^nuillahan se jurppiminen lähtee. SLX:tkin olisi riittänyt jurppimiseen, mutta onhan nuo vielä kivemmat.
^nuillahan se jurppiminen lähtee. SLX:tkin olisi riittänyt jurppimiseen, mutta onhan nuo vielä kivemmat.
^ Marssin r-tekkiin ja ilmoitin tiskin takana seisoskelevalle myyjälle, että mullon fätpaikki jossa on shimanon 355 jarrut... jos siihen sais astetta paremmat tilalle? Näytti siltä että se pidätteli haukotustaan niin korjasin äkkiä että hyvät ja laadukkaat? Se nosti tiskille noi XTeet ja sano että jos oikeesti meinaat päivittää niin ne on nää. ...Viimeiset neljäkymppiä sain kaivettua kahden euron kolikoista.
Hieman piti tuumata ennen kun uskalsin vetää mattopuukolla letkut poikki... kun nehän oli reilusti liian pitkät. Yllättäen mitään häslinkiä sattunut asennuksen yhteydessä, nyt on läskiladassa oikeesti jarrut ja pysähtyy vaikka yhdellä sormella käskyttämällä.
Taidan ottaa pienen näkäräisen hyvän fiiliksen ja kesäloman kunniaks.
Kahden vuoden ajelun jälkeen vaihdoin 2fatpron orkkispenkin tilalle B17 Brooksin. Onpas kerrassaan hyvä ratkaisu. Nyt ei tarvi miettiä missä kohdassa istun kun se originaali keltamusta oli hiukan kapea.
Kerros lehtijussi mitä hintaa kivijalka noista pyysi? Saksanmaalta jo monesti pitäny tilata... Aina vaan jääny mietinnän tasolle.
Kyllähän nettikaupoista löytyy hyviäkin tarjouksia, halusin ne nyt kuitenkin heti kun viime lenkin tuskailut jäi vaivaamaan. Tasan satkun kappale, oli kireäksi vedetty hinta, ei kuulemma enää -yhtään- ilmaa siinä...
Kohtuullinen on ku saa het lapaan. Bike-discount alkaen 160€ riippuen paloista. Ja tietty postit päälle. Eri asia sit ku tilaa ison laatikontäynnä sälää ovelle.
Jo M615 on hurja parannus tuohon 3Fat Liten vakiojarruun verrattuna. SLX tosin ei yleensä ole juuri kalliimpi ollut.
Suht hyvä pätkä 615 vs SLX vs XT
http://youtu.be/56s6uNm469M
Onko Whiten 4 Fat Compin L-koko sopiva n. 180cm kuskille? XXL:ssa ei ko. mallia näytä löytyvän myymälöistä, joten koeajoa ei pääse suorittamaan.
https://www.xxl.no/size-guide-white
Siinä vanhat kokotaulukot
Terve. Piti kirjautua tänne foorumille kun tuli ostettua ensimmäinen fatbike. Ostin tuolta XXL:n alesta tuon Whitem fat compin. Tuon olisi tarkoitus toimia kokeena läskipyöriin ja aihiona sähköfillarille. Piti rauhassa ihmetellä mutta tuli kiire ton tarjouksen takia. Meneeköhän tuohon JJ 4.8 snakeskin renkaat alle? Katselin geometria taulukoita ja näyttäisi identtiseltä muihin malleihin mittojen perusteella. Nuo vanteet taas olivat eri kuin muissa pyörissä, whiten omat 80mm, onkohan noista murheita? Tohon sähkömoottoriin olisi hyvä olla keskiössä normi BSA kierre, tuossa tiedoissa sanotaan vaan Neco B911 for 190mm bottom bracket, enkä löydä mistään lisää tietoa, mikäköhän toi on? Oon 100% nuubi näissä pyöräjutuissa, joten arvostaisin apua kun lähden opettelemaan nollasta kaikkea ja pikkuhiljaa upgreidaamaan pyörää. Tässä vielä linkki pyörän spekseihin: http://whitebikes.fi/bikes/white-4-fat-comp/
Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo
BSA kierre noissa kaikkien muiden alumiini versioiden keskiöissä ainakin on ollut. Tilasin itsekkin toisen fatbiken...nyt tuon comp kyykkymallin, jonka kasaan uutuuttaan eri voimansiirrolla ja jarruilla. uusi XT 10x1 odottaa hyllyssä ja mekaaniset tektrot väistyy shimanon paremmilta. jumbo jimejäkin on 2paria tai sitten laitan suoraan 45nrth nastarenkaat tuohon alle talven työmatkoihin. Hinnaksi muodostuu käyttämättömien orkkis osien myynnin jälkeen summa, jonka joutuu maksamaan halpis hybridistäkin. Ei niin paljoa säälitä työpaikalla ulos jättää seisomaan.
Lehtijussille... Kuvan perusteella sun jarrut on metallipaloilla? Ainakin laatikoiden kyljessä on täppi J04C:n kohdalla. Pitääkö paikkansa? Netin syövereissä seikkaileena en oo viä tähän settiin törmänny. J02 ja G02 on ollu vaihtoehtoina ku tänään taas kattellu. Noi metallipalat on irrallaan ostettuna kalliimmat...
Ny muuten sais noi Jalcon läskikiekot melko edukkaasti ku XXL antaa -20% viä tänään. En oo viä uskaltanu laittaa ostoskoriin.
^R-tekin esitteessä sanotaan etujarrun olevan Resin jarrupalalla, takajarru metallipalalla.
Mikä toi "Resi" on laatuaan... ma en tiedä, läski pysähtyy kuitenkin silloin kun kuski tahtoo ja se on kohtuullisen mukavaa.
Valokuvassa on molemmissa laatikoissa täppä J04C:n kohdalla. Mutta en ny siitä vänkää. Netin mukaan molemmilla paloilla on plussat ja miinukset. Resin on yhdistepala ja toi J04C on metallipala.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Jep jep. Ei muuta ku kovaa ajoo. pinkbike.com sivuun törmäsin kun tätä aihetta tänään lueskelin. Mutta noi on vissiin hiukan proo tason juttuja noi valinnat.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Mitä aiheesta lueskellut, niin vissiin nuo resin-palat kuluu aika nopeasti varsinkin sateisilla ilmoilla. Lisäksi jarruvoima ei tule niin purevasti, joten ne tuntuvat vähän tehottomimmilta ja vissiin ihan yhtä suurta kokonaisjarruvoimaa ei niistä saakkaan. Toisaalta jarrutuksen määrää on helpompi säädellä kun voima ei tule ihan yhtä on/off-tyyppisesti. Omassa cyclossa on resin-palat tehtaalta, luulen että ne toimii paremmin sen tyyppisessä pyörässä kuin oikeassa maasturissa.
Lähetetty jostakin jollakin
Noh niin. Ei se vaatinut ku yhden iltaoluen ja kynnys ylittyi. Jalcot laitoin tilaten. 302,40€ jäi hintaa parille. Toivon että saan tubelessina toimiin mutta nähtäväksi jää.
Perhe on huomenna menossa siihen ruattalaiseen kauppaan mihin en kyllä ite mee. R-tekki on siinä naapurissa jos vaikka kävis ite siellä tutkimassa jarruja...
XXL on norski, ei mulla muuta.
Vaimo on kärmes. Jotenki se varmaan haisteli mun suunnitelman ikean nurkilla. Jäi jarrut kauppaan ku ei lähetty kierrokselle. Aloin tässä sit emännän litee keventeleen. Reilu kilo lähti vannenauhoista ja sisureista ku vaihdoin. Floaterit suunnilleen saman painoiset ku orkkikset veetiret.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Mun comppi vaeltelee vielä toimituksessa, ei taida tulla tällä viikolla ja XXL ei saa vastattua kysymykseen keskiöstä 😡 Oliko tuolla hyvin tilaa muhkummallekin kumille? Mikä oli ensi vaikutelma pyörästä? Tilasin myös ton whiten runkolaukun. Hinkkaako noi maaleja rungosta, kannattaako runkoa suojata teipillä tmjs?
En näitä Pirkka-pyöriä(kään) paljon teippailis. Ajettavaksi nämäkin on tarkoitettu eikä kipeän p****n tapaan hiveltäväksi.
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
OT: Jukkishan voi hivellä ja teippailla persettään jos siltä tuntuu, mutta osa ihmisistä vaan pitää omaisuudestaan paremmin huolta. Oli se sitten satasen kello tai sadan tonnin auto. Ainahan kannattaa mainita että alle kymppitonnin pyöriä en edes pese...varmaan auttaa kaikkia.
Taipan: 4.8" jumbo jimit sopii alle ja taaksekkin jää sormen mentävä rako kummallekkin puolella takahaarukkaan. Laukku hankaa pitemmässä käytössä maalia, et suojata kannattaa jos maalia säästelee.
Posti toikin pyörän tänään. Oli erilainen toimitus, kuski soitti oven takaa, en ollut kotona mutta suostui odottamaan hetken että pääsin kuittaan. Pyörä kasassa, tuntui hyvin esikasatulta ja laadukkaalta hintaansa nähden, mutta katsotaan nyt lenkin jälkeen tarkemmin.
Kirjanmerkit