalla vuorella ja käyttää ympäri vuoden pyöräillessäkin, onko kukaan päätynyt samaan ratkaisuun?
    Mulla on POC Receptor Bug kuulokeversio ( necroll beats ) ja siihen bluetooth palikka. Kuulee puhelimen ja jos kiiinnostaa voi kuunnella mökää, usein kyllä ei
    Tykkään kypärästä, siitä saa irti tuon niskasuojan ja tuuletusläpän yläosasta. Ehkä kesäkuumilla hieman lämmin, mutta ei haitaksi asti
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  21. #4041
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Kiitos vinkistä. Juuri jotain tuonlaista kevyttä säädettävää mietin, en niitä vanhoja rautapatoja. Hyvä kuulla vahvistusta että voi mennä vuoden läpi. Ainakin juuri nuo kalliimman akselin kypärät tuntuivat yhtä kevyiltä ja jopa paremmilta päähän kuin pyöräkypärät. Olen itseasiassa kuolannut kypäriä mihin saa lisävarusteina Bluetoothia, naamamaskeja yms. lisävarusteena. Tosin olen päättänyt että oman kypärän hinta saa olla max. 100€, mikä karsii noi heti pois vaihtoehdoista. Tuollakin onneksi saa kevyen muokattavan kypärän. Katsoo sillä ainakin alkuun. Ja veikkaan että hellepäivinä pää hikoaa kaikissa potissa, eipä niitä nyt täällä riesaksi asti kuitenkaan ole.

  22. #4042
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Pyöräileekö valkolaiset täällä nastoilla vai ilman? Kyselen kun meilläpäin tiet häijysti jäässä, itsellä pyörä varikolla kunnes ehtii kypärän hakea. Ajattelin itse koittaa painaa jumbojimeillä menemään, pärjäileekö sitä ilman nastoja talven yli (hengissä)? Eksyin myös sovittelemaan laskettelukypäriä, nehän ovat nykyisin todella mukavia, taidan hommata sellaisen irroitettavalla vuorella ja käyttää ympäri vuoden pyöräillessäkin, onko kukaan päätynyt samaan ratkaisuun?
    Nastoilla kun 'jäät tulee'. Vielä pääsee hyvin JJ:llä kun jään määrä on vähäinen ja tiet tasaiset. Lisäksi mustajää puuttuu.
    Kun 'kunnossapito' alkaa eli auraavat kevlejä niin sitten pitää alkaa laittaa nastat alle. 'Kunnossapito' siis tarkoittaa, että 15cm sohjosta otetaan päältä 5cm pois kerran viikossa -> 10cm sohjoa jääty epämääräiseksi perunapelloksi.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.F Katso viesti
    Laskettelukypärä on kyllä liian kuuma pyöräilyyn, kiehuu aivot..
    -20C jälkeen ihan ok eli ei kiehu aivot. yli -30C oli viime talvena useina päivinä kun ajelin läskillä töihin ja vähän jo lämpöä silloin kaipasi päähänkin
    Laskettelulasit samaten oli todella hyvät viiman suojana. Tavalliset lasit jäätyy pahasti pakkasilla - ts. noilla -20 - -30C pakkasilla siis...

    Samaten kun on tullut esim. Rukalla tullut talvella vedettyä maastossa 6h niin ei haitannut lämmin kypärä.
    Mutta suurimman osan talvesta ajan tavallisella pyöräilykypärällä jossa on Goretex 'huppu'. Buff ja/tai kypärähuppu suojana.

    Laskettelukypärissäkin on tosiaan eroja eli niitä on paremmin ilmastoituja ja ilmastoimattomia.
    Eh?

  23. #4043
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    Nastoilla kun 'jäät tulee'. Vielä pääsee hyvin JJ:llä kun jään määrä on vähäinen ja tiet tasaiset. Lisäksi mustajää puuttuu.
    Kun 'kunnossapito' alkaa eli auraavat kevlejä niin sitten pitää alkaa laittaa nastat alle. 'Kunnossapito' siis tarkoittaa, että 15cm sohjosta otetaan päältä 5cm pois kerran viikossa -> 10cm sohjoa jääty epämääräiseksi perunapelloksi.




    -20C jälkeen ihan ok eli ei kiehu aivot. yli -30C oli viime talvena useina päivinä kun ajelin läskillä töihin ja vähän jo lämpöä silloin kaipasi päähänkin
    Laskettelulasit samaten oli todella hyvät viiman suojana. Tavalliset lasit jäätyy pahasti pakkasilla - ts. noilla -20 - -30C pakkasilla siis...

    Samaten kun on tullut esim. Rukalla tullut talvella vedettyä maastossa 6h niin ei haitannut lämmin kypärä.
    Mutta suurimman osan talvesta ajan tavallisella pyöräilykypärällä jossa on Goretex 'huppu'. Buff ja/tai kypärähuppu suojana.

    Laskettelukypärissäkin on tosiaan eroja eli niitä on paremmin ilmastoituja ja ilmastoimattomia.
    Kesäisin harvoin -20, ainakaan täällä päin...
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  24. #4044
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Sanokaas mistä vois johtua ku ketjut tuntuu rutisevan ja paukkuvan ku polkee eteenpäin taikka taakse päin.?
    Pesin takapakan ja ketjut pyyhin puhtaaksi ja rasvasin niin ei auttanut.
    Sisällä ku pyöritin ketjuja nii näyttäis et välill nousis pikkasen ylöspäin takapakan rattaan kohdalla.
    Noilla ketjuill ajettu reilu 1000km et oisko jo tullu tiensä päähän?
    White 3 lite kyseessä

  25. #4045
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Jäykkä lenkki ketjussa?
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  26. #4046
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Ja kaikilla vaihteillako tonza85 ? Ja säädöt kunnossa ?
    Mulla ryskyi Fat1 Prossa ammoin kun pakan väliin oli runnoutunut kepukka ja pari ratasta taipunut. Aika moista meltorautaa vakiopakka eli helposti vääntyi, mutta myös yhtä helposti viilapenkissä/pihdeissä suoraks ja samalla pakalla mennään edelleen, kun alkuinnostuksen mentyä ja täysjyystön hankinnan myötä kilsoja tuossa vasta about 2500.
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  27. #4047
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Ja kaikilla vaihteillako tonza85 ? Ja säädöt kunnossa ?
    Mulla ryskyi Fat1 Prossa ammoin kun pakan väliin oli runnoutunut kepukka ja pari ratasta taipunut. Aika moista meltorautaa vakiopakka eli helposti vääntyi, mutta myös yhtä helposti viilapenkissä/pihdeissä suoraks ja samalla pakalla mennään edelleen, kun alkuinnostuksen mentyä ja täysjyystön hankinnan myötä kilsoja tuossa vasta about 2500.
    Kyl se kuullostais että kaikilla vaihteilla mut en oo nyt putsauksen jälkeen käynny lenkkiä ajamassa,sisällä pyörittelin pyörä ylösalasin.
    Säädöt pitäisi olla kunnossa et ei ota toiseen rattaaseen ketju kiinni yms tarkistettu.
    Rasvasin ketjut niin ääni pikkasen vaimeni.

  28. #4048
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Ei ainakaan selvää sellasta löytynyt J.F

  29. #4049
    lehtijussi Guest
    Mulla 3 liten ketjut oireili rutisemalla/paukkumalla ja hyppimällä kun vaihteensiirtäjän korvake oli hivenen taittunut...

  30. #4050
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lehtijussi Katso viesti
    Mulla 3 liten ketjut oireili rutisemalla/paukkumalla ja hyppimällä kun vaihteensiirtäjän korvake oli hivenen taittunut...
    Ei ainakaan näytä vääntyneeltä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •