FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 260 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 160 210 250 258 259 260 261 262 270 310 360 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.771 - 7.800 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Kyllä siellä snakeskiniäkin oli. Ei toi kyllä varmaan oikein mahdu Fattyyn kun jotain 11 senttiä tilaa. Menee suotta liian tiukalle kai.

Jumbo Jim 4.4 kaupoissa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...79/wg_id-17958
    Onkohan tullut ihan tänään myyntiin? Sattumalta osui silmään kun kattelin uusia renkaita. Toi varmaan menisi Fattyyn taakse?
    Täällä ei kyllä kerkee uutuudet vanhenemaan, aina joku bongaa jonkun heti kun jossainpäi maailmaa julkastu. 👍 Näitä on kyselty jo varmaan vuoden päivät, tänäänkö se oli suuri päivä JJ4.4 odottajille. 😁

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Kappas, varmaan tullut tänään nuo 4.4" JJ myyntiin, snakeskiniä ei vaan vielä ollut.
    Mutta mahtuko se Barbegazikin Beargreaseen? Muistelen että ainakin pikkasen piti nappulaa ottaa pois ettei rapsi ketjuun?
    Mulla on käännettävä etunen Cinch-ratas ja Affect kammet ei ota kiinni ,haarukkaan jää n.8mm puolelleen. Ratas on käännetty jo kun kokeilin 4.8 Knardia se otti haarukkaan kun polki putkelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    170 mm perällä varustetussa Beargreasessa on nyt ollut noin vuoden päivät Surly Lou (4.8") takakumina 65 mm kehällä. Rengas on nyt sen verran venynyt käytön aikana, että alkaa jo 0,5 bar paineilla sopivassa ajotilanteessa ottamaan takahaarukkaan kiinni, elikkäs tuo kuvioltaan lähes kulumaton kumi pitää valitettavasti vaihtaa pois.

Nyt suosituksia hieman kapeemmaksi vaihtoehdoksi. Eturenkaana jatkaa Surly Bud.

Ja sellaisia rajauksia, että nelituumaiset eivät ole vaihtoehto. Rullaavuuden suhteen ei ole erityisiä vaatimuksia, kunhan pitoa on "riittävästi". En mä tällä marathon-matkoja aja kuin pari vuodessa ja silloin saankin tyhmyydestä kärsiä.

Dubderbeist ja Barbinatzi pitäis mahtua Beargraseen, leveämpien kanssa joutuu hieman soveltamaan. Eikä noitakaan kannata venyttää isoilla paineilla.

Nyt suosituksia hieman kapeemmaksi vaihtoehdoksi. Eturenkaana jatkaa Surly Bud.
    Minion FBR 4,8"? Viimeksi kun mittailin, leveys oli 112mm. Tosin siitä taitaa olla yli puoli vuotta...
    Edit: Hienosti mahtuu edelleen omaan muovi nallevassuun.
    Kärrä muokkasi tätä : 12.10.2016 at 10.04

Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Minulla oli ensin BG:ssä kanssa BFL mutta pito oli siinä hukassa, hain vkl Barbegazin taakse toimii ja pitää.
    Lunbergille jäi vielä pari hyllyyn.
    Yhden mtbSeikkailun oon ajanut Lapissa BFL takanakkina. V1tutti, kun suossa 29":t paineli ohi ja itse jäin sinne turvetta ruopimaan. Kovalla alustalla BFL:n kanssa olis kiivennyt vaikka puuhun. Jos joku tarvii, niin olis joutilaana...

Dunderbeist taitaa olla nyt se ykkösvaihtoehto takarenkaaksi. Meidän nurkillä kiveä riittää ja kyljistään ihan paperisia en mielellään laittelisi. Barbegazi vois olla toinen potentiaalinen gummi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkupoika Katso viesti

Dubderbeist ja Barbinatzi pitäis mahtua Beargraseen, leveämpien kanssa joutuu hieman soveltamaan. Eikä noitakaan kannata venyttää isoilla paineilla.
    No mulla on BG:ssa voimansiirto muutettu 2x10 => 1x10 ja haarukkaan viritelty Specialized Dangler ketjuohjuri, joka muuten on ihan loistava!

Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

vois olla toinen potentiaalinen gummi.
    Mulla Maxxis Colossus ollut koko kesän ja on ollut pitävä, kestävä ja ok rullaus. Ei kokemusta vielä lumilta. Voin mittailla kun joskus pääsen reissusta kotiin, mutta on nuo selkeästi pienemmät kuin Bud ja Lou, vaikka mallimerkintä on sama 4.8".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    On Onen Fattyyn pitäisi ainakin eteen saada leveämpää rengasta niin meneekö Jumbo Jim 4,8 siihen? Ihan alkuperäinen kuiduton keula. Ja taakse varmaan kanssa uutta mutta kuinka leveetä sinne menee? Tärkeempi kyllä toi etunen kun pitää aika paljon aukoo polkuja niin viime talvena leveempää kokeili niin oli aika paljon keposempaa.
    Hyvin sopii 4.8 jumbo jim eteen. Jää reilusti tilaa. Taakse sopii ainakin gc 4.6 1x10 kera.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti skai Katso viesti
    Hyvin sopii 4.8 jumbo jim eteen. Jää reilusti tilaa. Taakse sopii ainakin gc 4.6 1x10 kera.
    Kiitti, ehtikin lähteä jo tilaukseen 4,8+4,0 JJ LiteSkin kun oli Bike-Componentsilla 57 euroa kipale. Eiköhän noilla pärjää mitä nyt selaillut tätä ketjua. Jäätiköille sitten TSI-nastarenkaat, niihin pitää tosin muutama nasta laittaa lisää keskelle.

No pitihän noita 4.4" SS Jumboja sitten tilata pari kun kerta muka niitä odotellut. Ne on vissii järkevä valinta, mutta BFL nostalgikkona mahottoman tylsä. Maltan odottaa.

Hardcore nostalgikot: Onkohan nuo löytämässä jostain Endomorpheja myyntiin, ei niitä aijemmin ole tuolla ollut kun Surlyn kumeja selaillut http://www.hibike.com/surly-endomorp...3c6426794ab0eb

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Kävin myös tuon Spessun "napsauttimen" eilen poimimassa paikallisesta.
    Ihan surkea lelu. Ei tuolla tee oikeasti mitään. Ne renkaat jotka tuolla nousee niin nousee pelkällä jalkapumpullakin. Hukkaan meni 50e

Olisko Bontragerin vastaava jotain? Muistaakseni napsattaa hetkellisen nopeasti ja sitten hitaasti. Jos en väörin muista ni ainakin 4 bar oli säiliöön pumpattava.

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Bontyn Flash Chargerilla oon laittanu monta rengasta cc, mtb ja läski. Ja kaveritkin on lainanneet.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Oletteko löytäneet suomen kaupoista sopivia sisureita ghetto tubeless hommiin? 80mm vanne kyseessa.

-Matti-

mutanaama Guest
    Testasin jotain 20" bmx sisuria ja hyvin toimi.

Blackborow Guest
    Vanteen osalta helpoin tekemäni läskitubeless rei'itetyille läskivanteille. Ei gorillaa, ei vakuumien silittelyä tai saumailua. Loppu ei ollutkaan sitten niin helppoa. En tiedä olenko se vain minä, mutta jotenkin nuo Surlyn renkaat nousee aina niin nihkeästi. Liekkö syynä se että ovat niin löysät.

Ja mikäs tämä säkki on? Vaikuttaa sopivan helpolle.

Blackborow Guest
    Niin joo. Prismasta hirvisäkki.

Jotkut käyttävät teippejä tubelesshommissa, jokohan tämä tuote on mainittu? On kuulema vahvaa ja erittäin tarttuvainen liima. Näyttää saavan mustana ja valkoisena mm. 10cm levyisenä.

https://www.k-maatalous.fi/tuotteet/...00mm25m-musta/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Niin joo. Prismasta hirvisäkki.
    Aika simppelin näköistä. Täältä löyty näemmä lisää kuvia kun hirvisäkkiä guugletin: http://www.fillarikeskustelu.com/top...-ja-ratkaisut/

Taitaa mennä kokeiluun tämä.
    Millä osastolla Prismassa myydään hirvisäkkiä?

Onko tämä kuinka vahvaa matskua?

Blackborow Guest
    Joo tuolta toisaalta kopioin idean. Toivottavasti en rikkonut kenenkään patenttia. Hirvisäkki löytyi eräosastolta

9 euroa 10 säkin rulla. Yhdestä säkistä tehnee 10 vannetta.

Taikinoin etuvanteeseenkin vastaavan viritelmän. Katsotaan kuinka lähtee pelaamaan.

Ihan kuin vakuumipussimenetelmä, mutta ei tartte edes saumata. Näyttää hyvältä!
    Onko tuo kuinka joustavaa/venyvää materiaalia?

Elikkä onko tuo tarkoitettu lihojen vakuumipaketointiin?

Blackborow Guest
    Matsku ei ole kovin vahvaa eikä varmasti optimaalisin muutenkaan tuohon viritelmään, mutta saatavuus oli nyt hyvä. Käytännössä tuo on vain ilmasulku ja kuten kuvasta näkyy siellä on vannenauha alla nippelien suojana. Tuo venyy ja joustaa jonkun verran, mutta ei mahdottomasti. Ei ole vakuumipaketointiin tarkoitettu vaan varmaankin lihojen kuskaamiseen.

Pakko käydä noukkiin lähimmästä prismasta talteen. Hyvä vinkki!

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Kona wo 2014 talvikumi taakse

Tervehdys, oi tietäjät.
    Tila rajoitteiseen Konaan pitäisi löytää kesä mammuttien tilalle kantavammat gummit talveksi. Kokeilin 4.6 Ground Controlleja, mutta takana jää vain 2 milliä tilaa chainstayhin ja 1x11 shimanoilla ketju sipsuttaa kylkeä. Mikäs talvikelpoinen nahka olisi aavistuksen kapeampi kuin GC? Itse mietin Jumbo Jim SS 4.8/4.4 kombinaatiota.

^^^Tuo hirvisäkki on kestänyt omassa käytössä kohtuu hyvin nyt kesän alusta asti. Asennusvaiheessa tulee joskus ongelmia, kun matsku menee noston yhteydessä jostain rikki. Helppo tubelesointi kyllä. Kaiken hyvän lisäksi JJ:t, Knard ja GC on nousseet tuon kanssa ihan perus tornipumpulla (Kehinä Mülefut ja Blizzerk 90).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Asennusvaiheessa tulee joskus ongelmia, kun matsku menee noston yhteydessä jostain rikki. Helppo tubelesointi kyllä.
    Onko liukkarit ollu pelissä mukana? Meinaan että jos se rengas ikäänkuin "repii sen mennessään" kun nousee vanteelle?

Blackborow Guest
    Juu liukkaria kannattaa käyttää ja tuo on kertakäyttöinen eli renkaanvaihdon yhteydessä uusiksi, mutta eipä sillä väliä.

^^Juu, tuohan sen varmaan tekee. Ihan ilman liukkaria olen asennellut, ajattelin että pysyvät tiukemmin hyllyllä kun tuo muovi on itsessään singutettuna aika liukas ja tasainen pinta. Liukkari voisi auttaa, olen kyllä huomannut että asennus helpottuu jos litkua on vielä renkaassa liukastamassa ja varmaankin hajoamisen todennäköisyys pienenisi jos valurippeet olisi siivottu renkaista (tätäkään en ole tehnyt).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •