Hei,
Luovuin etsinnästä kun tajusin, missä ruuvini ja brikkani ovat. Yleisön pyynnöstä tiivistän niiden elinvaihdeiden viimeiset tunnetut hetket tähän:
Irrotin katkenneen vaijerin ja tohkeissani revin sen ulos. Aloin asentaa uutta. Sitä varten piti katkaista vaijeri. Etsin leikkureita aikani, ja kun olin siinä pyöränkorjausmoodissa niin vahvasti, päätin samoilta seisomilta lähteä keskustaan Honkkariin hakemaan sivuleikkureita ennen kuin pahoittaisin mieltäni toden teolla hukkuneen työkalun takia. Kulkuneuvoksi valikoitui upea vihreä maantiekiiturini. Sain leikkurin nopeasti omistukseeni ja veivasin parin kilometrin matkan kotiin. Jatkoin puuhiani. Kunnes sitten aloin etsiä ruuvia, että missä se voi olla, kun en varmasti ole vienyt sitä mihinkään, ja jos olenkin ottanut sen, niin tuskin tätä pöytää kauemmas olen sitä laskenut käsistäni...

Nyt sain jo oman viritykseni paikoilleen naapurin avustuksella. Ongelmana vain on, että vaihtaja ei palauta ketjua lähellekään viimeistä ratasta; viisi suurinta kiekkoa on käytössä minulla. Näin oli toki jo ennen vaijerinvaihtoa. Mitenköhän sen vian saa korjattua? Onko siellä joku ruuvi, jota kiristetään tai löysätään? Kun vaijeri oli katkennut, vaihtaja vaihtoi kyllä nätisti saman tien suurimmalle vaihteelle, itsestään. Mietin, että jumittaako vaijeri siellä viimeisellä taipaleellaan, keskiöstä vaihtajaan.