GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 85 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85 86 87 95 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.521 - 2.550 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Istuvuus riippuu siitä miten käyttäjän jalka ja kengän lesti sopii yhteen.
    Minulla on 303:t ja istuu pirun huonosti: väljät nilkasta ja kantapäästä ja kapeat etuosasta. Ostin kuitenkin aikanaan kun ei ollut muuta koossa 48 saatavilla.
    Eivätkä ole edes kovin lämpimät varpaista - nilkan kohdalta toppausta löytyy kyllä vaikka naparetkelle.

Muuten hyvät kengät

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Itsellä sama homma, eli kiristyksen saa vetää niin tiukalle kuin menee mutta varpaat istuvat paksun sukan kanssa aika tiukassa. Toimisikohan jos laittaisi kenkiin puoliksi leikatut pohjalliset niin, että kantapää nousee hieman ylemmäs. Löytyykö rimpulajalkaisille toimivia kenkämalleja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    .. Toimisikohan jos laittaisi kenkiin puoliksi leikatut pohjalliset niin, että kantapää nousee hieman ylemmäs. Löytyykö rimpulajalkaisille toimivia kenkämalleja?
    Oon käyttäny vajaamittaista kantapäätä korottavaa pohjallista jokusessa kenkämallissa ja miks ei se toimis.
    Talvipopoista 303sta tiukempi kanta on ainakin 45th N:n fasterkatissa ja japatherissa, samoin kun edesmenneessä PI:n barrier gtx:ssä. Noi mainitut 45N:n popot ei oo ehken yhtä topattuja (lämpimiä) kun 303, mut mitä kokeillu (en siis ajanu) niin wolfgar ja wölfhammer on enempi kannastaan löysiä.

Pitääko wölvhammerin kenkiin käyttää jotain erikoissovittimia kun käytetään crank brothersin klosseja? Kengän pohjissa oli tällainen varoitus..

^en oo tarvinnu.

Japanthereissa oli tarra jossa sanottiin, että crank brothersien kanssa pitäisi käyttää metallista klossin suojaa. Pari vuotta vanhoissa wölveissä ei muistakseni ollut vielä mitään mainintaa. Käytin kylläkin suojia viime talvena eggbeaterien klossien kanssa, oliko niistä mitään hyötyä vai ei, en osaa sanoa.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Näistä ilmeisesti kyse ? ;https://www.crankbrothers.com/accessories_shoe-shields
    Kyseessä kengän ja klossin väliin tuleva metalli lepare , jonka voinee askarrella itekin, ei siin kyl taida palkoille päästä.

Juurikin tuollaiset. Muistaakseni eggbeaterien mukana tuli vastaavat muoviset versiot.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Eggbeatterit syö kengän pohjan nopaesti syville urille klossin molemmin puolin jos tuota pohjaa suojaavaa metallilevyä ei käytä. Ihan sama minkä merkin kenkä. Muovilärpäke ei tähän auta vaan on tarkotettu klossin korkeuden säätöön.

Asia selvä. Laitan varmuuden vuoksi tilaukseen metallisuojatkin.

Laitetaas omatkin pohdiskelut tähän samaan ketjuun.

Tänään oli ensimmäisen kerran oikeasti kylmä jalkoihin 2,5h lenkiltä palatessa. Jaloissa Shimanon kesäkengät, ohut sukka + merinovillasukka, kenkien päällä jonkinmoiset kengänsuojat (ei softshell). Nyt pitäisi sitten keksiä mitä seuraavaksi... Tällä hetkellä mielessä on Northwave Celsius, joka näyttäisi esim. Wiggleltä irtoavan 165€ hintaan. Northwaven omien speksien mukaan noilla pärjää -10 asteeseen. Tuota kylmemmissä keleissä en usko paljoa pyöräileväni.

Onko jollain vastaansanomista, tai parempia ehdotuksia? 300€ kenkiin en ole valmis, tuo 165€ on omaan budjettiin jokseenkin sopiva.

Te jotka olette kyseisellä kengällä ajelleet: Mulla on 45 Shimanon kesäkenkä, mennäänkö samoilla näissä? Vai pykälää isommalla jos haluaa lisäsukkia? Entä pitääkö tuo -10 kokemusten mukaan paikkansa? Toisia talvikenkiä ei ole tarkoitus ostaa, eli nyt hankittavilla pitäisi pärjätä.

Muokataanpas tähänkin: Maastossa siis ajellaan.
    VonGuller muokkasi tätä : 23.10.2016 at 21.45

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VonGuller Katso viesti

Tänään oli ensimmäisen kerran oikeasti kylmä jalkoihin 2,5h lenkiltä palatessa. Jaloissa Shimanon kesäkengät, ohut sukka + merinovillasukka, kenkien päällä jonkinmoiset kengänsuojat (ei softshell). Nyt pitäisi sitten keksiä mitä seuraavaksi... Tällä hetkellä mielessä on Northwave Celsius, joka näyttäisi esim. Wiggleltä irtoavan 165€ hintaan. Northwaven omien speksien mukaan noilla pärjää -10 asteeseen. Tuota kylmemmissä keleissä en usko paljoa pyöräileväni.

Onko jollain vastaansanomista, tai parempia ehdotuksia? 300€ kenkiin en ole valmis, tuo 165€ on omaan budjettiin jokseenkin sopiva.

Te jotka olette kyseisellä kengällä ajelleet: Mulla on 45 Shimanon kesäkenkä, mennäänkö samoilla näissä? Vai pykälää isommalla jos haluaa lisäsukkia? Entä pitääkö tuo -10 kokemusten mukaan paikkansa? Toisia talvikenkiä ei ole tarkoitus ostaa, eli nyt hankittavilla pitäisi pärjätä.

Älä vaan osta nortwaveja ilman artic merkintää.
    Oikeastihhan noilla articeillakaan ei pärjää kuin 2h lenkin -10c keleillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Älä vaan osta nortwaveja ilman artic merkintää.
    Oikeastihhan noilla articeillakaan ei pärjää kuin 2h lenkin -10c keleillä.
    Okei, näkemys huomioitu, muita ehdotuksia? Muiden näkemyksiä/huomioita aiheesta?

NW on kohtuullisen reilun kokoinen. Kesäkenkinä minulla on 43.5 mavicci ja 44.5 NW riittää talvikengäksi, jolloin alle mahtuu vielä paksu sukka.
    Koville pakkasille numeroa isompikin olisi ok, mutta sitten kenkä olisi väljä yhden sukan kanssa. Ei tuolla articilla nyt muutenkaan -10c alle pärjää ilman pidempiä kengänsuojia. Nilkka paleltuu.

Olikos sulla paaton vertailupohjaa Laken 303 vs. Celsius (arctic) ? Onko Lake sellainen jolla voi ajella myös plussakeleilä? Kengän hinta kyllä karkaa meikäläisen budjetista....ainakin paikallisessa (299€).

NW Celsius on välikelin kenkä, joka pitää hyvin vettä.
    Menee mulla +15 - -10 ja kylmä tulee pohjan kautta 3 tunnissa, eikä mulla jalat ole helposti kylmenevää sorttia.
    Aerogel pohjallisilla saattaisi mennä pitempäänkin.
    Erinomaiset välikelin kengät, mutta eivät ole oikeat talvikengät.

Kesä kenkinä Shimano 44 ja NWt samoin.
    Jos meinaisin käyttää talvella koko saisi olla numeron isompi, jotta mahtuisi toisetkin sukat.
    Koitin joskus pojan Lakea, mutta lesti ei ole mun jalkaani toisin kuin NWn.
    -Juha

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HanJuh Katso viesti
    NW Celsius on välikelin kenkä, joka pitää hyvin vettä.
    Menee mulla +15 - -10 ja kylmä tulee pohjan kautta 3 tunnissa, eikä mulla jalat ole helposti kylmenevää sorttia.
    Aerogel pohjallisilla saattaisi mennä pitempäänkin.
    Erinomaiset välikelin kengät, mutta eivät ole oikeat talvikengät.

-Juha
    Kiitos tästä, onko sulla siis pelkkä Celsius vai arctic? Kuten tuossa aloituksessani sanoin, että varmaan harvemmin tulee ajettua enää -10 kylmemmässä... ja kyllä se on mulle täys talvi. Eli jos kengällä pärjäisi siihen olisi se mulle ok.

Laken 303sta koetin jalkaan, mutta en kuitenkaan nuukana noita ostanut. Kengät ovat hieman erityyppiset. Laket huomattavasti paremmat maastoon pohjansa ansiosta, Articit taas ovat tosi lähellä kesäkenkiä ajotuntumaltaan. Jos olet tähän asti pärjännyt +2h lenkit kesäkengillä, niin uskon noiden olevan ok valinnat. Lämpimyydessä 303/artic välillä ei taida isoa eroa olla. Kunnolliset kengänsuojat kannattaaa kylmillä keleillä ottaa mukaan.

45 tai 46 koon ottaisin articeista. Alle olisi hyvä mahtua kunnollinen pohjallinen. Noitahan sai vähän aikaa sitten alle 150e, mutta taitaa tarjousaika yllättäen olla ohi.

En muuten ikinä usko, että normi celciuksilla pärjää edes -5c 2h maantielenkkejä. Omasta mielestäni omatkaan varpaani eivät ensimmäisenä palele, mutta jo tunti -7c kelissä riittää minulle articeillakin pelkkää maantietä. Kunnolliset kengänsuojat ovat pakolliset noiden kanssa.

^^ Celsius 2 GTX ilman arktisuuksia.

-Juha

Laken 303sta koetin jalkaan, mutta en kuitenkaan nuukana noita ostanut. Kengät ovat hieman erityyppiset. Laket huomattavasti paremmat maastoon pohjansa ansiosta, Articit taas ovat tosi lähellä kesäkenkiä ajotuntumaltaan. Jos olet tähän asti pärjännyt +2h lenkit kesäkengillä, niin uskon noiden olevan ok valinnat. Lämpimyydessä 303/artic välillä ei taida isoa eroa olla. Kunnolliset kengänsuojat kannattaaa kylmillä keleillä ottaa mukaan.

45 tai 46 koon ottaisin articeista. Alle olisi hyvä mahtua kunnollinen pohjallinen. Noitahan sai vähän aikaa sitten alle 150e, mutta taitaa tarjousaika yllättäen olla ohi.
    Joo näyttää arcticit nyt olevan yli 200€ lähes kaikkialla... eli sinänsä cyclecenterin lake 303 on samoissa, jos ei jopa halvempi tällähetkellä.

Sanoisin, että mieti vielä kunnon kenkiä. Osta suoraan wölvhammerit, nuo sattaa tuntua ostaessa kalliilta, mutta ne on lämpimät. Enemmän se vituttaa kun jalkoja palelee lenkillä ja pitkä matka kotiin.

En muuten ikinä usko, että normi celciuksilla pärjää edes -5c 2h maantielenkkejä. Omasta mielestäni omatkaan varpaani eivät ensimmäisenä palele, mutta jo tunti -7c kelissä riittää minulle articeillakin pelkkää maantietä. Kunnolliset kengänsuojat ovat pakolliset noiden kanssa.
    Juu tuskin maantievauhtia minullakaan kestäisi.
    Läskeilyssä ei viima pääse kasvamaan liialliseksi.

-Juha

Juu tuskin maantievauhtia minullakaan kestäisi.
    Läskeilyssä ei viima pääse kasvamaan liialliseksi.

-Juha
    Jep, ei tullut tuota aloituksessa mainittua, että maastossa ajellaan... (muokkasin alkuperäiseenkin)

Jep, ei tullut tuota aloituksessa mainittua, että maastossa ajellaan... (muokkasin alkuperäiseenkin)
    Ok, mitenhän luulin lukeneeni maantiestä.

Sitten kyllä suosittelen jotain muuta kuin NWn artic kenkää. Pohjan pito on oikeasti huono maastoon. Keskellä ei ole lisäksi riitävästi kumia lukon alle, eli jos käytössä on normi shimanon 520 vastaavat polkimet, niin kenkä luiskahtaa tosi helposti pois, mikäli lukittuminen ei tapahdu välittömästi. Meinasin heittää ensilumen jälkeen kengät suohon.

Noita laken 303sia sai cyclecenteriltä 199e vielä viikko sitten.

Itse ajan näillä keleillä mavicin välikelin kengillä, joilla tarkenee varmaankin suunnilleen yhtä hyvin mitä articeillakin, kunhan valitsee riittävän ison koon.
    Näistä ilmeisesti vanhempi malli.

Ok, mitenhän luulin lukeneeni maantiestä.

Sitten kyllä suosittelen jotain muuta kuin NWn artic kenkää. Pohjan pito on oikeasti huono maastoon. Keskellä ei ole lisäksi riitävästi kumia lukon alle, eli jos käytössä on normi shimanon 520 vastaavat polkimet, niin kenkä luiskahtaa tosi helposti pois, mikäli lukittuminen ei tapahdu välittömästi. Meinasin heittää ensilumen jälkeen kengät suohon.

Noita laken 303sia sai cyclecenteriltä 199e vielä viikko sitten.
    Ok, no tuo oli kyllä arvokasta tietoa NW:stä. Onko Juha samaa mieltä?

Ainakin vielä näyttäisi Lake olevan 199€ cyclecenterin verkossa.

Blackborow Guest
    Omat Arcticit on jääneet nyt välikausikengiksi. Maastossa nuo on tosi liukkaat jos joutuu jalkautumaan. Nuo taitaa olla 4v vanhat ja ei enää niin lämpimät kuin uutena, joten pari tuntia -10 asteessa tekee maastossakin tiukkaa.

Bontragerin OMW kannattaa tsekata myös.

https://allseasonscyclist.com/2013/0...cycling-boots/

http://www.bike-treks.co.uk/content/...ar-behind.aspx

Näistä voit verrata pohjia. Eivätkä kuvat kerro edes kaikkea, koska NW:n pohja on huomattavasti kovempaa ja liukkaampaa tavaraa, mitä laken Vibram pohja.
    NWn kengilläkin pärjää sopivilla polkimilla, mutta itse en noita enää maastoon ottaisi.

Myös 45nrth Japantheria kannattaisi sovittaa. Ehkä hivenen ohempi, mitä 303 mutta muuten vakuuttavan oloinen kenkä.
    Omaan jalkaani se ei kuitenkaan istunut lainkaan. 303 ja artic ovat molemmat minulle tosi hyvän tuntuisia.

Pohja on NWllä kova.
    Pärjää pehmeällä alustalla, mutta kivien ja juurakoiden päällä saa olla tarkkana.
    Vibram on tuon suhteen paljon parempi.
    Lesti ja jalkaan sopivuus on mielestäni tärkein ja siksi mulla NW.

-Juha

Lesti ja jalkaan sopivuus on mielestäni tärkein ja siksi mulla NW.
    -Juha
    Juu, siinä kengät loistvat. Moni muu talvikenkä tuntuu sohvalta jalassa noihin verrattuna, kantapää nousee ja tuntuma on puuromainen. Minulla nuo ovat enimmäkseen cyclo käytössä ja tosiaan liukkaudenkin kanssa pärjää, kunhan sen vaan tiedostaa.

Myös 45nrth Japantheria kannattaisi sovittaa. Ehkä hivenen ohempi, mitä 303 mutta muuten vakuuttavan oloinen kenkä.
    Omaan jalkaani se ei kuitenkaan istunut lainkaan. 303 ja artic ovat molemmat minulle tosi hyvän tuntuisia.
    Mieluusti sitä sovittelisi kaikkia, mutta täällä pikkukaupungissa ainoat talvikengät mitkä näyttäisi löytyvän hyllystä on Laket. Lähimpään xxl:ään mistä saattaisi löytyä japantherit on matkaa 200km. Jännä ettei esim. intersport pidä yksiäkään talvikenkiä valikoimassa.

Mistähän muuten saisi noita aerogel pohjallisia? Näyttää olevan kaikkialta suomesta loppu, enkä äkkiä googlaamalla euroopastakaan löytänyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •