HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 336 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 236 286 326 334 335 336 337 338 346 386 436 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.051 - 10.080 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Mulla on ollut tämä http://www.magicshinelights.de/mj-872/ ja hyvin pelittänyt pari vuotta. Hyvä laaja keila maastoajoon.
    Toi on ainakin ulkoisesti sama kuin mulla. Ja tyytyväinen olen.

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä kypärävalosta, Xeccon Zeta 1600?
    http://www.xeccon.com/plus/view.php?aid=61

Muutaman vuoden vanha ja ei niin hirveästi käytetty Blackburn Flea etuvalo ei enää suostu latautumaan Mikä avuksi? Vai heitänkö serriin?
    Täysillä keskelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sirkkusofia Katso viesti
    Muutaman vuoden vanha ja ei niin hirveästi käytetty Blackburn Flea etuvalo ei enää suostu latautumaan Mikä avuksi? Vai heitänkö serriin?
    Minulla on muutama noita ollut aikanaan käytössä ja nyt pyörineet pitkään pöytälaatikossa. Koskaan ei akut noissa oikein kunnolla, mielestäni, toimineet. Latauksen kanssa oli aina kaikissa jotain pikku ongelmia. Voisin yhden purkaa ihan mielenkiinnosta tänään ja vilkaista, onko akku esim vaihdettavissa järkevästi
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Minulla on muutama noita ollut aikanaan käytössä ja nyt pyörineet pitkään pöytälaatikossa. Koskaan ei akut noissa oikein kunnolla, mielestäni, toimineet. Latauksen kanssa oli aina kaikissa jotain pikku ongelmia. Voisin yhden purkaa ihan mielenkiinnosta tänään ja vilkaista, onko akku esim vaihdettavissa järkevästi
    Juu ei irtoa puoliskot toisistaan sitten millään. Ovat ilmeisesti liimattu ihan kunnolla toisiinsa. Lamppu pitäisi käytännöllisesti katsoen sahata kahtia ja sitten liimata uudestaan. Etuosan ledien ympärillä oleva kumi lähtee irti ja siitä katsoen sisällä vaikuttaisi olevan joku pyöreähkö nappimainen akkukenno...
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Tuohan olisi hyvä tsekata! Hieno juttu, jos ehdit perehtymään

Harmittaa niin vietävästi, kun tuo ei toimi
    Täysillä keskelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Omasta mielestä tuo valopallomittaus ei vastaa normaaleja käyttöolosuhteita jossa valaisin jäähtyy ajoviiman vaikutuksesta. Toki maksimivalotehon sillä voi mitata. Muilla lumeneilla ei ole paljon merkitystä kuin niillä jotka valaisee kohdetta.
    Sanoit juuri viisaita sanoja. Muilla lumeneilla ei ole paljon merkitystä kuin niillä jotka valaisee kohdetta. Kokonaisvalomäärä ei yksistään kerro valon hyvyydestä. Varsinkin monessa pyörävalossa tai pyörissä käytettävissä valoissa valokuvio on kaikkea muuta kuin sopiva. Edes maastoon ei pyöreä kuvio ole paras mahdollinen, vaan kuviolla tulisi olla leveyttä enemmän kuin korkeutta. Heikko hajavaloa oksia jne. varten toki tarvitsee olla. Tiellä oikeanlaisen valokuvion merkitys korostuu. Valostorellakaan ei taida olla valokuvioista edes kuvia, saati sitten järkevää vertailua.

Käytännössähän pyöräilykäytössä, varsinkin Suomessa, valot ovat ajettaessa hyvin jäähdytettyinä. Ei jäähdyttämätön kesti silti turha ole, kertoohan se mm. ettei lamppu hajoa kuumuuteensa ja jäähdytyksen toimivuudesta. Ei eri olosuhteissa tehtyjä testejä pidä tietenkään suoraan toisiinsa verrata. Ei hyvä jos nuo lamppurankingin testit on osin tehty jäähdytettyinä ja osin jäähdyttämättöminä.

Blackburnin flean paketissa kerrottiin valolla olevan ikuinen takuu, tiedä sitten kauanko se käytännössä on, omani hukkasin jonnekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sirkkusofia Katso viesti
    Muutaman vuoden vanha ... ei niin hirveästi käytetty ... ei enää suostu latautumaan
    Akku ei tykkää sellaisesta, että sitä ei käytetä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Ostin pari päivää sitten Magicshine MS-602 lampun pyörään, sen ollessa hyvällä hinnalla ÄxÄxÄllässä. Lamppu pois paketista ja akku kiinni lamppuun. Vihreä merkkivalo syttyi. Systeemi kiinni pöträän, napista valo päälle, ja ai että kun oli mehevän kirkas tuo 1000 lumenia verrattuna edelliseen, 250 lumeniseen otsalamppuun. Valo säilyi viitisen sekuntia ja sammui yhtäkkiä. Mikä vialla? Akku pois ja lataukseen. Pari tuntia latauksessa ja laturi näytti vihreää. Laturi näytti kyllä vihreää jo minuutin päästä lataukseen laittamisesta. Akku taas kiinni ja sama homma. 5 sekuntia valo paloi ja yhtäkkiä pilkkopimeää. Palautin koko paketin ja sain uuden tilalle. Äsken koitin uudella tsydeemillä ja sama homma. Onko muilla käynyt samanlaista? Löytyykö jotain kikkoja? Vai palutanko vain lampun ja otan rahat takaisin?
    Kolmas kerta toden sanoo. Kävin tänään hakemassa siis kolmannen lampun, takuun piikkiin. Vaan nyt kolmaskin lamppu haluaa olla näyttämättä valoa yli paria minuuttia. Eli tässä valmistuserässä lamput ovat täyttä kuraa. Kauppa sijaitsee Lielahdessa. Eli en suosittele ostamaan sieltä kyseistä, MS-602, lamppua. Katsotaan, jos saisin tilalle parempaa kiinanlamppua samaisesta puljusta. Myyjä vihjaili, että pistetään parempaa lamppua tilalle, jos ei nyt toimi. Tiedä sitten joutuisinko pulittamaan välirahaa, vai pistääkö suoraan parempaa tilalle. Jos saan samaan rahaan paremman koitan sillä. Jos joutuisin maksamaan väliä, otan rahani takaisin. Joka tapauksessa lähti huonolla maulla liikkeelle valon osto. Olight saa olla vielä jonkin aikaa ykkösaurinkoni.
    Halvalla ei tässäkään tapauksessa saanut hyvää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Toi on ainakin ulkoisesti sama kuin mulla. Ja tyytyväinen olen.

nih..
    MJ-872 taitaa käytännössä olla sama mitä Biltema myy reilulla 50€

Blackborow Guest
    Eihän se kiinakura muutu kullaksi, vaikka sitä isossa urheilukaupassa myydäänkin. 25 egen MS-602 tuli just tänään ja ainakin siihen valo syttyi akun lataamisen jälkeen. Katsellaan.

MJ-872 taitaa käytännössä olla sama mitä Biltema myy reilulla 50€
    eli tuo? http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...va-2000036677/

Kolmas kerta toden sanoo. Kävin tänään hakemassa siis kolmannen lampun, takuun piikkiin. Vaan nyt kolmaskin lamppu haluaa olla näyttämättä valoa yli paria minuuttia. Eli tässä valmistuserässä lamput ovat täyttä kuraa. Kauppa sijaitsee Lielahdessa. Eli en suosittele ostamaan sieltä kyseistä, MS-602, lamppua. Katsotaan, jos saisin tilalle parempaa kiinanlamppua samaisesta puljusta. Myyjä vihjaili, että pistetään parempaa lamppua tilalle, jos ei nyt toimi. Tiedä sitten joutuisinko pulittamaan välirahaa, vai pistääkö suoraan parempaa tilalle. Jos saan samaan rahaan paremman koitan sillä. Jos joutuisin maksamaan väliä, otan rahani takaisin. Joka tapauksessa lähti huonolla maulla liikkeelle valon osto. Olight saa olla vielä jonkin aikaa ykkösaurinkoni.

Mulla sama ongelma, pari lamppua kokeillut ja ei tunnu toimivan.

Itse lamppu ainakin näyttää täysin identtiseltä, akusta on vaikea sanoa kuvan perusteella.

Itse lamppu ainakin näyttää täysin identtiseltä, akusta on vaikea sanoa kuvan perusteella.
    Toisessa kuvassa näkyy akkua sen verta ja kun oma on tuossa pöydällä, niin sanoisin että sama on.

Tiedän mistä hommaan uuden jos vanha joskus piiputtaa. Tattis.

nih..

Mulla oli vanhempaa versiota tää Magicshine, pojan käytössä nyt ja sanoisin että sama vehje. Mennä syksynä Biltemalainen tuli ostettua kun halvalla sain. Jatkojohtoa akulle siinä ei ollut, eilen tilasin Valostoresta toiveissa että passaa. Olen loppuviikolla viisaampi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Suunnatkaa nuo hienot tehokkaat uudet valonne, niin ettei isoin osa valosta mene harakoille. Voi noista häikäistyäkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Eihän se kiinakura muutu kullaksi, vaikka sitä isossa urheilukaupassa myydäänkin. 25 egen MS-602 tuli just tänään ja ainakin siihen valo syttyi akun lataamisen jälkeen. Katsellaan.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KaleKekkonen Katso viesti
    Mulla sama ongelma, pari lamppua kokeillut ja ei tunnu toimivan.
    Saman lampun tilasin kun oli sen 25€ ja ajattelin laittaa kypärään kun kevyempi kuin nykyinen. Lamppu toimii (testattu toimivalla akulla) mutta akku on paska, ei ota virtaa vastaan.

Syksy tulee, valoa!

Mä hain Lahden XXL:n avajaisista tuon 25€ lampun ja tuntuu jopa toimivan. Reilun tunnin jaksoi palaa täydellä teholla jonka jälkeen himmeni ja virtanappulaan syttyi merkkivalo. Eli ei kyllä tuohon luvattuun parin tunnin paloaikaan pääse mutta ei sammu ihan hetikään

1600 lumenia - my ass!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    1600 lumenia - my ass!
    Samaa voi sanoa varmaan kaikista halpis lampuista mutta tuossa on metsään mun mielestä oikein hyvä hinta/laatusuhde.

Tiedä montako ljuumenia lamppu sisältää, mutta huomattavan kalliin 700 lumenin ( mitattu muka) tuikun tuo päihittää silminnähden. Ja kuten kirjoitin, riittää yleensä vaikkei täysillä pidäkkään.

nih..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei mulla muuta kun että hienosti ja omiin ajoihin varsin riittävästi pelitti eilen BC30R Espoon pimeillä maastopoluilla. Level 3 eli toiseksi tehokkain asetus tuntuu riittävän, ja on oman arvioni mukaan realistista että täydestä latauksesta riittää potkua level 3:lla yli 3h viileälläkin ilmalla. Level 4 syö akkua huomattavasti nopeammin eikä ero kolmoseen ole merkittävä.

Hyvältä yleisvalolta vaikuttaa ja olen tyytyväinen, vaikka juuri ennen alen alkua menin tilaamaan.
    Samat sanat puolentoista viikon testin jälkeen. Toimii mun ajoihin loistavasti!

Skädäm. Tänään sitten sain vietyä kolmannen MS-602 takaisin ja tilalle sain sen "1600 lumenisen" version. Samoihin takuisiin. Tossa ulkosalla testatessa paloi ja kauan. Olen nyt vihdosta viimein tyytyväinen tuotteeseen. ÄxÄxÄllän toiminta oli kyllä loistavaa, mutta ihmettelen miten tämmönen Taikaloisto lamppu pääsee myyntiin tommosella virheellä. Se annettakoon anteeksi toistaiseksi, kunnes mahdollisesti tämäkin lamppu ottaa lopputilin. Toivottavasti toimii pitkään. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Taisi olla aika huonoa tuuria. Oma jokin aika sitten ostettu 602 toimii. Toistaiseksi. Kop kop.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mulla oli vanhempaa versiota tää Magicshine, pojan käytössä nyt ja sanoisin että sama vehje. Mennä syksynä Biltemalainen tuli ostettua kun halvalla sain. Jatkojohtoa akulle siinä ei ollut, eilen tilasin Valostoresta toiveissa että passaa. Olen loppuviikolla viisaampi.
    Hyvin istuu Valostoren Lumonite BX jatkojohto, hassu homma kunnei piuhaa ollut valmiiksi mukana.

Tuon sisältävä paketti tuli eilen. Kirkas on, toivottavasti pelittää muutenkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Tuon sisältävä paketti tuli eilen. Kirkas on, toivottavasti pelittää muutenkin.
    Oliko jatkokohto matkassa jotta saa lampun kypärässä kiinni ollen akkupaketin vaikkapa repun pohjalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Oliko jatkokohto matkassa jotta saa lampun kypärässä kiinni ollen akkupaketin vaikkapa repun pohjalle?
    Metrin mittainen jatkojohto oli pakkauksessa mukana.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •