GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 308 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 208 258 298 306 307 308 309 310 318 358 408 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.211 - 9.240 / 15295

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #9211
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Hoitakoon sosiaalinen media sen puolen.

  2. #9212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Mutta... autokoulussakin voisi opettaa asiallista viestittämistä. Vaikka näkyvyydenkin takia ajaisi jatkeen päälle, niin ei mielestäni ole väärin pahoitella aiheuttamaansa haittaa. Vai jos autollakin pysähdyt vasemmalle kääntyessä toisen kaistan päälle odottamaan että pääset oikealle ajokaistalle, niin alatko mesoamaan niille jonka tien tukit, vaikka näkyvyys olisi heikko?
    Mulla oli tässä jokin aika sitten lenkki jolla sattui kolme tuollaista tilannetta. Ensimmäinen vaati minulta äkäisen jarrutuksen onnettomuuden välttämiseksi, kiersin etupuolelta ja vilkaisin ns. kysyvästi (mutten sanonut mitään enkä näyttänyt käsimerkkejä enkä lyönyt enkä läpsäyttänyt; kuljettaja oli lippalakkipäinen eläkeläismies).
    Toisessa eteen ajaja oli bussi jota ei voinut kiertää takaa eikä edestä joten tyydyin ns. nauramaan sisäänpäin (kuljettaja oli nuorehko pohjoismaalaisen tai balttilaisen näköinen mieshenkilö).

    Näiden kahden jälkeen mulla ilmeisesti vieteri oli kiristynyt, sillä kolmannella kerralla ohjasin auton edestä siirtyäkseni ajoradalle mutta sitä ennen pysähdyin auton eteen, jolloin kuljettaja, nuorehko nainen, rullasi ikkunan auki ilmeisesti sanoakseen jotain, mutta ehdin kysymään häneltä miksei hän ajanut ajoradalle ja pysähtynyt siihen. Hän vastasi ettei niin voi tehdä. Nyökkäsin ns. hitaasti ja syvään ja ennen kuin hän sai vastauksen muodostettua mielessään jatkoin jo matkaani sentään jonkinlaisen mielenrauhan takaisin saaneeni - mutten siirtynyt takaisin kelville enää sen lenkin aikana.

  3. #9213
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Nyökkäsin ns. hitaasti ja syvään ja ennen kuin hän sai vastauksen muodostettua mielessään jatkoin jo matkaani sentään jonkinlaisen mielenrauhan takaisin saaneeni - mutten siirtynyt takaisin kelville enää sen lenkin aikana.
    Jolloin keskustelu fillarikommunisteista saa lisää vauhtia. Ja tiedän, tämä on vaikea asia. En itsekään virheettömästi aja, mutta koitan pitää oman tonttini kunnossa. Silloin on paljon mukavampaa, jos joutuu oikeasti keskustelemaan siitä, mitä tapahtui. Usein näkee tilanteita, joissa toista kouluttava syyllistyy itse vakavampaan tekoon kuin se, jota kyseinen kotipoliisi kouluttaa. Noissa olisi mukava tietää, mitä tällainen kaveri oikeasti ajattelee. Lain noudattamisen tärkeys ei taida olla päällimmäinen motiivi. Ehkä pikemminkin kyse on valtapelistä: Loukkasit minun oikeuksiani ja nyt saat kärsiä siitä.

    Tarvitaan siis jotain kokonaisvaltaisempaa näkemystä, jottei homma olisi avaimenreiästä tirkistelyä, jossa autoilija syyttää pyöräilijää virheestä, jonka pyöräilijä perustelee autoilijan virheellä. Vaan miten tällaisen käsittely rakentavassa hengessä olisi mahdollista?

  4. #9214
    Tuohon täytyy vastata selventämällä heti alkuun että luit selostukseni tilanteesta mitä ilmeisemmin niin että tulkitsit tapahtumat hiukan mutta oleellisesti toisin kuin ne todellisuudessa menivät. En millään lailla pannut oikeuksieni loukkaajaa maksamaan, s.o. en asettunut hänen tielleen estämään hänen kulkuaan ja enkä viivyttänyt häntä - eikä se missään vaiheessa ollut tarkoitukseni.

    Liikennevirta tiellä jolle hän oli pyrkimässä kääntyäkseen vasemmalle oli se joka häntä seisotti koko tapahtuman ajan, en minä. Eli vaikka olisin kiltisti ja nöyrästi pysähtynyt ja jäänyt paikalleni kelville, hän ei olisi päässyt lähtemään. Tilanteesta tekikin poikkeuksellisen ärsyttävän se että tämän olisi pitänyt olla erinomaisen selvää hänellekin - ja jo siinä vaiheessa kun hän kelvin tukkeeksi ajoi, sillä paikalla ei edes ollut näköestettä joka olisi siihen "pakottanut" - eikä hänellä olisi ollut mitään syytä kommentoida toimintaani millään lailla. paitsi tietenkin edes pahoitellakseen omaa virhettään (kuten varsin moni fiksumpi autoilija vastaavantyyppisissä tilanteissa tekeekin).

  5. #9215
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Tulkitsin ihan oikein, mutta kommentillani kotipoliisista en enää viitannut sinuun ja tuohon tapaukseen. Se oli ihan yleinen huomio liikenteestä. Olisi pitänyt ottaa se paremmin erilleen kommentin alusta.

    Kun sinun tapauksen lopputulosta katselee Timo Soinin Volvon lasien takaa, nähdään vain munan kuori päässä ajoradalla klv:n sijaan ajeleva kommari, vaikka hetkeä aiemmin autokommunisti on sosialisoinut suojatien/jatkeen itselleen. Miten tätä kokonaisuutta voisi tarkastella ilman yksipuolista syyttelyä?

  6. #9216
    Kalasataman työmaan parkkipaikka Kyläsaarenkandun kevyenliikenteenväylällä pistää vähän mietityttämään. Raksamiesten autoja on melkoisesti tuossa KLV:llä ja sen reunassa. Tuohon kun lisää vielä talvella mahdolliset lumivallit, niin rupeaa tekemään tiukkaa mahtua fillarilla välistä. Mahtaisikohan kaupungin pysäköinninvalvonta kiinnostua asiasta.

  7. #9217
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Syksyn mittaan olen totutellut uudella työmatkalla LahtiCityn "kaupunkialueen" kevyenliikenteen väyliin - keskustan laitamilla. Tässä on löytänyt matkaan aivan uutta jännitystä jalankulkijamäärien kasvaessa ja syysaamujen pimentyessä. Säännönmukaisesti ensimmäinen jalankulkija käyttää kelvin laitaa, seuraava kävelee viitisen metriä perässä toisessa laidassa, kolmas taas viitisen metriä perässä keskellä kelviä ja niin edelleen - siirtymä on melkein aina sivusuunnassa kahden edelläkulkevan keskivaiheilla. Lisätään yhdelle näistä koira taluttimen päähän sekä epälukuinen joukko eri suuntiin polkevia, valottomia kanssapyöräilijöitä....tunnelma on kuin koululaisryhmän kanssa Messilän rinteessä lasketellessa


    Eilen "eksyin" Hirsimetsäntielle, jossa huomasin jossain kohden pyörälläajokiellon, joka sitten muuttuikin kelviksi - päättyäkseen sadan metrin päässä pyörällä ajon kieltävään merkkiin....
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  8. #9218
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Noita eteen kääntyviä autoja näkee joka päivä, mutta tänään oli jo kolari lähellä. Menin auton luokse ja kysyin "tiedätkö että kääntyvä auto on väistämisvelvollinen?" Johon hän vastasi että tiedän. Selitin tilanteen hänelle ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Ei pahoitellut yhtään. Tuntuu että monella suomalaisella helvetin paha asennevamma liikenteessä.

  9. #9219
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Noita eteen kääntyviä autoja näkee joka päivä, mutta tänään oli jo kolari lähellä. Menin auton luokse ja kysyin "tiedätkö että kääntyvä auto on väistämisvelvollinen?" Johon hän vastasi että tiedän. Selitin tilanteen hänelle ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Ei pahoitellut yhtään. Tuntuu että monella suomalaisella helvetin paha asennevamma liikenteessä.
    Kyllä, esimerkiksi yhteen tilanteeseen täysin liittymättömän henkilön lausunto "Ei se arkussa lämmitä kun on ollut oikeassa" tai "Sinuunhan siinä sattuu" jne. No, kyseinen bussikuski ei tiennyt, että kärkikolmio velvoittaa ajorataa käyttävän väistämään myös kolmion jälkeen olevaa pyörätienjatketta käyttävää polkupyöräilijää.

  10. #9220
    tempokisu Guest

    Vihainen eteen kääntyvät autoilijat ( ja pyöräilijät)

    Toissapäivänä ajan Pereen kelviä ja vieressä punane auto. Auto kääntyy suoraan eteen ja parkkipaikalleen. Mä meen perään.
    Kuski on ihmeissään, että ajoinko minä kelviä? Kehui saaneensa juuri ( iän mukaan) uuden ajokortin ja oli käynyt näöntarkastuksessakin. Totesin hänelle että hyvä näkökään ei auta jos ei katsele sivuille ja huomioi muuta liikennettä. Oli kuitenkin asiallinen herrasmies ja pyyteli kovasti anteeksi.

    Tänään ajelin "takakautta" töihin, ja tiellä jossa ei ole kelviä, ajoi edessäni kaksi koululaista - vempuloivat tiellä edes taa ja juuri kun vastaan tuli nysse ja takaa toinen auto, poikien etupyörät meni solmuun ja osin kaatuivat keskelle tietä. Nyssekuski pysähtyi, samoin takaa tuleva auto. Ite väistin kaikkia pientareelle ja odottelin että autot menee.
    Aattelin että pojat olisivat oppineet jotain, mutta ei, jatkoivat vempuloimistaan. Ajoin perään ja sanoin herroille että eivätkö he mitään oppineet tilanteesta? Suosittelin ajaa peräkkäin, totesin myös että ei autoilijoille siinä tilanteessa mitään satu mutta teille voi sattua.

    Siirryin kelville kun sellainen tuli, ja ajoin Tullin ohitte. Siinä oli yhdessä pihassa auto, ja olin juuri ohittamassa kun auto tekikin jonkun kääntöpyörähdysliikkeen. Jouduin aika ärhäkästi jarruttaan ja pelästyin kuollakseni. Menin sanoon herrasmiehelle että voisi ihan vähän katsoa....alko sättiin minua. Mokomakin pukumieskekkeruusi.

    Pelottavaksi on menny nää pyöräreissutkin, ihan joka hetki ei osaa aavistaa että joku auto kääntyy vaikka miten katsoisi sivulleen. Eikä osaa aavistaa kun edessä pyöräilevä koululaisryhmä päättääkin kääntyä jo nurmikolle.
    Aina puhutaan että autoilijat varovaisia! mutta kyllä koululaisillakin vastuuta on, tai pitäisi olla. Katsoo vähän ennen kääntymistään ja vaikka vilkaista taakseen, ja ainakin näyttää suuntamerkkiä. Mutta kun ei varmaan koululaisten vanhemmatkaan välttämäti osaa, niin kukas sitä opettaa. Koulussakaan ei näemmä enää opeteta liikennesääntöjä.

  11. #9221
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    80
    Eilen koirankusetuslenkillä: picture.

    Nykyään sekä kelvi että ajotie asfaltoitu, silti. Neljän nuoren ryhmä lähestyy kameran suunnasta, tytöt ajavat rinnakkain kelvillä jopoilla, hieman taaempana kaksi karpaasia ajoradalla. Oikealla kaistalla ajava räplää kännykkää fillaroidessaan, hänen vasemmalla puolellaan, vastaantulijan kaistalla, toinen taivaskandidaatti keskittyy keulimaan hybridillään. Tällä tienpätkällä on 30kmh rajoitus, mutta 50-60kmh eivät ole harvinaisia. Paremman laskupään omaava voi arpoa, paljonko vastakkaisesta suunnasta , liki pimeän mutkan takaa tulevalle hlöautolle jää reagointiaikaa - ja mihin hän väistää kun ajoradan molemmilla kaistoilla fillari.

    Eivät perkele paljon nykyään teinejään kotona opeta. Darwin-setä kyllä yleensä nämä poimii liikenteestä ennemmin tai myöhemmin, vanhempien pohjattomaksi suruksi.

  12. #9222
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Kelvin oikeaa laitaa ripeästi etenevä juoksija päättää tehdä vauhdikkaan U-käännöksen ja lähteä takaisinpäin kelvin toista laitaa - taakseen edes vilkaisematta suoraan takaa tulevien ja ohitusta aikovien pyöräilijöiden edestä. Kaikkien onneksi jarrut on vauhdin surma....
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  13. #9223
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    33
    Mikähän merkki tämä mahtaa olla? Ei ole jalkakäytävä kun se merkki olisi pyöreä, eikä myöskään kävelykatu kun se on suorakaide. Eronahan noilla on se, että kävelykadulla saisi pyöräillä. Tämä merkki on ihan neliö, eikä tuo polku muutenkaan kävelykatua muistuta....


  14. #9224
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    682. Jalankulkijoille tarkoitettu reitti.

  15. #9225
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    325
    Merkki on tarkoitettu osoittamaan väylän jatkoa silloin, kun sitä ei jostain syystä merkata jalkakäytävämerkillä.

    Näitä paikkoja voivat olla esim. jonkun tontille johtava puistotie, johon ei haluta muita merkkejä. Maanteillä on useinkin rinnakkaisväylää, jota pitkin ajetaan tonteille. Niitä merkataan tällä tavalla kun niitä ei voi merkata pyörätie/jalkakäytävämerkillä. Niiden ohi kun ei saa ajaa millään moottoriajoneuvolla muuten kuin kunnossapitotöissä tms.
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

  16. #9226
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    33
    Kiitos vastauksista! En ollut tuollaista merkkiä ennen huomannut. Ilmeisesti tuosta voi siis hyvällä omallatunnolla ajaa myö polkupyörällä? Ainakaan tämän linkin mukaan tuo merkki ei kiellä edes autolla ajoa, niin tuskin pyöräilykään? http://www.ajokorttikoulu.fi/materia...etopasteet.htm

  17. #9227
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Tänään taas jätti sydän pari lyöntiä väliin ja bibsit melkein täyttyivät lämpimällä. Paikallisella umpi-pimeällä kelvillä tulee parin kilometrin matkalla (07:05) vastaan pari pyörä-Ninjaa. Noista selvittyä melkein jyräsin mustassa vaatetuksessa heijastimetta samaan suuntaan taivaltavan jalankulkijan, jota aloin väistää viime tingassa, joka muuttui paniikkijarrutukseksi kun huomasin jonkun mustan hahmon kulkusuunnassa vasemmassa reunassa kävelijän rinnalla (arvaan musta Labradorin noutaja). Jarrut kiinni ja pikapysäys ja äänekäs "tervehdys". Vimmattu koiran kelaus käynnistyi. Oikeesti... Edes kunnon ajovalo ei tunnu riittävän noihin heijastimetta mustissa kulkeviin/ajaviin...

  18. #9228
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a
    Viestit
    2.746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeeves Katso viesti
    Mikähän merkki tämä mahtaa olla? Ei ole jalkakäytävä kun se merkki olisi pyöreä, eikä myöskään kävelykatu kun se on suorakaide. Eronahan noilla on se, että kävelykadulla saisi pyöräillä. Tämä merkki on ihan neliö, eikä tuo polku muutenkaan kävelykatua muistuta....
    [OT]Tuossa taannoinhan kartoiteltiin tieliikennelain uudistamis- ja muutostarpeita, ja eräs kysymys oli, voisiko pyörätien käyttövelvollisuutta jotenkin lieventää. Norjalaisethan olivat asiaa jo pohtineet, ja siellä velvoittavan pyöreän merkin ohella käytetään juuri ruonkaltaista suorakulmaista merkkiä osoittamaan ei-velvoitettavaa pyörätietä/ klv:tä.

    Oheinen esimerkki on ajankohtaisesti Therese Johaugin innoittamana Os i Hedmarkin kuntakeskuksesta...
    "Keep your distance and don't follow me"

  19. #9229
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643

  20. #9230
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika A Katso viesti
    [OT]Tuossa taannoinhan kartoiteltiin tieliikennelain uudistamis- ja muutostarpeita, ja eräs kysymys oli, voisiko pyörätien käyttövelvollisuutta jotenkin lieventää. Norjalaisethan olivat asiaa jo pohtineet, ja siellä velvoittavan pyöreän merkin ohella käytetään juuri ruonkaltaista suorakulmaista merkkiä osoittamaan ei-velvoitettavaa pyörätietä/ klv:tä.

    Oheinen esimerkki on ajankohtaisesti Therese Johaugin innoittamana Os i Hedmarkin kuntakeskuksesta...
    Periaatteessa hyvä ajatus, koska tuo ei vaadi muutosta lakiin. Toisaalta tienpitäjän kiinnostus asiaa kohtaan yleisesti ja lisäksi käytännössä kyky hoitaa klv:n merkit nykyäänkin ajantasalle osoittaa idean toteuttamiskelvottomaksi.

  21. #9231
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Täälläkin muistaakseni ollut juttua tästä tapauksesta :http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/arti...akkoja/6134754

  22. #9232
    Ehkä ketjun aktiivisuustason kuvastaa myös että tosiaan klv:llä on viime aikoina ollut kohtalaisen hyvä ajaa kun monet vilukissat ym. satunnaiskulkijat on jääneet kotiin. Merkittävästi suurempi osuus liikenteestä tuntuu olevan ihan työmatkaliikennettä.

    Tänään, ajoradan puolella tosin, oli ongelmia autoilijoiden kanssa. Yksi meinasi ajaa päälle kun pikkukadulla väisti puolellaan ollutta pysäköityä autoa vielä reilulla turvavälillä siihen pysäköityyn autoon (meikäläisen puolelle jäi paljon vähemmän).

    Kauniasta ihmettelen kokonaisuudessaan myös. Sieltä löytyy vaikkapa ymmerstaan päin rataa pitkin ajaessa palokunnankujalle saapuessa sellainen liikenneratkaisu että oksat pois. Tuollaiset portit (mitä monesti käytetään mopoilua tms. rauhoittamaan) tunnelin jälkeen josta oma fillari mahtuu valehtelematta noin 5cm marginaalilla, ja tuo pieni rakonen johtaa sitten pusikon takaa tulevaan mutkaan. Täytyy myöntää ettei ihan kauheasti surettaisi jos joku kävisi yön pimeinä tunteina tuhoamassa tai muuten poistamassa nuo portit, jotta tuossa pystyisi ajamaan hieman tuvallisemmin pimeään kurviin.

  23. #9233
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Luulen ettei ihmiset vaan jaksa kirjoittaa .. useempikin juttu tulis lähes joka kerta kun kylille lähtee

  24. #9234
    Liittynyt
    01/2000
    Viestit
    2.115
    Pari Jopon taluttajaa tuli Korsossa vastaan. Eli sepeliä kylvetty urakalla. Vanhalta lahdentieltä mätäkivelle näytti lasisirua riittävän. Trainerin virittely edessä.
    MCT

  25. #9235
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T.M Katso viesti
    Pari Jopon taluttajaa tuli Korsossa vastaan. Eli sepeliä kylvetty urakalla. Vanhalta lahdentieltä mätäkivelle näytti lasisirua riittävän. Trainerin virittely edessä.
    Näin kylvökoneen, kun tulin töistä. Huomiselle luvassa 5-8 lämmintä, joten touhu ihmetyttää.

    Lähetetty minun VIE-L09 laitteesta Tapatalkilla

  26. #9236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Näin kylvökoneen, kun tulin töistä. Huomiselle luvassa 5-8 lämmintä, joten touhu ihmetyttää.

    Lähetetty minun VIE-L09 laitteesta Tapatalkilla
    Näitä yleensä selitellään sillä että vähäisen kaluston takia ei kaikkia paikkoja ehditä sepelöidä päivässä tai parissa. Ehkä tässäkin on ollut kyseessä että huonoa säätä luvattiin vielä edellisenä päivänä, ja huonon kommunikoinnin takia tms. komentoa ei vetetty takaisin. Tai sitten vaan talven varalle laitettiin kun liukkaita teitä alkaa jo hiljalleen esiintyä.

    Talvi olisi muuten aivan loistavaa pyöräilyaikaa, mutta joka paikkaan kaivautuva sepeli, ja polanteet tuottaa ongelmia. Polannetta kun ei yleensä missään vaiheessa yritetä poistaa, niin rannikkoseudun sahaava lämpötila tekee sen polanteen sulamisesta ja uudelleenpakastumisesta melko säännöllisen asian. Sepeliä taas käytetään enemmänkin "vapaudu vastuusta"-korttina, jota väitetään ainoaksi tavaksi mihin muka on varaa, mutta jos lasketaan että sepeli ei poista liukkaalla kelillä kuin karkeasti 30% liukastumisista, niin en olisi varma kuin että ehkä tien kunnossapidon budjetissa tämä voi olla järkevää. Sairaalalaskut ymv. mukaan ottaessa varmaan ollaan reilusti pakkasen puolella. Suolaus todennäköisesti poistaisi -5 pakkasasteeseen asti 100% liukastumisista, ja sen jälkeenkin, jos polanne on ehtinyt poistua suolauksen takia. Ei toki pidä unohtaa että polanteen poisto on sellainen mitä ei tehdä käytännössä ollenkaan mutta mikä olisi myös erittäin tärkeä liukkaudentorjunnassa.

  27. #9237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Luulen ettei ihmiset vaan jaksa kirjoittaa .. useempikin juttu tulis lähes joka kerta kun kylille lähtee
    Tämä..

    Itekin ennen aattelin, että ei se nyt niin pahaa voi olla kun mitä pyöräilyaktiivit jaksaa internetissä väittää. Zen päällä vaan kun ajelee ja ei pahoita mieltänsä joka tilanteesta. Mutta ei, ainakin näin Tampereella ajellessa se on ihan joka aamu- ja iltapäivä sama homma. Kaikki risteykset joissa ei ole valoja on katastrofeja sikäli kun siihen osuu useampi kuin kaksi ajoneuvoa. Nyssepysäkkien läheisyys 50 metrin säteellä on +-2 minuuttia nyssen pysähdyksestä ihmeellisiä häröpalloja. Vois oikeastaan ruveta kirjaamaan ylös aina kun työmatka menee ilman jotain säätöä.

    Ja ei, en meinaa että _minun_ pitäisi voida ajaa _minun_ matkani täysiä niin, että kaikki väistävät _minua_. Ois vaan kiva jos toi liikenne sujuis silleen ennakoitavasti, ettei joka päivä tarttis soveltaa ja arpoa jotain.

  28. #9238
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Osaisikohan joku minua viisaampi kertoa minkä lakipykälän nojalla firma tai ELY-keskus voi antaa pakulle luvan posotella pitkiä matkoja kävelytiellä? Ei sillä, kyllähän se nopeuttaa hommaa ja voisi ehkä olla ihan fiksua jos se tehdään varovasti, mutta kiinnostaisi tietää onko tuollainen lupa oikeasti mahdollista antaa.

  29. #9239
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Kyllähän se nyt vähintään vaatii vilkkuvaloja katolle. Tuon tapauksen menettelylle nyt ei ole mitään perusteita olemassa vaan se nyt on yksinkertaisesti väärin. Huoltoajoa voidaan ajaa kelvillä, mutta tuommoinen posottaminen ei mene huoltoajon piiriin.

  30. #9240
    Ei muistaakseni varsinaista lupaa tarvitse, mutta tarvitsee hyvän syyn, kuten huolto tai muu vastaava jota ei voi kohtuudella muuten tehdä. Kyllä tosin videon tapauksessa mielestäni ylittyy vähintään liikenneturvallisuuden vaarantamisen tai sen törkeän muodon merkit, sillä yhden ajokaistan levyinen tie joka on jalankulkijoiden ym. käytössä ei ole oikea paikka ajaa etenkään sen koko tien leveyden vievällä ajoneuvolla kovempaa kuin mikään ajoneuvo (ehkä pl. viritetty mopo) normaalisti siellä liikkuu. Muutenkin asfaltin kunnon tarkistaminen 50km/h+ ajamalla on varsin mielenkiintoista touhua. Voihan tuossa painaumat ja kohoamat löytää paremmin mopoja varten mutta tiessä olevat pyöriä haittaavat railot ja reiät kyllä voi olla turhan hankala havaita tuolla ajonopeudella.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •