FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 114 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 164 214 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3391
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Tubeless on huolettomin ajossa, jos asennus onnistui kunnolla ja pitää ainakin yhtä (koska kummankin hajoaminen on jo aika epätodennäköistä) sisäkumia mukana (yleensä sisäkumin kanssa riittää näppärimmin kuljetettava paikkasarja, joten tämä on miinus). Muuten sillä pitäisi päästä todennäköisemmin kotiin ilman huoltotöitä matkalla. Kotona sählääminen on kuitenkin mukavampaa kuin lenkillä.

  2. #3392
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    "Pahat tubeless"ongelmat loppui (toivottavasti) , kun teki asennuksen kunnolla. Kiekon reikiä vasten tulevan oranssin teipin päälle kiekka leveää gorillaa.. Tämän jälkeen mm.tarkkuudella tehty vakuumiputki. Rengas varoen päälle ja ilman sielua kompuralla nosto.. Paineitten kanssa hetki rengasta maata vasten jumpaten, jonka jälkeen tyhjäksi ja 1,5dl litkua.. Nyt yön jälkeen ylimenomuovia trimmatessa ei paineet ole isommin laskeneet siitä ~kilosta ,joka renkaisiin jätettiin.. VOITTO! 😅

    Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

  3. #3393
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Virhe enkä osaa poistaa

  4. #3394
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.851
    Sram Rise 29" 60 on osoittautunut aika haastavaksi pienillä paineilla ajettaessa ( jotain 0.9-1.3bar) Vähänkin kovemmin kantatessa litkut leviää pitkin mettiä. On kokeiltu teippiä ja Sram:in omaa vannenauhaa, sekä molempia päällekkäin. Ei vaan toimi. Olen jo aiemmin kironnut tuon Sram- nauhan, jossa venttiili paistettu samaan pakettiin. Siinä vaiheessa, kun litkut kuusen oksilla, ja alat laittaa sisuria niin joudut kiskomaan sen nauhan ventiileineen pois, jotta saat sisurin paikalleen. Lisäksi alla pitää olla vielä teippi pinnanreikiä peittämässä. Nyt taisi löytyä ratkasu pulmaan!? Bontragerin muovinen vannenauha, jossa irrallinen ventiili. Bontin nauhassa on selvä hylly, johon renkaan reuna napsahtaa.

    Nauhoja ostaessa meinasi rottiutua riita hinnasta. Kauppias oli unohtanut aiemmin olleen 50% alehintalapun nauhoihin. Nyt oli sitten ale %35 ja kauppias laski hinnan tuosta jo kerra alennetusta hinnasta. Minä siihen, jotta eikös se hinta lasketa siitä alkuperäisestä hinnasta? Ei käy, ale % lasketaan lapussa olevasta hinnasta - sanoi kauppis ja löi hinnan tiskiin. Maksoi jotain 6€/kpl.

    OT:na mainiten. ko kiekkojen pinnojen nippelit ovat alkaneet murentua korroosion vaikutuksesta. 2 pinnaan on pitänyt vaihtaa nippelit. Onneksi opettivat armeijassa pinnaamaan.

    https://goo.gl/photos/zFxv6hRc9CdrdkxD8

    Ja aiheeseen, eli pahoihin tubeless ongelmiin:
    Tässä joku aika sitten sai s-wörkki semmosen pusun kylkeensä, ettei litku auttanut. Ei mitä, tip-toppi sisäpuolelle, ja se on siinä- tai melkein...
    Kaik meni kuin trömsöössä siihen saakka, kunnes aloin nostaa rengasta vanteelle. Laitoin kiekon säätämön työpöydälle nojalleen työkaluseinää vasten, enkä hoksinut seinällä ilman tuppea naulassa roikkuvaa Moraa. Litkut sisään, ja kompuralla ilmaa perään. No se kiekko tieten ryömi ylös sitä työkaluseinää ja keihästi ittesä tupettomaan Moraan! Puukko uppos vannetta myöten Wörkkiin kuin sulaan voihin....karkas muuten joku voimasana. Ois ny ollu vaikka Marttiini, mutte että mora prkle
    Noh, onneksi oli niitä tip-toppeja vielä rasiassa...

  5. #3395
    noniinno Guest
    ^ 😂 Kun homma menee munilleen niin menee sitten kunnolla. Erityismaininta Mora-Marttiini -kommentista, hauskaa oli, kiitos.

  6. #3396
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    gbg
    Viestit
    25
    Ei vielä kirota mutta ihmetellään ääneen. Semiläskiin vaihdoin Nobby Nicit alle. Takavanne oli vähän ottanu osumaa ja siinä oli pari pientä lommoa, joista alkuun vähän tihkui litkua. Toisen lommon kohdalta tuntuu jo tiivistyneen mutta toisen kohdalta suhahtaa vähän ilmaa, jos painelee rengasta vanteen läheltä. Onko porukalla pikku lommot aiheuttaneet ongelmia vai asettuuko kumit niihin ajan kanssa? En lähtenyt lommoja vielä oikomaan, kun kehä oli muuten suht suora.

    Huck Norriksen laitoin takakiekkoon lisälommojen ehkäisemiseksi. Kompuraa tarvitsi senkin kanssa, vaikka lupaavasti rengas näytti alkuun asettuvan. Tosin laitoin uudet kumit tubeleksiksi suoraan paketista

  7. #3397
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.851
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^  Kun homma menee munilleen niin menee sitten kunnolla. Erityismaininta Mora-Marttiini -kommentista, hauskaa oli, kiitos.
    Nonniin taas kuultiin vanha totuus. Vahingonilo se on sitä aidointa iloa

  8. #3398
    Ensimmäinen tubelesskokeilu takana heikoin tuloksin. Kaadoin litkut ja nostin renkaan vanteelle paineilmalla. Ilmaa pumpatessa litku kupli kyljistä paikoitellen ulos eikä ilma pysynyt sisällä. Mitään paikallista vuotoa en havainnut joten päättelin että kyljet vuotavat sieltä sun täältä ilmaa. Renkaina on Canyonin mukana tulleet Continentalin Mountain King 2.2". Pitääkö koittaa toisella (pitävämmälle) renkaalla vai tehdä kenties jotain toisin?

  9. #3399
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti olliw Katso viesti
    Ensimmäinen tubelesskokeilu takana heikoin tuloksin. Kaadoin litkut ja nostin renkaan vanteelle paineilmalla. Ilmaa pumpatessa litku kupli kyljistä paikoitellen ulos eikä ilma pysynyt sisällä. Mitään paikallista vuotoa en havainnut joten päättelin että kyljet vuotavat sieltä sun täältä ilmaa. Renkaina on Canyonin mukana tulleet Continentalin Mountain King 2.2". Pitääkö koittaa toisella (pitävämmälle) renkaalla vai tehdä kenties jotain toisin?
    Kylkien vuotaminen on normaalia. Lisää ilmaa vaan niin kyllä niiden pitäisi tiivistyä siitä.

  10. #3400
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Contien sisäpuoli on kovin erityyppinen kuin esim Schwalbe. Kaverin Canyonin ensiasennusrenkaita (Conti) ei meinattu saada pitäviksi sit millään, mutta lopulta onnistui. Keväällä vaihdettiin Schwalbeihin ja ero oli kuin yöllä ja päivällä. Lisäksi contin sisään oli muodostunut golfpallon kokoinen lateksimöykky.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  11. #3401
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    150
    Onkos tubeles hommissa jokin minimi vanteen sisäleveys että homma toimis? Olis orkkis ensi asennus kiekot kuin bontrager affinity tubeles readyt, olisko joku koittanu?

  12. #3402
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Tubeless ready siinä vanteessa antais ymmärtää että onnistuu, kunhan et laita kovin leveätä rengasta!

  13. #3403
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keijo Leppänen Katso viesti
    Onkos tubeles hommissa jokin minimi vanteen sisäleveys että homma toimis? Olis orkkis ensi asennus kiekot kuin bontrager affinity tubeles readyt, olisko joku koittanu?
    Vanteen sisäleveyttä ei käsittääkseni ole rajoitettu mitenkään, mutta pitäytyisin asennuksissa ETRTO-standardin turvallisuussuosituksessa. ETRTO:ssa suositetaan renkaan ulkoleveydeksi suunnilleen 1-1.5 kertaa kehän sisäleveys. Kättä pitempää; Mavic & Park Tool.

    Jos tarkkoja ollaan, tuota suositusta on rikottu ihan tehdasasennuksissakin maastopuolella pitkään, mutta holkkuma on mielestäni hyvin suuntaa antava. Ei siis ole niinkään merkityksellistä miten leveä kehä tai rengas on, vaan mikä on niiden suhde. Lisäksi, jos foorumilla vellovasta keskustelusta on vedettävissä johtopäätöksiä, sanoisin että ilmatilan kasvaessa läski-luokkaan tubeless-asennus alkaa hankaloitua. Toisaalta taas perinteisillä maantierenkaiden leveyksillä rengaspaineet on lähtökohtaisesti niin kovat, että tubeleksen käytettävyys ei ole samaa luokkaa kuin maastorenkaissa. Asennuksen kannalta helpoin ja ajon kannalta toimivin leveysalue on jossain siellä välimaastossa.

    Sitten yhtälössä on tietysti vielä pienempiä muuttujia, kuten kehän hyllyn muoto, renkaan reunanauhan jäykkyys & muoto sekä renkaan valmistustoleranssit.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  14. #3404
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    150
    Onko 40mm leveä🙄

  15. #3405
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Mikä gummi?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  16. #3406
    mutanaama Guest
    Riippuu käytöstä, kyllähän noita käytetään plussakoossa, ja miksei menis 2,2" renkaallekin.

  17. #3407
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    150
    Tarkoitus olis kokeilla: joko nanoa, rambleria,ravagearia, x'ploroa, tai gravelkingiä. Ja käyttö tm:ää +lenkkiä/ soraa+kevyttä polkua

  18. #3408
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Julasto, Uantaa
    Viestit
    267
    No *piip* kokeile.
    Kukaan tai mikään ei sitä estä.
    Toimii jos toimii tai si sit ei. Jos toimii niin kerro täällä ja ja jos ei niin älä kerro.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

  19. #3409
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    150
    jurpo: Nyt tuli TPM, mites siellä?

  20. #3410
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Jemmassa ollu Fixman testiin. Nätisti ainakin asettuu. Saas nähdä. Tuossa siis 2 kieppiä yhtenäistä. Noin niinku varmuudeksi.

    On kyllä helppoa laittaa ja riittää 80mm DT:n yli.



    Yön yli levänny:


    Sauma piiloon:

  21. #3411
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Nätisti on teippi asettunut. Onko noi DT kehät kuin napakka sovitus esim bud lou renkaisiin? pohdiskelen tässä hommaisko toiset kehät mulefutit vai deeteet.

  22. #3412
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Surlyn kumeista ei koskaan tiedä Mulla on kyllä istunu hyvin DT:lle budi, isoknardi ym. DT on kiekkona pirun hyvä. Imo.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  23. #3413
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jemmassa ollu Fixman testiin. Nätisti ainakin asettuu. Saas nähdä.
    Mulla nyt reilun vuoden ollu purkamatta nipussa, kaks kieppiä päällekkäin myös. Kehäthän on ClownShoet (100 mm). Sou faar sou guud.

  24. #3414
    Otatteko litkut pois talveksi? Pyörä menossa varastoon talviunille ja mietin pitäiskö laskea litkut pihalle ja pistää keväällä uudet....

  25. #3415
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Jos pyörä on seisonnassa koko talven niin itse ainakin ottaisin..

  26. #3416
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Mistä hän löytäisi Fixmanin leveetä tepsukkaa?

  27. #3417
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ebaysta omani tilasin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #3418
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    52
    Surlyn Marge Litet tuli viimein laiteltua tubeless-moodiin jokin aika sitten, oli helppo operaatio: Clown Shoen vannenauha ja kierros Gorillaa ihan varmuudeksi ettei lähde nauha venymään liikaa. Valmis.

  29. #3419
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ebaysta omani tilasin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Danke schön!

    Pohdiskelin tässä kannattaako teippi vetää yli vai leikata renkaan reunan tieltä poies.
    Yli vedettäessä tiiviimpi mutta nouseeko ja pysyykö kumetsu vanteella röyhtäilemätä?
    jumbojussi muokkasi tätä : 25.10.2016 at 14.13

  30. #3420
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Itse vedin yli ja leikkasin ylimääräiset pois niin että teippi jäi ylös vanteen sivulle.
    Tuossa kannattaa huomioida se, että jos vanne seisoo päiviä ilman rengasta alkaa teippi joistain kohdin himpun "pakenemaan".
    Ei ole enää niin ylhäällä sivulla, ja pari ruttuakin ilmestyny. Tässä kun on näitä kumekseja ventattu..

    Eli luultavasti teen toisen uusiksi.
    Kannattaa siis sisurilla painattamisen jälkeen leikata reunat ja asentaa gummi samointein>>>jää reunat sinne alle puristuksiin.
    Silloinhan tuohon ei jää kuin yksi poikkisauma, jonka senkin sipaisin tiivistemassalla umpeen.

    Eli maalaisjärjellä ajateltuna kun teipin reuna jää renkaan ja vanteen väliin+sauma on ummessa niin ei pitäisi vuotaa ikuna. Siis ei pitäisi.
    Ja insinöörit on varmasti erimieltä kun mun maalaisjärki.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •