HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 257 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 157 207 247 255 256 257 258 259 267 307 357 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.681 - 7.710 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #7681
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii8 Katso viesti
    Eteen 4.7 Barbegazin tilalle haluttaisi joku hieman isomman ilmatilan omaava rengas, mahtaisikohan 4.8 JJ olla kooltaan isompi? Knard ja Bud nyt ainakin täyttäisi vaatimukset, mutta
    Laittaa sen Budin vaan, suurimpia 4.8:ja. Siinä ei oo (ainakaan mun näkövinkkelistä) mitään negatiivista, tai no painaa sen vajaan 300 g enempi mitä 4.8 JJ, mut väliäkö hällä.

  2. #7682
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii8 Katso viesti
    Eteen 4.7 Barbegazin tilalle haluttaisi joku hieman isomman ilmatilan omaava rengas, mahtaisikohan 4.8 JJ olla kooltaan isompi? Knard ja Bud nyt ainakin täyttäisi vaatimukset, mutta oliko se iso Knardi nyt "ihampaska" eturenkaana, vai sisältyikö arvioon annos sarkasimia?
    Barbegazin mitoista en osaa sanoa, mutta 4,8" JJ Liteskin on 80mm vanteella oikeasti noin 4,3" eli 11cm. Paineet noin 0,40 bar.

  3. #7683
    4.8" JJssä oli bead to bead mitta muistaakseni 265mm kun Barbegazissa 256mm. Eli jonkun verran enemmän ilmaa menee Jumbo Jimiin.
    Barbegazi oli silti millin pari leveämpi 80mm vanteella (nappulasta nappulaan).

  4. #7684
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Nyt on tullut keväästä asti ajettua Barbegazzi takana ja IsoKnardi edessä (kokeilin alkuun yhden lenkin toisinpäin mutta Knardi raapi kiinni ketjuihin) ja pidän kovasti kyseisestä kombosta. Renkaat ovat 65mm kehillä tubelessina ja alustana toimii v -11 muklukki, rengaspaineet ovat "sopivat" eli sormiarviolla 0,7baarin luokkaan. Knardissa on havaittavissa pientä selfsteeringiä pidon ollessaan joka alustalla looginen, rullaavuus on hyvä. Barbegazzista ei ole pahaa sanottavaa, vetopito voisi olla parempi mudassa ja suolla mutta silloin muut ominaisuudet kärsisi.

    Tähän mennessä paras sulan maan rengastus jota olen ajanuut. Mitä tulee selfsteeringiin niin rengaspaineet, vanteen leveys, kuskin paino sekä pyörän geometriat vaikuttavat erittäin paljon yhtälöön.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  5. #7685
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Julasto, Uantaa
    Viestit
    267
    IsoKnardi on semmoinen eleetön suorittaja. Vähän kuin konttorin sihteerikkö, hoitaa homman turhia metelöimättä.
    Mullla se on ollut ajossa siitä lähtein kun Kumikimmolta niitä alkoi saaha.
    Ehkä mää en vaan osaa.
    Ja Puksuun se ei taakke mahu, siellä Nate rulaa é-delleen.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

  6. #7686
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii8 Katso viesti
    Eteen 4.7 Barbegazin tilalle haluttaisi joku hieman isomman ilmatilan omaava rengas, mahtaisikohan 4.8 JJ olla kooltaan isompi? Knard ja Bud nyt ainakin täyttäisi vaatimukset, mutta oliko se iso Knardi nyt "ihampaska" eturenkaana, vai sisältyikö arvioon annos sarkasimia?
    Knardi on oikeasti ihan asiallinen rengas, jos tonnin ajossa on kerran tai kaksi tehnyt jotain yllättävää, niin sekin voidaan laskea kuskin viaksi.

  7. #7687
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Miulla bud edessä ja iso knardi takana ja kovasti oon tykänny yhdistelmästä, liukkaalla savella knardi joskus lipsahtaa, mutta aika eleettömästi kuitenkin käyttäytyy.

  8. #7688
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Knardi on pluikas mudassa, muuten asiarengas.

  9. #7689
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Tänään ajelin ekaa kertaa Vanhelgoilla ja oli aivan loistavat renkaat! Melkein 30km ajeltiin kaverin kanssa havumetsää, juurakkoa ja kallioita eikä mitään ongelmia oikeastaan missään. Suosittelen! Molemmilla samat renkaat....

  10. #7690
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Miulla bud edessä ja iso knardi takana ja kovasti oon tykänny yhdistelmästä, liukkaalla savella knardi joskus lipsahtaa, mutta aika eleettömästi kuitenkin käyttäytyy.
    Tämä kombo itelläkin leveemmillä kiakoilla (dt) ja kapeemmilla muavivanteilla 4,8 jumpojimit, liteskininä..

    Molemmat pelaa paikkansa hyvin.

  11. #7691
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Tiedoksi jos jotain kiinnostaa, niin 107mm on leveys nappulasta nappulaan 80mm vanteella 4.4" JJ Liteskinillä. Painetta 0,7bar.

    Nythän tuota kokoa saa kohta myös kaupasta.

  12. #7692
    zipo Guest
    Mun mielestä lumien sulattua polut ovat olleet ihan h.vetin hyvässä kunnossa tähän päivään asti eli ihan sama millä renkailla on ajellut pidon suhteen.
    Katotaan uusiksi kun tulee oikeesti syksyn märkä,limaliukas ja pimeät kelit.
    27,5 fat ja jäykkä keula niin kyllä tollanen 4.5" etunen helpottaa ajamista parin tunnin jälkeen verratuna 3,8:iin.

  13. #7693
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    27,5 fat ja jäykkä keula niin kyllä tollanen 4.5" etunen helpottaa ajamista parin tunnin jälkeen verratuna 3,8:iin.
    Joo ja takanenkin. Tossa 4,5:ssa (oikeasti vähän pienempi) on sen verran jo ilmatilaa, että eipä juuri eroa vastaavan kokoisista 26" kumeista. Aivan jo läskirenkaat toisin kuin 3,8":t.

    Muutenkin tuntui tuo Barbegazi asialliselta yleiskumilta. Rullasi hyvin ja ei lipsunut kosteilla kivillä tai juurilla. Toki pahimpia limajuurakoita tai mutalikkoja ei ole tullut vielä nuo alla vastaan.

  14. #7694
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Miulla bud edessä ja iso knardi takana ja kovasti oon tykänny yhdistelmästä, liukkaalla savella knardi joskus lipsahtaa, mutta aika eleettömästi kuitenkin käyttäytyy.
    Sama kombo oli. JJ 4.8 SS taakse niin paranee. Pikkasen joutuu höyhenpatjamaisuudesta tinkimään mutta muuten toimii paremmin joka suhteessa.
    Knardilla tuppaa tulemaan kostealla kivellä/juurella niitä "tahattomia" ruopaisuja just siinä kohdassa missä se kyrpii. JJ:llä yleensä ei.

    Jos nyt ei halua renkaiden kanssa painia vaan ajaa ja nauttia, ei se tartte muuta kun laittaa alle Bud/Bud tai Bud/Lou kombo. Eiköhän siinä ole ne tasaisimmat suorittajat. Jokapaikan höylät. Imo tähän. Ja joku hymiö.

  15. #7695
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Jaa a, ite kyllä enempi tykkään tuosta knardista takasena kuin JJ:stä. Siitäkin on kokemusta, kun tuossa kakkosläskissä on sellainen.

  16. #7696
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    550
    Lieneekö jo joku huomannut aiemmin, Surly lou xxl verkkokaupassa 50€ https://www.xxl.fi/surly-lou-fatbike...104585_1_style Ja bud 99,90€.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  17. #7697
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kumarrus. (y)
    Lou lähti tilaukseen.

  18. #7698
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Piruku sattu sopivasti. Laitoin tilaukseen. Täs just asentelemassa budia eteen. Taidanki jättää ton GC:n vararenkaaksi ja pistää tuo lou talveksi takarenkaaksi. Pikkusen enemmän pitää varmaan lumella.

  19. #7699
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Minä vahingossa. Kun halvalla, ja jos vaikka tarvitsee. Kiitos.

  20. #7700
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Onko mitään syytä miksi ei voisi laittaa kahta Lou:ta, vai onko Bud huomattavasti parempi ja tuon 50€ arvoinen edessä? Siis lumelle.

  21. #7701
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Voin kertoa talven jälkeen, koska tilasin 2kpl louta. Oliko salsan jossain pyörässä lou-lou combo vakiona ?

  22. #7702
    Blackborow Guest
    Blackborow:ssa on Lou-Lou vakiona. Minäkin vahingossa yhden..

  23. #7703
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Eteen cornering ja taakse propulsion vai molemmat samaan suuntaan ? Talvirenkaiksi voisi lyödä noi lout vaan ja hoitaa kesäajot noilla minioneilla. Onko muuten surlyn renkaat helposti litkutettavissa ?

  24. #7704
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Mäkin tilasin yhden Loun heräteostoksena 😂

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  25. #7705
    Tuntuis että tuo bud edessä hakeutuu enemmän uriin kuvion puolesta..

  26. #7706
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Tuntuis että tuo bud edessä hakeutuu enemmän uriin kuvion puolesta..
    Budin suurin heikkous takarenkaana on sen muuttuminen pulkaksi lumisessa alamäessä. Uraherkkyyttä en ole havainnut, päin vastoin, kulkee suoraan todella hyvin.

  27. #7707
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Sinne meni Lout. .😢ois mulle kans kelvannut. .

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  28. #7708
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Jottei kaikkien tarvitse kysyä erikseen:

    "Hei

    Maahantuojan mukaan Dillinger 4 pitäisi tulla tässä kuussa. Dillinger 5 ei tule enää, sen korvaa uusi malli Wrathchild.
    http://45nrth.com/products/fat-tires/wrathchild
    Sen aikataulu ei ole vielä selvillä, maahantuoja selvittää asiaa.

    Ystävällisesti
    BikeShop"

  29. #7709
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    11
    Kyllä tääl bud tarttuu uriin todella helposti, esim asfaltilla lanan tekemät urat on myrkkyä.

  30. #7710
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Eteen cornering ja taakse propulsion vai molemmat samaan suuntaan ? Talvirenkaiksi voisi lyödä noi lout vaan ja hoitaa kesäajot noilla minioneilla. Onko muuten surlyn renkaat helposti litkutettavissa ?
    Näiden Budin ja Loun toimiminen tubelessina kiinnostaa minuakin. Jollain lienee kokemusta miten toimii? Äkkiseltään en löydä onko nämä tubeless ready renkaat.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •