Tuolta tilasin laakeriparin 31e kotiin kuskattuna.
https://www.bearingbasement.com/prod...earing-sealed/
Katotaan koska kirje kolahtaa laatikkoon ja kestääkö laakeri kuin kauan vanha.
Tuolta tilasin laakeriparin 31e kotiin kuskattuna.
https://www.bearingbasement.com/prod...earing-sealed/
Katotaan koska kirje kolahtaa laatikkoon ja kestääkö laakeri kuin kauan vanha.
Uus interceptori onkii BSA-kierteellä.
(Specseissä ka lukee PF mut parempi näin)
Tuli laitettua omaan pyörään JJ 4.8" alle. Samalla hankin digitaalisen painemittarin, on tullut ajeltua paljon kevyemmillä paineilla kuin olen kuvitellut. Kovilla paineilla ja uusilla renkailla pyörä rullaa kyllä uskomattoman kevyesti eteenpäin.
^ Mukavasti rullaa juu.
Ilmaantui ikävä narina/natina keskiön seutuvilta uuteen torjuntahävittäjään. Keskiön romppeet purettu ja kasattu, löysätty ja kirrattu muttei katoa. Tana, kele, tu!
Kuuluu polkiessa, lähinnä vetokampea painaessa, sekä kampia eestaas sivuittain vedeltäessä. Nakse tuntuu oudosti tulevan vinoputken puolivälin tienoilta...
Keskiörunko on alumiinia ja se on keskeltä halki elikkäs ei yhtenäinen kipale (erikoista). Täytyy vielä kokeilla tyhjänä jollain kapulalla vääntäen, ettei vaan rungossa oo häikkää.
Voiko viallinen laakeri naksahdella?
^^Oliko tuo interceptor ja alumiini satulatolppa? Mulla 3:ssa kuuluu natinaa. Vähän auttoi kun laittoi carbon grease rasvaa, vaikka oli jotain samantapaista laitettu kasattaessakin.
Vakitolpalla muttei liity tähän.
Saa olla tosi hyvät laakerit, että kannattaa tohon Samoxin keskiöön mitään 30 euron laakereita vaihtaa. Mä vaihdoin tilalle tällaisen XT:n keskiön 15 eurolla: http://www.bike-discount.de/en/buy/s...805/wg_id-8611
Ei tarvitse olla FAT-versio kun sen pidemmän väliputken voi säästää siitä alkuperäisestä paskasta keskiöstä. Hyvin on pyörinyt siitä lähtien.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Näin on ✌ 😊
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Eroaako tuo laittamasi laakeri jotenkin tästä?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3850...-kierre--Deore
Tuo motonetin malli on tällähetkellä paikoillaan, ei kestänyt kuin puoli vuotta vähällä ajolla.
No hyvä että löytyy vaihtoehtoja nyt.
^x8 Purin (jälleen) keskiön ja naksuuhan se tyhjänäkin vasaran varren avulla. Edelleen tuntuu kuuluvan ennemmin vinoputkesta.
Kurkkasin valon kanssa satulatolpan sisään ja alumiinin saumahan siellä näkyy, ei tosin parin millin rakoa niikusta sisäpuolella.
Minkähän takia ei oo yhestä kappaleesta?
Onkohan noissa neljännen polven mallien rungoissa eroja? Meinaan, että _jos_ XXL:n sivujen kuviin on uskomista niin Pro ja Comp näyttävät aika lailla samanlaisilta ja Lite eroaa muista ainakin emäputken ja takahaarukan paikkeilta.
Itsellä 3Litessä kaiken purettuani ja puhdistettuani sekä rasvattuani natina jatkui epämääräisenä keulan/vinoputken suunnalta. Moukkamaisella tuurilla paikallistin natinan syyn useamman päivän etsinnän jälkeen viistooputken ja emäputken liitoskohtaan, jossa hitsaussaumassa jätetty sauma auki. Tänne eturengas heitti ajettaessa moskaa ja sen kertyessä löysä putki ajettaessa käytti ikään kuin vipuna tätä pientä hiekkaa yms. ja aiheutti epämääräisen naksumisen, joka koko ajan paheni.
Lähti natina ja naksuminen, kun heitti vettä ja pesuainetta ja kaiveli ohuella rautalangalla, yhden kerran poistin ohuella tikulla ja aseöljyllä... Lopulta kyllästyin kaivelemaan ja löin teippauksen yli...
Taitaa olla kuvassa tuo sauma, eli vahvikelevy on vain kolmelta sivulta kiinni. Ei haitanne kestävyyttä, vai mitä sanovat foorumin gurut?
![]()
Juuri tuo vahvikelevyn aukko kerää moskaa!
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Mutta voiko myös naksunaa aiheuttaa haarukan ja emäputken välinen rako?
On niin pieni rako että jos ja kun haarukka elää niin ottaa toisiinsa kiinni?
Täytyy tuo rako kanssa putsata yms. on vaan aika pieni rako..
Mikäs keskiölaakeri nyt varmasti käy? käykö siis tuo motonetin malli?
3Lite kalustona.
www.mckramppi.com
mitä lisäarvoa saan whiten 4 prosta verrattuna tähän astiseen läskiini 2 prohon muutakun värin vaihdon? kuume vähän olis vaihtaa, mut kertokaahan onko järkeä? mikä parempaa jne.?
^ Kuumeesta puheen ollen mulla on sitten lääkitys kohdallaan kun ajan yhä Fat 1 Pro:lla
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Hankin sitten 4Fat Compin ensiläskiksi Vaeltajan inspiroimana. Ajan sillä vielä ihan peruskokoonpanolla, mutta tarkoitus on päivittää sitä pikkuhiljaa. Ensimmäiseksi varmaan voimansiirto, jotta saa vähän helpomman vaihteen kuin 1:1. Hirveä ankkurihan tuo tällä hetkellä on (Large 16,5kg ilman polkimia), mutta ei se ajossa vaivaa.
Todennäköiseesti juuri näin. Yksi vaihtoehto on tietysti pursottaa esim. mustalla liima-saumamassalla tuo rako umpeen. Pyyhkäisee ylimääräiset pois jolloin näkyviin jää ohut musta raita. Ei kerää enää rapaa, on esteettisesti melkolailla näkymätön ja riittävän elastisena tuskin vesittää tuon auki jätetyn liitoksen ideaa.
Kirjanmerkit