Bulldozerin kanssa kannattaa valmistautua haastavaan tubelessointiin/luotettavaan tubeless toimivuuteen...
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Bulldozerin kanssa kannattaa valmistautua haastavaan tubelessointiin/luotettavaan tubeless toimivuuteen...
Kuinka niin? Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia Bulldozerin ja tubeleksen kanssa. Jotkun näkyvät raportoivan kulumisen kautta vuotavia kylkiä, mutta eiköhän tuo ole vastaava tilanne muillakin merkeillä?
Minulla ainakin Bulldozereiden kanssa tubeless-asennus onnistui huomattavasti helpommin kuin nykyisten Bud/Lou kanssa (ei näidenkään asennus vaikea ollut). Bud/lou vuoti litkua paljon pidempään renkaan ja vanteen välistä kuin Bulldozerit. Eikä ajon aikanakaan tubeless tuottanut ongelmia.
Renkaina muuten Bulldozerit ovat huomattavasti huonommat kuin Bud/lou. Vetelee ja ilmatilakin on pienempi. Viime talven kitkuttelin Bulldozereilla ja nyt päätin hommata oikeat renkaat tulevaksi talveksi. Kyllähän niillä pärjäsi kovilla poluilla, mutta hangessa ne oli kyllä toivottomat. Eturengas meni minne tahtoi ja takana pito loppui kesken vähän väliä.
Kiitos kommenteista ja lisääkin luen mielelläni. Ei nuo Bulldozerit nyt toistaiseksi ihan noin huonoilta ole tuntuneet, vaikkei mun ajeluni ihan mihinkään baanoihin ole rajoittuneet. Toisaalta Radonissakin on vielä alkuperäiset Nobby Nicit, ja olen ajellut niilläkin onnellisena monenlaista maastoajoa, vaikka niitäkään täällä ei järin ole kehuttu. (Talven jääkeleille on toki erikseen Ice Spiker Prot.)
Tällä hetkellä mietityttää lähinnä Bulldozereiden toimivuus pehmeässä lumessa, jos se on noin huonoa kuin on kuvattu. Täytyy vaihtaa viimeistään, jos ajaessa alkaa lennellä epäluonteenomaisia määriä ärrä- sun muita päitä ;D
Mulla Bud toiminut ongelmitta edessä tubeleksena gorillalla. Bulldozer falskasi ajossa reunanauhan ja vanteen välistä. Nyt pitää ajossa ilmat kun teippasin vanteen pressuteipillä hyllylle asti. Tosin laskee paineet parissa päivässä 0.2-0.3bar tasolle joten pumppua on tuolle näytettävä käytännössä ennen jokaista lenkkiä. Litkua olen koittanut lisätä, sekä Stan's että Joe's. Vanteena Mulefut.
Oiskohan noiden Bulldozerien laatu parantunut ajan saatossa. Omat pari vuotta sitten ajossa olleet istui tosi heikosti vanteille ja jopa burbbauksen mahdollisuus oli ilmassa.
Minulla on samat vanteet, eikä mikään rengas ole koskaan vuotanut itsekseen tubelessina asettumisen jälkeen. Litkuna on ollut Stan´s Race litku. Tuon litkun kanssa on se ongelma, että sitä ei voi lisätä venttiilin läpi vaan se on laitettava asennusvaiheessa suoraan renkaaseen. Muuten toimii ilmeisen hyvin, mitä nyt on lukenut muiden ongelmista paineiden vajumisen suhteen. Teippinä on jotain saman tyylistä kuin nuo stan´s tubeless teipit ja teippi ei yllä hyllylle asti vaan sen juureen.
Tuossa mun Scoopissa vanteena on Alex Blizzerk 90, jonka pitäisi olla tubeless-ready. Toivottavasti menisi nätisti.
Kasasin viikonloppuna kaverin tilaaman tuollaisen Scoopin ja litkutin renkaat samalla, se oli helpoin tubeless koskaan. Laitoin kyllä varmuuden vuoksi vakuumipussikalvon väliin, mutta ois varmaan menny ilmankin, koska vanne oli valmiiksi teipattu. Eikä ne Bulldozerit minusta edes ihan niin huonot ollu ajaa kuin täällä on annettu ymmärtää, mitä tuossa pihalla vähän pyörittelin, vaan pikemminkin kohtuullinen kompromissi ominaisuuksien välillä, self-steeringiä toki vähän enemmän kuin monilla muilla renkailla. Toiminta lumella jää tosin nähtäväksi.
Samalla hämmästelin kuinka paljon pyörää tuollaisessa tarjoushintaisessa s-kokoisessa itse asiassa sai 849 eurolla, laatuosia kautta linjan (pl. ehkä nuo renkaat) hyvin tuotteistettuna ja hillityn tyylikkäänä pakettina, paremman hinta-laatusuhteen saa varmaan vain joko käytettynä onnenkantamoisena tai varastamalla pyörän.![]()
Whiten runkolaukku M scoopissa. Hieman etuvaihtaja tarrojen tiellä mut sopii.
Juomapullo tuntuu menevän aika jämäkästi isompaan taskuun ja työkalut pikkutaskuun. Saa nähä kuinka ne hölskyy sielä.
Häätyy kuitenki ostaa ebaysta halpoja tanko/satulaputkikiinikkeitä mihin saa vanhat pullotelineet pitemmille matkoille. Joku pikakiinnitys vois olla jees
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
hcf muokkasi tätä : 20.10.2016 at 16.29
Ennakkotilailin tuossa pari vkoa sitten myös verkkokaupasta Scoop Singlen (kaikki kun klikkas hinnan kanssa siinä kohdilleen) ja silloin näytti olevan marraskuulle "julkaisu" - vaikka olen käsittänyt, että 2017 - mallisto on jo julkaistu?Nyt kun sitten katselin verkkiksen sivuja, niin pienet koot (joka siis myös omani), kaikissa malleissa on vasta huhtikuulle 2017 merkattu "alustavaksi" julkaisuksi. Joten mielenkiinnosta kyselenkin, että oliko vastaavaa verkkiksen kanssa tämän vuoden (2016) mallistossa? Vai pitäiskö perua tilaus ja kattella muualta.. huhtikuu kun alkaa olee auttamatta liian kaukana ja silloin voisi alkaa jo täpäriä mahdollisesti kaivelee naftaliinistä viimeistään.
![]()
Olijoo. Ei nuo piä paikkansa. Tais olla mullaki kuukausien odotus mutta tuliki 2viikossa. Entiiä miksi laittavat noin. Jotain kaupankäynnin saloja.
Marraskuussa nuo ainakin pitäs tulla ennakkoon tilanneille. Tiiä sit kuinka pahasti on tehtaalle tullu kuormaa tilauksista.
Veikkaisin että tuota singleä on ainaki kovasti tilattu
Fatbike24 näky olevan jo 2017 mallin scooppeja 3-5pv toimitusajalla...
Saattaapi tarkoittaa että nyt jos tekee tilauksen noista tietyistä malleista, toimitus menee ens kevään puolelle. Vai oliko sulla hcfreak jo tilaushetkellä tiedossa että pitäis kestää monta kuukautta, ja sitten tulikin hetipian? (Tosin silloinkin joku saattoi perua sinua ennen tehdyn tilauksen, jolloin saitkin aikaisemmasta toimituserästä.)
Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.
Itse olin ennakkotilatun Scoopin kanssa asiakaspalveluun yhteydessä, josta sain lisää infoa.
Onko kukaan muuten testannut 5" kumin mahtuvuutta Scooppiin?
Oli 2XL:ää joku testannu mut ei muista kuka. On niin justiinsa että ei passaa yhtään linkuttaa. Ja sillä oli vähä vino ja hinkkas.
Hep, minä kokeilin tuota 2016 Scooppiin. Taakse on turha edes kokeilla, 4.8" Knard on jo maksimikoko joka suunnassa. Eteen voi ehkä tuurilla suora yksilö juuri ja juuri mahtua, mutta epäilen toimiiko käytännössä kuitenkaan. Tuossa mun testamassa kumissa oli reilusti sivuheittoa, joten vähän hankala siitä on sanoa. Joka tapauksessa toleranssit on nollissa. Blutokeulaisiinhan tuo ei mene ja uudesta hiilikuitukeulasta ei taida olla vielä kellään tietoa.
Ja jos kysytte, jakakaa tieto täälläkin. Meitä kynnet kyynärpäitä myöden syöneitä on muitakin.Vaikka tuskin sieltä nyt mitään lisäinfoa saa, kun just on nuo toimitusaikatiedot webin puolellekin päivittyneet.
Sporton lupailee Fattya 5-10 pv toimitusajalla joihinkin runkokokoihin: http://www.sporton.fi/Fillarit/Maast...aet/Silverback.
Miksi ihmeessä pistäisi mitään leveämpää ainakaan eteen. itsellä tosiaan se JJ 4.8 puhumattakaan alkuperäisistä buldozereista, vetelee niin maanperusteellisesti ohjaustankoon.
Suollahan se menee nätisti mutta kun välillä on kalliotakin ja silloin ajolinjat menee minne sattuu ohjausken vetelyn vuoksi. Onkohan kaikki läskit yhtä surkeita?
Bud/lou en ainakaan ole mitään vetelyjä huomannu. Tosin kilometrejä ei ole alla kovinpaljoa. Paineet ollu 3-5psi. Ground Controlli veteli alle 4.5psi paineissa mutta ei lähellekkäään bulldozerin mutkittelua joka alottaa sen jo alle 7psi. Jos siis puhutaan itseohjauksesta joka tietty korostuu kaltevalla alustalla
Veikkaampa kuiten että rullauksessa on aika suuri ero JJ:iin.
Fattylle ilmoittaa Verkkis julkaisuajaksi viikon 47, jonka jälkeen vasta kerrotaan saatavuustiedoista. Aika jännä, jos muut kaupat tuo viidessä päivässä jo nyt kotia samaa pyörää.
Asiasta toiseen: mistä saisi ostettua (tai onko suosituksia) läskipyörään sopivan tarakan?
Eiköhän sitä pyörää aika pian tuon ennakon jälkeen ala saamaan (ainakin sen erän edestä mitä onnistuivat tilaamaan). Samahan se on Verkkokaupan pitää tuota ennakkomyyntinappia esillä niin kauan että saavat ekan erän varastoon.
Nytpä siellä on julkaistu osa malleista, viikko 47 näyttäis edelleen pitävän. M-kokoinen Single on ollu suosittu.
Näyttäisi vieläkin olevan kaikissa malleissa toimitus vko 47.
Onko joku saanut jo ilmoitusta saapuneesta fillarista?
Sent from my A0001 using Tapatalk
Tuli viesti aamulla 7:30
Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
Eipä oo tullu..Tosin otin Singlen S-koossa, kun oli vähä siinä ja tässä et kumpi parempi. Tälläsenä persjalkasena päädyin mielummi siihen pienempään kokoon. (Onneks joku muuki näytti olevan aikalailla samoissa mitoissa kun itsekkin ja oli päätyny S:än.. todeten sen sopivaksi.)
Kirjanmerkit