Pyörähdin pikku lenkillä. En ole ennen läskillä ajellut marketin ulkopuolella niin oli omituinen kokemus. Painemittaria mulla ei ole, mutta koht kovilla testasin. Pyörä tuntui hyvältä kaikkialla muualla paitsi asfaltilla. Oli vähän sellaista härän kanssa painimista, ja veteli enimmäkseen oikealla. Olenko tehny kasauksessa virheen, johtuuko paineista, vee rubberin kämärenkaista vai onko läskin 'ominaisuus'?
Renkaatkin varmaan hanurista, mutta oletko kattonut että ohjainlaakeri ei ole liian tiukalle kiristetty? Mulla oli vedetty alun perin sekin liian tiukalle..tosin rasvasin senkin kunnolla läpikäymisen yhteydessä. Tuossa alla oma lopputulos tästä mallista. Rahaa tosiaan kiinni 3x vähemmän kun mun toisessa läskissä. Kaipa tuolla talven työmatkat ajaa vähän huolettomammin. Eli: nyt renkaina 4.8 JJ:t, voimansiirto 1x10 xt, paremmat jarrut shimanolta, sopiva stemmi: Hope..jne.
![]()
Oli yllättävän lempeästi ohjainlaakeri kiinni onneksi. Pistin JJ 4.8 snakeskinit juuri tilaukseen, kattellaan miten vaikuttaa. Menikö omat renkaasi helposti vanteelle? Oot ollut ahkera, mä en oo saanut kuin gripit laitettua vasta 😳
^^ Tuossa vaiheessa läskiharrastusta saattaa ajatukset tuon suuntaiset vielä ollakin
Lähetin mistä lähetin
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Meni sitten talutushommiks tämän päivän lenkki. Onko näitä menny muilla? Pyörä on 3fatpro.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
^Mulla meni 3fat litestä juuri hiljattain.
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Mitään tietoa koska XXL:ään tulee Whitet myyntiin vai pitääkö ennakkotilata Verkkokaupan Scooppi?
Kannattaa vaihtaa hyvät renkaat, esim Jumbo Jim 4" (snakeskin) on ainakin itsellä hyväksi havaittu ja vaihdoin myös kaikkiin vuokrapyöriin (White 3 fat lite) JumboJimit ja kaikki ovat sanoneet,että ompas kevyt ajaa. Rengaspaineet on henk.koht. asia ja niitä joutuu vähän hakemaan..
Mitäs jarruja äijät on laittaneen kolmosliteen alkuperäisten tilalle? Olis vissiinkin aika vaihtaa nuo alkuperäiset paremmin toimiviin.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
^^slx tai xt hinnan erot hyvin pieniä. Miten lie ellei levyjä Vaihda taitaa resin palla olla ainoa vaihtoehto?
Kaipa ne levyt joutais samalla vaihtaa... Pitääpä noita interceptorin jarruja katella ja vertailla slx/xt.
Vanhan Sukupolven SLX on hintalaatusuhteeltaan paras jarru. Ei siis uusi M7000 tai XT:n M8000, molemmissa näissä on esiintynyt vuotoja sekä kahvan että keraamisten sylinterien päässä. Itselle on tulossa uusi pyörä ja valintaan vaikutti juurikin myös se että spessussa M615 deoret eikä noita uusia, joiden kanssa 2 kaveria tappelee tällä hetkellä. Eivät vaan toimi pitkään kunnolla vaikka ilmaavat. Eivät välttämättä ole niin nättejä tai kiiltäviä kuin uudet, mutta pysäyttävät isommankin kaverin aina juuri niin kuin pitääkin.
ELI M675 vaan tilaukseen.
https://www.bike-components.de/en/Shimano/BR-M675-SLX-F-R-Disc-Brake-Set-with-G01S-Resin-Brake-Pads-Closeout-p45502/
Jos levyt ja slx m675 jarrut tulee kotiin 165€ hintaan niin onko paha? Nimimerkillä koskaan oo uusia jarruja ostanu😁
Itse törmäsin vuotoon uusissa Deoren M615 jarruissa säiliön kannen välistä. Maalipurseet säiliön yläpinnasta poistamalla sai ongelman hoidettua, kalvotiiviste siisbpainuu sitä pintaa vasten.
Huomioita Nelos Interceptorista:
Molemmat jarruletkut sekä vaihdevaijerin kuori vääränmittaisia. Letkut hankaa emäputkeen. Ensihuollossa saavat korjata mutta vaijerikuoren pilkkoo itsekin.
Alivion levyt. Ihmettelin kun pala ei hinkkaa koko jarrutuspinnan leveydeltä. RT66:set tilaukseen, jo pelkästä periaatteesta.
Jalcon vannekehän poikkisaumasta työnsi vettä/ilmakuplia lähes koko pituudelta sisurin vaihdon/pumppauksen yhteydessä -> kestävyys?
Vanteen profiili suorakulmainen mutta kommenttien perusteella tupelessoitavissa.
Kammet pyörii hieman jähmeästi, normaaliako?
Q= ~236mm, kampi <-> alahaarukka = 20mm elikkäs sais olla kapeemmallakin...
Ketjulinja= ~77mm, ketju <-> JJ 4.8" LS = min. ~5 milliä. Ylempi väli vajaan sentin. (Muok. 2)
Muok.1: Huomasin juuri että ketjun PowerLock on väärinpäin, hälläköväliä?
Kulkee ja rullaa erinomaisesti vakiokumeilla, kovemmassa vauhdissa pientä vetelyä kaltevalla pinnalla.
Roger.
jumbojussi muokkasi tätä : 06.10.2016 at 12.08
Eipä ole tullut hirveämmin hypittyä ja leikittyä. Aika perus mettäpolkuja ja salpausselän maastoja kolunnut. Tarkkaan en tiedä missä tuo on mennyt huonoksi mutta jyrkempää mäkeä polkieassa se pamahti lopullisesti. Vähän sylettää koska tuolla ei ole ajettu edes paljoa. Laitoin jo sähköpostia xxl suuntaankin mutta eipä ole vielä vastausta kuulunut. Rengaspaineet on on ollu jotain luokkaa 0,5-0,6 ..
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
niin siis vapaarattaita tarkoitin. Kovat väännöt yhdistettynä pehmeään metalliin ja isoihin toleransseihin ei tee hyvää.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Pystyiskö näillä sitten hyppiä jostai lumest tehdyist hyppyreist?Paljon käytetty läskipyörä maksais about?
Tuo vapaaratashommakin on monesta hommasta kiinni. Omalla kohdallani ollut tuuria, tai sitten öljylläkin on joku merkitys. Näitä haukuttujakin fättejä ollut kolmea sukupolvea ajossa, mutta ei ole hajonnut yksikään napa. Nytkin uusimmassa otan takanavan auki ja laitan paremman öljyn sisään..nimittäin ei kuulu mitään ääntä vapaarattaan kynsistä, eli liekkö liian jäykkä rasva tms sisällä. Tuon kun yhdistää pakkaseen niin tietää sen, että jos kynsi ei kerkeä painua kehälle kunnolla vedon tullessa niin sehän murtuu. Myönnän että mulla on hyllyssä vara vapaarattaat jokaiseen ajossa olevaan, että ei jää siitä kiinni jos pamahtaa
Samoja ongelmia on mulle tullut vastaan yli kolmen tonnin spessuissakin, et aina ei rahakaan auta.
Nyt alkaa väljistyyn keskiön laakerit Pro 3, tonni vasta täynnä. Täytyy siis laakerit hankkia hyllyyn kohtapuolin.En kyllä ole jaksanut avata laiskana. Ensihuollossa kävi kyllä puol vuotta sit, mutta tuskinpa avasivat.
Ai niin kaverin Zerosta meni akseli kans poikki. En tiedä mikä keskiö tarkalleen oli.
Kirjanmerkit