GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 14 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #391
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Tyhmä kysymys, mutta saako siihen pyörääsi ylipäätänsä levyjarrut asennettua? Lähinnä satulat tulee mieleen.
    Kiitos vastauksista. Haarukassa ja rungossa on kyllä paikat satuloille...Gir´s kyseessä.
    Leveämpikin rengas toki mahtuisi, mutta kun on jo nuo lokarit (Zefal Paragon 40 mm) asennettuna. Niitäkin sai hieman säätää, että Schwalbe cx pro 30-622 pyörii edessä. Jostain luinkin, että Xerxes toimii vain pienemmällä paineella nastarenkaana ja isommalla paineella kosketuspintana on lähinnä renkaan korkeahko keskiosa. Tuohan olisi hyvä jos voisi ajaa vähemmällä nastakontaktilla ja toisinpäin tarvittaessa, mutta miten sitten käytännössä..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  2. #392
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Jostain luinkin, että Xerxes toimii vain pienemmällä paineella nastarenkaana ja isommalla paineella kosketuspintana on lähinnä renkaan korkeahko keskiosa. Tuohan olisi hyvä jos voisi ajaa vähemmällä nastakontaktilla ja toisinpäin tarvittaessa, mutta miten sitten käytännössä..
    Juuri noin myös käytännössä. Kovemmilla paineilla nastat ottaa vain kaarteissa, ja rullaa sen mukaisesti. Painetta laskemalla saa sitten lisää pitoa.

  3. #393
    Jopotuinen Guest
    Olisi cyklo vanhojen Mara-W uusimisen tarpeessa.

    Maroista ollut paljon juttua irtoavista nastoista ja mikähän mahtaa olla tilanne nuihen kanssa nyt?
    Bike Discount sivuilla mainitsevat 50 km sisään ajon puhtaalla asfaltilla ja jos nasta irtoaa tuona aikana, se ei ole virhe. Asfaltin puhtautta perustellaan sillä, että hiekkaa on joutunut nastan ja renkaan väliin aiheuttaen nastan irtoamisen. Melkoista tuubaa, sanoisinko.

    Oma kokemus Maroista kuitenkin ok. Yhtään nastaa ei ole irronnut, eikä ainuttakaan rengasrikkoa.

    Mitä käypäsiä vaihtoehtoja?
    Ajo on KLV ja yleensä auran jälkeen, mutta ei aina. Pakkasrajaa ei tunneta, eli tarttis rullata kylmässäkin.

    Bike24: Mara-W 35€, Gravdal 254 nastalla 120 € ja Gravdal Xerxes 140 nastalla 55 €

    Tollanen "testi" tuli tuossa vielä vastaan. Sillä myös yksi "kitka", jota taidettiin kaipailla.
    Commuter ajeluun suosittelivat Xerxes
    http://blog.treefortbikes.com/index....4314#more-4314



  4. #394
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Viime talven cyclossa oli Marathon Winter 240skp edessä ja 120spk takana. Yhtään nastaa ei irronnut. Varovaisena kaatujana koin takarenkaan lipsahtelun polanteissa ikävänä ja tulevalle talvelle taaksekin tulee 240spk.

    Pahimmat kevään jääkelit selättelen taas maasturilla ja Ice Spiker Proilla, joten kokemusta MaraWintereistä ei niillä ole kertynyt.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  5. #395
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^^ mulla on tuo Conti TopContact II 37-622 kokoisena ja se ei ole paha rengas kunhan ei joudu ajamaan muutamaa senttiä paksummassa pakkaslumipöperössä jossa pyöreän profiilin takia vetelee ja pahinta jos silloin on alla kova jää jolloin pitoa ei ole yhtään.

    Parhaimmillaan on jäällä ja varsinkin märällä jäällä jossa käytös on erittäin vakaa ja pito uskomaton. Myös tiekarhun raapimat jäät on noilla hyvä ajaa.

    Hyvä vaihtoehto meluisille nastarenkaille ja ei ole herkkä puhkeamaan. Toimii myös tubelessina kunhan paineet pitää kohtuullisina.

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  6. #396
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Bike24: Mara-W 35€, Gravdal 254 nastalla 120 € ja Gravdal Xerxes 140 nastalla 55 €
    Jahas, sellainen hinta siellä...Xerxes x2 tilattu - kiitos vinkistä
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  7. #397
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Marawintereitä kaksinkolmin kappalein ja olen nastoja vaihtanut kuluneisuuden takia. Minusta noissa nastat pysyy ihan hyvin. Tulevalle kaudelle häätyy yks Gravdaali investoida. Litkutettuna MaraWinter 35 mm on aivan asiallinen. Imho.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  8. #398
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Yhden talven ajelin litkutetuilla MaraWinter 35:lla ja sit vaihdoin Gravdaleihin... Ero oli merkittävä, vaikka Gravdalit sisureilla. Todella hyvä nastakumi ja joka euron väärtti.
    www.ibike.fi

  9. #399
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Varmaan käyttäjävirhe, jos nastat irtoo. En vieläkään oo saanut yhtään nastaa irti, eikä oo menneet toistaiseksi myöskään renkaasta läpi. Mara Winterit minimipaineilla tai alle ihan pitävät, mut muuten kamalat, suosituspaineiden keskivaiheilla vaan kamalat. Keväällä sitte saa palkinnon kärsimyksestä.

    Ensi talven ajattelin kylläkin ajaa kahdella pyörällä ja mahdollisuuksien mukaan ilman nastoja.

  10. #400
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Gyl ne nastat lähtee jos eivät ole kunnolla asettuneet. Voi tuoreilla renkailla kokeilla vähän jyrkempää kivikkoista ylämäkeä niin havainnollistuu.

    Mää semmosesta sisäänajosta mtn ymmärtäny ja ajelin Sträklerillä surutta mtb:tä. Sit asentelin Gravdaleihin kolmisenkymmentä nastaa puuttuvien tilalle ja ajelin vähän aikaa asphalttia maltillisesti Sen jälkeen ovat pysyneet.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  11. #401
    Jopotuinen Guest
    Parilla Gravaldeja lähtee iso jo nippu Maroja, 6-7 kpl.
    Maroissa edes jonkinmoinen pistosuojaus, Gravaldeissa ei ollenkaan?
    Mikähän mahtaa olla rullaavuudessa ero näiden välillä? Täysnastoitetuista siis kyse.
    Ja entäpä kulku paksummassa lumessa? Mara on aivan mahdoton kulkija, ellei ota sitä etenemistä pelkästään viihteenä, mutta vähänkin pidemmällä reissulla sekin hymy pian hyytyy.

    Periaatteessa Gravald kiinnostaa, mutta valmistajan ja myyjän kate hirvittää. Luultavasti päädyn Maroihin, jollei muuta varteen otettavaa vaihtoehtoa. Mutta kuulostellaan nyt kommentit Gravaldeista.

  12. #402
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Parilla Gravaldeja lähtee iso jo nippu Maroja, 6-7 kpl.
    Maroissa edes jonkinmoinen pistosuojaus, Gravaldeissa ei ollenkaan?
    Mikähän mahtaa olla rullaavuudessa ero näiden välillä? Täysnastoitetuista siis kyse.
    Ja entäpä kulku paksummassa lumessa? Mara on aivan mahdoton kulkija, ellei ota sitä etenemistä pelkästään viihteenä, mutta vähänkin pidemmällä reissulla sekin hymy pian hyytyy.

    Periaatteessa Gravald kiinnostaa, mutta valmistajan ja myyjän kate hirvittää. Luultavasti päädyn Maroihin, jollei muuta varteen otettavaa vaihtoehtoa. Mutta kuulostellaan nyt kommentit Gravaldeista.
    Suurin ero taitaa tulla pidosta. Gravdalleilla voi ajaa naurettavan pienillä paineilla ja rengas rullaa silti iloisesti. 1.5kg paine on vielä täysin ajettava, kunhan vain pysyy satulassa. Normaaleilla paineilla rullaavuus ei taas eroa cyclon kesärenkaista. En itseasiassa huomannut juurikaan eroa 25mm durano pluss renkaisiin, joilla ajoin alkusyksyn sepeliajan.

    Minä en ainakaan ole pistosuojausta kaivannut gravdalleihin. Omilla vanteillani renkaat toimivat tubeleksina, eikä kivet aivan heti yllä noin korkeasta kuviosta läpi asti.

  13. #403
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Jos Gravdalit kiinnostaa, mutta hinta hirvittää niin kannattaa lukea ketjua läpi ja katsoa vinkit miten itse nastoittamalla saa kaksi 120tpi gravdalia tehtyä yhden "tehdas" gravdalin hinnaltaan. Melko tasan vuosi sitten postasin ohjeet/laskelmat tähän ketjuun.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  14. #404
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Ja Gravdaleista ehdottomasti se 120tpi versio... Ero Marawintereihin on valtava, joten joka euron arvoinen.
    www.ibike.fi

  15. #405
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    5
    Paljonko nuo gravdalit kestää kilometrejä?

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  16. #406
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Viime talvena ajelin Gravdaleilla pikkasen vajaat 2tkm eikä ne ainakaa vielä näytä oikeestaan mitään väsymisen/kulumisen merkkejä. Ehkä nyt alkavan talven jälkeen voisi vaihtaa keskiriviin uudet nastat, mutta kyllä noi runkonsa osalta tuntuu olevan aika kulustuskestävät. Mulla siis IPS-nastoilla nastoitettu 120tpi Gravdalit.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  17. #407
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Viime talvena ajelin Gravdaleilla pikkasen vajaat 2tkm eikä ne ainakaa vielä näytä oikeestaan mitään väsymisen/kulumisen merkkejä. Ehkä nyt alkavan talven jälkeen voisi vaihtaa keskiriviin uudet nastat, mutta kyllä noi runkonsa osalta tuntuu olevan aika kulustuskestävät. Mulla siis IPS-nastoilla nastoitettu 120tpi Gravdalit.
    Bike24 näyttää muuten myyvän isompaa pussia 45nrth omia kuperia nastoja. Kalliita siltikin. Tuollaiset vaihdan keskelle, jahka ispit alkavat tylsyä.

  18. #408
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Johonkin ratkasuun tässä oli nyt päästävä, jotta talvi ei yllättäisi pyöräilijää.

    Laitoin lopulta tilaukseen seuraavan paketin:
    Hibike.de
    • Renkaat: 45NRTH Gravdal folding tire 700x38 120tpi (Spike ready) n. 40€ per kpl
    • Asennustyökalu + nastat: Schwalbe replacement-Spikes + assembly tool (50 pcs.) n. 9€


    Lisäksi piti tilata erikseen Alurunkoset "ISP-nastat", kun epäilin perus "tylpän" mara-nastan pitävyyttä, näitä sai kohtuu järkevään hintaa Bike-Components.de -puljusta, josta tarvitsin myös muuta kamaa. Pussissa 50 nastaa hinta 6,5€ per pussi eli nastat 65€
    Harmittavasti Hibike.de ei ainakaan tällä hetkellä myy "spike ready" Gravdaleja enkä pikaisella haulla löytänyt niitä muualtakaan. Laittakaapa tänne tiedoksi jos näitä tulee jossain vastaan.
    The older I get the faster I was

  19. #409
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Harmittavasti Hibike.de ei ainakaan tällä hetkellä myy "spike ready" Gravdaleja enkä pikaisella haulla löytänyt niitä muualtakaan. Laittakaapa tänne tiedoksi jos näitä tulee jossain vastaan.

    http://www.tritoncycles.co.uk/compon...o-studs-p11090

    Edit: Paikasta en tiedä mitään. Olisin jo tilannut toiset, mutta ei näytä olevan paypalia. Pitäkööt tunkkinsa.

  20. #410
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    http://www.tritoncycles.co.uk/compon...o-studs-p11090

    Edit: Paikasta en tiedä mitään. Olisin jo tilannut toiset, mutta ei näytä olevan paypalia. Pitäkööt tunkkinsa.
    Rengasparille olisi tullut hintaa postikuluineen noin 128 euroa, joten jätin itsekin tilaamatta.

    Hollannista löytyisi renkaat lähetyskuluineen noin 110 eurolla: http://www.bikeparts4u.nl/mtbcross/b...x38-spike-band
    The older I get the faster I was

  21. #411
    Jopotuinen Guest
    Mites rullaavuus pakkasilla, raundia bauttia -20? Näitäkin kelejä ainakin vielä takavuosina...

    Mara selviytyy pakkasista mielestäni häkellyttävän hyvin, ainakin niitä edeltäneisiin Nokialaisiin nähden, jotka hyytyivät totaalisesti. Niillähän ei oikein päässyt edes alamäkeen!

    Grafujen eteneminen suoraan lumessa lienee hieman parempi Maroihin nähden, eli pulmatonta se ei ole?

    Kyllähä noi alko sillee, niinku hiuka polttelee...

  22. #412
    Jopotuinen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Jahas, sellainen hinta siellä...Xerxes x2 tilattu - kiitos vinkistä
    Juu welcome ja heti perään Zeesus!
    Suomihinta tarjouksessa 94 € ja henkselihinta 110 €!
    http://www.tonitoni.fi/talvi

    Ja heti perään syvä huoli, onhan nuissa piikit mukana?? Suomi-hintaan nähden 55 € tuntuu kyllä uskomattomalta!
    Kummalista, yritin tarkistaa tuon nasta-asian, Bike24 ei enää Gravdaleja tässä koossa. Sold out?!

    Mutta niitä onttoja nastoja näyttäisi olevan 100 kpl erissä hintaan 37 €
    https://www.bike24.com/1.php?menu=10...product=141486

  23. #413
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Vai oisko ollut hyytymisen syynä navat, eikä renkaat? Mulla ollu w106 aiemmin, viime vuodet marat ja molemmilla se on kovassa pakkasessa kuin joku painais jarruja. Oon ite syyttänyt tosta laakereiden jäykistymistä, mut en oo viittinyt mitään talvivaseliineja ruveta vaihtamaan.

  24. #414
    Jopotuinen Guest
    ^ Napoja ja voimansiirtoa myös ensin epäilin, mutta kun niitä lähemmin tarkasteli, niin mitään poikkeavaa. Marjoen myötä kivireki katosi... aikaahan tuosta jo on, joskos sitten vaikkapa muuttanet kumiseosta tai rakennetta jotenkin
    Paineet tuohonkin varmaan kovasti vaikuttaa.

  25. #415
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Kyllähän kumiseos ajan saatossa muutenkin menettää ominaisuuksiaan, mutta napojen jäätyminen lisää vastusta kivasti, jos on vähänkin huonommat vaseliinit, tai vettä seassa.
    www.ibike.fi

  26. #416
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Noista 45nrth renkaista on sitten 33 ja 120tpi versiot. Ensimmäinen on halvempi mutta myös huonommin rullaavampi...

  27. #417
    Kellään ajatuksia nicetrackin 100 nastaisista versioista? Tarkoitus oli koittaa 47mm versiota. Kumi ainakin tuntui pehmeämmältä kaupassa vrt. marawintteri. Toki nastoja aika vähän.

  28. #418
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4
    Sellaista täs kysyisin et voisinko korvata Schwalbe X-One Kevlar, 33-622 renkaat kuinka paljon leveämmillä nastarenkailla... esim https://m.verkkokauppa.com/fi/produc...22-nastarengas ja ilmeisesti pitää varmaan sit aina ostaa uudet sisäkumit? pyöränä tosiaan https://www.cube.eu/en/products/road...shorange-2016/
    tämä on ihan uusi juttu minulle joten ehdotuksia otetaan vastaan millaiset renkaat kannattaisi ostaa?

  29. #419
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4
    joo taakse ei ihan kauheen paljon leveempi rengas kyl mahdu.

  30. #420
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Olen kaksi talvea ajanut 45 North Gravdaleilla (120 tpi). Kyllä ne rullaa hyvin ja voi ajaa matalilla paineilla. Pito on hyvä lumella. MUTTA, sitten kun tulee se jäinen polanne tms. oikeasti liukas (jäinen) paikka, niin ei ole pitoa! Olen miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että nastat on liiaksi kulutuspinnan ulkoreunoilla. Käytännössä uloin nastarivi ei osu ikinä (edes pienillä paineilla) tiehen. Näitä ennen ajoin W 240:lla ja pito jäällä oli selvästi parempi. En suosittele k.o. renkaita, jos joutuu ajamaan jäisiä teitä. Tulevana talvena palaan W 240:siin tai vastaaviin. Ihan sama miten rullaa, talvella tärkeintä on pito!
    10k kerho

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •