GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 86 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Metsästellyt olen kanssa aerogel pohjallisia ja eioota on tarjolla.
    Pistäpä vinkkiä, jos löytyy jostain asiallisten postikulujen etäisyydeltä.

-Juha

Toinen talvi lähtee bontragerin OMW kengillä ja tyytyväinen olen ollut. -15 asti tarkenee hyvin ilman kummempia sukka virityksiä. Itsellä kohtuu nopeasti kylmävät varpaat/jalat.

Käyttääkö jengi jo näillä 0-+2 keleillä jo Laken 303:sia?
    Mulla on jo aika monta vuotta vanhat NW Celsiukset ja niissä alkaa jo tunnin jälkeen varpaita palella, varsinkin cycloillessa. Eilen oli 2h cyclolenkki ja sen jälkeen suihkussa huomas että varpaat oli jo aika kylmät kun vesi pisteli. Castellin merinosukat (thermo) alla mutta orggis pohjalliset. Laket olis korkkaamattomana kaapissa mutta olen jotenkin mieltänyt että ne kaivetaan vasta pakkasilla esille

No kokeilemallahan siitä selviää mut seuraava lenkki olis vkl sellanen 100km maastopolkasu että sinne on vähä huono lähtee kokeilee "jotain uutta"...

Ei kai sitä kannata huonoilla kengillä kärvistellä jos on paremmat kaapissa
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Oman kokemuksen mukaan lämpimien varpaiden kanssa tulee toimeen loskaisessa metsässä

Miten ootte Laken 303 huoltanut? Jaksaiskohan rasvailla niitä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Käyttääkö jengi jo näillä 0-+2 keleillä jo Laken 303:sia?
    Mulla on jo aika monta vuotta vanhat NW Celsiukset ja niissä alkaa jo tunnin jälkeen varpaita palella, varsinkin cycloillessa. Eilen oli 2h cyclolenkki ja sen jälkeen suihkussa huomas että varpaat oli jo aika kylmät kun vesi pisteli. Castellin merinosukat (thermo) alla mutta orggis pohjalliset. Laket olis korkkaamattomana kaapissa mutta olen jotenkin mieltänyt että ne kaivetaan vasta pakkasilla esille

No kokeilemallahan siitä selviää mut seuraava lenkki olis vkl sellanen 100km maastopolkasu että sinne on vähä huono lähtee kokeilee "jotain uutta"...
    Aika yksilöllisiä asioitahan nää on, mutta itse kaivan Laket kaapista vasta pakkasilla. Näillä keleillä ajelen vielä kesäkengillä jollain vähän lämpimämmillä sukilla tai sitten Shimanon "talviajokengillä", jotka on hyvät välikauden kengät. Ja maastossa siis ajelen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Komppaan edellistä. Kesällä kesäkengillä, välikaudella välikausikengillä ja pakkasella talvikengillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    +1

Jos jalat kylmää kengissä A ja kengät B olis kaapissa jotka tietää lämpimämmäksi mitä kengät A niin miksi pitäs ees miettiä kummat pistää seuraavalle lenkille?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    +1

Jos jalat kylmää kengissä A ja kengät B olis kaapissa jotka tietää lämpimämmäksi mitä kengät A niin miksi pitäs ees miettiä kummat pistää seuraavalle lenkille?
    Jos ne kaapissa olevat kengät onkin luokkaa C, niin ne voi olla liikaa ja sillon kannattaa hommata kengät B.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

^Musta 303:set on vain luokkaa B korkeintaan.

Niin onhan noita yksilöllisiä eroja vaikka maastoajossa usein pärjääkin ohuemmalla kengällä verrattuna maantieajoon, koska viima käy vähempi varpaisiin.

Kengät talveksi

Kyllä armeijassakin vaihdetaan talvivarusteet vasta käskystä, ei minkään oman ajattelun mukaan
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Komppaan edellistä. Kesällä kesäkengillä, välikaudella välikausikengillä ja pakkasella talvikengillä.
    Tä? Jos välikelin kengillä paleltuu varpaat, niin eikös tuo ole aika selvä merkki paksumpiin kenkiin vaihdosta? Ei nuo laket nyt mitkään uber talvikengät ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Niin onhan noita yksilöllisiä eroja vaikka maastoajossa usein pärjääkin ohuemmalla kengällä verrattuna maantieajoon, koska viima käy vähempi varpaisiin.
    Tasoittaa kummasti peliä, kun hyppää suohon ja kenkä hörppää vielä vähän vettä sukanvarresta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tasoittaa kummasti peliä, kun hyppää suohon ja kenkä hörppää vielä vähän vettä sukanvarresta.
    Sitä varten on sealskinzin sukat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Sitä varten on sealskinzin sukat.
    Kyllä se vesi reitin sisälle löytää, kun tarpeeksi suossa juoksee. Mutta siksipä näitä pitääkin olla aina kahdet mukana.

Tuo voi olla loputon suo jos tuolle tielle lähtee. Mistä voi etukäteen tietää, että on tarpeeksi monet mukana?
    Kahdet sealzkinit riittävät 4-5h lenkille. Kovin nopeasti ne eivät kastu. Lähteekö joku muka pidemmälle maastolenkille ilman vaihtosukkia?

Kahdet sealzkinit riittävät 4-5h lenkille. Kovin nopeasti ne eivät kastu. Lähteekö joku muka pidemmälle maastolenkille ilman vaihtosukkia?
    Mun on pakko myöntää, että vaihtosukkia ei ole mukana koskaan kuin mtb-vaelluksilla. Märillä sukilla olen monesti joutunut ajelemaan

Mun on pakko myöntää, että vaihtosukkia ei ole mukana koskaan kuin mtb-vaelluksilla. Märillä sukilla olen monesti joutunut ajelemaan
    Minulla on heti vaihtosukat ja hanskat mukana, kun lämpötila laskee alle 10C.
    Mikään ei ketutaa niin paljoa kuin palelevat varpaat.

Olen saanut kaverinkin hymyilemään uudelleen pulahtamisen jälkeen. Termarista kuumaa kahvia naamariin ja repusta lämpimät sealzkinit jalkaan. Märät merinosukatkin keräsin vittuilun kera kuusen oksilta vielä mukaan

Edit:
    Oli muuten pirun hyvä juttu fillarilehdessä 700km mtb kisasta tuntureilla. Siinä oli huomattu, että sealszkin lämmittää märkänäkin, koska vesi ei vaihdu sisällä. Melko sissejä. Minä olisi jäänyt suolle pötköttämään aika nopeasti noissa oloissa.

Kyllä se vesi reitin sisälle löytää, kun tarpeeksi suossa juoksee. Mutta siksipä näitä pitääkin olla aina kahdet mukana.
    Uusissa malleissa on tehty parempi tiivistys sukan suuhun, niin ei sieltä luikertele vesi niin hyvin sisään.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Uusissa malleissa on tehty parempi tiivistys sukan suuhun, niin ei sieltä luikertele vesi niin hyvin sisään.
    Eli nämä MTB mallit. Mietinkin että mikä noissa on muuttunut.
    Onko uusia malleja jossain suomessa myytävänä? Ibike?

Eli nämä MTB mallit. Mietinkin että mikä noissa on muuttunut.
    Onko uusia malleja jossain suomessa myytävänä? Ibike?
    Löytyy niitä ibikestä... ite en oo ees ehtiny testaamaan vielä.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Kävin eilen sovittelemassa Lake mxz303 ja mxz400. Mukaviltahan ne tuntuivat molemmat. Jäin vain miettimään miten mahtavat jalat paahtua noissa mxz400 jos ottaa käyttöön heti ensipakkasilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mtx Katso viesti
    Kävin eilen sovittelemassa Lake mxz303 ja mxz400. Mukaviltahan ne tuntuivat molemmat. Jäin vain miettimään miten mahtavat jalat paahtua noissa mxz400 jos ottaa käyttöön heti ensipakkasilla.
    Miten tuo Boa kiristyssysteemi toimi mxz400:ssa?

^^Ja tuntuiko se (jo) kylmiä tyyppejä ottaessa selvästi lämpimämmältä mitä 303? Miten nilkan toiminta, haittasiko jalan liikettä vai oliko se ja sama onko jalassa 303 vai 400?

Toisella boalla kiristetään jalkaterä ja toisella varsi. Kyllä tuo jäykkyydessään on ihan omaa luokkaansa. En käynyt pyörän päällä sovittelemassa, mutta ei noilla kävely ainakaan mitään herkkua ole.
    Ja kyllä, olihan ne lämpöiset. Mutta yksi syy varmasti se että varttahan noissa kengissä on niin kuin maihareissa.

Minulla on heti vaihtosukat ja hanskat mukana, kun lämpötila laskee alle 10C.
    Mikään ei ketutaa niin paljoa kuin palelevat varpaat.

Olen saanut kaverinkin hymyilemään uudelleen pulahtamisen jälkeen. Termarista kuumaa kahvia naamariin ja repusta lämpimät sealzkinit jalkaan. Märät merinosukatkin keräsin vittuilun kera kuusen oksilta vielä mukaan

Edit:
    Oli muuten pirun hyvä juttu fillarilehdessä 700km mtb kisasta tuntureilla. Siinä oli huomattu, että sealszkin lämmittää märkänäkin, koska vesi ei vaihdu sisällä. Melko sissejä. Minä olisi jäänyt suolle pötköttämään aika nopeasti noissa oloissa.
    Lisäisin kuivin ja lämpöisin jaloin- listaan vielä irrotettevan sisäkengän. Se ei kauan lämmitä edes Sealszkin, jos kengän eristeet ovat läpimärät. Varsinkin jos reissu kestää usemman vrk ja kenkien kuivaustelineen termari on säädetty pienelle Irrotettava sis.tossu kuivuu kenttäolosuhteissakin muutamassa tunnissa. Samoin se ulkokenkä ilman fyllejä. Sama pätee hiihtomonoihin. Liisasinkin juuri Salomon monojen sisätossut Bontrager OMW kenkiini. Kevyet ja ohuet=kuivuu nopeasti.

Usko on viisas vanhus savosta

OMW:t alkavat tosiaan tuntumaan järkeviltä kengiltä. Kiinteillä fylleillä oleva kenkähän ei kuivu edes kotona ilman puhaltimia vuorokauteen. Onko kenkien kirystyssysteemi tosiaan niin järkevä, että tuonne voi sovitella eri paksuisia sisäkenkiä?

Viisaudesta nyt tiijä, mutta Siperia opettaa
    Ainakin mun rintavaan jalkaan OMW istuu kuin valettu. Jopa niin, että alkuperäisen sisätossun kanssa tuntuu aluksi jopa ahtaalta jalkapöydän kohdalta. ( 1 ohuehko sukka)
    Siksi "sisäänajoin" kengät ohuemalla tossulla.
    Saman merkin kesäkenkä 41 ja OMW 42

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •