Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
Vaihdoin viimein nuo rattaat ja ketjut Farley 9:iin. Tilasin Absoluteblackiltä ovaalin eturattaan Raceface Cinch - tyyppisen ja nakkasin paikoilleen. Samalla tietysti uusi takapakka ja ketjut. Vaihteet pelaa säädön jälkeen ihan hyvin mutta ketjulinja mietityttää - suora ketjulinja eturattaalta pakkaan näyttää olevan 8-vaihteella (1x11 Sram X1) ja suurimmalla takarattaalla (pienin vaihde) ketjulinja on 'melkoisen' hurja. Eikös tuo ketjulinja pitäisi olla appropoo sellainen että suora linja eturattaalta osoittaisi 6-vaihteelle? Eli eturatas pitäisi olla palttiarallaa suora eikä kuppimainen (käytössä vain 3.8 leveä Hodag). Tuossa Absoluteblackissä on offsettia vähän enemmän kuin poisotetussa Raceface:n rattaassa.

Ovaalin voisi asentaa toisinpäin mutta vino ketjulinja 'siirtyy' tuolloin toiseen laitaan. Onkos täällä porukka asennellut noita Farleyhin?
Minä oon laittanu 9.6 2017 (Aeffect cinch kammet) kyseisen rattaan ja ketjulinja on mulla ainakin ok. Jos sulla on alle 30 hampainen (26 tai 28) niin silloin se ratas pitää laittaa silleen että ne 2 pallukkaa tulee kammesta ulospäin.
Tuola tuo lukee... http://absoluteblack.cc/raceface-oval.html
How to mount RaceFace Cinch Oval chainring on FAT BIKE:

On Fat Bikes using 26 or 28T chainrings, it is necessary to reverse the chainring dish. 26 and 28T chainring has a double-dimple mark on the front that you need to line up with the center of the crank arm to achieve proper position. All other steps are same to the instruction above.