HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 111 / 112 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 61 101 109 110 111 112 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.301 - 3.330 / 3354

Aihe: Maantielenkit itä-hellsingistä

pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouni_M Katso viesti
    Klo 11 lähtö sopii hyvin. Mulla on kotiintuloaika 14.45. Olisko riittävän pitkä sessio?
    Joo, 3h lenkura passaa ainakin mulle

Ainakin Ilmatieteen laitos povaa lauantaiksi ja sunnuntaiksi leudohkoa (5-7°C), pilvipoutaista säätä ja tuulikin näyttäisi heikolta. Voisin harkita maantielenkkiä, pitkästä aikaa, kun tällä kertaa cyclocross-pyörä on vähän vajaakuntoinen ja odottaa korvaavia osia todennäköisesti ensi viikon loppupuolelle asti. Lähtijöitä? Reittiehdotuksia?
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Ainakin Ilmatieteen laitos povaa lauantaiksi ja sunnuntaiksi leudohkoa (5-7°C), pilvipoutaista säätä ja tuulikin näyttäisi heikolta. Voisin harkita maantielenkkiä, pitkästä aikaa, kun tällä kertaa cyclocross-pyörä on vähän vajaakuntoinen ja odottaa korvaavia osia todennäköisesti ensi viikon loppupuolelle asti. Lähtijöitä? Reittiehdotuksia?
    Lähdössä. Kaikki reitit käy.

pulmark Guest
    Joo, kyllä sitä vois v-loppunakin lenkuran ajella.

Minäkin voisin liittyä ilmoittautuneiden joukkoon. Reittiehdotuksia mulla ei tosin ole, olen siltä osin jo siirtynyt cyclocross(pyörä)kauteen - ja vaikeatahan se olisikin kun ei tiedä miten pitkää lenkkiä herrasväki on ajatellut!

Ipa Guest
    Ilmoittaudun mukaan, mutta jätän pienen takaportin auki. Pihalla nimittäin odottaa saunapuu-urakka ja tuli jo naapurille luvattua, että viikonloppuna olisi moiseen aikaa.

Toisaalta mulle kelpaisi kyllä cyclocrossikin... Sain nimittäin kalusto-ongelman ratkaistua, vaihtamalla etuvaihtajan. Mutta ihan miten vaan: jos maantielenkille on lähtijöitä, sekin kelpaa kyllä. Jouni ja Pulmark nyt ainakin jatkavat sinnikkäästi maantiekautta?

pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Toisaalta mulle kelpaisi kyllä cyclocrossikin... Sain nimittäin kalusto-ongelman ratkaistua, vaihtamalla etuvaihtajan. Mutta ihan miten vaan: jos maantielenkille on lähtijöitä, sekin kelpaa kyllä. Jouni ja Pulmark nyt ainakin jatkavat sinnikkäästi maantiekautta?
    Joo, tarkoitus ois ajella huomenna. Ajattelin odotella kuitenkin asfaltin kuivumista aamulla ja lähteä liikkeelle niin, että olisin Mustavuoressa klo 1100. Jatkan sieltä sitten jonnekin itään/pohjoiseen päin jos muita ei näy.

Ipa Guest
    Mulle sopii myös klo 11 lähtö paremmin.

Klo 11 sopii mainiosti!

Ei saatu poutapäivää eikä ainakaan -aamua. Asfaltti tuskin kuivuu kello 11 mennessä, vaikka sade kokonaan lakkaisikin. Märkä tie ja +3°C tarkoittaa aika tylyjä olosuhteita maantielenkille. Eiköhän katsota Mustavuoren aamupäivälähtöä huomenna uudestaan?

Ipa Guest
    Olin juuri kirjoittamassa samaa. Ainakin minä "heitän kirveen kaivoon " ja kaivan moottorisahan esiin.

Mun tuntemukset ja aikomukset ovat pitkälti samanlaisia, paitsi että annan moottorisahan olla. Rupean vaikka lukemaan netistä "How to find your inner Belgian hardman" ja sitten menen vihdoin ostamaan uudet lokarit cyclocrossariin hajonneiden tilalle.

Kaipa tässä voi hyvällä syyllä ja omatunnolla penkkiurheilla tänään: https://youtu.be/BcXPDqyJwVU

Jos ei vaan aamulla tihuta yhtä paljon kuin tänä aamuna niin ajattelin kokeilla lähtöä huomenna uudestaan. Onko syytä ajaa parkkiksen kautta klo 11 aamulla?

Sunnuntaina klo10 ajattelin olla parkkipaikalla, säävarauksella.
    Vartioharjun Voigt

Tässä taisi olla vähintään kahdensorttista vaihtoehtoa eli osa meistä olisi lähdössä sykslokrossi-seikkailemaan; näin ajattelin minäkin tehdä, kun maantiepyörä odottaa pestynä ja puunattuna rullilla-ajokauden alkua ja cyclocross-pyörä on puolestaan viikon kestäneen korjailun ja säätelyn jälkeen taas ajokunnossa, plus valmiiksi hieman likainenkin. Olisiko se klo 10 joka tapauksessa kaikille sopiva lähtöaika?
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Ei yhdeltätoista ole sen kuivempaa, joten minä olen siellä kymmeneltä. Valkoisella Gir'sillä.

PS Lähtipä liikkeelle millä pyörällä tahansa, pyöränpesuhommia on joka tapauksessa lenkin jälkeen tiedossa.

PPS Jossain määrin valitettavaa tällainen eriytyminen, muttei kai juuri tässä vaiheessa ajovuotta mitenkään vältettävissä. Ei ainakaan ennen kuin onnistumme valitsemaan keskuudestamme semmoisen herran ja valtiaan, oikein capo supremon, joka sanoo ja käskee mitä milloinkin ajetaan!

No, vaihdetaan sitten pyörää hiekkateille sopivaksi. Sen on helppoa, kun mieli on kuin tuuliviiri.
    Vartioharjun Voigt

Huono omatunto vaivaa, koska minähän tuossa ehdottelin maantielenkkiä ja sitten lauantaina jäin kotiin vetämään lonkkaa, sunnuntaina lähdinkin sykslokrossailemaan ja houkuttelin pari potentiaalista maantiekuskia mukaani hiekkateille, poluille ja ryteikköihin. Vähän kylläkin helpottaa tietää, että kaksi asfalttilenkille lähtenyttä ajoivat tietääkseni hienon, pitkän lenkin.

Ihan suotta. Sitä paitsi jos jonkun pitäisi tuntea pisto sydämessään niin ei suinkaan sen joka sittenkin valitsi cyclocrossilenkin vaan sen maantiemiehen joka lähti omalle lenkille joskus iltapäivällä vain sen takia että eilisen jäljiltä hieman märät tiet olivat liikaa...

Kaksikin ajajaa voi muodostaa mukavan porukan, kunhan on laadukkaista kuskeista kysymys - tai ainakin oikealla asenteella ja hyvällä fiiliksellä matkaan lähteneistä. Mikä olisikaan voinut olla hienompaa kuin nauttia hiljaisista teistä, seikkailla tuttuun tapaan Porvoon liikennevaloissa ja ajaa harhaankin, kiitää Veckjärven tien uudensileää asfalttia, ihmetellä vähitellen kuivuvia teitä ja pilvien lomasta pilkottavaa sinistä taivasta, kiertää Voolahden rantoja auringon kirkastaessa syyspäivää ja ajaa kotimatka rennolla vuorovedolla rasituksen alkaessa jo tuntua.
    kuovipolku muokkasi tätä : 17.10.2016 at 11.29

Ipa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ihan suotta. Sitä paitsi jos jonkun pitäisi tuntea pisto sydämessään niin ei suinkaan se joka sittenkin valitsi cyclocrossilenkin vaan sen maantiemiehen joka lähti omalle lenkille joskus iltapäivällä vain sen takia että eilisen jäljiltä hieman märät tiet olivat liikaa...
    Tuosta kolmen pisteen perästä varmaan unohtui joku tällainen pallukka . Aamupäivällä vietin laatuaikaa vaimoni kanssa mm. Hulluilla päivillä ja pohtimassa kumpi kannattaisi vuokrata BH Quartz 105 vai Cannondale Synapse Women's 105.

pulmark Guest
    Ihan suotta. Sitä paitsi jos jonkun pitäisi tuntea pisto sydämessään niin ei suinkaan se joka sittenkin valitsi cyclocrossilenkin vaan sen maantiemiehen joka lähti omalle lenkille joskus iltapäivällä vain sen takia että eilisen jäljiltä hieman märät tiet olivat liikaa...
    Mie olen sen verran paatunut, ettei tänään mitään pistosta rinnassa tuntunut kun ajelin iltapäivällä soolona perinteisen Palojoen lenkuran maantiellä vajaan 4 tunnin verran nauttien syksyisistä maisemista, kuivasta tiestä, suorastaan silmiä sokaisevasta auringonpaisteesta ja ajankohtaan nähden lämpimästä kelistä. Pyörän pesultakin vältyin. Uskoisin että kaikilla Mustavuorelaisilla oli tänään mukavaa, oli sitten asfalttihommissa tai maaston siimeksessä möyrimässä ja hyvä näin :-)

Moikka,

Ajelun kuntoilumielessä olen aloittanut jonkin aikaa sitten ja nyt mielekiinnosta kyselen, että millaisia lenkkejä yleensä ajatte? Itse useimmiten keskinopeus 25-30km/h ja pituus 2-3h. Olisi mukava ajella joskus porukassa ja saada vinkkejä kokeneemmilta kuskeilta.

^^^ Unohtunut pallukka laitettu paikoilleen. BH on vähän erilaisempi merkki kuin Cannondale, esteettisesti puhuttelevampi ja Baskimaalta kotoisin.

^^ +1 (Sitä paitsi sä täytit sadekelissäajokiintiösi jo lauantaina meidän muiden tyytyessä vilkaisemaan keliä ikkunasta.

^ Aiotko todella ruveta ajamaan siirtymiä sieltä koti-Espoosta Mustavuoreen? Meinaan että lähempääkin starttaa hyviä ja sopivia porukkalenkkejä.

Moi Altsu1, tervetuloa mukaan vaan, maantielenkkikausi alkaa olla lopuillaan, mutta keväällä jatketaan ti & to klo 18, la & su klo 10. Poikkeusajoista sovitaan täällä erikseen. Tyypillinen lenkki on tasavauhtista vuorovetoa, keskinopeus 30-34 km/h, arki-iltoina 90 km, viikonloppuina 100-150 km on tyypillinen lenkin pituus. (Toinen) hyvä paikka totuttautua ryhmäajoon on HePon porukkalenkit. Ehdoton edellytys osallistumiselle on turvallisen ryhmäajon perusteiden sisäistäminen vähintäänkin teoriassa. Jostainhan se käytäntökin täytyy saada haltuun, sitten kun perusasiat on päntätty, joten tervetuloa.

Nyt talvikaudella toki ajetaan myös, mutta aikataulu elää enemmän kuin kesäaikaan, eli lenkeistä sovitaan täällä foorumilla. Ja painopiste alkaa siirtyä asfaltilta hiekkateille ja maastoon tässä vaiheessa vuotta.

Jees, kiitos vastauksista. Totta, ensisijaisesti paras olisi pasta porukkaan juuri Espoossa. Olen selaillut FB:n pyöräryhmiä ja tätä foorumia jo jonkin aikaa, mutta tuntuu, että aloittelevalle ryhmäkuskille ei oikein tahdo löytyä paikkaa. Lisäksi muutenkin aloittelijana (+naisena) en luultavasti pysy mukana reilussa 30km/h nopeudessa.

Täytyy katsoa olisiko HePolla jotain sopivaa. Kiitos vieä teille!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Altsu1 Katso viesti
    Jees, kiitos vastauksista. Totta, ensisijaisesti paras olisi pasta porukkaan juuri Espoossa. Olen selaillut FB:n pyöräryhmiä ja tätä foorumia jo jonkin aikaa, mutta tuntuu, että aloittelevalle ryhmäkuskille ei oikein tahdo löytyä paikkaa. Lisäksi muutenkin aloittelijana (+naisena) en luultavasti pysy mukana reilussa 30km/h nopeudessa.

Täytyy katsoa olisiko HePolla jotain sopivaa. Kiitos vieä teille!
    Moi Altsu1
    Itsekin aloitin maantiepyöräilyn alkusyksystä ja menin hepon lenkeille. Ainakaan toistaiseksi en pysty yli 30km/h keskaria pitämään kovinkaan pitkään mutta porukassa menee aika helposti. HePo:n lenkeistä olen toistaiseksi testaillut keskiviikon, torstain ja lauantain lenkkejä ja aina on sopiva nopeusryhmä löytynyt vaikka aloittaessani nuo lenkit osallistujia oli ilmeisesti aika paljon vähemmän kuin kesällä. Tältä syksyltä on vissiin maantielenkit loppuneet noin virallisesti mutta ilmeisesti porukat käy ajelemassa niin kauan kuin säitä pitelee. Itse ilmoitin jo lähtöpaikalla olevani ekaa kertaa matkassa neuvoja tuli pitkin matkaa (ja tulee vieläkin) ihan kaikesta polkemistekniikasta ryhmässä ajamisen käytäntöihin. Suosittelen!

BH on vähän erilaisempi merkki kuin Cannondale, esteettisesti puhuttelevampi ja Baskimaalta kotoisin.
    Baskimaasta pisteet, mutta kyllä tämän esteetikon silmissä Cannondale pesee nimenomaan omaperäisellä estetiikallaan kaikenmaailman pölkkykirjaimiset pyörämerkit. Kyllä, jopa tietyt italialaiset. Voisin harkita jotain Cannondale-mallia seuraavaksi maantiepyöräkseni, jos olisin joskus vielä Olmon tilalle jotain hankkimassa ja jos sen saisi ongelmitta Campagnolon osilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tp6060 Katso viesti
    Moi Altsu1
    Itsekin aloitin maantiepyöräilyn alkusyksystä ja menin hepon lenkeille. Ainakaan toistaiseksi en pysty yli 30km/h keskaria pitämään kovinkaan pitkään mutta porukassa menee aika helposti. HePo:n lenkeistä olen toistaiseksi testaillut keskiviikon, torstain ja lauantain lenkkejä ja aina on sopiva nopeusryhmä löytynyt vaikka aloittaessani nuo lenkit osallistujia oli ilmeisesti aika paljon vähemmän kuin kesällä. Tältä syksyltä on vissiin maantielenkit loppuneet noin virallisesti mutta ilmeisesti porukat käy ajelemassa niin kauan kuin säitä pitelee. Itse ilmoitin jo lähtöpaikalla olevani ekaa kertaa matkassa neuvoja tuli pitkin matkaa (ja tulee vieläkin) ihan kaikesta polkemistekniikasta ryhmässä ajamisen käytäntöihin. Suosittelen!
    Olisko näihin jotain suuntaa-antavaa minimitasoa, jolla uskaltaa lähteä kokeilemaan? Esim. itse ajan tällä hetkellä ~23km/h keskareilla parin tunnin lenkkejä 145 (75%) keskisykkeillä. Toinen ongelma mikä noissa lenkeissä jännittää on tuo matka ja taukojen puute, kun alkaa yleensä paikat puutumaan tuossa 2h kohdalla...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •