ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 5 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #121
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Kappas vaan, tuota 34mm Exposure onkin tullut vihdoin myyntiin, koko kesän/syksyn olen noiden saatavuutta seurannut, mutta ovat ilmeisesti tulleet vasta aivan juuri myyntiin.
    https://www.bike-components.de/en/WT...l-2017-p51882/

    Aivan jäykävän kallis toi kyllä on (65€) kun vastaavaat WTB:n TCS renkaat Nano ja Cross Boss maksaa 40-45€.
    Kertokaahan toki kokemuksia, jos niitä löytyy! Myös havemmat hankintapaikat kiinnostaa, tohon hintaan jää kyllä mulla hyllyyn.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  2. #122
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Kuvien ja muutamien testien perusteella ramblerin nappula näyttäisi olevan kovin matala, mitenhän on pidon kanssa noin käytännössä?
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  3. #123
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Kappas vaan, tuota 34mm Exposure onkin tullut vihdoin myyntiin, koko kesän/syksyn olen noiden saatavuutta seurannut, mutta ovat ilmeisesti tulleet vasta aivan juuri myyntiin.
    https://www.bike-components.de/en/WT...l-2017-p51882/

    Aivan jäykävän kallis toi kyllä on (65€) kun vastaavaat WTB:n TCS renkaat Nano ja Cross Boss maksaa 40-45€.
    Kertokaahan toki kokemuksia, jos niitä löytyy! Myös havemmat hankintapaikat kiinnostaa, tohon hintaan jää kyllä mulla hyllyyn.
    Sitähän minäkin tässä meinasin, että hinnassa ei ole mitään järkeä. G-onea saa 45e hintaan, joka sekin on jo aivan riittävästi.

  4. #124
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Kuvien ja muutamien testien perusteella ramblerin nappula näyttäisi olevan kovin matala, mitenhän on pidon kanssa noin käytännössä?
    Mulla on ollut toi Rambleri etunakkina nyt pari kuukautta. Itselle toi rengas sopii ainakin hyvin. Ilmatilaa on mukavasti (40C), rullaa asfaltilla hyvin, on suht äänetön ja pitää soratielläkin ihan mukavasti. Aika helposti toki tuollaisen matalanappulaisen rajat tule vastaan mm. poluilla tai irtosoralla, mutta kyllä ton kanssa ihan mukavasti pärjäillyt, sellasilla 2,5-2,7bar paineilla tota pitoa/ennakoitavuutta on ihan hyvin myös huonompi kuntoisella hiekkatiellä.

    Sanoisin siis, että se toimii just niin hyvin kun mitä tollainen matala nappula voi toimia. Jos ajaa pelkkää soraa ja jatkuvasti polkuja tai todella huonoja tietä niin joku järeempi nappulainen voi olla parempi.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  5. #125
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Onko näistä ritcheystä kokemusta? Velobiasta näyttäisi löytyvän hyllystä.

    http://www.cxmagazine.com/tire-spotl...rn-mount-cross.

  6. #126
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    rambler on kyllä vanteella aika kaponen 40mm renkaaksi, ainakin jos vertaa gravelkingiin.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  7. #127
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Pieniä mielipide-eroja näköjään kun puhutaan gege-renkaista. Jos mennään kuivalla kelilla tai ainakin yritetään välttää niljakkaita juurakkoja, mutaa yms. niin minä ajan slikseillä. Nappuloista ei ole mun mielestä oikein mitään iloa jos puhutaan edes vähän vapaampimuotoisesta gravel grindauksesta. Compass Cyclellä on hyviä läskimpiä GG-kumeja, jotka tuntuvat varsin rullaavilta.

    Jos pitoa tarvitaan, niin kelin/alustan mukaan avokumeiksi valkkaisin jotain Challengen mallistosta tai pienin varauksin Clementiltä, mutta sitten aletaan suuntaamaan CX-kumien pohjattomaan suohon.
    6.7 WTF/kg


  8. #128
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    rambler on kyllä vanteella aika kaponen 40mm renkaaksi, ainakin jos vertaa gravelkingiin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mä hommasin just Ramblerin eturenkaaksi, aivan mainion tuntuinen rengas ja toimii tosiaan tubelessina hienosti, myös melko matalilla paineilla. Mulla tais olla vanteet n.20mm sisäleveydellä ja toi nakki asettu siihen 39-40mm leveyteen, eli juuri luvatusti.
    Mulla on toi ollu tosiaan itsellä nyt pari kuukautta käytössä ja omien mittauksien mukaan se on ainakin justiinsa luvatun kokoinen.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  9. #129
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Pieniä mielipide-eroja näköjään kun puhutaan gege-renkaista. Jos mennään kuivalla kelilla tai ainakin yritetään välttää niljakkaita juurakkoja, mutaa yms. niin minä ajan slikseillä. Nappuloista ei ole mun mielestä oikein mitään iloa jos puhutaan edes vähän vapaampimuotoisesta gravel grindauksesta. Compass Cyclellä on hyviä läskimpiä GG-kumeja, jotka tuntuvat varsin rullaavilta.

    Jos pitoa tarvitaan, niin kelin/alustan mukaan avokumeiksi valkkaisin jotain Challengen mallistosta tai pienin varauksin Clementiltä, mutta sitten aletaan suuntaamaan CX-kumien pohjattomaan suohon.
    Mun mielestä pienestä sivukuviosta on huomattavaa hyötyä slikseihin verrattuna kuivallakin kelillä. Hiekkatiet kuitenkin sen verran vaihtelevia kunnoltaan ja pinnaltaan, ettei voi oikein valita ajettavaksi pelkkää hyvää hiekkatietä.

  10. #130
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Onhan ramblerit varmaan ilmoitetuissa mitoissa, ja mitä on arvosteluissakin kerrottu, mutta ei siitä silti 40mm rengasta saa tekemälläkään. 37mm nykyisillä vanteilla.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  11. #131
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Piti nyt oikein mittailla. Tönärillä mitattuna sivunappulat osuu 39,5-40,5mm välille eli juuri luvatusti. Vanteiden sisäleveys on 20-21mm.

    Renkaan siis rambler 120tpi exo.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  12. #132
    Mitä ajatuksia Schwalben Marathon Almotion herättää GG-miehissä? Painava on, mutta nopee:

    http://www.bicyclerollingresistance....-almotion-2016



    Voisiko tuollaisesta kuviosta olla jotain iloa soralla tai poluilla kun lähes täysin sliksi Voyager Hyper on vähän rauhattoman tuntuinen. Tarjolla oleva 27.5x2.0 koko on kanssa aika kiinnostava, keveitä ja edullisia 27.5 XC kiekkoja kun joskus tulee vastaan.

  13. #133
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    Tietääkö porukka löytyykö mistään 35-40 Gravelrenkuloita Tanwall/Skinwall/Gumwall kylkisenä ja siis tubeless pitäis toimia?? Ite yrittäny ettiä, mut en oo löytäny... Ja edit, siis onko muita kun tuo Compass Bon Jon Pass?? Jostain luin et ei kestäis hyvin soratie ajelua...
    Ferguson muokkasi tätä : 26.11.2016 at 16.06

  14. #134
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    Mielenkiintoinen sivu toi bicyclerollingresistance. Monenlaisista maasturin renkaista kokemusta ja hyvin kyllä passas omat mieltymykset nopeista renkaista tohon listaan.

  15. #135
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^^ Spessun Fatboy: https://www.specialized.com/us/en/bi.../fatboy/105952 Tubeless käytöstä tosin ei ole kokemusta.

  16. #136
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ferguson Katso viesti
    Tietääkö porukka löytyykö mistään 35-40 Gravelrenkuloita Tanwall/Skinwall/Gumwall kylkisenä ja siis tubeless pitäis toimia?? Ite yrittäny ettiä, mut en oo löytäny... Ja edit, siis onko muita kun tuo Compass Bon Jon Pass?? Jostain luin et ei kestäis hyvin soratie ajelua...
    Panaracer Gravel King


  17. #137
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    Tuonkin renkaan olemassaolon kyllä tiesin, mut eihän niitä saa mistään...

  18. #138
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Samaa olen ihmetellyt. Hienommat olis kuin nuo kokomustat.


  19. #139
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Paksut GG renkaat

    Kävin just hakemassa 35 mm Gravel kingit Hämeentien Velobiasta. Täysmustina tosin. Sitten menin kotiin lukeakseni että (uudistettujen sivujen mukaan) vain 40 mm on tubelekset. Tosin netissä on kyllä näitä 35a litkuteltu, ja niin tein minäkin. Onnistui ainakin pajalla, käyttökokemuksia ei ole vielä kertynyt.

  20. #140
    Posti toi eilen muun roinan mukana WTB Riddlerit (45c eteen ja 37c taakse). Asentelut jäänevät keväämmälle mutta paketissa kuvio oli kyllä vaikuttava, tosi muhkeat sivunappulat. Täytynee koittaa teipata vanteet ja saada nuo tubelesoitua.

  21. #141
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Kävin just hakemassa 35 mm Gravel kingit Hämeentien Velobiasta. Täysmustina tosin. Sitten menin kotiin lukeakseni että (uudistettujen sivujen mukaan) vain 40 mm on tubelekset. Tosin netissä on kyllä näitä 35a litkuteltu, ja niin tein minäkin. Onnistui ainakin pajalla, käyttökokemuksia ei ole vielä kertynyt.
    Onko jo kertynyt kokemusta Panaracereista? Nopeus, pito, pistosuojaus?

  22. #142
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Paksut GG renkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Onko jo kertynyt kokemusta Panaracereista? Nopeus, pito, pistosuojaus?
    Kovan onnen renkaiksi ovat osoittautuneet. Laitoin alle juuri ennen talven tuloa ja neitsytlenkillä nasta tarttui takakumiin. No, nasta pois ja litku paikkasi. Talven jälkeen laitoin taas gummit kehille niin eikös heti käynyt tappajasepeli kimppuun. Teki niin ison reiän, että litku vaivoin paikkasi. Pakko laittaa kumipaikka päälle. Nyt kun sepelit on poistettu, niin laitan taas kohta vantehille. Ehkä jo huomenna. Pistosuojaus ei siis ole kummoinen, tosin tuo sepeli on armoton kuten tiedämme. Sen edessä antautuvat renkaat, jotka muina vuodenaikoina pitävät ilmat moitteitta. Mutta sen muistan, että rullaavat tosi hyvin ja ovat tunnokkaat. Pidosta ei ole kokemusta, kun en ole vielä ennättänyt tositoimiin.

  23. #143
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Mulla on ollut nyt n. 1kk ajan takarenkaan Maxxiksen refuse (40mm). Melkoinen tankkihan toi on painoltaan ja näppituntumaltaa, mutta ajettavuudeltaan kyllä yllättävän hyvä. Ton kanssa on tullut nyt ajettua asfaltilla tehotreeniä 30km/h keskareilla sekä GG-lenkkiä sora-, muta- ja saviteillä.

    Pitoa ja rullaavuutta tuossa tuntuu olevan enemmän, kuin mitä speksit antavat ymmärtää. ~2.5bar paineilla renkaasta löytyy myös mukavuutta siinä vaiheessa, kun tie muuttuu todella huonoksi.

    Kulutuspintaa ja pistosuojaa tuossa on myös mukavasti, joten olettaisin että litkutettuna (stanin racea) tuolla ajalee ilman ongelmia melko pitkään.

    Edessä on nyt ollut rambler (40mm/120tpi), mikä on toiminut sekalaisessa ajossa hyvin, taidan hommata kyllä tuollaisen refusen myös eteen, koska vaikuttaa siltä, että tuon renkaan kanssa uskaltaisi lähteä kesällä pidemmälle (~2tkm) bikepacking reissulle.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  24. #144
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Kovan onnen renkaiksi ovat osoittautuneet. Laitoin alle juuri ennen talven tuloa ja neitsytlenkillä nasta tarttui takakumiin. No, nasta pois ja litku paikkasi. Talven jälkeen laitoin taas gummit kehille niin eikös heti käynyt tappajasepeli kimppuun. Teki niin ison reiän, että litku vaivoin paikkasi. Pakko laittaa kumipaikka päälle. Nyt kun sepelit on poistettu, niin laitan taas kohta vantehille. Ehkä jo huomenna. Pistosuojaus ei siis ole kummoinen, tosin tuo sepeli on armoton kuten tiedämme. Sen edessä antautuvat renkaat, jotka muina vuodenaikoina pitävät ilmat moitteitta. Mutta sen muistan, että rullaavat tosi hyvin ja ovat tunnokkaat. Pidosta ei ole kokemusta, kun en ole vielä ennättänyt tositoimiin.
    Huonoa tuuria Panaracereilla. Nasta ja tappajasepeli tekevät selvää renkaista.

    Mulla on ollut hyvää tuuria Contin Cyclocross Speedien kanssa, kun kaksi paria olen ajanut loppuun kahdella sisurin vaihdolla. Vaikka pääosa kilometreistä on tullut soralla, sepelöidyllä asfaltillakin on tullut keväisin ajettua.

    Etsin nyt Speedeille (sisärenkaattomia) vaihtoehtoja. Paino mielellään alle 400g, leveys 35-40mm, notkea, hyvin rullaava. Kuviointi saa olla kevyt, kuten Contissa, että toimii asfaltillakin. En kaipaa gg-renkaalta mutakrossiominaisuuksia.

    Schwalbella on G-One Allround: https://www.bike24.com/1.php?content...5D=0;orderby=3

    Challengella Stada Bianca Race: https://www.bike24.com/1.php?content...5D=0;orderby=3

    Ja Gravel Grinder Race: https://www.bike24.com/1.php?content...5D=0;orderby=3

    Panaracerilla em. Gravelking: https://www.bike24.com/1.php?content...ge=1;orderby=3

    Vaikea valinta...

  25. #145
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Laitoin eilen Gravelkingit (siis 35 mm, mutta minun kiekoillani 38 mm) alle tubeleksina ja ajelin aamulla töihin. Muistin oikein. Erinomaisen tunnokkaat ja hyvin rullaavat gummit. Kyseisen renkaan ominaisuuksia on kovasti kiitelty soralla, mutta se mikä hämmästyttää on, kuinka noin levät nakit tuollaisella kuviolla voivat rullata noin hyvin myös asfaltilla. Verrokkina eilen ajetut G-one speedit.

  26. #146
    Hei mitäs mieltä oletta kuinka paljon pitää varata tilaa renkaalle? Mittailin että 48mm oli ahtain kohta ni kuinka leveää rengasta uskaltais laittaa?
    Toinen niin mittailin tuon oman vanteen ulkoleveyden rimmin ylälaidasta, että se oli 22mm ja vanteen kyljessä oli lukema 17x700 niin tarkottaako tuo nyt että tuon sisäleveys on se 17mm ja onko siinä mitään suositusta yms että kuinka leveän renkaan kestää laittaa tuolle vanteelle. Ei mitään litkuja vaan ihan sisurilla. Vanteena on merida 500 orkkis (alexrims compositdisc?)

  27. #147
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Laitoin eilen Gravelkingit (siis 35 mm, mutta minun kiekoillani 38 mm) alle tubeleksina ja ajelin aamulla töihin. Muistin oikein. Erinomaisen tunnokkaat ja hyvin rullaavat gummit. Kyseisen renkaan ominaisuuksia on kovasti kiitelty soralla, mutta se mikä hämmästyttää on, kuinka noin levät nakit tuollaisella kuviolla voivat rullata noin hyvin myös asfaltilla. Verrokkina eilen ajetut G-one speedit.
    Saman valmistajan samanmallisilla kumeilla olen tämän kevään ajellut eikä ainakaan vielä pahasti ahdista. Helposti tiivistyivät vanteelle vailla sisärengasta ja rullaavat sen mitä vanha setä jaksaa polkea.
    Tosin ainakin täällä pääkaupunkiseudun hiekkapintaisilla ulkoilureiteillä suoriutuisi vallan hyvin sileämmälläkin renkaalla. Asiallinen jokapaikanhöylä kuitenkin.
    Memento mori

  28. #148
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Markkoo:

    Vähintään viisi milliä tilaa renkaan kummallakin puolella on käytännön minimi. Enemmänkin voi tarvita.
    Tämän saa mitattua vasta kun kumi on vanteella ja kiekko pyörässä, mutta kolmeviitonen voisi olla turvallinen ratkaisu.

    Vanteen ja renkaan yhteensopivuudesta yksi likiarvotaulukko:
    http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#width
    Memento mori

  29. #149
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Tuo taulukko on siinä mielessä viitteellinen, että vielä pari vuotta sitten suurin osa maastovanteista on ollut 20mm hujakoilla, ja niillä on huoletta ajeltu 2,4" (~60mm) kumeilla. Mutta ehkä sitä voisi suosituksena pitää. Omassa jäykkäperässä on 19mm vanteilla 2,4" kumit eikä Tahkon kivikoissa ja juurakoissa ollut mitään ongelmia. Ehkä painavammilla kuskeilla ja hyvin matalilla paineilla tilanne voi olla toinen.

  30. #150
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Hiekkatiet kuitenkin sen verran vaihtelevia kunnoltaan ja pinnaltaan, ettei voi oikein valita ajettavaksi pelkkää hyvää hiekkatietä.
    Tässä tullaanki ongelman ytimeen. Meillä päin parhaat gg renkaat on 2+ tuuman maastorenkaat, sorateillä on paikoin 200 metrin korkeuseroja 3 kilometrin sisälle ja vesi syö hienon hiekan (kaiken nyrkkiä pienemmän) pois ajourista. Muistikuva metropolialueen väylistä on hiukka erilainen.

    Viime kesä meni 34 mm black mamba cx nakeilla, jotka tuli pyörän mukana. Pitoa noissa oli enimmäkseen tarpeeksi, mutta ainakin näillä ajotaidoilla ja sorateillä järeämpi tavara olis ihan passeli vaihtoehto. Maastokumeilla ei sitten taas viitsi ajaa niitä asfalttisiirtymiä.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •