HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 33 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #961
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Tänks tiedoista. Stania mulla on sisässä. Onks siinä mitään itua, että talvella käy aina välillä pyörittelemässä kiekkoja, jotta saa vähän liikettä sinne sisustaan?

  2. #962
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.162
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Turha sinne etukäteen on mitään tunkea.
    Näin minäkin olen ajatellut varsinkin, jos sitä litkua kantaa mukana pienessä putelissa. Tufon pullot ovat muuten kätevän kokoisia ja mallisia. Tyhjensin yhden ja laitoin sinne sitä Caffelatexia tilalle

    Etukäteen kevyen maantietuubin täyttäminen litkulla on siinä mielessä myös vähän hassua, että painohan siinä nousee sen litkun verran ja nimenomaan pyörivien massojen ulkokehällä. Hiemanhan sen litkun lisääminen saattaa kyllä hidastaa lateksisen tuubin itsestään tyhjentymistä, tiedä häntä.

  3. #963
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Takana oleva Arenberg luovutti 2109km kohdalla. Etunen jatkaa taistoa Contin sprinterin kanssa.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  4. #964
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Mulla taitaa olla takaisella Schwalbe Onella kans jotain päälle 3k ajeltu. Ilman minkäännäköistä ongelmaa, mitä nyt aika kulmikas alkaa olemaan. Pitäisi päättää uskaltaako sillä kitkutella tän vikan ~kuukauden vai vaihtaako jo varmuuden vuoksi. Etunen Pave on ehkä puolet tuosta ja näyttää melkein pakasta vedetyltä.

  5. #965
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Takana oleva Arenberg luovutti 2109km kohdalla. Etunen jatkaa taistoa Contin sprinterin kanssa.
    Miten luovutti? Ajoitko kankaille/loppuun, vai tuliko kerralla liian iso reikä, vai miten? Ite en ole tainnut yhtään Veloflexiä ajaa kankaille, mutta muilla tavoin vaihtokuntoon kyllä. Yksi Challengen Strada antaui liian aikaisin ison reiän vuoksi, mikä vaihtaessa harmitti. Veloflexien osalta en muista, että em. kaltaista harmitusta olisi ollut. Etelän teillä ja 90 kg:n painoisena on aika turha unelmoida, että tuubin saisi ajettua rauhassa totaalisen loppuun.

  6. #966
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Iso reikä. Pääkaupunki, Kehä l:n ja Hämeenlinnanväylän tietyön sepeli ja 80kg. Pari viikkoa rengas sinnitteli Caffelatexin ja Caffelatex Zotin voimalla. Sitten vaan tästä isosta reiästä alkoi vuotamaan. Reikä on siis iso, lähemmäs 10 mm halkaisijaltaan. Teen viikonloppuna ruumiinavauksen.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  7. #967
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Meni ruumiinavauksen tekemiseen odotettua enemmän aikaa, mutta nyt se on tehty. Tuon ison reijän lisäksi muutama pienempi reikä löytyi, jotka Caffélatex oli paikannut. Hyvää tavaraa. Mutta tämä Caffélatex Zot se vasta on uskomaton aine:

    http://www.effettomariposa.eu/en/pro...affelatex-zot/

    Todellakin tuo reikä oli tarkistusmittauksessa jopa 11mm halkaisijaltaan. Pysyvää apua siis ei tullut, mutta noin 500-600 kilometriä renkaalla siis ajoi. Suosittelen lämpimästi tätä yhdistelmää. Renkaana Arenberg vaikuttaa niin hyvältä, että todennäköisesti ensi kesänä ajetaan sillä. Eturengas jatkaa sinnikästä menoaan ja vaikka kilometrimäärät putosivatkin syyskuussa, niin about 3000 kilometriä on se taivaltanut ongelmitta. Edelleen arvioisin yhdeksi mukavimmista tuubeista, joilla olen ajanut. Kun tuossa välillä laittoi alle Continentalin Sprinteriä ja GP4000s tuubeja, niin kylläpä tuntuivat jähmeiltä rullaavuudeltaan.

  8. #968
    Olen ajellut kesän tuubi kumeksilla, pelkästään avokkailla tuli pyöriteltyä vuosikausia. Lopputulema koetun perusteella on se että tuubissa on puolensa eikä ehdotonta valintaa ole, molempi parempi. Olen päätynyt tuubien suhteen ratkaisuun että ensi suvena taakse tulee leveämpi kuin 25millinen, eteen jää molemmissa päissä tämän kesän pyörinyt 25mm leveä tuubi.
    Tarkoitus on kumittaa siten että taakse tulisi luotettavuutta ja edessä pysyisi mukavuutta. Etukumiksi kelpaa käytössä ollut Vittorian CX tai Graphite versio, taakse on hakusessa Contin Sprinterin tapainen luotettavaksi todettu tuubi... harmi että em. ei löydy leveämpänä kuin 25mm.
    Mitä luotettavaa ja semi-mukavaa tuubia raati suosittelee taakse?

  9. #969
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Olen ajellut kesän tuubi kumeksilla, pelkästään avokkailla tuli pyöriteltyä vuosikausia. Lopputulema koetun perusteella on se että tuubissa on puolensa eikä ehdotonta valintaa ole, molempi parempi. Olen päätynyt tuubien suhteen ratkaisuun että ensi suvena taakse tulee leveämpi kuin 25millinen, eteen jää molemmissa päissä tämän kesän pyörinyt 25mm leveä tuubi.
    Tarkoitus on kumittaa siten että taakse tulisi luotettavuutta ja edessä pysyisi mukavuutta. Etukumiksi kelpaa käytössä ollut Vittorian CX tai Graphite versio, taakse on hakusessa Contin Sprinterin tapainen luotettavaksi todettu tuubi... harmi että em. ei löydy leveämpänä kuin 25mm.
    Mitä luotettavaa ja semi-mukavaa tuubia raati suosittelee taakse?
    Sprinter ei nyt niin luotettava ole. Veloflex Arenbergien hyvän kokemuksen vuoksi heitän ilmaan .... Vlaanderen .... siis jos pitää olla leveämpää kuin 25mm.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  10. #970
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Hyvät tuubirenkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Sprinter ei nyt niin luotettava ole. Veloflex Arenbergien hyvän kokemuksen vuoksi heitän ilmaan .... Vlaanderen .... siis jos pitää olla leveämpää kuin 25mm.
    Minä sijoittaisin Sprinterin aika korkealle huolettomuusindeksissä. Omissa pyörissä Sprinteriä ovat edeltäneet Schwalbe One, Continental Competition/Attack/Force sekä joku Vittoria jonkun aikaa eturenkaana. Tänä vuonna tuli ajettua kahdella pyörällä lähes pelkästään Sprinterillä, se on tähän mennessä selvästi kestävin käyttämäni tuubi. Tosin tältä vuodelta on hankala arvioida kilometrejä per rengas, kun kahden pyörän alla on kiertänyt neljä eri takakiekkoa ja kaksi etukiekkoa, joista yhdessä takakiekossa on Competition ja lopuissa Sprinterit. Koko kaudella ei kuitenkaan ensimmäistäkään puhkeamista.

    Sprinterin ajotuntumassa ei tosiaan ole mitään erikoista, katsoisin Continentalin sijaan muiden valmistajien suuntaan jos kapeiden renkaiden rullaavuus tai mukavuus kiinnostaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  11. #971
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Tuon ison reijän lisäksi muutama pienempi reikä löytyi, jotka Caffélatex oli paikannut. Hyvää tavaraa. Mutta tämä Caffélatex Zot se vasta on uskomaton aine:

    http://www.effettomariposa.eu/en/pro...affelatex-zot/
    Onkos tämä aine nyt semmoinen master-aine, jolla poistuu avorenkaiden idea tyyliin pitkissäkin randonneur ajoissa? Niidenhän ainut etu (mielestäni) olisi ollut/on ollut se, että voi paikata sisuria sata kertaa vaikka ajon aikana eli rengasrikkoon ei matka lopu. Mutta tuubeja ei voi kuljettaa mukana kymmentä kappaletta ja matka loppuu jossain vaiheessa jos/kun tuubi sanoo poks. Tällä myrkylläkö matka jatkuu samalla tuubilla maailman tappiin asti (no, 500-600km ainakin)? Saako kuinkakin isot paineet vielä tuubiin kun tuolla ensin on paikannut renkaan? Sen minkä CO2 kapseli jaksaa tyrkätä tai matkapumpulla jaksaa nylkyttää?

    No, anyway, täytyy ostaa purkki jemmaan ehdottomasti. Kiitokset vinkistä, en ollut koskaan törmännyt moiseen aineeseen.

  12. #972
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Minä sijoittaisin Sprinterin aika korkealle huolettomuusindeksissä. Omissa pyörissä Sprinteriä ovat edeltäneet Schwalbe One, Continental Competition/Attack/Force sekä joku Vittoria jonkun aikaa eturenkaana. Tänä vuonna tuli ajettua kahdella pyörällä lähes pelkästään Sprinterillä, se on tähän mennessä selvästi kestävin käyttämäni tuubi. Tosin tältä vuodelta on hankala arvioida kilometrejä per rengas, kun kahden pyörän alla on kiertänyt neljä eri takakiekkoa ja kaksi etukiekkoa, joista yhdessä takakiekossa on Competition ja lopuissa Sprinterit. Koko kaudella ei kuitenkaan ensimmäistäkään puhkeamista.

    Sprinterin ajotuntumassa ei tosiaan ole mitään erikoista, katsoisin Continentalin sijaan muiden valmistajien suuntaan jos kapeiden renkaiden rullaavuus tai mukavuus kiinnostaa.
    Sprinter-kommentin heitin lähinnä oman neljän tuubin ja kaverin kahden tuubin kokemuksella. Omat kokemukset rankkaavat Competitionit sen sijaan huolettomuusindeksissä todella korkealle. Parhaimmillaan ne on voinut ajaa niin loppu, että kulutuspintaa ei käytännössä ole enää lainkaan.

    Pirkan pyöräilyssä tuhosin 2014 yhteensä kolme Schwalben Onea. Tai no, kolmas meni meni lopullisesti kymmenen metriä maaliviivan jälkeen. Vittoriat Pavea lukuunottamatta ovat mulla olleet "kerjäätkö ikävyyksiä" -renkaita.

    Nää on näitä kokemuksia, jotka toki ovat usein yksittäistapauksia.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  13. #973
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506

    Hyvät tuubirenkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Onkos tämä aine nyt semmoinen master-aine, jolla poistuu avorenkaiden idea tyyliin pitkissäkin randonneur ajoissa? Niidenhän ainut etu (mielestäni) olisi ollut/on ollut se, että voi paikata sisuria sata kertaa vaikka ajon aikana eli rengasrikkoon ei matka lopu. Mutta tuubeja ei voi kuljettaa mukana kymmentä kappaletta ja matka loppuu jossain vaiheessa jos/kun tuubi sanoo poks. Tällä myrkylläkö matka jatkuu samalla tuubilla maailman tappiin asti (no, 500-600km ainakin)? Saako kuinkakin isot paineet vielä tuubiin kun tuolla ensin on paikannut renkaan? Sen minkä CO2 kapseli jaksaa tyrkätä tai matkapumpulla jaksaa nylkyttää?

    No, anyway, täytyy ostaa purkki jemmaan ehdottomasti. Kiitokset vinkistä, en ollut koskaan törmännyt moiseen aineeseen.
    Himassa pysty vetää vielä 9 baria ongelmitta. En usko, että takuuta voi antaa, mutta n=1 kokemuksella käsittämätön aine. Toni & Tonilta ostin kauppiaiden suosituksesta.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  14. #974
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Mulla on nyt pari kesää ajetut attack/compit menossa vaihtoon. Arvioisin, että 4000-5000km on tullut ajettua. Yhden kerran sepeli meni läpi, mutta reikä oli niin pieni, että stanilla paikkaantui. Kolmatta kautta en ehkä uskalla aloittaa, jotta pääsee "vähillä ongelmilla".

    Jos mitään merkittävästi parempaa ei ole tiedossa, niin taidan ostaa saman setin uudestaan.

    Vai olisiko hyviä suosituksia?

    Itse arvostan kohtuullisen hyvää pistosuojausta, hyvää rullausta ja neutraalia ajotuntumaa kuivalla ja märällä.

  15. #975
    noniinno Guest
    Lahden pyörähuollon poistokorissa oli noita Tufon avovanteelle tarkoitettuja tuubikumeja. Onko kokemuksia? Hintaa oli peräti 5€ kpl. Voisin kuvitella, että ovat perkeleelliset asentaa...

  16. #976
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Tubular clinchereitäkö tarkoitat? Ite oon ajellu tollasilla 25 millisillä reilut pari tonnia. Kelpaa mulle. Ei flättejä enkä oo niin pikkutarkka ton painonkaan suhteen. Ja asennus oli itseasiassa pirun helppoa. Helpompaa kuin avon.

  17. #977
    jarit Guest
    Ensi kesän tuubien speksaus menossa. Contin Comp toiminut luotettavasti, mutta jotain epävarmuus &jännitys tekijää voisi miettiä. Veloflexin Vlaanderen on listalla ykkösenä mutta tässä olisi musta hevonen. Panaraceria on ihan kuviottomana sliksinä ja sitten tuolla alla olevalla pienellä kuviolla. http://www.probikeshop.com/en/fi/pan...re/125325.html

  18. #978
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Sama kuin yllä mutta ilman tuota mustaa hevosta. Ehdokkaina siis Veloflexiltä tuo Vlaanderen, Roubaix ja Arenberg. Mietityttää vaan miten tuo ensinmainittu mahdollisesti asettuu Tarmacin rungossa olevaan 6800 Ultegran (taka)jarruun? Virallisestihan 9000 D-A ja 6800 Ultegraan menee se 25mm kumi, mutta längen tarkempi asema rungossa vaikuttaa kanssa ja vähän leveämpikin voi mennä (renkaan todellinen halkaisija?). Tilaa on hiukka ylimääräistä muttei paljoa.
    Sitten mites nuo Roubaix ha Arenberg, onko niiden välillä muuta eroa kuin kyljen väri? Oleellisten speksien mukaan ei olis.

  19. #979
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    ^ Ei ole eroa. Toinen on connaisseureille ja toinen ei.

    Hassut jarrut kyllä, pitäisihän aerorungossakin ainakin 28 mm tilaa olla. Ehkä niitä saisi shimmillä siirrettyä parempaan asentoon jos ei muuten mahdu?

  20. #980
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Rengas Schwalbe Pro One 25-622 rengasta verkkokauppa.com reiluun 48€. Täytyy varmaan tilata testiin. Ei olisi enää hinnan kirossa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #981
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Rengas Schwalbe Pro One 25-622 rengasta verkkokauppa.com reiluun 48€. Täytyy varmaan tilata testiin. Ei olisi enää hinnan kirossa.
    Kyseessä siit tubeless, ei tuubi. Ja jos samaa rengasta kattelin niin wiggle myy 37€.

  22. #982
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    ^ Ei ole eroa. Toinen on connaisseureille ja toinen ei.

    Hassut jarrut kyllä, pitäisihän aerorungossakin ainakin 28 mm tilaa olla. Ehkä niitä saisi shimmillä siirrettyä parempaan asentoon jos ei muuten mahdu?

    Ok, hyvä tietää.

    Joo kyllähän siellä äkkiä työntömitalla katsoen ainakin sivusuunnassa on sen ~30mm tilaa todellisuudessa ja vähän pystyy säädöilläkin pelaamaan, mutta maks. halkaisijaan ei oikein pysty enään vaikuttamaan. Länkien sisäkehän korkein kohta ja tuo rungon poikkiputki missä länget on kiinni, on aika samassa linjassa. Melko suurella todennäköisyydellä tuo 27mm vielä menee, mutta kun nuo renkaat mittautuu todellisuudessa aina vähän eri tavalla kuin paperilla, niin se luo epävarmuutta.

    Helpoin ja varmin tietysti on kun laittaa vaan 25mm Roubaixit eteen ja taakse ja ajelee tyytyväisenä.

  23. #983
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Kyseessä siit tubeless, ei tuubi. Ja jos samaa rengasta kattelin niin wiggle myy 37€.
    Heh. Hyvä huomio! Tulipa tilattua hiukka väsyneenä sitten väärä rengastyyppi Täytyypä soitella aspaan.
    Onko Swalben one tuubeista kellään kokemuksia ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #984
    jarit Guest
    Ihan vinkkinä: Ranskalaisella Alltricksillä näyttää olevan Vlaanderenia aika kilpailukykyiseen hintaan 59,99e.
    Ei, en ostanut itse noita kun kaapista löytyi käyttämätön Contin Comp ja kiekoissa kiinni olevissa olikin vielä pintaa hienosti jäljellä => noilla mennään ensi kesä.
    Sen sijaan ajattelin kokeilla jotain erilaista avokiekkoihin ja Alltricksin halpuutuksessa oli Challenge Strada 700x25 eli näitä "open tubular" tyypin avoja. Nuo ovat ilmeisen pehmeät kyljistään ja levenevät jonnekin 27mm tasoille, joten kokeillaan miltä Varsinais-Suomen röpö asfaltit tuntuvat noilla

  25. #985
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiÄm Katso viesti
    Helpoin ja varmin tietysti on kun laittaa vaan 25mm Roubaixit eteen ja taakse ja ajelee tyytyväisenä.
    Mulla on yksissä kiekoissa Roubaixit ja toisissa Vlaanderenit, ja jos ajo on pääasiassa asfalttia niin ajan kyllä ennemmin Roubaixeilla.

    Jotta Vlaandereneista saa täyden mukavuuden irti, pitää paineiden olla sen verran matalat että sen huomaa putkelta ajaessa eturenkaan pehmeytenä. Se taas syö fiilistä asfaltilla ainakin minulla.

    Jos niissä pitää kovia paineita, sama sit vaikka ajaisi 25mm tuubeilla. Vlaanderenit on loistotuubit hyväpintaisille sorateille, mutta en lähtisi noilla korkeiden kuitukiekkojen hyvää ja kevyttä fiilistä liikaa pehmentämään. Makuasioita...


  26. #986
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Mulla on yksissä kiekoissa Roubaixit ja toisissa Vlaanderenit, ja jos ajo on pääasiassa asfalttia niin ajan kyllä ennemmin Roubaixeilla.

    Jotta Vlaandereneista saa täyden mukavuuden irti, pitää paineiden olla sen verran matalat että sen huomaa putkelta ajaessa eturenkaan pehmeytenä. Se taas syö fiilistä asfaltilla ainakin minulla.

    Jos niissä pitää kovia paineita, sama sit vaikka ajaisi 25mm tuubeilla. Vlaanderenit on loistotuubit hyväpintaisille sorateille, mutta en lähtisi noilla korkeiden kuitukiekkojen hyvää ja kevyttä fiilistä liikaa pehmentämään. Makuasioita...
    Danke, taidan sitten mennä Roubaixeilla. Tarkoitus ei tosiaankaan ole tehdä tuntumasta liian pehmeää, kunhan vähän saa niitä turhia tievibroja suodatettua pois. Viime kesä meni 23/25mm Competitioneilla ja joissain olosuhteissa etupää vähän häiritsi.

  27. #987
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Onko kellään kokemuskia näistä tuubeista? https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...xM29_Gg1bXmDMg
    Tekisi mieli kokeilla välillä jotain muuta kuin Continentalia ja Vittoriaa.

  28. #988
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    ^Mä kattelin samoja. Ehkä ovat vain päivitysversio perus-oneista?

    Tuolla jorinaa aikaisemmista http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...8-Schwalbe-one

  29. #989
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Nuo pitäisi tulla tällä vkolla ja testiin saadaan hiihtoloman aikaan espanjassa. Voin laittaa sitten käyttökokemuksia jos kiinnostaa. Meinasin samalla litkuttaa ensimmäistä kertaa myös maantietuubit. Mariposan vaahtoutuvaa pieni liraus molempiin renkaisiin kaiken varalta.

  30. #990
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mulla ei oo caffelatex toiminut kovinkaan hyvin. Stani on vuorossa seuraavaksi ja sen pitäisi toimia lateksi sisurin kanssa hyvin.
    Myös tuo orange sealant ja bontragerin tlr aine pärjäsivät hyvin tuollaisessa puolitieteellisessä kokeessa. Stani ja caffe eivät toimi tuon testin mukaan kovin hyvin butyylisisurilla.

    http://www.slowtwitch.com/Products/T...rt_2_4155.html

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •